- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Azonnali alaplapos kérdések órája
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Gaming notebook topik
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- RAM topik
- Acer notebook topic
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Dell notebook topic
- Házi hangfal építés
Hirdetés
-
Stray Gods - Orpheus központú DLC érkezik jövő hónapban
gp A musical játék hamarosan egy új kiegészítőt kap heteken belül.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Már nem hisz a nagy európai EV-forradalomban a Ford
it Meggondolta magát a Ford, a helyzetre való tekintettel 2030 után is kínálhat Európában hibrid és benzines autókat.
-
PROHARDVER!
Új hozzászólás Aktív témák
-
devast
addikt
A hozzáértő emberek, olcsó usb-s megoldásokhoz képest jobban preferálják az spdifet. Optikainak sokkal nagyobb a jittere mint a coax-nak. De utánna úgyis újraidőzíti az spdif fogadó csip(mivel időinformációt nem tartalmaz az adatfolyam) a saját órajelével ami a dac-ban van.
-
snagyz
csendes tag
Igen, van amiben jobb elvileg is. Pl: sávszélesség, de prktikusan a jitter is kisebb szokott lenni, de az igazi baj az, hogy itt se tökéletes, még elvileg se (spdif=sony philips digital interchange format, tehát régi szabványról van szó, amikor még ilyen kis időbeli szúszásokkal nem törődtek a szabvány alkotók). Tehát sokszor jobb az spdif mint az USB, de van (inkább lehet) olyan megoldás amikor mégis az USB jobb. Ha végig haladsz az előző linken, akkor olvashatsz ilyen megoldást. Nekünk, egyszerű földi halandóknak jitter szempontjából marad az spdif, de mivel néha olyan PC a forrás amiból csak USB-n tus muzsika kijönni, így az USB-t is "szeretjük".
-
devast
addikt
Dacmagic biztos jó cucc, de amíg nincs teljesen fölös pénzem, addig az ilyen dolgokat mellőzöm Különben az életszínvonalbeli különbségek óriásiak. Úgy dobálóznak a százdollárosokkal mint én az ezresekkel kb.
16bit/44khz-ről meg nem nyitnék vitát Rengeteg leírás van, hogy ez miért elég, és teljesen szükségtelen a 24bit meg a 96khz. 16 bitben van valami 120db dinamika tartomány. Ergo, ha azt is hallanád ahogy 2 atom összeütközik a levegőben, akkoris maradandó halláskárosodást szenvednél max hangerőn, amikor már hallanád a zajt. 96Khz meg azt jelenti ugye, hogy 48khz-ig tudja tárolni az analóg frekvenciákat, nincs olyan mikrofon ami 30khz fölött venne fel, nincs olyan hangkeltő cucc ami meg tudná szólaltatni, és legfőképp én nem igazán hallok 18,5khz fölött és fiatal vagyok később ez csak romlani fog. Ha denevérekkel/kutyákkal szeretnél kommunikálni akkor hasznos lehet, csak kell hozzá spéci hangfal is Természetesen mixelésnél/masterelésnél teljesen normális 32/64biten tárolni, mert oda kell, de lejátszáshoz teljesen elég a 16bit is. Amit általában "hallanak" az emberek az egy pofon egyszerű következmény: az "audiofil" 24/96 nótákat általában sokkal jobban masterelik mint az "utcára" szánt lemezeket.[ Szerkesztve ]
-
snagyz
csendes tag
Csak pont az a probléma, hogy nem egyszerű újraidőzíteni (saját órajel), mert az eredeti "taktust" valahol már elvesztettük. És ez komoly problémát okoz a konstruktőröknek is, nagyon sok pénzért se megy olyan egyszerűen, minthogy csak abból állna, hogy újra bekapcsolunk egy "metronómot", oszt kész, el van intézve. Nagyon pontosan kéne indulni és még akkor ott vannak a csúszások. Bár erre azt szokták mondani (főleg a műszakiak), hogy ezeket a ns-okat úgyse halljuk, de aztán mégis ki szokott derülni, hogy a hangképben valahol ott vannak.
-
snagyz
csendes tag
Devast, biztos Te írtad az előzőeket? Amikor a CD-t megalkották az volt a vita, hogy 14 vagy 16 bit kell a zene digitalizálásához. Aztán jöttek a kvázi 20 bites (HDCD), majd a 24 bites (DVD-A) felvételek és bizony mindeygikre igaz, hogy JOBBAN SZÓLNAK, mint a 16 bites felvételek, nemcsak elvileg jobbak. Nem az a lényeg, hogy a dinamika nagy legyen, azt le tudjuk képezni, hanem, hogy a pici "szöszöket" el lehessen tárolni, pl. hogy a gitáros rézből vagy ezüstből készült húrt használt (mert azért a gitárt egy zongorátol 16 biten is meg lehet különböztetni ), vagy hogy a zenei szinpad 3d-s legyen: mélység, magasság, namcsak jobb-bal (amihez nagyon pontos időzítések vagy fázisok kellenek és itt lép be a 96/192 kHz) stb. Egyébként a jó mikrofonok akár a 100kHz-s tartományban lineárisak és nem aazért mert denevérek fogják majd a felvételt hallgatni, hanem mert vannak felharmónikusok is (a metál bandák is kihasználják ezt a jelenséget a gitár torzítókban, csak ellenkező előjellel). Az,hogy az "audiophile" felvételek jól vannak masterelve, az természetes, de a többit is lehetne ilyen jól!!! Szívesen adnék néhány felvételt, amikor ugyanaz a keverés, csak más a felbontás (standard CD versus DVD-A kiadás) és lehet hallani a különbséget, (hogy pont Te olyanokat többé ne sugalmazz, hogy az egész "parasztvakítás", miközben cserélgeted az opampokat, és ha figyelsz, azt is hallod.)
-
devast
addikt
Az a különbség az opampok, és eközött, hogy amíg nem létezik a műveleti erősítőnek tökéletesen implementált változata (elméletben nyilván tökéletes), addig a "formátumok" teljesen elméleti síkon mozognak. Tehát ott minden tökéletesen számolható és bizonyítható. Azt nem tagadom, hogy 22khz fölötti hangokat habár a fül nem tudja hallható formában érzékelni, az emberre mégis képes hatni valahogy. Más kérdés, hogy mi képes ilyeneket kiadni... Lehet hinni/nem hinni bene, de az egész digitális jelfeldolgozás ADC DAC erre épül. Bővebben
-
devast
addikt
Szerkesztés lejárt
Azt még hozzátenném, hogy a gyakorlatban elképzelhető, hogy lehet hallani különbséget, de ez nem a formátum érdeme (elméleti sík) hanem a DAC csip(gyakorlati sík) keverhet bele a dologba. Nem tudok mintákat linkelni, de lehet találni. Nekem is van pár 24/96 flac-om, és habár királyul szólnak de nem tudok összehasonlítást végezni mert nincsenek meg 16/44-be.
Lényeg, hogy hallgatózzunk -
snagyz
csendes tag
Érdekes a link és informatív is, de ahogy commentekből is látszik számos dolog nem egyértelmű ill. jó pár csúsztatás is megtalálható (pl. bit mélység versus kvantálás beosztásása, sűrűsége). Ahogy írtad, ezen vitázni kár, pláne akkor ha hitbéli dolognak tekintjük. Én nem hiszem/nem hiszem alapon, személyes tapasztalat (empíria versus teória) tapasztalásból állítom, hallottam márugyanazt a felvételt 16 és 24 biten és az utóbbi volt a hallgathatóbb és nem rugózok azon, hogy ebből az utóbbiból mennyi volt a releváns bit (csak 20 vagy kevesebb). A magasabb mintavételi freki viszont még elvileg is "jót tesz" a digitális jelnek (nem kell olyan meredek szűrő), csak nehezebb kezelni. Ami viszont igazán a lényeg és megakasztott ill. inkább ellentmondást véltem felfedezni, hogy hit/elvi alapon - olvasmányokra és logikai érvekre alapozva elutasítod bizonyos jelenségek létezését, de legalábbis jelentőségét, miközben ugyanazon dolog másik "vetülete" esetében szívesen kisérletezel és nyitott vagy elfogadni a (saját) tapasztalásokat. De ez már filozófia és kezdünk off-topic-ok lenni.
-
devast
addikt
Igazából, amíg elméleti síkon mozgunk, addig nem kötök bele semmibe ami bizonyított. Mérnök leszek, ezt nevelték belém Természetesen nincs tökéletes megvalósítása a legtöbb dolognak, ezért szólhatnak máshogy az opampok, kondenzátorok, dac-ok stb. Kábelek, meg egyéb snake oil dolgokra meg nincs pénzem, hogy tesztelgessem, sajnos. Na majd ha egyszer gazdag leszek...
Való igaz, hogy a linkben az első post nem tökéletes, de a többiek kijavítják a hibákat ha tovább olvasol, és a lényegen nem változtat. -
snagyz
csendes tag
A bizonyítás csak a matematikában lehet elvileg is zárt, ilyen értelemben "tökéletes". In real life már a modelleink bizonyos elhanyagolással bírnak, ergo elvilegeg is csak közelítik az "igazságot". Egyébként örvendek, hogy mérnöknek tanulsz, de azt a "belém verték" effektust hagyd meg a vizsgákra és a szürke hétköznapokon lehetsz "megengedőbb" is, vagy másképp elfogadóbb az elviekkel nem egyező dolgok iránt. Én már negyed százada vagyok mérnök és közel húsz éve a Műegyetemen tanár, és ha visszaemlékszem én is úgy kezdtem, hogy csak az lehet jó, ami teoretikusan is jó. De hát a tapasztalat mást mutat és nem hagyom, hogy fafejű vagy "szemellenzős" legyek csak azért, mert elvileg úgy korrekt. Egyébként az idézett cikk tartalmát kommentek árnyalják, tehát a lényeget is csak árnyaltabban szabad értelmezni, nem szűkítő, hanem tágító értelemben. A kábeleknek pedig van saját hangjuk és ez nem pénz kérdése, csak a "drága" kábelek beszerzése az.
-
celf
őstag
en orulok, hogy idevonzott par olyan embert is ez a topic akik ertenek is a dologhoz
szerk: off[ Szerkesztve ]
-
KMT
addikt
Na erre mindig is kíváncsi voltam, noha soha nem mertem felhozni ilyen témát az egyetemen.
Mi lehet a magyarázata a kábelek hangjának? Leginkább az érdekel, hogy egy hozzáértő mérnök hogyan magyarázza pl a tápkábelek különböző "hangját"? Mert összekötő, vagy hangfalkábel esetén még megértem, hisz azon fut a jel, meg nem csak ellenállása van egy kábelnek, lehet szkinhatás, stb... De a tápkábeles dolgot nem tudom megmagyarázni sehogy.
devast: Konvertáld vissza 16/44-be akkor. Igaz, nem egymás többszöröse a mintavételi frekik, de azért érdemes kipróbálni.
Amúgy lehet, hogy a 16/44 22kHz-ig megy fel, de vajon biztos elég ~ két minta egy szinusz reprodukálásához?
Ráadásul a hangokat nem csak halljuk, hanem érzékeljük is. Gondolj csak a mély hangokra. Az feltűnik. -
devast
addikt
Nem konvertálgatom, mivel az nem olyan egyszerű, hogy megnyomok egy gombot. Nem értek hozzá, de annak is megvan a módja, és az olcsó/népi szoftverek nagy valószínűséggel a könnyebb/olcsóbb/rosszabb megoldást használják. És igen, Nyquist-Shannon tétele kimondja, hogy mennyi kell Lehet sokat találni róla neten, olvass utánna ha bővebben érdekel
Kábeles diskurzust érdeklődve figyelemmel kísérem.[ Szerkesztve ]
-
devast
addikt
Pár perc keresgélés után: Digitális "térben" a resampling, tehát amikor pl szeretnék egy 48khz-es file-t csinálni egy 96khz-esből, az nem veszteségmentes(nyilván máshogy fog szólni, attól függően, hogy milyen algoritmust használ). Nyquist-Shannon tétel csak analóg/digitális konvertálásra vonatkozik. Lehet játszani ezzel és dönteni arról melyik tetszik
-
KMT
addikt
No látom hamar megtaláltad az SRC-t. Kb 1 perc beállítani foobar-ban a dolgot.
96-ról 48-ra miért lenne algortimus függő? Minden második mintát töröl, és kész. Ott van gond, ha 44-re kell. Legalábbis szerintem így logikus.
Szerk:
Ja, így szinte biztos kisebb különbségek lesznek a hangban, mint két különböző forrásból származó rip között (pl cd vs sacd/dvd-a/vinyl...)[ Szerkesztve ]
-
snagyz
csendes tag
Ahogy én tudom, a "hozzáértő" mérnökök nagyobb része nem egyszerűen nem hisz az ilyen jelenségekben, hanem egyenes tagadják a létezésüket. Én - mivel nem tartozom a hozzáértők táborába (nem vagyok pl. villamos mérnök) - azok táborát gyarapítom, akik elfogadják a tapasztalati tényeket akkor is, ha (még) nics rá magyarázatuk. Vagy két évtizeddel ezelőtt az akkori HiFi magazin hatására és nem kis kiváncsiságból elkezdtem "hallgatózni" és főleg akkoriban külföldön volt alkalmam nívós berendezéseket is meghallgatni (fontos egy megfelelően "magas" szinvonal, ahol már az ilyen kis különbségek is "játszanak"), amiből az a lényeg, hogy igenis a kábeleknek van saját hangjuk (nem zárom ki, hogy akár a tápkábeleknek is, bár én személyesen ilyet nem érzékeltem) és még akár az is érzékelhető, hogy egy berendezést hova tettünk, milyen az alátámasztás, egészen olyan dolgokat is kipróbáltam, hogy a cd-k élét befestettem vagy az lp alá filccel borított üvegtányért csináltattam és ezeket a változásokat a zenei hangképben érzékelni lehetett. Az más kérdés, hogy a javulás - sokszor romlás - megérte-e a befektetett energiát, pénzt stb. De minden esetben, ha különbőzően kis mértékben is, de volt változás. Ebből adódóan, ha valaki jól "hangolja" a rendszerét, akkor relatív kis pénzből nagy lépéseket tehet a saját izlésének megfelelően. Csak sajnos sokat kell próbálgatni és a kudarc ellen sincs biztosítás. Megtanultam, hogy nincs eleve jó rendszer, ebből következően eleve rossz sem (bár ez utóbbianak azért nagyobb a valószínűsége). Mi is itt ebben a körben ezt a "játékot" folytatjuk: próbálkozunk és megosztjuk a tapasztalatokat.
@devastnak: hogy kipróbáld a szerinted nem létező felbontásban rejlő lehetőségeket egyazon felvétel különböző felbontásokban (nem egyikből a másikba konvertálással):
[link]
kiváncsi vagyok mi a vélemény?[ Szerkesztve ]
-
celf
őstag
ugytunik a Headamp-ek is belekezdtek a merethaboruba.
The Pico Slim
meg jo, hogy ok komolyan gondoljak a hangminoseget.Meg kint van lassan az RSA Shadow is.
-
Melorin
addikt
Megpróbáltam megnézni a 192Khz anyagot, de állandóan valami problémát ír ki a Foobar.
Ha DS van megadva Outputnak, el sem indul a zene ("Unrecoverable playback error: KS output error: error opening device"), pedig az Audigy2 támogatja ezt a felbontást. DS-ban viszont működik. Jó lenne már beállítani valahogy ezt a Foobart meg a kimeneti dolgokat, hogy ne szóljon be állandóan valami nyűg miatt... mert például ha be van állítva az Output data format 24 bit-re, hogy ezeket az anyagokat hallgathassam, akkor a sima Mp3-akat nem játsza le. Grr. -
Melorin
addikt
Audigy 2. Amúgy kiderült, hogy a KX driver nem igazán állt a helyzet magaslatán. Visszaraktam a "normál" drivert, és így már működik minden.
ON: Ha veszek egy HP DAC+Amp-ot, akkor gondolkozok egy asztali CD vagy DVD lejátszón. Hangminőség szempontjából mindegy, hogy milyet vesz az ember ha van rajtuk Digit. kimenet, vagy azok is bekavarhatnak a re/upsamplinggal? Igazából valami olyan kéne, ami nem csak CD-t játszik le, hanem DVD-t is, mivel azon vannak tárolva Flac zenék, vagy épp Mp3-mak.
[ Szerkesztve ]
-
esfrost
tag
Akit esetleg érdekelne:
Eladnám szeretett Ray Samuel - Tomahawk (fekete) fülhallgató erősítómet. Kifogástalan állapotban van. http://www.raysamuelsaudio.com/products/tomahawk
Az ára: 40.000.- Ft. Újonnan 55.000.- Ft kb. + posta, + esetleg vám... 60 alatt nem jön ki...
Van még egy LOD-om is hozzá, ami nekem 8.600 forintba fájt. Ezt 6.000.- Ft lenne.
Nem akarom minden áron eladni, de, ha valakit komolyan érdekel, akkor szóljon. Elkótyavetyélni nem szeretném.
[ Szerkesztve ]
-
esfrost
tag
A pénz.., de nem égetően, így, ha senki nem viszi, akkor marad nálam. Kéne hozzá ipod, az meg most nincs, és nemtudom mikor lesz, így szegény most áll, kihasználatlanul.
-
patyik75
tag
sziasztok.
tanácsot szeretnék kérni.
csináltatok egy csöves fejhalgató erősítőt,HD600-al fogom használni egy Burr-Brown-os lejátszó segítségével.
Mikre kellene figyelnem?pl : tápellátás stb -
devast
addikt
Én mondtam, hogy az audigy-k nem igazán jók zenehallgatásra (44khz-es anyagokra, vagyis cd/flac/mp). Közben rájöttem, hogy az rmaa-s tesztnél mint rontottam el. Rmaa-ból az ingyenes van nekem, az meg nem tud asio-t, windows mixerbe meg 48khz-re volt állítva... nem csoda, hogy orbitálisan rossz eredmények születtek 44khz-en. Íme. Azt még mindig nem értem, hogy miért hangosabb a jobb oldal ~0.3db-el, majd az is kiderül
[ Szerkesztve ]
-
Blindness
csendes tag
Sziasztok!
A napokban ruháztam be egy Senn. IE6-ra, elégedett is vagyok vele, egyetlen problémám, hogy forrástól függően különböző mértékben van egy alap zúgása. Nem vészes, gyakorlatilag alig van olyan zene, ami mellett hallani, de azért mégis rossz a tudat, hogy ottvan az a háttérben Szóval főleg Ipoddal (6. generáció, 120GB, 2008) használnám, és talán itt a legerőteljesebb a jelenség. Iphone-nal (3GS) is hasonló a helyzet. Laptop 'noname' hangkártyával kevesebbet produkál. Jelenleg ezekkel tudtam kipróbálni, hét második felében újra hozzáférek az asztali gépemhez és megnézem rendes hangkártyával is (Asus Xonar DX). Reményeim szerint azon nem lesz meg a zúgás...
Utánaolvasva a problémának több elméletet is találtam (impedencia 'összeférhetetlenség', szegényes erősítő, stb...), lényeg, hogy valószínűleg nem a füles a ludas, így igazából az érdekelne, hogy egy LOD+Amp kombóval (konkrétan Fiio E1 - többet erre nem áldoznék) mekkora valószínűséggel küszöbölhető ki a probléma?
Üdv & köszönöm a válaszokat,
BlindnessConfusion will be my epitaph...
-
devast
addikt
válasz Blindness #747 üzenetére
Szerintem annyi az egész, hogy az iem-ek általában igen "érzékenyek". 115db értéket láttam az adatlapján, nem is csodállom, hogy a háttérzajt hallani. Jobb forrás kell hozzá sajnos. Egy lod+külső erősítés biztos javítana a helyzeten. De erről másnak biztos több információja van.
-
celf
őstag
válasz Blindness #747 üzenetére
E3 E5 egy hiss-machine.
E1 nemtudom, de nem hiszem, hog ysokkal jobb lenne.
ipodok is bizony sistergosek.
legjobban egy profibb ampal es egy optikai kimenettel jarnal (regi iriver h120-nak van), optikai kiement eseten persze ibasso docbra d10 kene, azon van optikai bemenet. -
esfrost
tag
Nekem is voltak "hiss" problémáim. LOD + AMP segített sokat, illetve a megfelelő minőségű zene...
Új hozzászólás Aktív témák
Hozzászólás előtt olvasd el az összefoglalót!
A topikban terméket, munkát, szolgáltatást hirdetni tilos!
- Elemzés Erősítők tápellátása 2.
- Tudástár Parazitaeffektusok az áramkörben 1.
- Tudástár Melyik áram merre folyik a NYÁK földhálózatán?
- Tudástár Erősítők tápellátása
- Bemutató DSD: divatőrület vagy a zene új dimenziója?
- Aliexpress tapasztalatok
- Bocsánatot kért az Apple, mert nagyon mellélőtt a legutóbbi reklámjával
- Horgász topik
- nVidia tulajok OFF topikja
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Energiaital topic
- Azonnali alaplapos kérdések órája
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Politika
- További aktív témák...
- Gamer PC Intel i5 9400/16GB DDR4/GTX 1660 6GB/256GB SSD/500/GB HDD/Beszámítás/Garancia/
- Gamer PC Ryzen 1600X/16gb ddr4/GTX 1660 SUPER 6gb/256gb ssd/500gb hdd/Garancia/Beszámítás/
- Palit Geforce RTX 3060 12GB /CSAVARMATRICA/GYÁRI ÁLLAPOT/BESZÁMÍTÁS/
- G.SKILL 32GB KIT DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 NEO AMD EXPO - Alza jótállás 2032-ig
- ZEN Gamer PC - GTX 1660 Ti - Ryzen 3600 - 16GB DDR4 - 1TB m.2 SSD
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen