Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • p_adam

    addikt

    válasz vodkaboy22 #21312 üzenetére

    Én DK-t se szeretem már a mai világban ez már olyan mint igazgyöngyöt keresni a szemétdombon :)

    Most Hernan Oliva-t hallgatok 1989-ből és ez nagyon kellemes ez az ahol a Lavry azért vissza tud vágni, a két DAC-ot váltogatva is olyan érzésem támad, mintha visszamentem volna az időben, hiába tisztább a Mytek valahogy kellemesebb hallgatni a Lavry-t olyan analógosabb (ami furcsa mert sok más forráshoz képest is tűnhet digitálisabbnak a hangja).
    Először azt gondoltam, hogy a Mytek-nek nagyon digitális a közepe de mikor visszaváltottam kiderült hogy majdnem ugyanolyan csak a többi rész amire jobban fókuszál ez által másmilyen az előadásmódja. Érdekes.

    A Lavry megkérdőjelezhető hogy elég precíz hangú-e keverésre, kicsit olyan mintha a felbontás egy részét direkt feláldozták volna annak érdekében, hogy több mindennel legyen kellemes hallgatni... Bár lehet ez csak az AD1955 vs ESS9018 differencia.

    Ha most kezdenék el rendszert építeni és nem tudnám megvenni a Lavry-t olyan jó áron használtan akkor valszeg a Mytek mellett döntenék, és valahogy a többi elemmel próbálnám ellensúlyozni a karakterét mert így leginkább a nagyon jó felvételekkel jön ki hogy ez bizony egy modernebb design.

  • p_adam

    addikt

    Ha valakit érdekel, most épp raktáron van ennek az olcsó DAC-nak az újabb aszinkron USB-s változata HifimeDIY Sabre U2
    Nekem most nincs szükség 2. DAC-ra de ha lenne egy tablet-em meg egy hordozható erősítőm, akkor gondolkodnék rajta.
    Volt már hifimediy cuccom és nem rossz a megépítettsége az árához képest.

  • p_adam

    addikt

    [link]

    Íme a majdani sokszázezres Krell fejhallgató erősítő lemásolva, akár házzal együtt - a névtábla kicsit pofátlan ;]

    Egyébként lemásolták a Stax KGSS-t is, így már elektrosztatikusokhoz is van viszonylag olcsó, de jó erősítő.

    [ Szerkesztve ]

  • p_adam

    addikt

    válasz contaxg #30232 üzenetére

    Igen thx, van még ;)

    Ez a Krell erősítő pedig a 2x8W-al valószínűleg ideális az ortodinamikus fejhallgatóknak, lehet rendelek is egy kit-et majd...

    [ Szerkesztve ]

  • p_adam

    addikt

    Itt vannak ebay-en, talán kicsit többért

    Szerintem a kit nagyon jó árban van (meg a kész erősítő is elfogadható bár drága a szállítás) tekintve hogy a Krell KSA5 annak idején 2500$ körül volt azt hiszem (jó abban BlackGate kondik voltak stb. de a design lényegében ugyanaz)

    [ Szerkesztve ]

  • p_adam

    addikt

    válasz bkercso #30240 üzenetére

    Ez a topik foglalkozik vele, igen ez valszeg nem annyira jó mint az eredeti "rendes" klón, de 80$-ért valszeg így is megérheti megépíteni főleg ortodinamikusokhoz.
    A KGSS-t egyébként már bevizsgálták és nem teljesen ua de jó, gondolom ennyi pénzért ezt is kipróbálja majd valaki.

  • p_adam

    addikt

    válasz Bargyu #30602 üzenetére

    Én már szinte mindent végigpróbáltam, és szerintem nem sok köze van az árnak a hangzáshoz, jópár fejhallgató van ami jobban szól mint a HD800 (bármilyen kábellel) és a töredékébe kerül.
    Régebben érdekeltek a technikai dolgok de ha néha-néha előveszek egy fejhallgatót akkor fontosabb hogy valami zenét halljak vissza és a HD800 sajnos alapvetően nem ilyen hogy ezt "természetes" módon közvetítené, valamit mindig lehet variálni rajta de az alap karakter mindig a fejhallgatóé (tegyük fel hogy egy viszonylag normális forrás van előtte).

  • p_adam

    addikt

    válasz CaNNa3IS #30807 üzenetére

    SR-Lambda, HE-500, YH100 (mod), HD600 meg mégegy, amit még nem írok le, mert keresek :)

    De ahogy leírtam, nekem lehet, hogy újabban már mások a szempontok, mint másnak (bár az első kettő felbontásban sincs igazán lemaradva, próbáltam preferencia szerint rangsorolni őket, bár nem teljesen hasonlók műfaj szempontjából, egy-két közeli rokont hozzá lehetne még adni)

    A topiknál maradva remélem lesz ebből valami, forrás terén egyelőre én nem találtam a Lavry-nál jobbat de örülnék neki ha lenne valami ami legalább ugyanezt tudná olcsóbban.

  • p_adam

    addikt

    válasz krichd1 #30809 üzenetére

    Miben más ez mint a többi TC? Hallotam egy pár másikat és hasonlóak de mindegyik túl világos, stúdiós volt nekem.
    A Mytek 192 DSD is jobb mint a Lavry "technikai hangminőség" tekintetében csak a referenciámmal már túl sok a jóból, hasonlóan mint a TC (bár a Mytek kettő közül talán jobb).
    A fejhallgatót nem cserélem, mert tonalitásban nekem más szimplán nem tudja ugyanazt, mint a Lambda és ez a Gamma-3 talán visszafogott marad (bár lehet egyáltalán nem, mivel csak papíron létezik szóval messze van még ez).
    Az YH100 mod vagy a HD600 egyébként nem világos, tehát azokhoz pl. jobb lehet.

    [ Szerkesztve ]

  • p_adam

    addikt

    válasz krichd1 #30811 üzenetére

    Na olyat hallottam, az meg a másik ("hifista"?) véglet :) Jó lesz, ahol vagyok csak erősítőből kell olyat találnom (valószínűleg építtetnem) ami elég jó, és még pont elfér az asztalomon :)

    Egyébként félreértés ne essék, a többi felsorolttal ellentétben Lambda is hellyel közel olyan világos, mint a HD800, csak nem veszi ki az életet a zenéből (pont ellenkezőleg), ami nekem elég fontos különbség. Persze a a legtöbb mai felvételnél ez már a készítésénél se szempont :)

  • p_adam

    addikt

    válasz CaNNa3IS #30814 üzenetére

    Az SR407 egy jelenleg gyártott darab és számomra sajnos egyáltalán nem olyan jó mint az eredeti 20-40 éves változat. Találni abból egy jó darabot kihívás lett, elméletileg van belőle vagy 11000 darab a szériaszám alapján, de mégse látni belőle eladót (vajon miért).
    Egyébként erősítőt is beleszámolva kijön 6-700 euróból a kettő.

    De ahogy írtam egyéni preferencia kérdése, és zenei ízléstől is függ.

    Gondolom csak egy meg kell nyújtani a pántot mondjuk egy párnával mert a HD600 szerintem kellően kényelmes.

    A HE-500 egyébként eléggé hasonló a HD600-hoz (meg egy kis Yamaha is van benne) csak fejlettebb nincs benne a dinamikus fejhallgatók torzítása szóval ideális előrelépés, csak persze nehéz megjósolni, hogy kényelmesnek találnád-e. Meg kicsit meglepő mennyi eladó van belőle, talán nem mindegyik egyforma mert made in China?

