Hirdetés

Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Bile Demon

    őstag

    válasz darvinya #75836 üzenetére

    Féltengelyt annyira túl lehet húzni, hogy annyival kijjebb jön, hogy ki akar húzódni a váltóból? Nem tudom elképzelni, hogy ennél a kocsinál ilyet lehetne, akkor a csukló belülről nekiszorulna az agynak (van ott ilyen profilos porvédő gyűrű + tömítés, ami a csapágyat védi) + a kerékcsapágy rég szétment volna.

    Épp ma nézegettem amúgy a csavart -hogy milyen mély gépi dugókulcs fog kelleni hozzá- egyforma a két oldal a sasszeg ugyanúgy van elhajtva rajta. A gumiharangokon a bilincsek egyforma gyári kivitelűek. Minden jel arra utal, hogy még a gyári szerelés mindkét oldal.

    A szerelő nem jelezte, hogy bármi probléma lenne a stabilizátor gömbcsukló gumival. Vagy bármi mással. Fater kocsijánál tavaly tök jól diagnosztizálta, hogy kivan a kutyacsont, ki is cserélte, nem lett jó, mondtam cserélje ki akkor a másik oldalt is, akkor lett hibátlan. Azt is mondta, hogy a kormány rúd gömbfej gumi kivan, de nem éri meg cserélni, csak akkor, ha az egész alkatrész ki lesz...
    Ebből gondolom, hogy megnézi, ami meg kell.

    Kép alapján erre mondod, hogy döglődik?

    Egyébként úgy mentem oda a szerelőhöz, hogy van egy koppanó hang, amit akkor hallani, mindig, amikor pl. a garázs helyemről lassan nyugodtan a vízszintes padlón kitolatok jobbra 90 fokban, valahol felúton egy koppanás, amikor elindulok előre egyenesen, akkor egy másik (olyasmi, mint a hajtáslánc holtjátékából adódó koppanás azt is hallani, de ez sokkal hangosabb). Úthibákon NEM kopog! Amikor határozottan fékezek akkor is koppan EGYET (kinyomott kuplungnál és üresben fékezve is), amikor gázt adok akkor koppan mégegyet átlalában csak akkor koppan gázdásnál, ha előtte fékezésnél is koppant :) . Ha behúzom a kéziféket és felvltva 1-ben aztán R-ben félig felengedem a kuplungot, hogy terhelődjenek a
    motortartó bakok, akkor nem koppan, csak a hajtálánc összezáródást hallani, de az halkabb. Szlalomozásnál jól reagál a kocsi, nem érezni, hogy le akar esni az útról, hangja sincs.

    Mivel a kocsiból úgy hallani, hogy hátulról jön a hang, a hátsó stabpálcákat és stabrúd szilenteket cseréltem.
    A pálcákon a gömbcsuklóknak semmi bajuk nem volt, de azért lecseréltem. A szilentek már kissé ki voltak tágulva + a stabrúd is láthatóan elvékonyodott azon a részen.
    Semmi nem változott ezután, se jobb se rosszabb nem lett.

    Ezután mentem a szerelőhöz, hogy diagnosztizáljon, amit kifizetek, aztán a többit megdumáljuk. A szerelő is hallotta, de fogalma sincs micsoda, azért hagytam ott nála máskor, hogy aknáról megnézi.

    Aztán visszakaptam a kocsit:
    -minden egyben van hátul, de
    -nem biztos, hogy jó stabrúd szilentet tettem bele, hiába új, lehet, hogy rossz az átmérője, szedjem szét mérjem le a rudat, a leg valószínűbb, hogy ott a gond
    -méressem meg a lengéscsillapítót, hátha olyan rossz már, hogy látszik a mérésen
    -a küszöböt behorpasztotta, jövőhéten viszem lakatoshoz (nem volt rozsdás azon a részen, nem szakadt be, benyomódott és a szétnyílt a két lemez találkozásánál, egyszerűen szerintem valami krokodilemelőn rángathatta a hátulját)
    -a féltengely gumiharang olyan lett, amilyen

    Bruhe

Új hozzászólás Aktív témák