- Beszáll a kézikonzolok világába a PC-s házairól elhíresült az Antec
- Olcsó és visszafogottan elegáns kompakt AIO jön az ID-Cooling berkeiből
- Q, mint Quiet: új változat született a Chieftec Apexből
- Megérkezett a legújabb és eddigi legátfogóbb 3DMark teszt
- Szinte bankkkártya méretű a LattePanda x86-os SBC-je
- Milyen SSD-t vegyek?
- Szinte bankkkártya méretű a LattePanda x86-os SBC-je
- Vezetékes FEJhallgatók
- Nem indul és mi a baja a gépemnek topik
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- Intel Core i5-7640X / i7-7740X "Kaby Lake-X" és i9-7xxx "Skylake-X" (LGA2066)
- Bambu Lab X1/X1C, P1P-P1S és A1 mini tulajok
- Videós, mozgóképes topik
- Épített vízhűtés (nem kompakt) topic
- 3D nyomtatás
Hirdetés
-
Prémium külsőt kaphat a Motorola Moto G85 5G
ma A 300 eurós ár mellé kifejezetten igényes megjelenés társulhat.
-
Beszáll a kézikonzolok világába a PC-s házairól elhíresült az Antec
ph Csak éppen nem saját fejlesztésű dizájnnal, hanem korábbi koncepció átnevezésével.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
Új hozzászólás Aktív témák
-
titán
igen, szabályosan megoldható. Nyilvános DC töltők telepítésével és üzemeltetésével foglalkozunk. Egy 50-es töltő bekerülési költsége kb nettó 5-6 millió, 3x80A kifoglalási díja kb 400e, telepítési költségek kb 1-3 millió, helyszíntől függően. Ezek nettó árak. Az áram rendelkezésére tartási díja havi kb 50e nettó Gyors fejszámolással hamar rájössz, hogy a legtöbb helyen abszolút gazdaságtalan töltőt telepíteni. Nem gonoszság miatt nincs töltő nálatok (sem).
Nekünk egy töltő helyszín felkutatása és alapos vizsgálata több hetes procedúra.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
biker
nagyúr
Lehet, csak lakosságként hogy vagy számlaképes, illetve 3x80A lakossági igénynek nehezen megy el. Az 50-es dc minimuma a 80A mert ha megy az ac is mellette ami rajta van, akkor 3x112 kell
Ha van szabad parkolód, áramod, miért ne?
Tudok szolgáltatót is adni mellé, nem kell neked a félmillás regisztrációs díjjal indulnodElektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
titán
mert a MOL töltők nem teljesítmény, hanem áram korlátosak. 125A max. Ha felszorzod a valós akku feszültséggel, akkor kijön a valós, kivehető teljesítmény. Az 50kW-ot az elméleti, névleges 400V-on tudják. De a legtöbb autó 350V körüli.
A mi töltőinken mindenhol megkapod az 50kW-ot, mert sokkal több áramot adunk, mint 125A.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
3x80A alapvetően elég volna, cakk und púder. Mindig a mateknál bukik a projekt. Lehet gazdaságosan üzemeltetni 50kW városi töltőt. Nem 2022-ben, hanem 24-25-től kezd majd működni a matek, ha jó a hely. Utána termeli majd vissza a befektetést. Addig viszi a pénzt, és csak a hely megnyerése a fontos. Hosszútávú beruházás. Az elmúlt 3 évben rendre évi 70% volt a villanyautó darabszám növekmény Magyarországon. Minden évben konzekvensen. M
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
2020-ban a többség családi házas vett villanyautót. Tavaly már sokaknál megjelent úgy is, hogy nincs otthon töltési lehetőségük. A mosonmagyaróvári töltéseink nagyobbik része helybeli, a velencein is sok a helyi töltés, és a TEA legjobban menő töltője a Bp-kerepesi úti (mondjuk ehhez hozzá kell tenni, hogy csupa hülye módon telepített töltőjük van). Ezzel persze nem rábeszélni akarlak, mert a pontos körülmények ismerete nélkül számomra is az a legvalószínűbb, hogy nem jó ötlet random telepíteni egy DC töltőt valahova, csak azért, mert te épp ott laksz. Ha szeretnél beruházni töltőbe, sokkal jobb helyszíneket, és sokkal jobb megtérülést ajánlanánk inkább.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
Ami nagy kérdés, merre megy a berendezések ára, szerintem nem lefelé, ergo azon is lehet nyerni.
A berendezések ára nem lefelé megy, de inkább azt mondanám, hogy a Ft/kW mutató a megjelenő nagyobb teljesítménnyel lejjebb megy. Tehát egy 50-es töltő drágább kW-onként, mint egy 150-es. (Ez pár éve még nagyon nem így volt...) Ma már vannak léghűtéses 500A kábelek, végre vége az amperkorlátozásnak, fel lehet venni a versenyt a Teslával, Ionityvel, értelmes áron. Én már 2019-ben sem telepítettem volna sehova 50kW DC töltőt, 2022-ben pedig már sehova sem fogunk telepíteni 120kW alattit saját üzleti célra. (Megbízásra persze igen, ha valaki foggal-körömmel ragaszkodik). Ráadásul fejlesztés alatt vannak a teljesen DC domainben működő akkutárolós töltőink (amivel végre fityiszt mutathatunk az áramszolgáltatónak), ami a 2022 év második fele, és 2023 nagy durranása lesz nálunk (meg szerintem úgy általában is).
Milyen élettartama van
50-esnek már rég lejárt az élettartama, szerintem. Tartalék megoldásnak, vagy városi töltésre még oké, de jó forgalmú helyre biztos nem tennék ilyet. Venni sem vennék újonnan, hanem áthelyeznék. Mi már azt nézegetjük, hogy hogyan sakkozzunk a 75-ös töltőinkkel, mert kéne emelni a teljesítményen mindenhol, és keressük a tartalék helyeket az áthelyezésre ítélteknek.[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
-
biker
nagyúr
"Az akkus amúgy mobilis verzióban is érdekes lehet, pl lemerült járművek mentéséhez, 0-24 ügyelet M1/M5/M3 csomópontok környéken akár cserélhető cellákkal, napelem parkkal kombinálva + helyi töltőpont."
Hajrá, mindenki előtt nyitva áll, tőlem is legalább 5-en kértek már árat, de amikor eljut oda, hogy kell egy dobozos autó, ami elbír legalább 800kg-ot, de azért kicsi, és persze jó lenne nem dízel mert az ciki, hanem elektronyos, + 3-4m Ft az akkupakk, + 6mFt a DC töltő, akkor beletolt kb 15mFt-ot, és ha azt akarja, egy DC mentés olcsóbb legyen mint egy trailer ami a töltőig elvisz, akkor elosztja az árat 30.000-el akkor kijön 500 mentett autó, egy autóval, max egy megyét tud ellátni, és hidd el, országos szinten nincs évente 50 aki kifogy az áramból, és hívna, nem hogy megyee szinten 500
+ kell rá minimum két ember ügyeletis szinten, hogy hajnal kettőkor is indulhass vele.Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
-NOKIA-
Ármester
Már rájöttem én is hogy az emberek nagyon kényelmesek, inkább fizetnek többszörös üzemanyagárat, de legalább elmondhatja hogy 800km-ert elmegy egy tankkal, és nem kell spórolnia a fűtéssel sem.
Szerintetek mennyire bírná az EVSE kábele azt hogy rácsukom a hörmann garázsajtót? Gumis az alja természetesen. Így a vitarával amit ritkábban használunk, be tudnék állni, az iont meg tudnám tölteni a garázs előtt.
-
Shadowbull
addikt
Én is kiszámoltam már, igaz Németországra:
Napelemem nincs, itthon tölteni nem tudok, évi 15e kilométert megyek, nagyrészt autópályán. (Ha nincs járvány). A benzin most 1,9 körül van. Átlagfogyasztás a RAV4ben 7,5, éves üzemanyag kts. kábé ~2.140 EUR.
Hasonló kategóriájú villanySUV fogyasztana kábé 25KWh-t (konzervatív becslés). Gyorstöltőn egy KWh 50-80 cent között van, számoljunk 50nel, akkor az éves áram költség 1.875 EUR.
A "spórolás" nincs évi 300 EUR. És akkor nem számoltam az autó árával, az esetleges drágább biztosítással, meg azzal hogy a benzin most nagyon drága, az áram ára viszont nőni fog.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
Az éves futás nekem is csak 15e, de ennek egy jelentős része autópálya, gyakran 600 kilométeres távokkal. És én ilyenkor két országgal arrébb megyek, van olyan kollégám aki országon belül többet megy ha látni akarja a családot.
Nem mindenki egy 15 kilométer sugarú körben éli le az életét.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
axioma
veterán
Persze, es egyre jobban a zoldenergia felporgetese (oroszoktol fgtlseg) miatt, de szerintem a legbutabb dolog hogy most elektromos futesre terelik a ne'pet me'g ha 3-4-(5) COP-vel is, ahelyett hogy jo hoszig + hoenergiaban ta'rolasra tamaszkodnanak... terhelik az infrastrukturat, sajna a jo COP miatt akkor is anyagilag kijon, ha nem csokkentettek elore az evadnyi hoigenyt.
-
Tiédetis
senior tag
Igen, majd kiderül mi lesz a választások után. Ez a mesterséges rezsidémon nem tartható ilyen formában sokáig. Ennél sokkal nagyobb rezsicsökkentés lenne, ha szigetelve lennének a lakóépületek, hőszivattyús fűtések lennének, aminek a napelem termelné a szüséges áramot és a többi.
Én még nem foglalkoztam azzal, hogy használt ev akkut hogyan lehetne beépíteni itthonra (mondjuk nekem tuti inverter csere lenne) a tárolás miatt.
De jelenlegi formában az itthoni töltés még elég jó üzlet.A T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom
-
joghurt
addikt
Már a múltkor is beszéltem a kutassal. Mondta, hogy már többször jelezték az üzemeltető cég felé, azok meg kb. vonogatják a vállukat. De a hangsúlyt oda kívántam helyezni, hogy remek az olyan rendszer, amit csak akkor tudsz értékelni, ha épp jól működik.
A tej élet, erő, egészség.
-
biker
nagyúr
Mivel egy hálozaton vannak, mind csatlakozik
A marketing egy dolog, az élet a másik
De van olyan terhelés megosztónk ami tud solar üzemmódot, külön méri a termelést és fogyasztást, és tudsz kizárolag napelemnel tölteni, hibrid meg fullpower módban is.A se/fronius gyári cuccai 2-3x áron futnak
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
biker
nagyúr
Annyi, hogy a töltővel összekötik az invertert és közvetlen jelcsere történik aranyáron, a solaredge és a fronius már csinálja
Minden más esetben a terhelésmegosztók megoldják ezt nem szükséges kötni magad inverterhezElektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
madgie
titán
Mármint úgy értettem, hogy az inverter alatt ott van az elosztódoboz, főkapcsolóval, túlfesz- és túláramvédelemmel, onnan húztuk el a garázsig a kábelt. Ebbe a dobozba még berakta a villanyszerelő a GreenUp gyári kombinált ávk-t. Spórolhattam volna ezen is, de úgy voltam vele, hogy inkább megvettem mindent egyben, gyárit, ajánlottat, 'oszt biztos jó lesz.
-
rbalint88
addikt
A budoseletbe’ nem lesz 3 fazis a garazsban, azert nem akarok komolyabb toltot venni, nem fillerszekszualasbol.
Plusz en meg mindig ugy latom, hogy alapvetoen a villanyauto varosi-agglomeracios csapasmero, de kisebb/nagyobb kompromisszumokkal lehet vele messzire is menni, ugyhogy boven eleg, ha egy ejszaka alatt feltoltschawo: elvileg van a toltoben mindenfele vedelem, aljzatbol meg felrakunk normalis minosegut, nem a kinai egypalcasat.
-
rbalint88
addikt
“Más ma annyira jó idő volt, mentem 100 km-t, 11,7-es fogyasztással. ”
ebbol nem derult ki egyertelmuen, hogy melyik autoddalamugy en a garazsajtoba raknek szellozot, alulra es felulre vagy ha van lehetoseg, fali kurtos szellozo ventilatorral, hogy kiszivja a meleget. A klima se rossz, csak kicsit talan overkill.
-
axioma
veterán
Mondjuk attol fugg, elso v masodik auto... nalunk van egy phev is, de az is a'ramon eheztetve amig lehet ;-) a ketto egyutt 10+6 amper normal ejjeli toltesre [sot... jelenleg idozites nelkul este hazaerek garazsba beallasi sorrend miatt egyszerre inditom oket az esti haztartasi igennyel - igaz, nalunk 3x25A a napelem miatt, es eltero fazisra dugom oket].
-
joghurt
addikt
De. A nép az SUV-kat veszi (meghajtástól függetlenül). Mert az a trendi - az autógyárak ezek reklámozását nyomatják ezerrel, hiszen drágább autón több a haszon. Mert pszichológiai fegyverkezési versenybe hajszolják az embereket, hiszen ha mindenki 2 tonnás terepjáróval/pickuppal jár, akkor egy 1 tonnás Swiftben esélyes sincs életben maradni. Stb.
De az eredeti cikkhez visszakanyarodva: Abban igenis van igazság, hogy a "zero emission"-nek reklámozott járművek nagyon nem azok - azaz a fogyasztók megtévesztése zajlik. Porszennyezése igenis van egy full elektromosnak is. És akkor még azt sem kapirgásztuk, hogy a valamivel környezetszennyezőbb gyártás után az átlag villanyautós visontai lignitből, vagy lengyel szénből kapja az áramot. Ami nagyon nem zero emission.
A tej élet, erő, egészség.
-
biker
nagyúr
Jeléenleg minden autó többet ér mint 2-3 éve, egy 3-4 éves autót új árában el tud menni, akkora a hiszti a piacon.
A norvégok meg azért teszik, mert már rájöttek, mennyire veszélyes a konnektoros töltés. És igen, a 12A is, mivel nem arra vannak tervezve az aljzatok, hogy 12-14-16A 16-24 órán át csordogáljon.
Érdekes, mikor olajradiátor volt a divat, mindenki tudta, nem mindegy hova dugod, pedig az nem nonstop megy, van benne hőfokszabályzó, és hőntartásig megy csak 100%-on, utána ki-be kapcsol
Itt most hirtelen mindenki elfelejti, és állandó napi töltésre használja. Arra pedig wallboxA norvég törvényben nincs benne dedikált mérő, külön fővezeték, semmi ami lehetővé tenné az adóztatást. De már mindenki ezen pörög
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
Vesa
veterán
Ez most nem igazán a jó választás miatt van, hanem mert az utóbbi 1-2 évben minden brutál megdrágult. Ingatlanárak rendesen duplázódtak, sőt, esetenként még ennél is nagyobb az értéknövekedés bizonyos régiókban. Autóknál is rettenet ami megy, ennek oka egyrészt az, hogy az új autó kínálat a chip hiány és egyéb okok miatt belassult -nem ritka ma már az 1-1,5év várakozási idő-, ez meglökte a használtpiacot, másrészt mélyrepülésben a forint, durvul az infláció. Reálértékben nem nagyon nyertünk ezzel, mert a pénzünk is sokkal kevesebbet ér.
A tudomány a valóság költészete!
-
stickrs
senior tag
Nekem 4 hónap alatt lett meg a 15.000km, ha igy halad évi 45.000 lesz.. mostani 1.85eu-s dizel árral ez érdekes lenne.. hogy mikor érdemes váltani az jó kérdés.. de én most 3 évet tervezek vele minimum,vagy amikor az ev6 gt line beesik emészthető összeg alá.. hogy melyik lesz előbb az jó kérdés
Nokia 808 PureView, LG G5, Xiaomi MI 10 Ultra
-
Tiédetis
senior tag
-
biker
nagyúr
Ki lehet hozni a töltőből leállást, vagy elé tenni egy dobozt amiből kijösz egy aljzattal és a Beny kábelével
A másik része nem logikus. Amikor termel a napelem, eleve ott van a hálózaton az extra. A solar boost azért kell, mert a töltő az hirdet mondjuk 16A-t mert ennyi van. De ha termel a napelem, lehetne 20 vagy 25a is, de erről a töltőnek tudnia kell, és ezt közölni kell a töltőnek az autóval is, ez az elektronika
Més fogyasztó ilyet nem tud, őket a kismegszakító védi.Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
-
stickrs
senior tag
Ja, én is azt számoltam.. ma volt 2 töltésem Ausztriában, egy pedig a bábolnai Ionityn, kicsit más mint 50esen, és pl mobilitivel van egy árban.. ( kivéve a shellnél ami van, annál ma 120ft/kwh-ba jött ki), csak nekem az kb sose esik útba, mivel M0 felé megyek le Szeged irányába.. mondjuk ha Kecskemétre tennének egyet akkor már szuper lenne, végig ki tudnám kerülni az 50eseket, ahol Mo-n főleg 45-el jön(örülök ha nem lassabb,mint néha Kecskemét Auchan), szerintem nem láttam még amikor végig 50-el jön, mint pl Ausztria Öamtc 50es(nem mind, több helyen korlátozzák azt is). Smartics némelyik katasztrófa.. van hogy 36kw-val tölt (3ból 2 ilyen volt amit múlthéten próbáltunk, 2 autóval, szóval nem azzal volt a gond).
Nokia 808 PureView, LG G5, Xiaomi MI 10 Ultra
Új hozzászólás Aktív témák
- Linux kezdőknek
- Már nem hisz a nagy európai EV-forradalomban a Ford
- Milyen SSD-t vegyek?
- Max
- Cyberpunk 2077
- Diablo IV
- Borotva, szakállnyíró, szakállvágó topic
- Ezek a OnePlus 12 és 12R európai árai
- WoW avagy World of Warcraft -=MMORPG=-
- Kerti grill és bográcsozó házilag (BBQ, tervek, ötletek, receptek)
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs