- Mérföldkőhöz ért az LG a Micro-OLED technológiában
- Multimédiás / PC-s hangfalszettek (2.0, 2.1, 5.1)
- Gaming notebook topik
- Nem a Microsoft gyártaná a következő Xbox konzolokat?
- Mini-ITX
- Két projektorral bővül az Acer Vero család
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- Milyen monitort vegyek?
- Békésen legelészik a májusi hardvercsorda
Hirdetés
-
Az Amazon eurómilliárdokat hozna az olasz és az európai felhőbe
it A jelentések szerint Olaszországgal folytat megbeszéléseket az Amazon a több milliárd eurós befektetésről.
-
Elindult a The Rogue Prince of Persia korai hozzáférése (PC)
gp A premierrel együtt kaptunk a fejlesztőktől egy launch trailert is.
-
Mérföldkőhöz ért az LG a Micro-OLED technológiában
ph A vállalat által bemutatott új kijelző a VR és AR szemüvegeknél hozhat áttörést.
-
PROHARDVER!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz JackFeryll #1357 üzenetére
Ha megvárod míg megjön a kínai műbőr tokom az X-A1-hez, akkor megmondom, hogy milyen minőségileg. Nekem is csak arra kell, hogy nap mint nap a táskámba behajítva legyen a gép és ne érje atrocitás a kulcsom meg egyéb tárgyak által.
Tudom béna, de most például egy kötött sapkába bújtatom bele, úgy pihen a sima (nem fotós) oldaltáskámban. Átmeneti megoldásra jó.
Na meg üdv a klubban!
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz levy1983 #1367 üzenetére
Van valami oka annak, hogy megveszed 80 ezer forinttal drágábban az X-M1-et a teljesen tök ugyan olyan X-A1 helyett? Tudom, szebben néz ki, de ezzel ki is fújt.
Az X-Trans szenzor meg a normál Bayer közötti különbségeket nemrég itt a topikban is megvitattuk. Sokkal sokkal kisebb a különbség, minthogy aggódni kelljen miatta. Aki szeret 100%-os nagyításban pixelt kukkolni és egymás mellé teszi a fotókat, akkor tuti talál apró különbségeket, de mindkettőnek ép úgy van előnye ahogy hátránya. Az X-Trans hangyafasznyival jobban adja vissza a bőrtónusokat, míg a Bayer hangyafasznyival jobban adja vissza a zöld színcsatorna részleteit (természetfotó).
Bár szeretem a szépet és nagyon vágyódtam egy ezüst-fekete X-M1 után, inkább az X-A1 mellett döntöttem. Nekem nem ért annyival többet a szebb külső. Ha kisebb lett volna árban a különbség, akkor talán, de így nem. 80 ezer HUF az sok pénz egy belépő gép esetén.
Indirekt vakuzás: Az X-A1 beépített vakuját hátra lehet dönteni (kézzel tartani kell, de az nem gond). +1 flash exp. kompenzációval egy átlagos nappalit megvilágít. Szerintem a vaku vásárlás előtt próbáld ki ezt is, hátha elég lesz.
Rádiós vaku kioldó: Pontos típusszámot nem tudok, van itt a melóban pár a kínai gagyitól a PocketWizardig. Mindegyik elsüti a vakut ahogy kell, igaz ha többre van szükséged a szimpla vezérlőjelnél, akkor nem a legolcsóbbat kell megvenni. De egy jól használható, nem kínai gagyi itthon vásárolva megvan 20-30 ezer körül, eBay-ről meg fele annyiból.
[ Szerkesztve ]
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz levy1983 #1376 üzenetére
Még egyiket sem próbáltam ki a Fujin, de ha csak egy sima elsütés kell, akkor elég a középérintkezőtől kapott jel. Ezt bármelyik filléres rádiós kioldó tudja. Lehet venni vevőt ami már eleve vakupapuccsal van ellátva, de nálunk a vevők szinkron csatisak, mert elsősorban műtermi vakukhoz vannak. Ha nincs szinkron bemenet a rendszervakudon, akkor egy ilyen adapter megoldja:
Szerk: Ugyan így ha a gépvázon nincs szinkron kimenet, akkor ezzel lehet csinálni. Pentax K200D-re vettem anno ebből az adapterből, mert szinkron kábelem volt otthon és két ilyen adapter együtt alig volt egy ezres és akkor még nem volt kedvem rádiós kioldóra költeni. Létezik ezekből olyan is ami nem csak középérintkezőt tud, hanem Canon, Nikon, Pentax, stb. Azt nem tudom, hogy Fuji X-hez is van-e már.
[ Szerkesztve ]
-
Stauffenberg
nagyúr
A legújabb pletyka szerint tilty-flippy lesz az X-T1 képernyője!
-
Stauffenberg
nagyúr
Nekem a kihajtható-forgatható kijelző is hiányzik, mert portré állásban semmire sem megyek vele ha csak fel-le billentés van. Fekvő tájolásban persze én is tökre szeretem, elég masszívnak is tűnik a mozgató mechanizmus, szerintem előbb halna meg valamelyik tekerentyű, minthogy lötyögni kezdjen a kijelző, pedig a tekerők sem ócskák.
De őszintén én sem értem mi a baj vele. Persze egy Pentax K-3 szerű keménylegény esetében még érthető, hogy ne legyenek ilyen fityegő dolgok, meg hát az a rá ömlő szakadó esőnek is ellen kell álljon. De minden más esetben baromi hasznos még szarfos AF mellett is. Előbb fókuszál be egy DSLR is az ormótlan kontraszt AF-el, minthogy lehasalnék a földre keresőbe kukucskálni.
Na nem baj, akinek nem kell tilti-flippy, annak ott az X-E2 vagy az X-Pro1.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz JackFeryll #1390 üzenetére
Mi ellen? Karcolások, kisebb ütődések ellen biztosan. Ha az öntött vas kaput akarod rácsapkodni, az ellen már nem hiszem.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz JackFeryll #1392 üzenetére
Ha igazi bőr tok kell, akkor az húzós árban van. Ha megteszi a műbőr (és védeni az is véd), akkor meg filléres tétel. Én 15 dolcsit fizettem a műbőr tokért az X-A1-hez, még úton van, de ez az olcsóság ára (meg az, hogy nincs az alján nyílás, szóval akku kivételhez le kell szedni az egészet, de ezen már nem problémázom, hetente egyszer töltöm kb az aksit).
Így néz ki termékfotókon, valójában meg... az majd kiderül, sokat nem kockáztattam vele.
Csak lepattintom a tetejét és ott van a féltok a gépen, ha meg elrakom, akkor visszapattintom. Ahhoz túl nagy, hogy rajta hagyjam fityegni a tetejét hátra hajtva, de az X100 más tészta, kicsi objektív mellé kicsi a felső rész.
Ahogy írtam korábban, most egy kötött sapkát használok erre a célra (jó meg amúgy már évek óta). Puha és megvédi a mellé kerülő tárgyaktól. De úgy érzem ez a műbőr tok egy fokkal jobba megoldás lesz.
-
Stauffenberg
nagyúr
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz JackFeryll #1401 üzenetére
X-T1 elvileg, ami az első időjárásálló "keménylegény" lenne a cserélhető objektíves kínálatban, gyakorlatilag az Olympus OM-D ellenfelének számít. Egyelőre ez is egy kiszivárgott fotó, szerintem nagyon jól néz ki a gép, klasszikus SLR kialakítás. Gondolom a Fuji azokra gondol akiknek már csömöre van a távmérős gépektől.
Amúgy nem mindegyik Fuji gépen van kioldó menet az expó gombon, csak az X-E1-től felfele, illetve az X100 sorozaton.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz levy1983 #1414 üzenetére
Mivel az enyémben Bayer CMOS van, ezért nem olyan szívás a RAW hívás, mint az X-Trans esetében. Ezernyi tuti tipp felmerült már a topikban meg szerte az interneten, de tökéletes megoldás nincs. Bár olyan jó a JPEG motor, hogy a legtöbben nem is fotózunk RAW-ban. Még én sem tudtam rávenni magam, pedig az én RAW-omat könnyű hívni.
A kijelző meg tényleg szuper-szuper sharp. Arra viszont még nem volt módom, hogy erős napsütésben is kipróbáljam. Ilyen unott fos szürke időnk van amióta csak megvan a gép. Ami nem baj, szeretem ezt is fotózni, csak már hiányoznak a miniszoknyás csajok meg a kerékpározás.
-
Stauffenberg
nagyúr
Hajajj, nekem volt még Olympus OM-1 vázam annak idején, meg Nikon F2, Canon AE-1. Pedig ezek mind idősebbek nálam, leginkább apámtól, nagyapámtól öröklődtek. Ők levetették, nekem meg jó volt kattintósnak, tanulósnak. Hozzám ezért is áll közel az X-T1 formavilága, én ezeken a régi SLR-eken szocializálódtam. Volt távmérős is, de valahogy az SLR volt az igazi.
Gondolkozom én is rajta, hogy szerezni kéne újból valamelyikből. Nem olyan drágák eBay-en.
-
Stauffenberg
nagyúr
Ha kiderül, hogy az X-T1-ben már normális minőségű videó lesz teljesen manuális vezérléssel, akkor rögtön leborulok és zokogni fogok nagyjából így.
Nekem is nagyon tetszik ez a fajta kiosztás, bár remélem, hogy nem a tárcsákat kell majd feloldani a közepükben lévő retesszel, hanem az alsó módválasztót. Az egészet elcseszné ha minden záridő meg ISO állításhoz be kéne nyomni a reteszt.
Alig várom, hogy már a kezeimben lehessen végre.
-
Stauffenberg
nagyúr
Ez még fasza is lenne, gyanítom a Fujifilm sem hülye. A DSLR rendszereken nem nagyon van ilyen, folyamatosan lockol a retesz, de ott mondjuk nem is olyan tárcsát zár le, amit sűrűn használsz.
Az eddigi legfaszább Fuji X gépnek néz ki így látatlanban, szóval nem kicsi elvárást kell nálam teljesítenie. Ha meg videóban is jó lesz, akkor végleg el leszek olvadva,bár erre olyan sok esélyt nem látok. Csak érteném, hogy miért rakták ennyire központi helyre a videó indító gombot.
-
Stauffenberg
nagyúr
A linkelt XF 56mm f/1.2 R sample fotók mellé egy videó review a fotóstól aki készítette őket:
Kell! Kell! KELL!!!
Ez már abszolút kioltja az FF vázra való igényt a mályvacukros, agyonhalmozott, hatalmas gyöngyöző bokeh körös DOF miatt.
Ha most vennék (de nem fogok még, SAJNOS) egy X-E2 (vagy még inkább X-T1) meg egy XF 56mm f/1.2 R kombót, akkor azzal még mindig egy FF DSLR + fasza portré üveg ára alatt maradnék.
Istenit de megvenném ezt az objektívet. Az XF 23mm f/1.4 és az XF 56mm f1.2 az összes amire csak vágyom, nem is kell több!
-
Stauffenberg
nagyúr
Amúgy ki milyen adaptert használ az X vázon? Nekem egy Pentax K - Fuji X adapter kellene, de elég sovány a kínálat olyanból ami blendét is tud vezérelni. A Pentax-M 50mm f/1.7 objektívem beugró blendés, ami azt jelenti, hogy csak teljesen nyitott állapotban használhatnám egy nem blende vezérlős adapterrel. De a következő gond meg az, hogy miként méri a fényt a gép? Hiába rekeszelem vissza, akkor is nyitott rekeszen fog mérni? Pentax vázon erre van a programozható "zöld gomb", ami beugrasztja a blendét a beállított értékre és fényt mér, majd visszaugrik nyitottba. Azt már látom, hogy nekem Pentax K DA - Fujifilm X adapter kell ha blendét is akarok vezérelni, ezeket 25-30 angol font alatt nem nagyon látom (abból sem sok van), aztán ha meg olyan igényem is van, hogy ne legyen műanyag a bajonett csatlakozó, akkor meg 60 GBP körül mérik már. Onnan már egy SpeedBooster sem nagy lépés... már nem azért...
[ Szerkesztve ]
-
Stauffenberg
nagyúr
Annyit hámoztam ki a történetből, hogy a PK/DA - FX adapteren van egy saját rekeszgyűrű, ezt tekergetve az adapter tolja be a rekeszállító pöcköt a megfelelő értékre (amit alapesetben a váz tenne meg, de a Fuji nem képes erre, mert az nem manuálisan küldi a rekesznek az infót, hanem az elektronikus csatlakozón keresztül).
"With aperture control ring, can adjust aperture of the lens manually."
Ha jól képzelem el, akkor ez olyan, mintha egy teljesen manuális rekeszelésű objektívem lenne. Ha az adapteren lévő gyűrűvel visszatolom f/2.8-ra, akkor az abban a pillanatban visszaszűkül, így lenne fénymérés bármilyen rekeszen. Ami persze túlzás, más Fuji fórumokon azt mondták, hogy f/5.6 alá nem érdemes rekeszelni, mert ott már elveszti a váz a fonalat. A lényeg, hogy M vagy Av módban kell használni a vázat, aztán szevasz tavasz.
[ Szerkesztve ]
-
Stauffenberg
nagyúr
Jááááj.... állatot fotózni manuális üveggel. Na ez az ami a legkevésbé sem hiányzik az AF nélküli időkből! Én próbáltam már kutyát és macskát is lekapni így. Szeretni kell hozzá a szenvedést, hogy ezt élvezze az ember.
Az összes régi üveggel az a baj, hogy nyitott rekeszen elég lágy. Az én Pentaxom is az egyik legélesebb amit kiadtak valaha az M-sorozatban, de csak f/4-f/5.6 körül, ezt meg 50mm-en a kitobjektív is tudja és nem is sokkal rosszabb minőségben. Ami meg fasza nyitott rekeszen is, az vagy modern és drága vagy régi és drága. Szóval akinek ilyenre van ingere, az fizet mint a katonatiszt.
Adapter: Szerintem megrendelem a legolcsóbbat amire nem panaszkodnak a vásárlók, hogy lötyög, aztán ennyi. Majd kiderül hogyan szuperál az 50mm f/1.7 egy 16 megapixeles APS-C szenzor elé rakva.
[ Szerkesztve ]
-
-
Stauffenberg
nagyúr
Hidd el, aminek nincs DSLR mérete az Amerikában meg Európában túl kicsi és komolytalan. Ha meg valaki nem a váz/objektív fizikai méretét kifogásolja, az meg a szenzort kezdi pedzegetni, teljesen figyelmen kívül hagyva, hogy a MILC piac jelentős része épp úgy APS-C, mint a DSLR, de ez mindegy, az átlag fórumozó azt gondolja, hogy mirrorless (CSC) = MFT aminek a szájhagyomány útján terjedő történetekben 3×4 mm méretű szenzora van.
Amikor itt a Prohardveren kiakasztanak a trollok egy DSLR vs. MILC vitában, akkor elég csak elnézned egy amerikai fórumra és sírva rohansz haza. Pedig azért itt a Milyen DSLR/MILC/SLT gépet vegyek topikban is volt már nem egyszer, hogy valaki azért dobta vissza a javaslatot egy igényeinek megfelelő gépről, mert az nem volt elég nagy és nem nézne ki tőle igazi fotósnak.
Ez mozgatja az USA/EU piacot is. Arról nem beszélve, hogy az átlag amerikai fórumozó még az APS-C DSLR-t sem tudja komolyan venni, mindent keményen lefikáz ami nem Full Frame (persze nem riad vissza a középformátum ócsárolásától sem, mondván az túl nagy).
-
Stauffenberg
nagyúr
Nettóban annyi. Mivel én is el tudtam számolni az X-A1 áfatartalmát, ezért nekem is nettó áron volt (ráadásul úgy vettem, hogy az X-E2 hazai premier miatt már eleve lejött belőle 10 agy 15% egy akció miatt). Ezért jó ha céges számlára veszed a dolgaid, nem tud vele versenyezni a használt piac.
-
Stauffenberg
nagyúr
Szerintem nem, mert a legtöbb embernek nincs erre módja és ha spórolni akar, akkor a használt piachoz fordul. Aki céges számlára tud vásárolni fotós cuccot az vagy saját céggel rendelkezik vagy nagyon jóban van a főnökével. De ugye az sem mindegy, hogy milyen cégről van szó, mert a Mucsaröcsögei Lapátgyártó Kft nem valószínű, hogy eszközbeszerzésként el tudja számolni a fényképezőgépet.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz istvan170 #1524 üzenetére
A natív ISO az amit valóban szenzoros jelerősítéssel érsz el. Ez az X-A1 esetében ISO 200 és 6400 között van (X100-nál emlékeim szerint ISO 200 - 3200). A kiterjesztett érzékenység már csak szoftveres mágia és általában nem is túl szép. Gyakorlatilag csak arra jó, hogy nagyon szélsőséges esetben hozzányúlj. Nem csak felfelé lehet kiterjeszteni az érzékenységet, hanem lefelé is (itt általában ISO 100-ig, de sok komolyabb gép le tud menni ISO 50-re is). De nem érdemes ISO 200 alá menni, mert randa lesz a végeredmény. Inkább gyorsabb záridővel vagy szűkebb blendével (esetleg ND szűrővel) érdemes játszani.
-
Stauffenberg
nagyúr
Egyszerű: A Fujifilm mérnökei egyszerűen zsenik. Meg szerintem nagyon sokat segít az is, hogy tudatosan egy adott réteget akarnak megszólítani az egész rendszerrel. Nem csak szimplám lemajmolják a retró gépek kinézetét és nyomnak egy idióta hipszter ökörködést mellé (lásd: Nikon Df), hanem azokra utaznak akik tényleg szeretik/szerették az analóg fotózást és ezt az élményt, hangulatot, karaktert keresik. Összehangolják ezzel az irányelvvel a pénzügyi osztályt és a research & developmentet.
Ilyen szempontból volt iskolapélda: Leica
Egyszerűen a Fujifilm nem akar senkit sem meggyőzni arról, hogy az ő rendszere mindenkinek megfelel. Ez nekem szimpatikus. Nincs görcsölés azon, hogy minden igény ki legyen elégítve (ami egyébként is lehetetlen), helyette tudatosan építkeznek és akinek tetszik a Fujifilm rendszere az egyre és egyre elégedettebb, akinek meg nem erre van szüksége, az menjen amerre akar, vegyen amit akar.
Ez az objektíveken és a vázakon is meglátszik. Fujimérnök-ököl vasököl, oda csap ahova köll!
-
Stauffenberg
nagyúr
Egyszerűen ilyen az amikor kitűznek egy célt és állandó mellékvágányok helyett következetesen annak az elérésére koncentrálnak. Most a Fujinak az a legfontosabb, hogy egy komolyan vehető rendszert építsen fel, akkor is ha ebbe sok olyan fejlesztést és erőforrást kell beleborítani ami nem azonnal, hanem csak hosszabb távon térül meg.
A többi gyártó jellemzően más felfogást követ és inkább arra fordítja az erőforrásokat amiből rövid távon képes profitálni. Például a hülye Canon a 24-70mm f/2.8L után kiadja a II-es verziót, majd jön az f/4 IS verzió, majd utána pedzegeti, hogy kéne csinálni az eredeti f/2.8 fényerejűből is egy IS verziót. Hááá nóóórmális? Nem lenne egyszerűbb rögtön egy 24-70mm f/2.8 L II IS verziót kiadni két köztes objektív helyett? Lehet később jelenne meg, lehet tovább tartana a fejlesztés, de az emberek sem éreznék úgy, hogy háromszor akarja megfejni őket a Canon.
-
Stauffenberg
nagyúr
És pont az arányok felborulása miatt bánik mostohán bizonyos színcsatornákkal. Ez valakinek vagy bejön vagy nem. Nekem annyira nem. A nyuszik mint én, meg visszaszaladhatnak a jól megszokott Bayerhez. Mondjuk egy X-Trans szenzoros géppel is tökéletesen elvolnék, annyira pixelkukkoló azért nem vagyok. Viszont kicsit örülök, hogy az X-A1-ben Bayer színszűrő van, nekem még mindig ez a legoptimálisabb megoldás, pedig öregecske már. Viszont tök jó, hogy a Fujifilm ennyire ügyeskedik azon, hogy megtalálja a megfelelő elrendezést. Nem is csoda, ő jelenleg a világ legnagyobb gyártója ami az analógban és a digitálisban egyformán érdekelt (bár analóg esetén a fotófilmben egyre kevésbé, viszont a mozifilmes nyersanyagai jól fogynak). Ennek köszönhető szerintem a szenzoros kísérletezés és az, hogy miért pont ilyenre van hangolva a JPEG motor.
-
Stauffenberg
nagyúr
Mivel pár napja nem volt róla szó, így ne felejtsétek:
Holnap lesz a nagy nap!
-
Stauffenberg
nagyúr
"sokkal fontosabb ma már a használat, mint az abszolút képminőség vagy ilyesmi. ha kellően kompakt, jó használni, akkor sok jó képed lesz vele."
Teljesen egyetértek! Ezért is vettem Fujifilmet, mert a fotózás élményét kerestem, nem a pénzemért elérhető legracionálisabb döntést (akkor Sony NEX-et vettem volna). Tudom sokaknak ormótlan és nem kényelmes egy ilyen retró váz, de nekem nagyon. Nosztalgikus.
Azért is vagyok szerelmes az X-T1 formatervébe, mert régi vintédzs SLR vázakon tanultam fotózni. Olympus OM-ből több is volt, olcsón lehetett beszerezni a bolhapiacon.
Ha még a végén kiderül, hogy az X-T1 még videóban is jó (az adatlap alapján kicsit ráfeküdtek erre a kérdésre is), akkor leteszek arról, hogy az X-A1-et idővel egy kifutó X100s-re cseréljem és áttérjek valamelyik videózásban jobban teljesítő rendszerre. Ha az X-T1 hozza a legalább elégséges szintet amit Én elvárok, akkor ő a jövendőbeli kiszemeltem és nem a Panasonic GX7.
Csak a további viták elkerülése miatt: Nem dolgozni akarok az X-T1-el. Tudom a GX7 akkor is sokkal jobb videóban ha a Fujifilm mérnökei ötször többet tesznek le az asztalra mint eddig, de ha munkából forgatunk, akkor D800 (uncompressed HDMI-out) és/vagy 5DmkIII (+ML CineRAW) áll rendelkezésre.
[ Szerkesztve ]
-
Stauffenberg
nagyúr
Mondjuk legyen optikai minőségre akármilyen a 18-135mm f/3.5-5.6 ez tényleg nem egy combos darab ha fényerőről van szó. Teljesen átlagos. Ha meg azt nézzük, hogy egy ilyen nagy átfogású zoomnak ki a tipikus vevőköre, akkor egyenesen fatális hiba az egész. Persze még várjuk ki a végét, ha nem kerül majd (sokkal) többe, mint a canikontax saját megoldásai, akkor még jó is lehet. De ha tipikus "XF árat" kap, akkor baromi felejtős. WR ide vagy oda.
-
Stauffenberg
nagyúr
"The X-T1 shocked the mirrorless market. The first feedback we have comes directly from AmazonUS: the X-T1 dominates the ranking! The first two positions of the CSC ranking are occupied by Fuji’s latest gem… and even more important, the X-T1 is now 2nd (!!!) in the OVERALL RANKING!"
Csak a GoPro Hero 3+ előzi meg az összesítettben.
-
Stauffenberg
nagyúr
Csak azért írom le, mert a topiklakók többsége nem Fuji fanboy és nem lesz belőle sértődés. Ha ez karácsony előtt jelent volna meg, akkor közel sem biztos, hogy az X-A1 mellett kötök ki. Azt hiszem az Olympus E-M10 az új bestbuy az árkategóriájában. Igaz kicsit drágább az X-A1-nél, de az olcsóbb objektíveket figyelembe véve messze olcsóbb. Az X-M1-et meg egyenesen értelmetlenné teszi.
-
Stauffenberg
nagyúr
Nekem a 17mm f/1.8 és a 45mm f/1.8 kellene és viszlát (mondjuk ezek nagyjából azok amik Fujira is kellenek, XF 23mm f/1.4 és XF 56mm f/1.2). Mondjuk nem értem, hogy az Olympus miért áll meg folyton ennél a rekesznél. Kicsit kövérebb, nagyobb objektívben simán el tudnám képzelni az f/1.4 vagy akár az f/1.2 értékeket is. Akkor már a DOF mániámat sem csorbítaná az MFT szenzor.
Tetszik ez a kis dög E-M10, ha feltétel az EVF megléte, akkor gyakorlatilag a Sony NEX-6 ellenfele, amit a saját kitépett végtagjaival ver bucira. Na meg a 5-axis stabilizátor... jajj mami.
Na mindegy, az E-M10 kit árából már objektívet is vehetek a Fujimhoz, szóval ez inkább csak némi buzéria, hogy minden kellene ami megtetszik, de szerencsére a pénztárcámon van egy igazmondó szenzor, mindig felteszi a kérdést, hogy "neked ez most tényleg kell?" és tudja ha nem mondok igazat. Valami láthatatlan erőtér megakadályozza, hogy hazug válasz esetén elköltsem a tartalmát.
[ Szerkesztve ]
-
Stauffenberg
nagyúr
Szerintem arra még várni kell pár évet, hogy az XC sorozatban is megjelenjenek a fényerős fixek. Nyilván nem akar belső konkurenciát a Fujifilm, így szinte biztos, hogy nem csak az építési minőségen fog spórolni. Még talán nem is az optikai minőségen (vagy azon nem túl sokat), szerintem inkább a fényerőn. Tuti lesz majd ekvivalens 35mm, 50mm, 85mm "olcsón", de én ilyen f/2.8 verziókra tippelnék. És még azok is drágábbak lesznek, mint kellene. Jön majd az XC 35mm f/2.8 (OIS nélkül) 100 ezerért és mindenki boldog lesz... vagy nem.
-
Stauffenberg
nagyúr
Én meg a 16-50-et használom azokon a gyutávokon amik fel vannak rá írva (gondolom nem véletlenül csak ezek vannak bejelölve). 16mm, 23mm, 35mm és 50mm. Mondjuk nálam a legjellemzőbb az 50mm és a 23mm. Az meg kifejezetten tetszik, hogy 16mm-ről indul, aprónak tűnik az eltérés a 18mm-hez képest, de hatalmas a különbség. Az összes APS-C vázamon eddig 18mm volt a legszélesebb, de mostantól már nem fogok tudni 16mm nélkül élni. Azért UWA-ra szerencsére nincs szükségem, van Nikonra egy Sigma 10-20mm, de azt már túlzásnak érzem (jobban mondva én nem nagyon fotózom olyat ahova indokolt lenne, bár a csillagfotózást mindig is ki akartam próbálni).
A JPEG zajszűrést én is -2 értékre állítottam. Szerintem a nullás érték is már sokkal erősebben szűr mint kéne. Mondjuk nem maszatol annyira, mint a Sony algoritmusa, de főleg a homogén felületeket eszi meg teljesen. A -2 meg teljesen jó, ha nagyon muszáj, akkor utólag szűrök (Noiseware plugin Photoshop/Lightroom alá szerintem elég jó, sokkal több részletet hagy meg, mint a PS saját zajszűrője).
-
Stauffenberg
nagyúr
"szóval az ekv 35 és ekv 85 az én gyutávom"
Nekem is pont ezek. A 35mm-be egyszerűen szerelmes vagyok, számomra a legideálisabb gyújtótávolság, csak azt sajnálom, hogy az egyetlen ilyen objektív (XF 23mm) olyan rohadt drága. Kicsit gyengébb fényerővel, jelentősen olcsóbban simán venném-vinném. Az XF 27mm f/2.8 már nem annyira a szívem csücske látószögben, fényerőben meg... hááát. Határeset.
Használt régi objektívek között sem nagyon találok olyat ami 23mm és kellően fényerős. Jellemzően f/2.8 a legtágabb rekesz, de ott olyan lágy, hogy f/4-ig visszarántva kezd csak használható lenni... na ezt meg a kitobjektív is tudja és akkor van AF is. Így meg értelmetlen manuállal szenvedni. Ilyen szempontból a Fujifilm rendszere teljesen egyedülálló. Az objektíveket ekvivalens gyújtótávolság szerint tervezik, ami nagyon szimpatikus dolog. Szerintem mire kispórolom az XF 23mm árát, addigra talán beérik rendesen a "pro" flotta és jöhetnek az olcsósított XC üvegek. Csak akkor fogok anyázni, mikor meghozza a futár az XF 23-at, felcsavarom a gépre és rögtön jön a bejelentés, hogy itt az XC 23mm f/2 egy százasé'!
Úgy érzem a 2014-et a kitobjektívvel fogom végigfotózni. Csak a Pentax-M 50mm f/1.7 mellé kell megjönnie az adapternek, ha azt visszarekeszelem f/2.8-ra, akkor is bőven van előnyöm a kitobjektív f/5.6 blendéjéhez képest, ráadásul f/5.6-ra rekeszelve már nagyon keményen borotvál, talán egy makró közgyűrű sort is veszek mellé.
-
Stauffenberg
nagyúr
Nálam két versenyző volt karácsony előtt, az X-A1 és az X100. Dilemmáztam rajta két hétig, aztán felvéstem a fejemben, hogy melyik mellett mi szól.
Az X100 mellett/ellen szólt, hogy:
- A kedvenc látószögemet adja
- Az X-A1-nél kompaktabb méretben adja a kedvenc látószögem
- Van kereső
- Ezüst-fekete színben gyönyörű, feketében még szebb
- Jóformán csak utcai fotóra használhatnám, portréra viszont csak nagyon korlátozottan, amennyire segítene az utcán, annyira (vagy jobban( fogna vissza portrébanAz X-A1 mellett/ellen szólt, hogy:
- A kedvenc látószögemet is adja "kicsit" drágábban
- Tudnék vele rendesen is portrézni, nem vagyok csak a 35mm-re korlátozva
- Tudnék vele manuális üvegeket használni (+ focus peaking)
- Kihajtható kijelző, ami kárpótol az EVF/OVF hiányáértAztán mint a mellékelt ábra mutatja, inkább bevállaltam azt, hogy többe fog kerülni az ekv. 35mm elérése. Az X-A1 árán meg sokat spóroltam, eleve akcióban vettem, plusz leírható az áfatartalma, így lényegében 110e pénz körül lett az enyém. Ha ehhez veszek egy XF 23mm f/1.4-et, akkor nagyjából az X100s áránál járok. Nem olyan kompakt, de azért ez az üveg odavág az X100s objektívének.
-
Stauffenberg
nagyúr
Juhúú, úgy 3rd party objektív az X-rendszerre!
Szerencsére olyan drága lesz, hogy mindenki inkább marad a Fuji saját üvegénél.
-
Stauffenberg
nagyúr
Mondjuk ennél sokkal izgalmasabb a Sony FE Zeiss Sonnar 55mm F1.8 ZA
DxO rankingban a második helyet csípte meg, extrém éles. Néztem tesztfotókat és bizony nem tudnék dönteni közte meg az XF 56 mm f1.2 között ha lenne most hirtelen ezer dollárom. Hiába csak f1.8, nagyon begyere a világa. Kontrasztban, színekben, váá. Persze ehhez a dilemmához kellene belőle egy Fuji X verzió, de szerintem a Sony nem engedi majd el más rendszerekre.
Új hozzászólás Aktív témák
Üzletelni a Hardveraprón lehet csak!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs