- Beszáll a kézikonzolok világába a PC-s házairól elhíresült az Antec
- Olcsó és visszafogottan elegáns kompakt AIO jön az ID-Cooling berkeiből
- Q, mint Quiet: új változat született a Chieftec Apexből
- Megérkezett a legújabb és eddigi legátfogóbb 3DMark teszt
- Szinte bankkkártya méretű a LattePanda x86-os SBC-je
- TCL LCD és LED TV-k
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Épített vízhűtés (nem kompakt) topic
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- iPad topik
- Milyen SSD-t vegyek?
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Videós, mozgóképes topik
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Bambu Lab X1/X1C, P1P-P1S és A1 mini tulajok
Hirdetés
-
NVIDIA: a következő nagy dolog az AI-generálta videó
it Az NVIDIA vezérigazgatója szerint még nagyobb keresletet hoznak majd a chipjeik iránt az AI által generált videók. Pedig nagy baj nincs, legutóbb így is 200 milliárd dollárral nőtt a cég piaci értéke a kedvező tőzsdei hangulat miatt.
-
Közönségkedvenc Galaxy vált One UI 6.1-re
ma Ezen a héten sem tétlenkedett a Samsung szoftverfejlesztő csapata.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
PROHARDVER!
Gumi és felni topic
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motort/teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
veterán
válasz Fishor #44023 üzenetére
Én sem, persze nem is bogarásztam minden nap a gumi topicot. Viszont amikor eldöntöttem, hogy gumicsere lesz és négy évszakos, akkor elkezdtem cikkeket, teszteket és ezt a fórumot olvasgatni. Vredestein Quatrac Pro-t akartam, vagy Michelint, de végül (bár a méret 225/45 R17) Nexenek lettek, mert a felhasználási szokásaim és az, hogy ezeket a 4 évszakos gumikat 4-5 évente amúgy is cserélni érdemes, nem indokolták a plusz 40-50 ezres felárat a prémium négy évszakos gumikra. És nem is bántam meg. A Nexen meg Dél-Koreai márka és nem egy noname gyártó. Teszteken is tisztességesen szerepel és ha nekem jó ebben a méretben egy 140 lovas Civicen, akkor szerintem neked is jól lesz. A mostani vizes, nyálkás utakon pl az eddig használt kombinációimnál sokkal jobbak, ahogy mondtam, ég és föld. Ráadásul sokkal halkabbak is.
De olvasgass még, tájékozódj és dönts. -
MC Pite
veterán
válasz Fishor #44091 üzenetére
A négy évszakosok vagy kánikulában, vagy havas jeges részen botladoznak, ez a pár fokos idő fekszik nekik. Nexennek mondjuk a tél is.
Az olcsó vackok meg nem 4 évszakosak, hanem max 3, de azok akár vízen is csúszkálnak...[ Szerkesztve ]
<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
rob210
nagyúr
-
forceberg
veterán
-
forceberg
veterán
válasz Fishor #44158 üzenetére
Én úgy indultam neki, hogy 3 vagy 4 év. Még jó, hogy rájöttem, hogy a 4 év valójában 3, mert 3 évesen kezdem el a telet. Nyilván romlott már újkora óta, de így 3 évesen nem látok rajta kivetni valót.
3 és fél évesen meg lehet, hogy nyáron stabilabb lesz, nem taknyol annyira. Én eddig se éreztem, de hőségben azért kíméltem.http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
veterán
válasz Fishor #44441 üzenetére
A hó az hó, a jég az jég. A Nexen pedig egy négyévszakos gumi. Nem tudom mit vártál. Ez nem téli gumi. Viszont pl nálam az előző téliekhez képest egész jó. Óvatosan kell elindulni, megállni, kanyarodni. Az emberek elszoknak az igazi havas, jeges úttól, mert az utóbbi években nem nagyon voltak ilyen körülmények. Még egy téli gumival sem vezethetsz úgy ilyen körülmények között, mintha csak vizes úton mennél.
-
Rick4
félisten
válasz Fishor #60753 üzenetére
El van már keményedve, nyárra még jó lesz...