  • p_adam

    addikt

    válasz krichd1 #30818 üzenetére

    Igen, bár tekintve hogy milyen régi és nem kifejezetten bonyolult konstrukció, valahol biztos létezik valami, ami újabb és olcsóbb, egyszóval jobb, csak nem az USA-ban élek. ahol sok dolgot meg lehet venni aztán visszaküldeni.
    A tápja elég alap (a DAC része igényesebb), láttam is, hogy lehet modifikálni bár az valószínű, hogy nehéz lenne eladni utána.
    Egy dolgot tudok ami biztos tökéletes upgrade lenne, a DA924 Gold, csak egy csöppet drága :)

    Igen láttam az MSB-ket csak azokból amik ugyanilyen modern-ek elég drágák használtan is, és nekem az is jó ha elfér a kis íróasztalomon, a Parasound 1600 akkor se fért volna el ha mindent leveszek :)

    [ Szerkesztve ]

  • p_adam

    addikt

    válasz Bargyu #30836 üzenetére

    Valamit biztosan színez a HD800 mégpedig a középhangoknál (ami számomra a legfontosabb) mert valami sosem stimmel az előadásmódban, lehet hogy alacsony a torzítása (egy orto- vagy sztatikus fejhallgatónál azért nem feltétlen jobb, csak a dinamikusok között kiváló) meg viszonylag egyenletes azokon mérőeszközökön a frekvenciamenete, de a végeredmény még se ok valahogy. Vannak dolgok amik a mérésekben nem mutatkoznak meg, de hallani lehet - és nem szellemek keltik :)
    Ezért nem tudok azonosulni az IF-s oldalon leírtakkal. Amit egy-két fejhallgatóról nyilatkozik YT-on, azzal meg végképp nem értek egyet, de gondolom bármit nem lehet írni egy termékről, ha egy nagy cég küldi, hogy mondj róla véleményt (pl. az Ultrasone-t szerintem nem az Ultrasone küldte neki). Ezért kell fenntartással kezelni mindenféle teszttel foglalkozó oldalt, vagy YT csatornát.

    A másik dolog meg, hogy szinte bármilyen hangképet meg fog szokni az ember, ha több hétig hallgatja (ami szerintem többet ér, mint egy kábelcsere). Sose szeretném igazán, tudván, hogy van ami szerintem sokkal valóságosabban, élettelibben szól. De ha nem lehetne más, akkor azért amennyire lehet, a hallás alkalmazkodna hozzá.

    Ha már high-end Sennheiser, akkor a HE60 elektrosztatikus valószínűleg jobb mint a HD800 (a használt áruk is mutatja amikor kijött a HD800 akkor nagyjából ugyanannyi volt használtan mint a HD800 újonnan, most meg több mint kétszer annyiba kerül, mivel még ritkább lett) sokáig kerestem is, csak mostanra Sennheiser kihúzta a dugót az alkatrész-támogatás tekintetében (és a konstrukció nem olyan jó mint egy Stax, tehát van esély rá hogy elromlik), ezzel elintézték, hogy végleg lekerült a listámról. Annál jobb, a végén még egész értelmes áron kijövök én is ;)

  • p_adam

    addikt

    válasz krichd1 #30845 üzenetére

    Tudom, nem is ajánlanám már senkinek, de ha csak a hangot nézzük abban valószínűleg ott van :)
    Az ESP950-t sokan szeretik de nekem nem jött be a hangja, szerintem a Lambda jobb nála.

    Ami a kettőben közös az a por elleni gyenge védelem. Csak a méregdrága HE60 esetében talán nem is javítható már így, hogy nincs hozzá alkatrész (amúgy is méregdrága lenne)
    Ehhez képest ahogy írtad Koss-nál élettartam garancia van és kérdezés nélkül kicserélik - még akkor is ha pl. a user tette tönkre (csak iszonyat sok idő EU-ból intézni a dolgot, tudom mert sajnos nekem is kellett)

  • p_adam

    addikt

    válasz krichd1 #30847 üzenetére

    Igen szerintem az a legjobb a csillapítás miatt, aminek egyébként vannak hátrányai, a mélye kicsit mosottabb mint a későbbi modelleknek viszont jobb a tranziens átvitele, nem túl gyors és nem túl lassú. Igaz hogy az újabb Pro Lambdáknak papíron alacsonyabb a harmonikus torzítása meg szélesebb a frekvencia átvitele, de a tisztaság már nem ugyanaz. A Lambda Pro az egyetlen amit még nem próbáltam, és a másik ami csillapított és közeli rokona de nem olyan ritka.
    Lehet, hogy ami nekem volt ESP950 az nem volt olyan jó darab (Stax kábel volt rajta és nem volt benne szivacs), hasonló ahhoz amit te is írsz, csak valahogy nem volt az igazi a hangtónusa, még ha emlékezetből nem is tudom megfogalmazni pontosan, hogy miért, a garanciát egy ismerősömmel intéztem és neki se jött be a hangja.

    Most nézem itt is van egy belőle, némileg magasabb mint az átlag, de elég magas a szériaszáma és lehet valamiféle garanciát is adnak rá (ha hangilag okés akkor ennyit is megér)

    [ Szerkesztve ]

  • p_adam

    addikt

    válasz .DLL #30850 üzenetére

    Mert egy adag csillapító anyag (ásványgyapot) van a házban, míg a többi Lambdában ez nincs benne, és enélkül "kinyílnak" a mélyek és a magasak (bár abban itt sincs hiány) viszont elvész a finom hangzás is, szóval inkább vele, mint nélküle.
    A sebessége meg így "pont jó" lesz, van ennél sokkal gyorsabb Lambda is de a zeneiséghez nem ad hozzá, inkább elvesz belőle.

    [ Szerkesztve ]

  • p_adam

    addikt

    válasz btraven #89419 üzenetére

    Erősen kérdőjeles, hogy ezekbe a távol-keleti termékekbe eredeti PCM1704 kerül-e, vagy csak valami hasonló, mindenestre Erno Borbely [szerint] a legjobb hangú DAC chip.
    Az R2R típusú ladder DAC-okhoz általánosságban véve több alkatrészre van szükség és a gyártási tolerancia is befolyásolja a hangot, ki kell válogatni, ezért nem szoktak olcsók lenni.

  • p_adam

    addikt

    válasz bajnokpityu #89421 üzenetére

    Ott alapvetően a PCM1704U-K grade, ami megkérdőjelezhető a ritkaságuk miatt, simán lehet átmatricázott PCM1704 is.
    Persze, egy DAC ennél sokkal összetettebb mint maga a chip, az audio-gd mellett az MSB, Holo Audio, stb. egyedi tervezésű R2R DAC chipeket használnak.

  • p_adam

    addikt

    Egy fórumtárs jóvoltából másfél napja itt van nálam a Topping D10s, illetve egy bkercso MomentDAC MKII

    Tesztrendszer:
    D10s
    D10s coax -> DA11
    D10s coax -> MomentDAC

    Stax SRM-T1W + Lambda / Omega / SR-X Mk3
    (a laptop akkumulátorról ment, a forrás + erősítő pedig közvetlenül a falból)

    Eddig szkeptikus a chi-fi dolgokkal (továbbra is az maradok más dolgoknál), de a fórumtársnál történt hallgatózás során pár ismételt oda-vissza hallgatás után feltűnt, hogy a D10s mint USB SPDIF átalakító jobb, mint a pont egy évtizeden át hallgatott Lavry DA11 USB bemenete, jobb a mélye, az egész hangzás tisztább, elválasztottabb Most az egészről eltűnt egy fátyol, jobban hallok részleteket, amik korábban nehezebb volt, egy kicsit világosabb, ennyi talán a hátránya, a javuláshoz képest ez szinte elhanyagolható mértékű. Korábban hallottam pl. Halide Bridge átalakítót és ott is hallottam különbséget, de nem éreztem egyértelmű előnyt, persze 2010-es, a DA11 2009 (DA10 az USB + crossfeed funkciókon és egyéb apró finomításokon kívül majdnem ugyanaz és még korábbi, 2005)
    A két első beállítást órákig vizsgáltam sötétben, nagyon koncentrálni kell, hogy észrevegyek bármit is (egyszer-kétszer meg is tréfált, mikor szünetet tartottam), ennél a DA11 USB coax között érezhetőbb volt. Pedig az egyik RCA-ra van bekötve a másik meg XLR-re ami elvileg kedvezőbb, a jel az elektrosztatikus erősítőben úgyis szimmetrikusan jön ki - természetesen más kábellel (mindkettő réz...)
    Amit észrevettem: a Lavry picit hátradőlősebb, egy hangyányival több energiát ad ki alul (vagy mondhatjuk, hogy a Topping közepe picit előretoltabb), a tere icipicit nagyobb (a Topping tere picit határozottabb), a közép és magas felbontása kicsit jobb, minden apróságot összegyúrva az egész egy kicsit kifinomultabb hatást ad. De hangsúlyozom, pár %-ra tudom adni a különbséget egy többször annyiba kerülő dologhoz képest amihez ugyanúgy kell ez, mint átalakító :) (olyan fejhallgatókkal, amiknél jobb felbontásút nem nagyon ismerek...)
    Gondoltam, hogy egy ideig bent hagyom a D10s-t, hátha találok valami kifogásolhatót, egyelőre semmi, ha nincs valami jelentős, ami elkerülte a figyelmem, akkor meg is rendelem, majd kiderül hosszútávon, hogy vannak-e ilyen dolgok.
    A korábbi gyors próbának alávetett ESS DAC-ok nem tetszettek annyira, mint ez, vagy fogalmazhatok úgy is, hogy a "piszkos munkát" sokkal inkább az erősítő és fejhallgatók végzik, nyitottak, gyorsak, nem harsányak (túlnyomó részben), nem mosottak, zenei hangzást adnak bármelyikkel. Az erősítő limitáló tényező, csak mások amiket eddig próbáltam és jobbak (erőteljesebbek, jobb dinamikával és felbontással), mind elkezdenek a világosabb, kevésbé zenei irányba menni.

    Egy jó teszt szám amit külső ajánlás alapján találtam:
    Beth Orton - Sweetest Decline
    Feszegeti a határokat, hogy mennyire lehet egy felvételt élesre csinálni, itt az Omegával a Topping kicsit csökkentett felbontása jobb, mint a Lavry, ahol a magas picit kellemetlenebb, de igazából a Lambdára kell váltani és minden "megoldódik", mégis kristálytiszta marad. Nem gondoltam, hogy majd azt fogom mondani valamire, hogy a felbontás túl sok (a sztatikusokra általánosan jellemző, hogy ezt a plusz felbontást a háttérben jelenítik meg), de itt a fejhallgató esetében ez áll fent, nem úgy tűnik, hogy DAC oldalon állna fent "hiba".

    A MomentDAC, ami némileg más tészta, lényegesen teltebb, ebben a beállításban ez nem optimális, ha jól értettem akkor még ez is csak opamp beállítás kérdése, meg a tranzisztoros erősítő is jobb volna hozzá, ami most épp nincs itt. Picit dinamikusabbnak tűnik, ezt majd még máskor vizsgálnom kell, hogy direktben a mély többlet miatt van-e, vagy tényleg többre képes, meg a stereo teret is kicsit másképp adja ki. Az SR-X amihez jobban passzol, amit csak nagyon rövid időre vettem elő (mindig lesokkol, mennyire színezetlen a másik minimálisan színezetthez képest, sajnos olyanról egyelőre nem tudok ami ugyanezt tudná a másik kettő különböző magasabb technikai lépcsőfokain)


    Nem hirdetnék győztest (legjobban egyértelműen az lep meg, hogy a D10s önmagában milyen jónak tűnik így elsőre, beállítva a MomentDAC is biztosan jó az árához képest), mivel kb. azt szűrtem le az egészből, hogy a komponensek egymáshoz kapcsolódó szinergiája sokkal fontosabb, minthogy épp milyen DAC van bekötve, a fejhallgatók és erősítők között messzemenően jelentősebb a különbség.

    Pl. egy másik teszt, amit próbáltam:
    Ozzy Osbourne - A.V.H.
    Nem egy kifejezetten jó minőségű felvétel, így a rendszerre hárul a feladat, hogy megpróbálja ebből az anyagból a legtöbbet kifacsarni (voltaképp azt is írhatnám, hogy "restaurálni") itt a T1W egyértelműen kudarca van ítélve. De ha pl. átváltok az újból felvett Hellraiser 30th (ft. Lemmy) verzióra, akkor egyből hallgathatóbb, 'könnyebbséget' ad a rendszernek, hibák ugyanúgy jelen vannak, csak nem olyan zavaróak (mosott mélyek, nem elég gyors, nem elég tiszta, nem üt eléggé, a fejhallgatók képesek rá). Klasszikussal is hasonló a helyzet, gyengébb erősítővel se szólnak rosszul, vagy a szinergia adott esetben jobb.

    Van, aki esetleg használt még D10s, mint átalakítót másokhoz képest? Ilyen még nem fordult elő, hogy valami rövid hallgatózás után ilyen benyomást tegyen rám, hogy megvegyem. Kifejezetten nem szeretem, ha a rendszer új elemekkel bővül, mégsem találok rá indokot, hogy mért ne tegyem...
    Meg lehet, hogy azóta van a Lavry árán sokkal jobb is, de az a crossfeed funkció az egyik fejhallgatóval nagyon tetszik rajta meg maga a kvalitásai olyanok hogy jól mennek fejhallgatókhoz... Remélem, egyszer majd egy jó ladder DAC-ot is ki tudok próbálni, ha az erősítő rész is jobban felnő a feladathoz. (Parasound D/AC-1600 HD volt még régen, ezzel az átalakítóval sokkal jobb lett volna...) Meg egy RME összevetés is érdekes lenne, stb...

  • p_adam

    addikt

    válasz borix #89803 üzenetére

    Egyrészt mindegyik szám elejéhez oda volt írva hogy "pl."
    Rengeteg mást meghallgattam és direkt nem listáztam többet mert nem ezen van a hangsúly, hanem hogy most van-e különbség, avagy nincs.
    Másrészt: Direkt beleírtam a poszt-ba az is, hogy a CD végén található 30th Anniversary szám ott van mint ellenpélda, sőt a két Hellraiser verziót is szépen össze lehet vetni és hallani a két felvétel közötti különbségeket meg azt hogy mit csinál a rendszer ha jobb a felvétel minősége - tapasztalom szerint 'könnyíti' a dolgokat (ami a összehasonlítás szempontjából nehezíti).
    Tesztelés szempontjából olyan zenét hallgatni ami nem erőlteti meg a rendszert nincs sok értelme, ha csak az ember nem önigazolást keres, hogy "hát én nem hallok semmi különbséget " :)
    Az általam hallott zenék nagy részével az erősítővel nincs nagy probléma, de ez az album tökéletes arra, hogy megmutassa mennyire jó egy rendszer, mert egy gyengébben csak még sokkal gyengébben fog szólni (de olyan is van, ami előnyöket hoz ki jobban)
    A másik teszt zenéről egyébként nem nyilatkozott senki, pedig elég keményen képes kihozni, ha a rendszerben kellemetlen magasak vannak, de azt is, ha le vannak fojtva, meg egyéb hangszerek is vannak benne, amik nem mindegy, hogyan szólalnak meg.
    Amíg nem találtam meg azt a csatornát addig más 'teszt' zenéket hallottam és továbbra is alkalmazom azokat, de abban 100%-ig igazat adok neki hogy azzal kell tesztelni, ami jobban képes kihozni a különbségeket, nem azzal, ami sok mindennel jól szól.

    Megjegyzem, a két DAC között egyébként továbbra se hallok szinte semmi különbséget ha a Topping van használva, mint átalakító, szerintem össze is keverném őket (pedig nem is ugyanúgy vannak bekötve, XLR vs RCA). A Lavry USB és coax bemenete között sokkal nagyobb van, de bizonyos beállítások megváltoztatása után már nem vagyok biztos benne, hogy a D10s konverter szól jobban, a gyári USB-hez meg kellett változtatni pár beállítást.

    A MomentDAC vs D10s összevetést meg fogom ejteni ha megkapom a másik kábelt, az valószínű hallhatóbb lesz (és nem kell állandóan dugdosni, csak még nehezebbé teszi az egészet).

    [ Szerkesztve ]

  • p_adam

    addikt

    válasz p_adam #89815 üzenetére

    Ami még fejvakarós dolog, hogy natív DSD-t támogat a D10s (mindent beállítottam úgy, ahogy a leírás írja), de ha átmegy PCM konverzión (ahogy eddig is hallgattam) akkor természetesebben szól :F

  • p_adam

    addikt

    válasz btraven #89809 üzenetére

    Ennek ellentmond, hogy egy évtizedig gyakorlatilag ugyanazt a fő láncot hallottam, mindig is tetszett, most meg hallottam egy másik (utángyártott) erősítőt, ami újraértelmezi az egészet és rá kellett döbbennem, hogy bizonyos szempontból amit használok az egyáltalán nem tud annyit, mint a másik.
    Persze sokkal egyszerűbb a homokba dugni a fejem és azt mondani, hogy "de hát ez is is tök jól szól", és nem kerül még sokkal több pénzbe (sőt, bizonyos dolgokban preferálható a másikhoz képest, akkor már az egész láncot tovább kéne finomítani hozzá...)
    Mintsem elismerni, hogy bizony azoknak van igaza, akik azt írták a fórumon, hogy a Stax fejhallgatók (egyes felvételekkel) nagyon be van limitálva az erősítés által és nem alaptalan hogy sokan arra a fejhallgató árának a többszörösét is ráköltik. (Van, aki a DAC részét is ugyanúgy látja, ezzel egyelőre nem értek egyet, de igazi high-end-nek tartott forrást még nem hallottam normálisan, a legjobb lánc, amit hallottam valami Accuphase CD játszóról ment, de lehet nem az votl benne a lényeg, nehéz megítélni...)
    Ugyanezt el lehet mondani a dinamikus vs. planár vs elektrosztatikus között.
    Kaptam kölcsön egy HD600-at is, ez is tényleg tök jól szól (szimmetrikusan a HD53N erősítőből) megvannak benne a helyes arányok (jobban mint a fejhallgatók < 90%-ánál), bizonyos szempontból még jó is egy lassabb fejhallgatóval hallgatni a zenét, mert így más részletekre tud rávilágítani, de sokkal inkább megvannak a határai (tér, felbontás, kiterjesztés stb. tekintetében), ezért kérdéses, hogy milyen szintig érdemes ezt felfejleszteni.

    [ Szerkesztve ]

  • p_adam

    addikt

    válasz borix #89823 üzenetére

    Nem értem, hogy lehetne másképp nyilatkozni bármilyen felvételről, ha tfh az a cél, hogy valami használható információt osszak meg, vagyis a különbségek személtetése lenne a cél, amennyiben érzékelhetők. Mért jó az, ha direkt azt hallgat az ember, ami adott esetben elfedi a problémákat és csak 'előnyökre' koncentrál, csomó ilyen 'audiofil teszt zene' is pont ilyen.
    Most pl. HD600 van HD53N-ra kötve szimmetrikusan RCA-ra a D10s az XLR-re a DA11 és már vaktesztelni is könnyű, csak a bemenetválasztót kell párszor gyorsan megnyomni (nem tekerő, mint a másikon) majd hallgatás során kapcsolgatással. Jó teszt lenne, hogy hányan találnák el, hogy épp melyik szól, bár mivel csak a DA11 hangerő szabályzója független és ez pont nem fokozatmentes, ezért nem garantálható, hogy 100%-ig egyező hangosságra hozható a kettő meg az XLR RCA sem teljesen fair, de előzőleg se adódott belőle rendes különbség...

  • p_adam

    addikt

    válasz p_adam #89815 üzenetére

    Némi időt eltöltöttem a MomentDAC MKII és D10s direkt összevetésével is, kb. annyit sikerült megállapítanom, hogy a D10s nyomulósabb középben, a MomentDAC nyugodtabb, kellemesebb, mintha a tere is egy icipicit szélesebb volna, és nem meleg, amit az első indirekt összevetés során gondoltam, összességében jobban tetszik és lehet, hogy egy másik USB -> coax konverterrel máshogy szólna. A DA11 tere mintha egy fokkal mélyebb volna, meg ott van a crossfeed is, amit sokszor bekapcsolok.
    Az is közrejátszik, hogy ahhoz vagyok szokva, hogy egyből különbségeket hallok, amik megszokás nélkül nem jönnek úgy elő, jelenleg úgy vagyok 'kalibrálva', hogy 90%-ban az erősítőt + fejhallgatót hallom (zenei, így sterilebb forrás se zavaró vele, de hosszú távon lehet, hogy fárasztóbb)

    Lehet hosszabb időre lenne szükségem, de az jön le, hogy ezek a delta-sigma DAC-ok túlontúl hasonlítanak egymásra, remélem egyszer majd valami ladder DAC-ot tesztelhetek. Pár hónapja próbáltam egy Linn Klimax Renew DS-t, az is (Wolfson) delta-sigma, de tényleg másabb jellegű forrásnak tűnt, mint ezek bármelyike (viszont a LAN alapú dedikált szoftvert használó kezelés nagyon idegesített).

  • p_adam

    addikt

    válasz s4tch #90734 üzenetére

    Pedig van különbség, csak tapasztalataim szerint közvetlen A-B tesztnél elég nehéz meghallani.
    Nem kell hozzá több erősítő sem, az amit csinál az jó, hogy ugyanaz a jel megy ki, ezt a Topping D10s vs Lavry / MomentDAC összeahasonlításnál tudtam megcsinálni az USB/SPDIF konverter használatával.

    Fejhallgatón úgy lehet legegyszerűbben ellenőrizni, hogy a bal oldali jelet az egyik DAC adja a jobb oldalit meg a másik (ami csak a D10s lehet).
    Egyből hallatszani fog, hogy a bal és a jobb oldal tonalitása hangképzése stb. már nem ugyanolyan, ha az lenne, akkor nem változhatna meg semmi. De magát a hangot tanulmányozni kell behatóbban ahhoz, hogy az ember hozzászokjon, hogy mi a különbség.

    És igen, sajnálatos módon az én fülemnek egy igazán jó DAC sokkal többe kerül, mint az említettek bármelyike, de zenei reprodukcióban sokkal jobb is. Amit egy hétig teszteltem ASR-en meg se mérték meg csak beszélnek róla hogy hogy szól...aki nem hiszi, járjon utána (és ne a méréseket böngéssze) ;)

  • p_adam

    addikt

    válasz chrisnagy13 #90741 üzenetére

    Volt. Nem pazaroltam az időt, hogy megnézzem mennyit számít, csak leültem zenét hallgatni, mert ezzel már lehet...szerencsére a fejhallgató részét már korábban kifundáltam (csak ez most mindenről kicsit jobban lehúzza a gatyát és megmutatja, melyik skálázódik jobban), illetve van egy-két fejhallgatóm ami valamilyen szinten a Lavry DA11-el is képes kicsit utánozni azt, amit ez a DAC csinál (és azzal együtt kombinálva picit túl sok is volt)

  • p_adam

    addikt

    válasz s4tch #90744 üzenetére

    Ha alapból nem jelentős akkor nem nehéz lejátszóban korrigálni, mono-ra is le lehet keverni stb. Ha ilyen eredetű lenne a különbség, az nem kutyulná össze teljesen a hangot.

  • p_adam

    addikt

    válasz #37391872 #91118 üzenetére

    Ilyen ötlet mindig jó, annak a (publikus) hangoztatása, hogy mire nem érdemes pazarolni az időt, vagy hogy ki audiofil, már kevésbé szimpatikus.

    Egy fejes talihoz viszont 2 embernél nem kell több (Covid időszak alatt főleg), tesztelésre is annál több idő marad (a zaj is annál kisebb).

    Kb. így működik a dolog:
    "A" küld a "B"-nek egy (kedves) üzenetet, hogy "Figyu, láttam, hogy van ez a cuccod, meghallgathatnám?" Ha a másik meg azt válaszolja, hogy "Persze, hol találkozzunk?" akkor valahogy meg lehet szervezni valamit.
    Így tartok állandó kapcsolatot egy tucat emberrel, néha kölcsön is adok / kapok dolgokat, mert vissza is kapom, meg egyébként is túl sok van. (Majd egyszer kevesebb lesz, de jobb.)

    Olyan bonyolult ez...?

  • p_adam

    addikt

    válasz #37391872 #91121 üzenetére

    Amikor régen volt fejhallgatós találkozó, akkor mindenkit minden érdekelt, a hangulat is teljesen más volt.
    A mai viszonyok között ez már több szempontból nem valósítható meg ugyanolyan formában. Sokkal jobban működik az, hogy ha valakit érdekel valami, akkor megkeres egy másik embert, akinek ilyen van, és meghallgatja. Egyszerű, nem igényel nagy szervezést (és nem tömegrendezvény, különösebben nem félek tőle, de azért látom/hallom, hogy terjed).

    Régen (kb. olyan 20 éve) a head-fi fórum is ilyen volt, egy adott viszonylag szűk kör, ami mini-találkozókból állt, kölcsönös kapcsolatokból, egyik fél odaadta a másiknak a drága cuccát hetekre, és vissza is kapta. És tök jókat írtak.

    Aztán látjuk, hogy mekkorára nőtt, ezáltal mi lett belőle: volt közte egy "takarítás-kiválás" azok között, akik nagy vonalakban illusztrálva továbbra is ezt az atmoszférát szeretnék volna megtartani, és nem tetszett nekik, hogy az egész egy üzleti platformmá alakul át.

    Mérhetetlen sok információ van a head-fi fórumon, rettentően nehéz találni közötte hasznosat (rengetegen nyilatkoznak úgy dolgokról, hogy nem is hallották, csak láttak valami mérést vagy YouTube videót, időpazarlás leállni vitatkozni, már néha itt is megfigyelhető sajnos...), a találkozók azért működnek mert olyan óriási méretűek, hogy szinte bármit meg tudsz hallgatni.
    Csak az utazás, szállás stb. költsége is olyan, meg lehet, hogy sokat kell várnod és nem is lesz sok időd, ha 20-an állnak sorba egy újdonságért, rendkívül zajos, ami szerintem egyáltalán nem mérhető egy otthoni meghallgatáshoz stb.
    Ez a másik véglet.

  • p_adam

    addikt

    válasz pulutodurumo #91133 üzenetére

    Azért nem értek egyet, mert más jellegű a teszt mint egy dolgot hetekig hallgatni aztán másikra ráállni (aztán megint vissza az eredetire). Bizonyos dolgokban úgy érzem hogy először azt gondoltam, hogy van különbség, lehet hogy nincs (vagy elhanyagolható), más dolgokban viszont egyértelműen hallani vélem, hogy ez nem ugyanaz.
    Viszont azt nem állítom. hogy vakteszten meg tudnám különböztetni a kettőt (majd egyszer valaki csináltat velem egyet, kíváncsiságból érdekelne).

    Ilyen szempontból jó a vakteszt, hogy meggyőzzön valakit, hogy az olcsóbb ugyanolyan jó, ha nem sikerül megbízható jelleggel megkülönböztetni a kettőt.
    Azt már írtam a kábeleknél, hogy a bal-jobb csatornával ellenőriztem, hogy a jel nem azonos, tehát biztos van valami (hallható) különbség, persze tápkábeleket így nem tudok kipróbálni, de monoblokk erősítők lennének, akkor elvileg azt is lehetne ellenőrizni, ha tényleg kicsit megváltoztatja az egyik oldal hangját.
    Kábeleknél egyelőre maradok a tesco gazdaságosnál, a tápellátást próbálom nem elosztóra kötni, mert párszor már gyakorlatban is hallottam, ahogy zaj átköltözött más elemekről (vagyis nem csak azt, hogy úgy tűnt, hogy gyengébb lett a hang, ill. elvittem ugyanazt a láncot másik helyre, mintha másképp szólt volna)
    De hogy vakteszten meg tudnám-e mondani, hogy épp arra van-e kötve vagy nem, megint nem vagyok teljesen biztos.
    Ez az audio világ tele van hasonló furcsaságokkal, és mindenki merőben mást gondol róla (pl. ha valami egy mérésen nem látszik, akkor nem lehet különbség, stb.)

  • p_adam

    addikt

    válasz Tulku #91139 üzenetére

    Az az előnye megvan, hogy adott esetben versenyzőket, árat nem is kell kiírni. Tehát ha olyan jellegű a teszt, hogy egyértelműen azonosítható a különbség, akkor lehet az olcsóbbat is preferálni elfogultság nélkül (vagy rádöbbenni arra, hogy az adott felhasználónak a magasabb torzítású hang jobban tetszik, stb.)

    Egyébként én szeretek vaksötétben csendben hallgatózni, és bizony megesett az a "csúfság" (talán kétszer is), hogy Stax fejhallgatókat kevertem össze. Hogyan lehetséges ez, hogy ha a legtöbbnek a kialakítása is eltérő, meg a tér stb. minden más?
    Úgy, hogy vannak hasonlóságok, mindig előre be van állítva a fejre, a legtöbbjük olyan kényelmes, hogy teljesen eltűnik a fejen (nem érezni a súlyt, ezáltal súlykülönbséget sem), a hangot teret stb. is valamennyire átveszi az elme.
    Eltelt egy 20 perc, vagy félóra, arra se emlékszem, nem is fejhallgatót hallgattam csak elmerültem az élő zenében, ennyi történt...

    Stax Lambdából van nálam 5 fajta vintage változat, vaktesztre tökéletes mindegyik ugyanúgy van a fejen, abban biztos vagyok, hogy ezeket fel tudnám ismerni, de egyeseknek eltérő az érzékenysége, ezt bemérni, folyamatosan állítgatni...kínszenvedés és értelmetlen, ha pontosan tudom, hogy mi miért jó, vagy nem jó.

  • p_adam

    addikt

    válasz HUNNIA1920 #91143 üzenetére

    Egyforma a hangminőség, csak arról van szó, hogy praktikus, ha ilyen is van rajta, amennyiben a fejhallgató kábele ilyen csatlakozókkal szerelt.
    A 3 tűs csatlakozóból van kombinált is, egyaránt fogad szimmetrikus és aszimmetrikus kábeleket is (utóbbiból egyszerre mehet kettő), a CEC HD53N erősítőmön is ilyen van, nem igényel sok helyet.

    Mára már kikopott, a 4 tűs XLR a divat. Ha van mindkettő, úgy visszafele is kompatibilis.

    [ Szerkesztve ]

  • p_adam

    addikt

    válasz bkercso #91147 üzenetére

    A föld, de nem szokott bekötve lenni. Nem kifejezetten szimmetrikusan hajtott fejhallgatókra fejlesztették ezt a 2x3 tűs csatlakozást, persze ettől még ugyanúgy működik.

    [ Szerkesztve ]

  • p_adam

    addikt

    válasz Capt.Obvius #91190 üzenetére

    Na, az látszik, hogy ő sem helyezi előtérbe a hangzási karakterisztikákat.
    Ha van A és B fejhallgató szinte azonos frekvenciamenettel és A részletezettsége nagyobb, a fülünk nem fog azonos hangképet érzékelni. Miért? Azért mert bizonyos részletekre jobban figyelünk, ezáltal az elménk azt a tartományt előrébb hozza.
    Ugyanezt el lehetne mondani a sebességről is, amire szintén nem tér ki, vagy a tér reprezentációjáról, bizony nem mindegy, hogy mi hol helyezkedik el és milyen szögben, és mekkora méretben.
    Ezért is kell ezeket a csatornákat fenntartással kezelni...
    De ezt a trendet reménytelen visszafordítani. Mivel itt tényleg láthatók dolgok, nem csak arra támaszkodik valaki, amit egy másik egyén hablatyol, hogy "ez így szól" az ő fülének, preferenciájának, stb.

  • p_adam

    addikt

    válasz lapalapa #92668 üzenetére

    Ki lehet hozni olcsóbban, ha pl. a fejhallgató felől közelíti meg az ember. Nem csak egy forrás lehet "analógos", hanem egy adott lánc. Pontosan azok a high-end fejhallgatók nem nyerték el a tetszésem, amik "korrekcióra szorulnak", mikor mások teljes nyugodtsággal szólnak olcsó DAC-al meg tranzisztoros erősítővel is.

  • p_adam

    addikt

    válasz lapalapa #92673 üzenetére

    Több fejhallgatóm is van, aminél nagyobb terű aligha létezik. De egy adott szint felett szerintem már nem számít, a felnagyított tér egyáltalán nem áll jól minden zenének, ha valami távol szól, az ugyanúgy lehet előnytelen is.
    Az "analogizálással" ugyanez a helyzet. Ha már a felvétel ilyen, akkor csak túl lesz puhítva. Nincs rá általános "standard" csak az általam zenehallgatásra kedvencnek tartott felvételek többféle láncon is élvezhetőek (ezáltal nem feltétlen a legjobbak tesztelésre, ha ily módon elmosnak különbségeket, elfednek hibákat azáltal, hogy jól meg vannak csinálva)

    A fejhallgatós tér mindig mesterséges, és ha a színpad ugyanúgy képes eltűnni a hallgató számára, hogy már nem a fejben szól, akkor az úgy jó, ahogy van.
    Esetenként a mélység másabb formát, nagyobb 3D térérzetet ad, mint a szélesség, amit a legtöbben használnak a tér meghatározására.
    Na igen, a mélység pl. egy olyan képesség amit a méregdrága DAC-ok tudnak legjobban prezentálni, lehet fejleszteni végtelenségig. De egy gyengébb fejhallgatónak mindegy, hány milliós DAC van előtte, akkor se lesz ekkora tere.
    Azt, hogy a tonalitást milyen mértékben lehet megváltoztatni, még nem tudom eléggé megítélni. Csak annyit tudok, hogy számomra ez a koncepció (vegyünk egy kényes fejhallgatót, és próbáljuk valahogy helyretenni) nehezen értelmezhető addig, amíg erőteljesen foglalkozok vele, hogy mi mennyibe kerül.
    És a lánc értéke így is kb. 10-szerese, mint ami még valamilyen szinten is értelmes volna...
    A DAC a legolcsóbb, erősítő 2x annyi (leggyengébb láncszem, de akkor ugye már az elsőt is cserélni kéne egyúttal). (A fejhallgatókat meg ne számoljuk, kábel + tápszűrés a lehető legolcsóbban vannak megoldva...)

    [ Szerkesztve ]

  • p_adam

    addikt

    válasz Dorien #93837 üzenetére

    Csak rá kéne rakni egy rendes szimmetrikus erősítőre. (meg nem kéne ennyire általánosítani, bár ilyen alapon még kevésbé ér bármit is egy tanács/megjegyzés)
    A lecsapás jelentős részét az erősítés hiánya okozza, amin mindenki spórolni szeretne.
    De azt nem jelenti, hogy a lágyított, még kerekítettebb hang minden szempontból hátrányos, sőt. És az ember hallása is átáll rá bizonyos mértékben.
    És igen, a HD600 teljesen alkalmas rock zenére, biztos messze nem a legjobb, de ezek a műfajok sokkal jobban igénylik a fejhallgató árának többszörösébe kerülő erősítőt (jobb esetben egy ugyanolyan erős frontend-el megtámogatva), ami nem sok embernek van.

    Más műfajok adott esetben jobban profitálnak egy csöves erősítőből, ami kevésbé erős, nem olyan transzparens (különösen, ha olcsó), de jobb esetben zeneibb. Ideális esetben az erősítő mindkettőt tudja / jó kompromisszumot köt, de ez egyáltalán nem könnyű és itt már még nagyobb az árkülönbség. (meg a forrás, stb.)
    Eddig a HD53N-ból (szimmetrikus módban) hallottam a legjobb HD600 hangot, viszonylag feszes, de picit csövesebb érzetű tranzisztoros, a HD600-nak neutrálisabb, dinamikusabb és nem utolsósorban erősebb jobb lenne. Elég jól szólt belőle, de teljességgel biztos vagyok benne, hogy van ennél sokkal-sokkal jobb (drágább) tranzisztoros erősítő. (egy CFA3-ra lennék rettentően kíváncsi).
    Persze csak úgy lehet egységesen, igazán jó kevés vagy akár csak egy fejhallgatóra rendszert építeni, ha van rá egy igen vaskos keret. És nem kell azt gondolni, hogy csak a drága fejhallgatóhoz dukál a drága rendszer, mert ez így nem igaz, a referencia rendszerem még mindig az egyik legolcsóbbra épül, a drágábbakhoz még reszelni kell, de úgy sem garantálható, hogy az ízlésemnek az olcsóbbnál jobbak lesznek (az is ugyanúgy feljavul...)

    Vagy az embernek van egy tucat fejhallgatója és így variálja őket, mivel a gyenge rendszer miatt sokkal szűkebb tartományban operál az összes fejhallgató (de ott így is működik és ahogy írtam a "gyengébb" hang bizonyos szempontból kellemesebb is a fülnek, tehát az így ritkán igaz, hogy a fejlesztés minden szempontból pozitív, csak hajlamosak vagyunk elájulni attól, ami jobb és nem észrevenni azt, ami nem az).

  • p_adam

    addikt

    válasz -NoVa- #93842 üzenetére

    Ha majd egyszer meghallasz egy összerakott rendszert, nem így fogod gondolni.
    Nem azonos minőség, sokkal gyengébb (ok, minden relatív)
    Persze ettől még nem lesz valami tökéletes és mindenre jó, de ahogy fejlődik a szint, úgy lesz egyre kellemesebb a fülnek és egyre jobban elfogad bizonyos hibákat.
    Nekem egyelőre úgy tűnik hogy pop/rock/metálra jó egy jó tranzisztoros előnyei jönnek ki, élő akusztikus zenére viszont a csöves (az én esetemben hibrid) szóval meg realisztikusabban, szebben (ugyanazzal a fejhallgatóval) és ezért akár hajlandó vagyok dinamikát is beáldozni.
    És igen, van, ami mindkettőt ötvözi, de drágább, mint a kettő összesen. Viszont még magasabb szintű, nem csak 'szimplán' a kettő kombinációja.

    Na mindegy, nem vagyok HD600 tulaj, meg valamilyen szinten irreleváns olyan dolgokról beszélni, amit árkeret szabályoz. Csak sokszor annyi (esetenként kicsit provokatív) általánosítást olvasni, hogy néha muszáj valamit reagálni rá, hogy egy kis víz is legyen a pohárban...

    [ Szerkesztve ]

  • p_adam

    addikt

    válasz s4tch #94283 üzenetére

    Ne felejtsük el: láncot mérünk.
    Nem fejhallgatót, erősítőt, stb. minden mindent befolyásol.
    Lehet hogy papíron csak apró különbségek vannak, de a valóságban adott esetben teljesen másképp szól. És ez már a szoftvernél is elkezdődhet.

    Nem vagyok kábel párti, szvsz snake oil, ha azt nézzünk, hogy miért fizetünk és mennyit keres rajtunk a gyártó és mi egyebet tudnánk abból a keretből csinálni.
    Ugyanakkor, ha pont azt a tartományt befolyásolja, ami egy adott rendszerben egy kiugró tulajdonság (pl. leveszi a sziszegést, előrébb hozza az eltolt közepeket, linearizál ezért adott esetben a fül számára növeli a felbontást stb.) akkor tényleg egy fontos kísérő eleme a dolgoknak, mert lehetővé teszi, hogy az a hangzásvilág önmaga legjobb verziója lehessen.
    Van nálam kölcsönbe egy drága kábel és az olcsó kábelem, aminek jelentőségével eddig egyáltalán nem foglalkoztam a kedvenc beállításomban 'jobban' szól, de mivel sok dolgom van, kezdem érezni, hogy az a másik hol tudna 'jobban' illeszkedni.
    Az más kérdés hogy biztos vagyok benne, hogy valami olcsó kábel is van, ami hasonló dolgot visz végbe, csak kb. ki találja meg, bele lehet őrülni...

    Ha valaki tényleg jó rendszert szeretne összerakni, akkor le kell vonnia a tanulságokat (jobb esetben értelmes egyénektől) majd saját magának meg kell tapasztalnia, hogy mi mit csinál. Ha valakinek az a célja, hogy megértse, hogyan lehet ezekkel a dolgokkal "játszani", akkor másképp nem lehet.
    A saját tapasztalásom is abból a 14 évből ered (kisebb-nagyobb megszakításokkal, első pár évben fogalmam se volt semmiről), amióta ezekkel úgymond szórakozok, és csak mostanság vagyok képes jobban kihallani ezeket a változásokat (ironikus, hogy sajnos a hallásom már nincs a korábbi szinten, de ez nem feltétlen azon múlik).
    Igen, vannak dolgok amik le vannak írva, és egyetértek velük.
    De semmi sincs egy helyen.

    Építettem egy igen borsos árú rendszert, amivel viszonylag elégedett vagyok (tudom, hol lehetne fejleszteni, és úgyis fogok...), áthívhatnám a szomszédot, ahol zongora órákat tartanak, de egyelőre nem merem, mert tartok tőle, hogy azt mondaná: "hát, ez nem egészen zongora hang". ;]

  • p_adam

    addikt

    válasz s4tch #94285 üzenetére

    Csak el kell olvasni tüzetesen, amit írtam. (Szerintem) kicsit befolyásol, ami adott esetben nem is olyan kicsi, ha pont adott jellemzőket változtat, csak erre kéne legkevésbé helyezni a hangsúlyt, és kár érte fizetni más dolgokkal szemben. (csak az én véleményem)
    "This high-end dealer doesn’t recommend expensive cables!"
    Elkezdhetnék gyűjtögetni (olcsóbb) kábeleket, hogy mustráljam őket, de számomra egyelőre nem az a legfontosabb, hogy ezzel töltsem az időt és költsem a pénzem. Azért ez az összehasonlítósdi zenehallgatós szemmel nem olyan nagy élmény...

    Én csak head-fi méréseket szoktam nézni, leírják hogy mi az erősítő a forrást nem tudom, de a hangot minden befolyásolja.
    Engem személy szerint sokkal jobban érdekelne, hogy adott fejhallgató mindenféle beállításokban milyen mérési eredményeket mutat. Vagy minden ugyanaz, aztán mégis másképp szól.
    Ne csak abban segítsen, hogy adott fejhallgató milyen, hanem adott rendszer milyen. Ezt kb. senki sem ecseteli tüzetesen, egy kirakós játék, aminek az elemei a világban vannak összevissza szétszórva (és sajnos pontosan ez benne az óriási nagy üzlet...)

    [ Szerkesztve ]

  • p_adam

    addikt

    válasz Ribi #94287 üzenetére

    Mindenki úgy méricskél, ahogy szeretne. De tény, ami tény, ezek a dolgok csakis együtt képesek működni, és ezt a dolgot hallja az ember.
    Tudtommal azért vagyunk ebben a hobbiban, hogy zenét (láncot) hallgassunk, bár a topikot elnézve ez már sajnos nem igazán erről a perspektíváról szól.

  • p_adam

    addikt

    De jobbat mondok, mielőtt elköszönök: (kb. már csak hirdetni érdemes idejönni)
    Mindenki eldöntheti, hogy audio kapcsán mivel tölti el az idejét (ami szvsz szintén drága).

    a) Pénzt gyűjt, ami ahhoz szükséges, hogy valamit megvegyen (tapasztaljon), keres tapasztalt embereket, akiktől legalább közvetetten tanulhat valamit audio kapcsán.
    b) Avagy inkább méréseket tanulmányoz (ami plusz információnak nem haszontalan), cikkek által adott pontszámokat nézeget, vitatkozik, kötekedik, mert az sokkal könnyebb (és olcsóbb).

  • p_adam

    addikt

    válasz btraven #95960 üzenetére

    Lehet hozzá EU-s tápot venni.
    Ugyanakkor minek foglalkozni vele, ha erősítőben és fejhallgatóban is egyaránt magasabb szintűt találni a régiek közül.

  • p_adam

    addikt

    válasz SunMount3r #97854 üzenetére

    Egy hangrendszer olyan, amilyen, sokféle arányban el lehet osztani a költségeket és más eredmény jön ki.

    Amúgy kábelt minek venni újonnan, használtan a felét sem éri, sok esetben a harmadát, negyedét stb. részint emiatt is, idővel csak rájönnek, hogy el lehet ezt osztani másként is, meg úgyis elkezdik próbálgatni és azt eladni, ami úgymond "gyengébben" szól.
    A probléma az, hogy kellene venni 5-6 félét és összevetni, hogy az adott rendszerben melyik működik, aminek nincs feltétlen köze ahhoz, hogy drága, vagy olcsó. Majd ha már tényleg nem tudok mással kísérletezni, akkor lehet teszek egy próbát vele.
    Legalábbis kölcsönkaptam ismerőstől egyet, 20x annyiba kerül (használtan) mint az olcsó mikrofonkábel, amit használok (és még veszettül merev is, nagyobb helyigényű), nekem nem egyértelmű a különbség a drága javára, csak kicsit másképp szól (nem a javulás szót használnám rá), amihez viszonylag hamar hozzászokok.
    Biztos nem jó a Klotz USB-kábelem sem, és ez borít mindent ;)
    De fejhallgató terén az a hosszú távú tapasztalatom, hogy ha alapból kifinomult a hangzásvilág, akkor úgymond "tolerálja" a rendszer többi elemét, nehezebb úgymond "javítani" rajta. Abban nem kételkedek, hogy biztosan lehetne ennél sokkal jobb hangot elérni - ugyanakkor "kiugró hiba" sincs, amit "orvosolni" kellene. (Bár egy idő után az a kellemetlen dolog eléri az embert, hogy tudja hogy ez miben jó, és miben nem stb. sose lesz úgymond "tökéletes", csak megbékélni vele és elhinni, hogy ez már az.)
    Majd ha egyszer eladok minden felesleges dolgot és normálisan kiépítem a rendszert, akkor majd biztos megváltozik a véleményem és mindenkit kábelezésre meg audiofil PC építésre fogok buzdítani, vagy valaki egy fejhallgatós talin kicseréli a kábeleimet és egyből átállok a másik oldalra :))

  • p_adam

    addikt

    válasz p_adam #97856 üzenetére

    [link] Szép kis grafikon, ebben a láncban gondolom nagyon nincs gyenge elem :))
    Na, az enyém (a fejhallgatón és erősítőn kívül) vérgagyi ehhez képest. Kezdve az áramellátással, amivel néha legalább megcsinálom azt, hogy kiiktatom az elosztót, de mostanság praktikussági okokból már ezt sem, annak ellenére, hogy hallom, hogy így gyengébben szól (de ha nappal hallgatok zenét akkor eleve nem is lehet úgy elmélyedni benne).
    De érdekes módon ugyanazokat hallom, amit ő arról az erősítőről ír.
    (Nagyon kíváncsi lennék, mekkora a különbség ha a fejhallgatót az egyikből a másikba átdugnám, vagy ilyen elemek változtatnának sokat/keveset a hangon, de költeni biztos nem költeném rá a töredékét sem.)

    [ Szerkesztve ]

  • p_adam

    addikt

    válasz Digitalis #97965 üzenetére

    Ez így nem igaz. Rengetegen vannak, akik a semmiből indultak (sok-sok éve) és onnan jutottak el szép lassan arra a szintre, amit mások (messziről nézve) irracionálisnak tartanak, és a hangminőség miatt veszik ezeket a dolgokat, nem azért, hogy kezdjenek valamit a pénzükkel.

    Nem kellene úgy tenni, mintha sok más hobbi nem járna évről évre rengeteg költséggel. (Semmi mást nem kell tenni, csak összeszámolni.)

