Hirdetés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Kernel

    nagyúr

    válasz imibogyo #46151 üzenetére

    Mivel a hozzászólásod felvetett néhány kérdőjelet, szaktopikban érdeklődtem a dologgal kapcsolatban, amire ezt a választ kaptam:

    A tápfeszültség megszűnésekor a drive a forgó lemezek energiáját felhasználva programozott parkolást végez. Így az, hogy a lemez felett lévő fej a táp megszűnésekor szétkarcolja a felületet, nem pontos meghatározás. Sajnos megtörténhet, de ebben az esetben a tápellátás nem szűnt meg egyből! Akkor jelentkezhet hibás leállás, ha a tápellátás "prellezik". Vagyis elmegy, visszajön, elmegy, visszajön,.... Ebben az esetben a drive firmware-e képes hibásan dolgozni, és "elfelejti" hol van a fej, így a parkolás funkciót sem hajtja végre. A lemezek forgása során a karok a lemeztányér közepe környékére állnak be maguktól, ha a vezérlés elmegy. Ilyen esetben le tud tapadni, és a következő indulásnál képes szétszakítani vagy deformálni a fejszerelvény ami utána durva karcokat okozhat.

    Mindebből szerintem levonható, hogy a szakszerű leválasztás és kikapcsolás nem ugyanaz, mint amikor "darabosan" elmegy az áram.

    Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.

Új hozzászólás Aktív témák