Volt még 16-17 körül egy szett hibátlan, 7mm-es profilos, de 2002-es gyártású, azaz 15 éves gumim, nem adta ki a projekt, így csak garázsban tárolós lett, végül kidobáshatáron volt, odaadtam egy ismerősnek, fel is rakta, de télen teljesen használhatatlan volt, végül kora tavasztól a tél beálltáig használta, de annyira jó se volt, mint egy nyári.
Sajnos a gyártástól eltelt idő eléggé beleszól a használhatóságba, a futófelület anyagából vagy kipárolog valami, vagy az uv süti szét, de kivétel nélkül mind használhatatlan lesz profiltól, futott km-től függetlenül az évek során, és ez a folyamat 2010 után mintha felgyorsult volna.Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Fishor #60780 üzenetére
Meg a dragak is erezhetoen gyengulnek 4-5 szezon utan. Nekem Michelin CC van, ott a 4. telen mar erezheto volt, hogy nem olyan mint ujkent. Pedig az a high-end kategoria a 4evszakosok kozott.
Ezert inkabb a kozepmezonybe terek vissza, azt kevesbe faj 4-5 ev utan kidobni.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
kenguru99
aktív tag
válasz Fishor #60753 üzenetére
2003-mas Wagon R+-on (ami technikailag szinte 1-1-ben ignis) használom az említett nexent (2020-2021-es dot), semmi ilyesmit nem tapasztalok. Utcán áll az autó, kap uv-t rendesen. Vannak már rajta bőven hajszálrepedések.
"a múltkor neg egy éppen nedves de szerintem nem jeges úton"
Itt lesz a gond és úgy gondolom. Egyrészt lehetett az jeges simán, másrészt egy rossz minőségű, érdességét vesztett hideg nedves útburkolat az bizony csúszik. Bármilyen gumival.
"De folyton kipörög, még 2 be is egy gyorsításnál szinte gépészkedni kell, hogy egyenesben maradjon az autó, "
Ezt még vizes úton is elképzelhetetlennek tartom. Ilyen alacsony tapadás csak havas jeges úton fordulhat elő. Vagy nagyon agresszíven vezetsz.[ Szerkesztve ]
-
saen
veterán
-
Rick4
félisten
válasz Fishor #60794 üzenetére
A kis ignis elsőkerekes, magas, könnyű, a gumik pedig még ehhez a kasztnihoz képest is vékonyak, azaz minden adott, hogy könnyen előjöjjön a tapadási hiányosság.
Ha szitál 1-2-ben gyorsításkor, és 3-4-ben már nem jelentkezik semennyire sem, vagyis minden bizonnyal nem féltengely probléma, akkor tényleg gumi lesz, most még meg is tudod oldani, érdemes nézni egy reggeli 5 fokos, meg egy délutáni 14 fokos időben, van-e különbség a szitálás mértékében, mert a féltengelyt a hőmérséklet nem érdekli, a gumit viszont igen.De a legegyszerűbben úgy lehetne ezt eldönteni, hogy egy másik ignises guival szerelt első felnijeit átszerelni egy körre, hogy azzal mi változik. Lehet van itt a ph-n ignis, vagy megegyező gumiméretű másik suzukis topic, és tudsz valakitől ennyi segítséget kérni. A meló max fél óra, két első gumi felnivel le, két csere gumi- felni fel, mész egy kört, és pontot is tettél a dologra. De ha 14 fokban nem csinálja, ezt októberig elengedheted, mert nyáron a melegben nem lesz gond, majd ősszel meg vegyél rendes télieket rá. Én nem vagyok négyévszakos párti, megbánni sose kellett, hogy mindig két szettem volt, azt szoktam mondani, gumiból törekedni kell az árban- minőségben elérhető legjobbra, de amúgyis, a gyárinál szélesebbet kell feltenni, mert a gyári méret az abszolút minimum, a gyártónak sokezer guminál is egy méretel kisebb sokkal olcsóbb, a fogyi tesztek jobban mutatnak, ezért van ezzel a gumimérettel kihozva, de az ideálistól, és határon lévő szituációknál a nagyobb- erősebb gumi mindig jobban teljesít, és lehet ép csa annyi kellett a baleset elkerüléséhez.
Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html
-
kenguru99
aktív tag
válasz Fishor #60876 üzenetére
Leírtam már neked, hogy kvázi ugyanolyan autón mint a tiéd, használom a nexent (2020 és 2021-es gyártásúak). Utcán áll a kocsi, kap uv-t bőven. Napi hasznátatban, plusz járok vele külföldre is ( tavaly ezzel voltam az alpokban síelni) Teljesen problémamentes. Úgy gondolom, hogy vagy a vezetési stílusoddal vagy az autóddal valami nagyon nem ok.
Nem is nagyon emlékszem olyanra hogy bárkinek is lett volna gondja itt a topikban a nexen négyévszakosával. -
Qru
MODERÁTOR
válasz Fishor #60907 üzenetére
Attól is függ, hogy mennyit mész egy évben és milyen terepen. Pl városi falngálásra évi 5-10k km-re bőven elég egy alsóbb/közepes 4S. Ha már városon kívülre is mész akkor közepes/jó 4S. Ha meg pl jársz síelni is vagy olyan utakon ahol lehet hó/jég és nem takarítják akkor meg téli.
#nincsbennetarcsi
-
rbalint88
addikt
válasz Fishor #60918 üzenetére
Volt korabban Apollo negyevszakosom telinek, Priuson volt Quatrac 5, most eGolfon van CC2. Inkabb azt mondanam, ez a nyari alapusag marketing, nyaron azert kenodik a CC2 is A teszteken az vegez jol, ami a teli teszteken is tud viritani, ugyhogy a “3evszakos” felepitessel sok vevot buknanak, ezert a sima CC es a CC+ utan valtottak a keverekben teliesebbre es a dizajn maradt csak nyarias.
Szerintem nyugodtan vehetsz egy jobb kozepkategoriast, mondjuk az itt is tobbszor ajanlott Vredesteint -
Qru
MODERÁTOR
válasz Fishor #60918 üzenetére
A CC2 boven nem nyari alapu. Az os CC(1) az igen de ezek mar inkabb a telies fele vannak eltolva mert a tesztek a teli/vizes teljesitmeny sulyozottan szamit. Az emberek meg a tobbnyire a tesztek alapjan vasarolnak.
A valodi nyari alapu kvazi 3 evszakos gumik itt nem futnak, a tengeren tulon viszont igen. Ahogy a highperformance 4S gumik sem (sajnos).
Neked egy Vredestein Quatrac is eleg lenne igazabol de nyilvan egy CC2 azert jobb gumi.
#nincsbennetarcsi
-
svedmalac
tag
válasz Fishor #60911 üzenetére
Én a Quatrac-kal évi 15-16k-t megyek vegyesen városban, a 8-ason és pályákon.
Ha nekem kifejezetten pozitív véleményem van egy másfél tonnás autón több, mint két éve 50k-val, akkor hidd el, jó lesz neked is! És nem mindig megyek nagypapásan, csak ha a 3,5 éves gyerkőc velem van.
Szerintem ár/érték arányban messze jobb, mint bármi jelenleg. Nyáron sem fogod észrevenni, mi van az autód alatt...
Ősszel leszek kb. 60-65k-nál, akkor cserés lesz.
Ha nem lesz semmi altarnatíva a méretemben, akkor újra Quatrac lesz.
Már előre elégedett vagyok, ha újra meg kell vennem.
Ne gondold túl, a 4S bőven jó lesz!HP ProDesk 600 G6, Dell E5450, Panasonic 50GT50, Nokia 930, Xiaomi Mi9 Lite, Citroen 2CV és C5 X7
Új hozzászólás Aktív témák
- Leárazás! AKCIÓ, BOLTI ÁR ALATT! Xiaomi HUTT C6 ablaktisztító robot
- Magyar menüs Saeco Picobaristo OTC (HD8927) tejtartállyal
- Delonghi mobilklíma eladó, megkímélt, hibátlan
- Xiaomi Smart Cooking Robot. Teljesen új bontatlan 2 év garanciával!
- Raktáron! Új EVSE EV 3 fázisú 11kW-os hálózati töltők elektromos autókhoz, 3 év garanciával!
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen