Keresés

Hirdetés

Aktív témák

  • Rover623

    félisten

    válasz Maximusz #6 üzenetére

    Hangdobozaid milyenek...mert ez is komoly szempont ám az erősítő kiválasztásánál...:U
    Persze most már késő...:DDD

    primus inter pares

  • Rover623

    félisten

    válasz Horvee #13 üzenetére

    de ilyen tucc tucc zene a Yamaha-n már jobban szolt.
    Ez általában egy erősítőnél nem érdem, hanem marketingfogás szokott lenni...;)
    Sajnos a Yamaha (is) él ilyesmikkel az alsóbb ársávokban...
    Ha a Sherwood-on volt a női hang jobb, akkor egyértelműen az a jobb erősítő...azt jelenti hogy a teljes középsávban tortzítatlanul szól...az emberi fül erre kényes, nem véletlenül döntik el énekhanggal (és zongoraszólóval) a vájtfülek hogy melyik cuccos a jobb...:U
    A tucc-tucc-ot meg ne az erősítő szolgáltassa, hanem a szubláda...szerintem...:B

    primus inter pares

  • Rover623

    félisten

    válasz Doviziozo #16 üzenetére

    Pontos típust nem tok sajnos...az uccsó 1-2 évben kicsit ''kirázódtam a kerékvágásból''...:DDD
    De: a Sherwood-ok általában jól szólnak, kevés pénzért...sok kraft nincs bennük de arra van a szub...pláne 5.1-nél...a Yamaha kicsit kemény, gépies, ''kereskedelmi''...a csúcson persze már korrekt, na de annyiért lehet is;]...a Denon érdekes, van akinek tetszik, van akinek nem...mint a Technics...:DDD
    Én meghallgatnék persze egy Harman/Kardont...de nem tom most hol kezdődnek árban...:U

    primus inter pares

  • Rover623

    félisten

    válasz Doviziozo #18 üzenetére

    Kicsit nézelődtem...:U
    H/K AVR-130 már csak ~100...:B
    Nem 7.1...meg nem is 1000W, de mégiscsak H/K...
    Ráadásul egy olyan erősítőről jobban elhiszem az 5x45W teljesítményt aminek a popsiján 260W teljesítményfelvételt (a kézikönyvben pedig 540-580W csúcsot) említenek, mint egy olyanról a 7x75-öt aminek nincs egy olyan fellelhető képe amin ki lenne töltve ez az adat...;]
    Az AVR-2106 is 7x90W-ot tud kihozni 450W felvett teljesítményből...gondolom hasonló az arány a 1706-nál is...:DDD


    Szerk: bocs, tévedtem...végre találtam egy német manualt, amiben 410W teljesítményfelvételt írnak...így már csak 128%-os a hatásfok...8 ohm-on...mert 6 ohm-on ugye 7x110W-ot ígérnek rá...:C


    [Szerkesztve]

    primus inter pares

  • Rover623

    félisten

    válasz LanyUs #24 üzenetére

    Ebből a háromból a Sherwood szimpatikus...
    A Sony-ban komolyabb az elektronika, újabb a ''szoftver''...de a hangja...:U
    Hangfalak milyenek?
    Saját cuccot soha senkinek nem ajánlok...másnak sem javaslom hogy így tegyen....!:DDD
    Kizárt dolog hogy vki másnak ugyanolyan legyen a zenei ízlése mint nekem, ugyanolyan eszközparkkal, lehallgatási környezettel rendelkezzen mint én...ráadásul amire vki megkérdez, a cuccok egy része általában már nem is kapható...:DD

    primus inter pares

  • Rover623

    félisten

    válasz Maximusz #26 üzenetére

    Komoly érvek...:DDD
    Szereztél már 7.-ik hangszórót? Fox egyáltalán...?;)
    Rádió text? Pl. az 5 (vagy már 6) éves Technics receiver-ek is ismerik...a legkisebb is...ez aztán abszolúte nem egy új dolog...:U
    Szal ezek nem szempontok...továbbra is azt mondom: erősítőt is súlyra/fülre/érzésre kell venni...és ''illeszteni'' a jelforrásokhoz, ''pásszítani'' a hangsugárzókhoz...meg sajna igazítani a pénztárcához...:O

    primus inter pares

  • Rover623

    félisten

    válasz toth_janika #38 üzenetére

    Nem is tudtam hogy van RX-V347...ez vmi butított kelet-európai modell...?;]

    1. nem ''analóg vagy optikai'' a kérdés, hanem ''analóg vagy digitális''! A digitális csatlakozásnak pedig két fajtája van: a ''rezes'' és az optikai...tehát a válasz: DIGITÁLISON!
    2. :F az analóg összekötéshez 3 pár ''madzag'' kell, ráadásul ''RCA to 3.5mm jack'' kialakításban, az optikaihoz egy optikai kábel (milyen meglepő:DDD), a ''rezes'' digitalhoz meg egy ''RCA-RCA'' digitális (koax) kábel... mindegyikből létezik filléres (pár száz HUF-ba kerülő) változat és méregdrága is...tehát nem ez fogja eldönteni a kapcsolódást...nem szabad hogy ez döntse el!
    3. Akkor én most megmondom:

    a) Analóg csatlakozás:
    Az összes többcsatornás formátumot (a sztereótól az 5.1-ig, vagy amit a hangkarid tud) a hangkártyád és/vagy a procid fogja dekódolni.
    Előnyök: a lejátszóprogramok oldaláról jobban kézbentartható a dolog. Az olyan sokcsatornás szabványok esetén amelyeket az erősítőd nem támogat, vagy még meg sem jelentek, csak a szoftveres dekódolás segíthet!
    Hátrányok: terheli a procit, a szoftveres dekódolás esetenként hagy kívánnivalót maga után, a hanghoz már a gépen belül (a hangkártyán) nem kívánatos zajok és torzítások adódnak, a 6db analóg kábel a PC és az erősítő között további zavarokat fog összeszedni.

    b) Digitális csatlakozás:
    Minden többcsatornás hanganyagot az erősítő fog dekódolni.
    Előnyök: A beépített dekóderek általában sokkal jobb minőségűek mint a (kommersz) PC szoftverk. Használhatod a Yamaha térprocesszorának sokféle effektjét...;]
    Mivel a jel a PC és az erősítő között digitális formában közlekedik, gyakorlatilag megzavarhatatlan...sokkal jobb minőségű hangot kapsz mint analógon...
    Hátrányok: míg az 5.1 (vagy hasonló multicsatornás) jelet minden PC kiadja magából (feltéve hogy van rajta vmilyen digitális kimenet), arra nem mindegyik hangkari és/vagy szoftver képes hogy a sztereó jelet és/vagy a nem médialejátszó programokból (hanem pl. a játékokból) származó hangokat is digitális formában köhögje ki magából! Extrém esetben csak DVD lejátszásakor és bizonyos 5.1-es hangzást használó játékokban fog szólni az erősítő...hangkártyacserével és/vagy szoftveres buzerálással megoldható...
    Amennyiben olyan formátumú hanganyagokat játszol le a PC-n, amelyeket az erősítő nem tud dekódolni, néma csend lesz az eredmény...:DDD
    Ilyenkor vissza kell állni a PC-s dekódolásra és az analóg összeköttetésre...
    ''Rezes'' digitális kapcsolat esetén időnként előfordul, hogy az eltérő földpotenciálon lévő PC és erősítő irgalmatlan zajokat, ''brummot'', jelkihagyást produkál...

    A végső megoldás: OPTIKAI KÁBELES KAPCSOLAT...és párhuzamosan az analóg is...:C
    Alapból az optikait kell használni, de ha ''kuss'' van akkor a leggyorsabb ellenőrzési megoldás az átkapcsolás az analógra...:DD

    4. másra hagyom a dolgot...csak a hangfalakról: a Yamaha csak szubládát tud gyártani...:R
    Szatellit vagy önálló hangsugárzót eszembe nem jutna tőlük venni...:U


    [Szerkesztve]

    primus inter pares

  • Rover623

    félisten

    válasz lyes #45 üzenetére

    Francbe...ember hiába próbál szervezni/racionalizálni...többi ember úgyis oda ír ahova csak bír...:O

    Kérdésedet itt tedd fel lécci:[link]...;)

    primus inter pares

  • Rover623

    félisten

    válasz klepto #126 üzenetére

    Ne tetézd, plz...:O

    Ne adjál a számba szavakat/gondolatokat (''Ha nekem azt mondod, hogy egy 250-300W-os táp lead 800W-ot'', ''ha a számok szerinted szemtírások, és mindenkinek hinni lehet'', ''csak a LOL-.ból következtetően számodra imádott W-okról...'')...én sem tettem...;)

    Ebből a mondatból:NEkem volt itthon Proton erősítőm, ami 2x25W-os teljesítményű volt, de fél hangerőnél már nem lehetett megmaradni a szobában, olyan hangos volt (a szomszédok kopácsolásáról most nem beszélek)! a laikusnak az jön le hogy ''watt'' és ''watt'' között írtózatos különbség van (persze van, de nem ekkora:DD), hogy egy 2x25W-os erősítő ''nagyobbat'' szól mint egy itt taglalt átlagos házimozi erősítő (pl. az általad és nem általam említett 250-300W-os táppal)...
    Na erre mondtam én hogy LOL...:DDD
    - hány W-ot is vett fel a ''Proton'' csúcsban?
    - milyen osztályú volt az a végfok?
    - mi alapján volt ''fél hangerő''?
    - DE A LÉNYEG: MILYEN HATÁSFOKÚ HANGSZÓRÓ VOLT RÁKÖTVE...?

    Mert én meg mondhatnám, hogy a nagymamám Pacsirta rádiójával meg egy ''homemade'' Klipschorn förmedvénnyel akkora ricsajt csináltam hogy a ''mutter'' csak ordítva tudta közölni a mondanivalóját...úgyhogy szart se ér a te 2x25W-os Protonod, mert 1-2W teljesítmény is elég a normális zenehallgatáshoz...
    Hülyén hangzik ugye...pedig ugyanolyan (rész)igazság mint a tied...:P

    P.S.:
    Addikt létedre lehetne annyi eszed, hogy mielőtt nekem esel, meg hirtelen felindulásból csacska feltételezésekbe bocsátkozol, megnézed hogy milyen hozzászólásaim vannak pl. ebben a topicban (mondjuk ilyenek:[link])...:(
    No de sebaj...annak idején kigyomláltam ebben a rovatban a felesleges totyikokat, kineveztettem a modikkal ezt a topicot gyűjtőnek, kiemelt topic-ká tetettem...most pedig átadom neked...használd egészséggel...:R


    [Szerkesztve]

    primus inter pares

  • Rover623

    félisten

    válasz Petyka3 #138 üzenetére

    Vki mondja már el nekem ez mit jelent: 4-8 Ohm impedancia
    Semmit...;]

    Az impedancia váltóáramú ellenállás...és mivel a hangszóróban található alkatrészek viselkedése erősen frekvenciafüggő, az impedancia is frekifüggő...tehát nem lehet egyetlen számmal megadni...vagy ha mégis, akkor meg kellene adni hogy milyen frekvenciához tartozik az az egyetlen érték, ha nem adják meg, akkor feltételezzük hogy 1kHz-re vonatkozik.
    A gyakorlatban a hangfalakban található rengeteg alkatrész (hangszóró, hangváltó(k), levegő, lyuk, stb.) valamint a végfok és a hangfal egymásra gyakorolt hatására erősen ingadozó az impedancia...
    Egy két utas basszreflex ládánál akár pár tized Ohm-ra is leeshet és felszökhet akár 100 Ohm-ig is...nem véletlen hogy ritka (és drága) a szépen szóló erősítő/hangfal...:C

    A gyakorlatban azt kellene hogy jelentse egy hangfal esetében a 4-6-8-15 Ohm, hogy a hangfal üzemi tartományában az impedancia nem esik lényegesen (ált. 20%) a megadott érték alá...de leesik...:P
    Más cégek/gyártók/csoportok úgy ''gondolják'', a megadott érték az üzemi tartomány átlaga...:U

    Egy biztos: a magasabb feltüntetett érték általában magasabb valós átlagos impedanciát jelent.

    Az erősítőknél is gázos a dolog: az lenne az okos dolog, ha azt tüntetnék fel, mi az a legkisebb impedancia, amit az erősítő kimenete el tud viselni...
    De mivel ezek igen kicsi értékek, csak zavarba hoznák a felhasználókat, ezért biztonsági játékot játszanak: a hangfalaknál bevett értékeket tüntetik fel...:DDD

    Nagy gond úgy sem lehet...ha a hangfal (feltüntetett, átlagos, minimális, akármilyen) impedanciája magasabb mint amire az erősítőt tervezték/optimalizálták (pl. erősítő = 4 Ohm, hangláda = 8 Ohm), akkor csökken az erősítő leadott teljesítménye, nem fog ''akkorát szólni'', ill. bizonyos esetekben csökken a basszus, ''súlytalan'' lesz a hang...

    Ha fordított a helyzet (pl. erősítő = 8 Ohm, hangláda = 4 Ohm), akkor a végfok közelebb lesz átlagban a rövidzárhoz, jobban melegszik, hangerőcsúcsoknál pedig megbicsaklik (clippel)...
    Extrém szar esetben rövidzárat érzékel (nagyon ritka)...de egy normális erősítőnek ezt el kell viselnie...a melegedést is...szokás hővédelmet építeni egy rendes erőlködőbe...:P

    Persze ha nem fontos, ne forszírozzuk a dolgot...4 Ohm-os erősítőre ne kössünk egy ''lyukba'' párhuzamosan kötött 4 Ohm-os hangszórókat a házibuli kedvéért (8 Ohm-osra értelemszerűen ne dugjunk egy helyre 2db 8 Ohm-osat párhuzamosan)...
    Ellenben a 8 Ohm-ra tervezett erőlködőkre (főleg a házimozi erősítőkre) nyugodtan rá lehet akasztani a manapság divatos 6 Ohm-os zajongókat...semmi baja nem lesz tőle egyiknek sem...az erősítőt persze hagyjuk szellőzni...:DDD

    4 vagy 6 Ohm-os erősítőre manapság gyakorlatilag ráköthetünk akármit...persze a 8 Ohm-ot kerüljük, mert nem fognak mozogni az ablakok...:C

    Érdemes átnézni az erősítők kézikönyvét is: bizonyos erősítők rendelkeznek olyan funkcióval (kapcsoló a gép seggén, menüpont, jumper a PCB-n) amivel állítani lehet a kimenet ''tűrésén''...


    [Szerkesztve]

    primus inter pares

  • Rover623

    félisten

    válasz Petyka3 #146 üzenetére

    általában a Jamo hagfalak milyen minőséget képviselnek?
    Sokfélét...:DDD
    Az olcsók: alacsonyat...
    A közepes árfekvésűek: elfogadhatót...
    A termékskála csúcsán levők: magasat, kifinomultat...
    :))
    Az S-708 a középső kategóriába tartozik (a Jamo-n belül)...vájtfülűek kivételével szinte mindenkinek megfelelnek, komoly hangerőt szolgáltató, ''bulizós'' ládák...komolyzenére nem ajánlanám...:DD

    primus inter pares

  • Rover623

    félisten

    válasz Petyka3 #148 üzenetére

    Marantz és Denon ehhez túl finom...yamaha és Pio hasonlóan ''kemények''...
    De ezt nem lehet így eldönteni...lehetőleg meg kell hallgatni a párosításokat...
    Én a Denon-t (karakterében hasonlít a régi Technics-ekre és a Technics+Jamo régen jó páros volt) vagy a Yamahát javaslom...

    A kettős erősítés pedig nem egészen erről szól...:DDD
    Most elmék, oszt rendberakom a házam táját, de 1 óra múlva visszagyüvök, és belebonyolódok...:DD

    primus inter pares

  • Rover623

    félisten

    válasz Petyka3 #148 üzenetére

    Nos...

    Alapfelállás: 1 végfok >> 1 komplett hangfal

    A hangfal többféle lehet...
    - ''egy utas''...egyetlen szélessávú hangszóró...vagy több, sorosan, párhuzamosan vagy kombináltan kötve a nagyobb hangerő kedvéért. Egy vagy két hangszóróval olcsó ''HiFi'' vagy PC körüli megoldás, sok hangszóróval régebben tér- vagy teremhangosítás...
    Az erősítő felé viszonylag egyszerű, könnyű terhelés...szóba sem jön a kettős erősítés.
    A közhiedelemmel ellentétben ez a megoldás is szólhat jól! Főleg PC-k mellé szánt 2.1-es rendszerekben előszeretettel alkalmazzák az egy hangszórós dobozokat...hiszen olcsón előállítható. A hangfal hasznos frekvenciatartománya szinte magától kialakul: az általában kisméretű (max. 8-10cm)-es hangszóró az igazán mély frekvenciákat nem tudja lesugározni, ezt a szubláda teszi meg helyette...
    Gyártható azonban igazán jó minőségű audiofil szélessávú hangszóró is, de ez roppant ritka és drága!

    - ''több utas''...min. 2 hangszóró. Az egyik közvetlenül terheli az erősítő kimenetét, a másik (vagy a többiek) pedig ezzel párhuzamosan vannak kötve, de a klasszikus értelemben vett keresztváltó (hangváltó) helyett mindösszesen egyetlen sorba kötött kondenzátorral vannak leválasztva a fő (mély) sugárzóról. A kondenzátor értékének helyes megválasztásával elérhető hogy az utána kötött hangszóró ne kapja meg az alacsonyfrekvenciás jelet, a magasabb frekvenciákat pedig a mélysugárzó a felépítéséből adódóan nem tudja kiköhögni. Máris kész az ideális hangfal...minden hangszóró a neki ''fekvő'' tartományban zenél...:C
    Persze nem ilyen egyszerű a dolog. A ''keresztváltási'' frekvencia egy ilyen esetben nem határozható meg egyértelműen...az impedanciaviszonyok időnként roppant kellemetlenek az erősítő szempontjából. Nem lehet fázis és futásidőkorrekciókat megvalósítani a hangszórók között.
    Előnye a nagy hatásfok, és az hogy a hangszórók preciz válogatásával, hangolásával igen szép és tiszta hangkép érhető el, hiszen a hangszórókon kívül szinte semmilyen alkatrész nem zavar be...:C
    Ha viszont csak a spórolás okán terveznek így egy hangfalat, akkor siralmas lesz az eredmény...és sajnos ez a gyakoribb...:(
    Jellemzően ilyen felépítésűek a 2-3-4:Y utas autóhangszórók és a kommersz mikro-mini hifi rendszerek, valamint a PC-s házimozi sugárzók...ezeknél sincs lehetőség a kettős erősítésre...nem készítik fel őket erre: egyetlen pár csatlakozón keresztül várják a muzsikát.
    Házilagos módszerekkel megoldható de sok haszna nincsen, általában a felhasznált anyagok minősége olyan sokat ront a hangon, hogy nem éri meg a befektetett munka.
    Vannak kivételek itt is: van néhány cég, amelyek nagy hangsúlyt fektetnek a tiszta hangzásra, a jó impulzusátvitelre...a ''gyors'' hangzásra. Ez a felépítés pedig kedvez a tranziens jelek átvitelének, nincsenek felesleges rezgőkörök amik elkenhetnék őket.
    Élvezet ilyen hangfalakon pengetett hangszereket, ütős hangszereket hallgatni...:C
    Ezek között már előfordulnak olyanok, amiket felkészítettek a kettős erősítésre.


    - ''több utas'' rendszer...min. 2 hangszóró és ''igazi'' keresztváltó. Ebben a rendszerben az egyes hangszórók a bejövő jelből csak a nekik ''szóló'' sávot kapják meg. Esetenként igen bonyolult szűrőáramkörökön keresztül, impedanciaillesztő kapcsolásokon át, fázistoló tagok közbeiktatásával.
    Nagyon jó és nagyon rossz hangfalakat lehet így alkotni...:DDD
    Egy jó keresztváltóval ki lehet korrigálni az egyes hangszórók frekvenciaátviteli fogyatékosságait, össze lehet hangolni az eltérő érzékenységű hangszórókat (pl. a nyomókamrás magassugárzók sokkal érzékenyebbek a hagyományos dinamikus hangszóróknál), el lehet érni hogy a több hangszóróból valóban egy időben induljon el a hallgató füle felé a hang (bár szerencsére erről egyre inkább leszoknak a gyártók, inkább bonyolult módon megtörve a hangfal előlapját fizikailag tologatják el egymáshoz képest a hangszórókat:C), stb.
    Természetesen egy ilyen bonyolult áramkörcsomag komoly veszteségeket jelent, és elég nehéz terhelés egy végfoknak.

    És itt jön be a képbe a kettős erősítés!!!!

    Sok hangfalat felkészítenek arra hogy a betáplálás kettéválasztható (általában függetlenül attól hogy hány utas, hány hangszórós a rendszer, a szétválasztás úgy történik hogy az egyik ág a mélysugárzó(k) a másik pedig az összes többi, ami ''fölötte'' van).
    Ilyenkor két erősítővel meghajtva a hangfalat minőségibb hangélményhez juthatunk, hiszen az erősítők egyszerűbb, könyebben kezelhető kevésbé komplex terhelést kapnak, és az áramkörök egymásrahatása is csökken...ergo kevesebb torzítás ''zavar be'' a hangzásba.
    A két erősítőnek azonban ugyanazt a hanganyagot kell szolgáltatnia!!!!
    Tehát pl. két sztereo erősítővel lehet ilyet csinálni: az egyik a két hangfal mélyszekcióját a másik pedig a magasakat hajtja meg. A két erősítőt ugyanarra a jelforrásra kell kötni, párhuzamosan. A gyakorlatban azonban elterjedtebb megoldás az, amikor a kimenetre csak az egyik erősítő van rákötve (main, ''fő'' erősítő), a másik végfok pedig a főerősítő szabályozott (tehát a hangerőszabályzó állásától függő) vonalkimenetére van kötve. Ebben az esetben a második végfok lehet egyszerűbb kivitel is.
    Vannak olyan erősítők is amelyek alapból fel vannak készítve a kettős erősítésre. Ezek általában többcsatornás erősítők, vagy olyan végfokok amelyeket multiroom szolgáltatásokra terveztek, tehát több végfok van bennük mint amennyit az általuk kezelt hangformátumok megkövetelnek.
    Pl. vannak erősítők amelyeknél az frontsugárzókból nem csak egy párat lehet bekötni, hanem kettőt. Általában A-B jelöléssel szokták illetni őket.
    Értelme az lenne hogy igényes zenehallgatásra (főleg sztereo) más hangfalakat ''illik'' használni és más jellegűeket a házimozi jellegű zajongáshoz.
    Tehát vagy A, vagy B.
    Bizonyos erősítők lehetővé teszik hogy A és B is egyszerre szóljon, tehát akár két külön helységben is szólhat a ''dance'' vagy nagyobb helységet hangosíthatunk be velük.
    Az igazán komoly erősítők esetén ezt külön-külön végfokok végzik...ezek alkalmasak a kettős erősítésre!
    A mezei erősítőknél simán párhuzamosan kapcsolják a két hangfalat, komoly terhelésnek kitéve a végfokot...jó eset ha leírják, hogy ilyenkor ne használjunk 4-6 Ohm-osnál alacsonyabb impedanciájú hangfalakat...:U
    Tehát a kettős erősítés: két végfok ugyanazt a jelet nyomja a hangfalra...az egyik a mélyet, a másik a magasat...leegyszerűsítve.

    A háttérsugárzók jele nem használható fel ilyen célra, hiszen a többcsatornás hangvisszadásnak pont az a lényege hogy ''hátul'' más szól mint ''elől''...tehát a hátsó sugárzókat hajtó erősítők teljesen más hangot adnak ki mint az elsők...komoly hangzavar lenne belőle, ha a frontsugárzók mélyeiből a frontra szánt hangok jönnének ki, miközben a magassugárzóikból a hátsó sugárzókra szánt háttérzajok csipognának...:Y

    Természetesen elképzelhető olyan erősítő, aminél átkonfigurálható hogy sztereo üzemmódban a nem használt hátsó csatornák erősítőit ugyanazokkal a jelekkel hajtsa meg mint a frontokét és így kettős erősítésre is alkalmas lehet a rendszer.
    Ebben az esetben azonban nem használható többcsatornás hangvisszaadásra...

    P.S.:
    Remélem világos...:B
    Ha nem, mentségemre szóljon, hogy erről a témáról kisebbfajta könyvet lehet írni, elég nehéz egy oldalban összefoglalni...:(


    [Szerkesztve]

    primus inter pares

  • Rover623

    félisten

    válasz Petyka3 #151 üzenetére

    5.1-es erősítőnél kizárt...egyszerűen nincs elég végfok...:DDD
    7.1-esnél már lehet...a frontoknak 2x2 végfok +3 a centernek és a két hátsónak, az pont 7...:C

    primus inter pares

  • Rover623

    félisten

    válasz thaler2 #153 üzenetére

    Nem gondolod komolyan...:DDD
    Az elsőnek még a típusára sincs tippem...:(
    A másodikról (többek között) itt volt szó:[link]...;)
    Te nyitottad a topicot...;]


    [Szerkesztve]

    primus inter pares

  • Rover623

    félisten

    válasz Declare #156 üzenetére

    Ez a topic viszont már közelebb van a problémához:[link]...:DD

    primus inter pares

  • Rover623

    félisten

    válasz Petyka3 #161 üzenetére

    Tudtommal a Jamo is 6 ohmos...és a 35W-nál sokkal nagyobb teljesítményt is elvisel...:C
    Hol itt a gond...:F

    primus inter pares

  • Rover623

    félisten

    válasz harry! #183 üzenetére

    Hogy egy réges-régi TV műsor dalszövegét idézzem:''Egy kis visszaolvasás senkinek sem árt''...;)
    [link]

    primus inter pares

  • Rover623

    félisten

    válasz thaler2 #185 üzenetére

    Nem értem a ''De'' szócskát...:F

    Ezt írtam:

    Extrém szar esetben rövidzárat érzékel (nagyon ritka)...de egy normális erősítőnek ezt el kell viselnie...a melegedést is...szokás hővédelmet építeni egy rendes erőlködőbe...:P

    Persze ha nem fontos, ne forszírozzuk a dolgot...


    Szvsz egyértelmű...:U

    primus inter pares

  • Rover623

    félisten

    válasz harry! #187 üzenetére

    mert ugy tudtam hogy mind a 5 hangfalnak azonos impedenciájunak kell lennie.?!?
    Ez nem ''tudás'' kérdése...;)
    Az adott készüléktől függ...olcsóbb ketyeréknél van hogy a center és/vagy a surround sugárzókat más kialakítású erősítővel hajtják meg...a gép seggén fel szokták tüntetni a hangszórócsatik mellett hogy milyen impedanciával ajánlott terhelni.
    Ha nincs feltüntetve, hanem ilyen általános ''4-6-8'' jelölés van a doksiban, akkor nagy valószínűséggel használhatsz egyforma, akár 4 ohmos ládákat is.
    Vigyázz: ha nincs is feltüntetve az erősítőn, de vannak hozzá gyári hangdobozok, érdemes megnézni azoknak a seggét...gyakran ott lehet tetten érni a különböző impedanciát...!

    Ha pedig minden végfok egyforma, bajnak éppen nem baj a különböző impedanciájú hangfalak alkalmazása...csak nehezebb lesz belőnöd a helyes hangzást, körülményesebb lesz az azonos hangnyomásszintek beállítása.
    Arról nem is beszélve, hogy ha erősen eltérő hangszórókészletű zajongókat használsz elől és hátul, agyonvágod az egész surround koncepciót...:C
    Az eltérő hangszórók, az eltérő hangnyomás és fázisviszonyok erősen lerontják az élményt...nem létező plusz irányinformációk fognak keletkezni ill. információ fog elveszni...:U



    [Szerkesztve]

    primus inter pares

  • Rover623

    félisten

    válasz Winzsolt #190 üzenetére

    Aktív legyen.

    De: mélynyomót nem az erősítőhöz veszünk...
    Hanem
    - a felhasználás jellegéhez (zene, házimozi, ''minden'')
    - a légköbméterhez
    - a többi hangszóróhoz
    - az elhelyezhetőséghez
    - a pénztárcánkhoz

    De az erősítő típusa abszolút lényegtelen...max. a teljesítménye lehet érdekes, de azt is befolyásolják a rákötött zajongók...lefelé, vagy akár felfelé...

    primus inter pares

  • Rover623

    félisten

    válasz Winzsolt #192 üzenetére

    A frontok egész tisztességesnek néznek ki, valszeg normálisan is szólnak...:R
    De a center és a hátsók...:Y
    Felejtős...
    A helység méretéhez, a házimozi felhasználáshoz viszont egy számmal nagyob sub-ot vennék.
    A nagy belmagasság miatt az állóhullámokkal is gondod lesz, tehát gondosan kell majd megválasztani a láda helyét. Javasolnám egy olyan szub vásárlását, amin nem csak kapcsolni lehet a fázist, hanem fokozatmentesen szabályozni is...
    A Yamaha hagyományosan jó ár/érték arányú szubokat gyárt, jó irányba tapogatózol...
    Neked inkább a 225 vagy az 515 kellene. A 325 felejtős, a 20cm-es hangszóróból már nem hoz ki jelentős többletet a 225-höz képest és csak alig drágább nála az 515-ös...és az már más dimenzió...:C

    primus inter pares

  • Rover623

    félisten

    válasz kovasz #197 üzenetére

    Hát hogyne...:(((
    15nm2-re...2db akkora front...és az ágyat a tetejükre rakja ugye...?:P
    Gondolkozni nem szoktál...:F

    primus inter pares

  • Rover623

    félisten

    válasz thaler2 #203 üzenetére

    Huhh...jót kérdeztél...:DDD
    Sajnos már megkoptak az ismereteim, de valóban vannak korlátok...''felül'' a félvezetők határfrekije rémlik, de az jóval a hangfrekis sáv felett van...amatőr erősítőkészítők beleszaladnak időnként egy-egy jópofa MHz-es gerjedésbe...
    Alul meg tán a tápegység stabilitáson bukik el a dolog...
    Szóval 1KHz-et egyszerűbb erősíteni mint 100Hz-et...szvsz...
    De ezt remélem majd vmi szaki elmagyarázza nekünk...:R
    Vagy szégyenszemre elő kell szednem néhány megsárgult könyvet...:C

    primus inter pares

  • Rover623

    félisten

    válasz Daveeboy #206 üzenetére

    Csak egy info: jelenleg az összes erősítők elenyésző hányada digitális...;)
    Szal nem nyert...:DD

    Ok: piszkos anyagiak...

    primus inter pares

  • Rover623

    félisten

    válasz Daveeboy #208 üzenetére

    1. eldicsekszik vele a gyártó...
    2. a leadott teljesítményhez képest meglepően kicsi/lapos/könnyű...

    primus inter pares

  • Rover623

    félisten

    válasz kovasz #214 üzenetére

    a leggagyibb felvezetok hatarfrekvenciaja joval 1khz felett van. mondjuk egy-ket nagysagrendel.
    Ha nem hagytad volna le a mondatom végét (de az jóval a hangfrekis sáv felett van), akkor máris egy okkal kevesebb lett volna a kötözködésre...:(
    Mi vagy te? Politikus?:C
    Azok szoktak szövegkörnyezetükből kiragadott vagy megcsonkított mondatokon csámcsogni...:P

    P.S.:
    A házimoziról (is) szerencsére nekem nem elméleti, hanem gyakorlati ismereteim vannak...aki 15 négyzetméterre 2x400W-os frontot ajánl, annak elgurult a gyógyszere...;)

    szerk: a fikázást kerülni illene...de ha mégis kényszered van, legalább tedd OFF-ba...
    Gyenge próbálkozás ez a részedről, hogy megpróbáld ''ellentételezni'' az autós topicban elszenvedett sérelmeidet...;]
    Vágj vissza ott, vagy keress meg priviben...:DD


    [Szerkesztve]

    primus inter pares

  • Rover623

    félisten

    válasz Winzsolt #216 üzenetére

    Maradhatsz...:DD
    Én 8 éve egy YST-SW80-assal nyomom...3.6*5.5*2.7-es szobában. Elég...:C

    primus inter pares

  • Rover623

    félisten

    válasz harry! #237 üzenetére

    Ezek szerint egy kuma szót nem értettél a #188-ból...;]

    NEM LESZ SEMMI BAJA AZ ERŐSÍTŐDNEK...KÖSD RÁ!!!

    Az így elért hangminőségért felelősséget természetesen nem vállalok...:DD

    primus inter pares

  • Rover623

    félisten

    válasz LéVi #267 üzenetére

    Lehetne tudni hogy mit tanulsz...?:DDD

    Szerintem számomra meg fog felelni a Yamaha, mert az nagyobbat dübben,
    ;]
    És ezt ebből szűrted le:

    A Yamahához egy hozzácsiszolt hangfalrendszer volt mélyládával, és több hangszóróval, míg a Kenwoodhoz egy alapkategóriás Magnat, mélyláda nélkül.

    Gratula...:C

    primus inter pares

  • Rover623

    félisten

    válasz mdk01 #276 üzenetére

    Számomra és körülöttem lévő emberek számára is tök egyértelmű hogy azonos márkából kell választani mert úgy hozzák ki egymásból a maximumot.
    Magyarán yamahahoz, yamaha hangfal...sztem.

    Ma finom vok...csak szimplán LOL...;)

    Ennek kb. ugyanannyi az igazságtartalma, mint a ''Gigabyte alaplapba Gigabyte VGA a tuti'' kijelentésnek...:DDD
    Ha érted, jó...ha nem, az is...csak ne hangoztasd...:DD




    [Szerkesztve]

    primus inter pares

  • Rover623

    félisten

    Kedves Ninoka és helenne!

    Mielőtt teljesen elvinnétek OFF-ba ezt a topicot: Milyen mélyládát...esetleg ez is nektek való...

    [ Szerkesztve ]

    primus inter pares

  • Rover623

    félisten

    válasz v-paci #1094 üzenetére

    Igen.
    Vagy nem.
    :DDD

    Igen, ha veszel egy olyan erősítőt ami sub-ot is meg tud hajtani...vagy egy különálló erősítőt a mélyszekciónak.

    Nem, ha csak a kinézett erősítőt akarod használni, mivel akkor komplett hangfalként kell használnod a frontsugárzókat és használnod kell az átkötést.

    Egyébként rá lehet kötni a 4 ohmos hangfalat is a 6 ohmos kimenetre, csak számítani kell rá hogy esetleg alacsonyabb hangerő mellett is jobban fog melegedni, esetleg nagyobb hangerőn kicsit jobban fog torzítani...tönkre nem fog menni semmi, mert a mai erősítők kimenetén általában mindenféle védelem van már...;)

    Olvasnivaló...
    Meg ez is...

    [ Szerkesztve ]

    primus inter pares

  • Rover623

    félisten

    válasz st81 #1123 üzenetére

    kb. 7m...:DDD
    Aranyozott RCA dugókkal...
    Szerencsére 5 éve sem került 7-8000-be...:C

    szerk: sajnos link-ként nem műxenek...:U
    Neotech OFC kábel + RP-66GT-6 dugók.

    [ Szerkesztve ]

    primus inter pares

  • Rover623

    félisten

    válasz Fori23 #1128 üzenetére

    Bár szubhoz szerintem analóg line kábel kell, mert a képen az egy 75ohmos digitális koax,
    Ezt fejtsd ki bővebben plz...:DDD
    Kitérve a következőkre:
    1. mitől "digitális" egy kábel
    2. mi az ajánlott impedancia hangfrekis összekötő kábel esetén
    ;)

    primus inter pares

  • Rover623

    félisten

    válasz Fori23 #1137 üzenetére

    A digitális és video jeleken kívül egyik sem 75 ohm
    Így igaz... :K
    És az általad javasolt analóg line kábel milyen impedanciájú...?;)

    primus inter pares

  • Rover623

    félisten

    válasz Tuya #1140 üzenetére

    Érdekes...én találtam eladó példányokat...:DD
    Sajnos gyenge és kevés kép található róla a neten...de:

    Ha tényleg "powered subwoofer" van benne, akkor a 2x2 madzagból az egyik párat a konnektorba kell dugni...egyik erősítő sem örülne ha a tápfesz kábelét egy hangszórókimenetre kötnéd...:DDD
    Ha pedig mindkettő hangszóróvezeték, akkor parasztvakítás a felirat (amin nem csodálkoznék)...:DD

    primus inter pares

  • Rover623

    félisten

    válasz Tuya #1143 üzenetére

    Szvsz vmit benéztél...azokon a dobozokon nincsen 2x2 madzag.
    Sima 3 utas passzív dobozok...:DDD
    [link]

    primus inter pares

  • Rover623

    félisten

    válasz Tuya #1146 üzenetére

    Elképzelhető hogy vki már "tuningolta" és a mélyhangszórót külön kábelen kihozta...:U

    primus inter pares

  • Rover623

    félisten

    válasz Tuya #1148 üzenetére

    Lásd előző hsz.-em...;)
    A helyedben szétszedném a dobozt és visszakötném a helyére a mélysugárzót.
    Egyszerűbb lesz úgy az életed...

    primus inter pares

  • Rover623

    félisten

    válasz Tuya #1151 üzenetére

    na mindegy ezt akkkor hogy kell helyesen erositore kotni
    [link]

    primus inter pares

  • Rover623

    félisten

    válasz Tibojka #1157 üzenetére

    1. nem érdekel senkit
    2. ez egy szakmai topic, nem pedig adok-veszek
    3. adj fel apróhirdetést

    [ Szerkesztve ]

    primus inter pares

  • Rover623

    félisten

    válasz Fori23 #1156 üzenetére

    Fogalmam sincs mekkora az impedanciája.
    Hát erről van szó...;)

    A speckókban a vonal ki/bemenetekhez xy mV/ 50kohm, meg több mint 10kohmot szoktak megadni.
    Amihez, ha szigorúan követnénk az "illesztés" logikáját és elveit, akkor ugyanilyen impedanciájú kábel kellene hogy ne legyen illesztetlenség...ami ugye nonszensz...:DD

    Még nem hallottam róla, hogy ide a 75ohmos koax lenne a legideálisabb illesztés. Persze a jel átmegy akár a Mikiegeres éjjelilámpád kábelén is
    Átmegy...de:
    1. a kéteres és/vagy sodrott madzagoknak az esetek nagy részében még nagyobb az impedanciája...ami általában nagyobb veszteséget jelent...:U
    2. az éjjelilámpa kábele tutira nem sodrott, se nem árnyékolt, ezért inkább a koax-ot választom a zavarvédelem miatt...:R
    3. annak a max. 200Hz-nek, ami a szub felé megy, igazából tök mindegy hogy mi viszi át...a frekvencia "nagyságából" adódóan viszont a skin-hatás nem játszik, tehát jó neki ha szép nagy keresztmetszetet kap...márpedig a koax belső vezetője általában jó vastag, és a harisnya is jól vezet...:C

    primus inter pares

  • Rover623

    félisten

    válasz dabadab #1297 üzenetére

    Na, akkor kicsit én is elmondanám a magam véleményét a hozzászólásodról...:U

    Tömören: így néz ki, amikor egy inkáb filosz beütésű fórumozó olyan területen "értekezik", amihez lövése sincsen...:C

    1. az SPDIF (helyesen S/PDIF) csatlakozás digitális!
    Vagyis nem vigyorognak az analóg bemenetei mögött AD átalakítók...;)
    Abban igazad van hogy nem jó digital/analóg - analóg/digital átalakítás...de ha vkinek régebbi típusú házimozi erősítője van, akkor annak azért engedtessék meg, hogy a PC-ről, vagy a DVD lejátszóról a már dekódolt hangot vigye az erősítőre...a különleges effekteket meg inkább hagyjuk a diszkósokra...:DDD

    2. a "felkonvertálás", a túlmintavételezés igenis javíthat a hangon...természetesen szubjektíven...pont mint a képi információk esetén az interpolálás...és az AA, amit valószínűleg te is előszeretettel használsz...:DD

    3. átkonvertálás: ha tényleg real-time megy, gondot nem okoz...a digitális jel lényege éppen az, hogy veszteségmentesen (is) lehet átalakítani...főleg "felfelé"...;)

    az osszesen teljesen idiota SPDIF csatlakozok vannak (sima negyszog alaku optikai v RCA helyett),
    Nagyon sok hordozható készülék használ 3.5-es jack dugóval kombinált optikai csatlakozót...na és?
    Azt ne mondd, hogy a digitális jelátvitel komolyan függ attól, hogy kerek vagy négyszögletes egy csatlakozó...;]

    [ Szerkesztve ]

    primus inter pares

Aktív témák