  • p_adam

    addikt

    válasz stellaz #106599 üzenetére

    Az U87 kifejezetten beszéd- és énekhangokra lett kitalálva, mint "ipari standard" - egy felvétel készítésekor nem csak ezt használják, minden mikrofonnak van értelme, hogy mért olyan, amilyen.
    Nem kifejezetten szeretem, ha bármit adaptlapról ítélnek meg, természetesen van jelentősége pl. egy "ideális" erősítőnél, de nem ennyire száraz módon.

    Konkréten egy ismerős jött ezzel nekem pár napja hogy hát az az erősítő lehet jobb, mert szélesebb frekvenciamenet van ráírva. Mire mondom, figyelj, nézz bele, nézd meg a kapcsolást ez 1:1-ben ugyanaz mint a régi, csak még olcsóbb alkatrészekből van összerakva, hangban max. a régi lehet jobb. De effektíve ugyanaz, max. a +/- dB toleranciát írhatták át, amitől nagyobb frekvencia tartomány adható meg az adatlapon, mintha úgymond "jobb" volna.

    Persze hallgatásról nehéz írni, vagy túl kevés az info, vagy túl sok, laikus számára nehezen értelmezhető, csak a "lényeget" szeretné tudni (jó-nem jó, megéri-nem éri, stb.).

    Igen, lehet jelentősége az említett tartományoknak az előbb említett környezeti tényezők reprodukálása (vagy akár pl. Stax fejhallgatók esetében egyfajta diszkrét "túlhangsúlyozás", "levegősség" miatt), ami adott esetben jobb valóságérzetet adhat a hallgató számára - már amennyiben ő ezt így értelmezi.
    Nem tudom, meddig hallok éppen, nem is érdekel. Azt meg tudom különböztetni, hogy mely fejhallgatók reprodukálnak úgymond nagyobb tartományt - de ez nem feltétlen jelenti azt hogy a legszélesebb frekvenciamenet a legjobb, a "zeneiség" abból is állhat, hogy ezeket a "felesleges" dolgokat lecsapják és a lényegre koncentrálnak. Ennek is, annak van más-más előnye és lehetnek szintek, arany középutak.

    [ Szerkesztve ]

  • p_adam

    addikt

    válasz -NoVa- #106607 üzenetére

    Igen, el kell dönteni, hogy mi a fontosabb, a zene, vagy a felvétel minősége, vagy azon felül a formátuma. Amiket hallgatok, nagy része Redbook CD felbontás. Tökéletesen elegendő, egyszerűen hihetetlen, mennyi részlet van benne. Néha megnézek ilyen újrakevert változatokat, az esetleg túlnyomó részében rosszabb, mint az eredeti.
    Lemezjátszóról archivált felvételeket is hallgatok néha. Nem kifejezetten lényeges, hogy milyen felbontás vagy formátum a végeredmény,
    Ellenben a lemez (vagy lemez tisztítás) minősége, lemezjátszó és hozzákapcsolt lánc (csöves/transiztoros előfok, A/D konverter) és zaj eltávolításos utómunka(!), kb. csak ezek után lényeg valamennyire, hogy DSD vagy nem DSD, de a nagy egészben - szerintem nem sokat számít. (A-B van különbség, érzékelem, ok, volt valaki aki megosztott - azóta eltávolított - több ilyen felvételt, hogy ez emberek véleményezhették, van-e különbség az egyik kábelben, amit a rendszerben használt - lehet az én rendszerem nem elég hájend, de nem hallottam különbséget, talán meg van még ez az anyagom valahol)

    Szóval szvsz a DSD nem kifejezetten parasztvakítás (más dolgokkal ellentétben), csak jelentős része marketing, amire mondjuk azért szükség is lehet, ha nem akar az ember a zenei vagy hi-fi világban földönfutóvá válni.

  • p_adam

    addikt

    válasz decoati #106612 üzenetére

    Szerteágazó dolog ez is, bizonyos dolgokra tökéletesen rá, azaz vissza lehet állni egy "gyengébb" rendszer esetében is.
    Ezt önmagában definiálni is nehéz, hogy mi "gyengébb".
    Tudom, senki nem tud ezekhez viszonyítani, nekem ezek vannak, ezeket használom sok éve (+ korábbi tapasztalat), ezekről tudok beszélni (akár órákig, végtelenségig lehetne tanulni a hangjukat meg kísérletezni, hogyan változnak)

    KGSSHV Carbon
    A legnagyobb "erősítő upgrade", amibe beruháztam (nem vagyok biztos, hogy itt vége...)
    Használtan is nagyon drága volt. Irdatlanul erős. És gyors. A legfeltűnőbb jelenség, hogy az összes Stax mélye ütősebb, erőteljesebb (egyeseknél picit sok is, bár hangerőt könnyű csökkenteni), gyorsabb feszesebb, kiterjesztettebb. Teltebb, ami sok esetben önmagában természetesebb. Az elektrosztatikusokra jellemző dinamika kompressziót nagy mértékben csökkenti, a megfelelő darabokal akár meg is szünteti. A hangszínpad mérete nagyobb, főleg bal-jobb irányban, de olyan szögletes formájú. Minden tisztán elválasztott. Ami még felettébb érdekes jellemző, hogy kicsit kevésbé jellemző rá a "tranzisztoros nyomulás", sokkal nyugodtabb, kicsit melegebb jellegű, sok világosabb, vagy magasban kicsit erőteljesebb fejhallgatót "kisimít" kicsit. De azért nem minden fejhallgatóval mondom, hogy hú ez de zenei, időnként kicsit laposnak érződik (a legkritikusabbak úgy jellemzik, "ködös", ezt nem mondanám, de értem, mire gondolnak). Leginkább pop, rock metál, elektronikus stb. műfajokkal brillírozik, ott ez a szempont kevésbé értelmezhető.

    SRA-3S
    Erről erősítőről kb. senki soha nem is hallott. Talán többek közt azért, mert 1969-ből származik, egy kis szépség (fűt is rendesen) és szerencsére egy kis felújítás után ennek megfelelően úgy is szól. Természetesen nem erőgép, azaz az előbbi dolgok egyike sem jellemző rá (de mégsem érződik úgymond dinamikátlannak, vérszegénynek), könnyebben hajtható fejhallgatókhoz való, és elsőre talán ott is kicsit szokni kell, hogy nincs annyi magas+mély, ami a teret is korlátozza (de nem klausztrofobikus, kis gömb formájú), még jobban le van kerekítve a hang. Viszont azokat rákötve klasszikus, akusztikus stb. zenékkel, a közép (ami részint azon fejhallgatók érdeme is) valósággal "felszabadul", előjönnek a "releváns" részletek, szimplán bevonzza a hallgatót a zenébe, énekhangok, hangszerek rendkívül édes, kellemes, adott esetben "élő" jelleggel szólalnak meg. Nagyon nehéz reprodukálni ezt "technikai" rendszerrel. Valószínűleg egy hasonlóan analóg jellegű forrással lehetne ezt a stílust a tökéletesre csiszolni, vagy ami még jobb, lemezjátszóval, mert még egy elég jó phono előfok is van benne.

    SRM-T1S
    Kb. kicsit a kettő közé rakható be, gyári erősítő réven az utóbbihoz áll közelebb, csak kicsit modernebb, technikásabb, kiterjesztettebb, nyitottabb formában, a térben viszonylag tetszetős, nem annyira elválasztott, egységes. SRA3S-hez képest nem annyira "különleges", "vintage" azaz "zsigerből zenei", de technikailag talán jobb, több fejhallgatóval "kompatibilis" de Carbon-nal azonos napon inkább világosabb jelleget kevésbé bánó, pl. klasszikus felvételekkel érdemes hallgatni - ha valaki nem eleve ehhez a világosabb hanghoz van szokva, mivel azért túlnyomórészt ilyeneket használnak velük anyagi tényezők miatt, és sokat nem panaszkodnak.
    Kb. mint a jelenlegi gyári erősítő (SRM-500T), csak nem kerül annyiba, akkora keretből érdemesebb lehet valami komolyabb utángyártott megoldáson filózni - csak ugye vakon kell megvenni, és bízni abban, hogy az olvasottak alapján beváltja a hozzá fűzött reményeket..

Új hozzászólás Aktív témák