Hirdetés
-
Frissítve! Xbox Games Showcase 2024 - Az összes bejelentés egy helyen!
gp A műsor kora este kezdődik, utána az összes trailert összegyűjtjük egy helyre.
-
Computex 2024: monstrumhűtő a DeepCoolnál (videóval!)
ph Az Assassin IV széria legújabb verziója egy vapor chamber talpat kapott, így már 300 wattig használható.
-
Retro Kocka Kuckó 2024
lo Megint eltelt egy esztendő, ezért mögyünk retrokockulni Vásárhelyre! Gyere velünk gyereknapon!
-
PROHARDVER!
Szeretettel köszöntünk a sztereó otthoni/szobai Hi-Fi világában !
Új hozzászólás Aktív témák
-
#25954560
törölt tag
válasz Auratech #10993 üzenetére
elmeletileg lehetseges lenne a megfelelo bemikrofonozassal pontosabb teret csinalni, ha eleve sokpontegyben rogzitenek, nem? tehat nagyondurvan fogalmazva a 12.2-t 12+x mikrofonnal felveve nagyonpontos terlekepzest kaphatnank 12.2-n visszahallgatva. vagy valamit nem veszek figyelembe?
-
-
vili13
őstag
válasz Auratech #11003 üzenetére
A sok mikrofon azért szerintem egyúttal több információt is jelent. Nincs valami szoftveres megoldás ennek kulturált módon való kinyerésére, vagyis alaposan bemért sokmikrofonos rendszerből tetszőleges x.y csatornás kimenet előállítására?
(Amúgy ha már mikrofon, hogy haladsz a lézermikrofonnal?) -
orbano
félisten
válasz Auratech #11004 üzenetére
értem én, hogy nem arról szól, csak olyan hifim még sosem volt, ami ennyire pontos lett volna (jelenleg egy minimális mélységem és relatíve korrekül érzékelhető magasságom van, de az elvileg mögülem szóló dolgoknál már káosz van). remélem szobaátalakítás után javulni fog a helyzet.
A vér nem válik VAZZE!™
-
#25954560
törölt tag
válasz Auratech #11003 üzenetére
igaz.
felremlik elottem egy terben egymastol egyforma tavolsagra elhelyezett mikrofonozas, a vegen minden csatornabol kivonjak a tobbiek anyagat tenyleg nem muxik. raadasul ez a kivonosdi dolog maceras meghatarozni a jeltszinten es rettenetes minosegromlast is hozna. az egyforma tavolsag meg csak a kesleltetesek miatt lenne fontos. errol ennyit
-
#56474624
törölt tag
válasz Auratech #11104 üzenetére
Lenne egy kérdésem: tudsz mondani olyan felvételt (esetleg többet, CD-re gondolok), amit referenciának érdemes tekinteni mint nem is túlvezérelt, nem is alulvezérelt? Remélem, értelmes a kérdés. Mert ugye hatalmas a különbség a 80-as évek felvételei, és a mai felvételek között, sokak a 80-as éveket mondják "etalonnak", de olyat is hallottam, hogy akkoriban a korai időszakban több volt az alulvezérelt felvétel, én is erre hajlok egyébként inkább.
-
BBéci
titán
válasz Auratech #11121 üzenetére
Nem is tudtam, hogy a Varta gyárt zselés akksikat 88 Ah kapacitással. Mi a típusszáma?
(#11114) Tristis
AVA elosztót javaslok.[ Szerkesztve ]
Helyesen: ugyanígy, ugyanúgy, ugyanilyen, ugyanolyan, ugyanez, ugyanaz, stb. Egyelőre, vagy egyenlőre? Takarítani vagy tisztítani? Nem mindegy!
-
krystman
őstag
válasz Auratech #11155 üzenetére
Értem köszi! Hát régebben még jobban használtam ilyen EQ dolgokat is, de mostanára már teljesen el vagyok nélkülük! Szerintem sokkal több minden kihallatszik egy zenéből EQ nélkül, mint vele. Hát bármennyire is jó lehet ez az automatikus Loudness én szerintem ezt kihagynám még akkor is, ha lenne ilyen az erősítőmön! Viszont az is igaz, hogy egy kommerszebb rendszeren tényleg kellenek ilyenek, mert amúgy egyáltalán nem szólnak semmit sem. De egy jó összerakott rendszeren mondhatni bűn ilyen EQ vagy Loudness dolgokat használni.
-
BBéci
titán
válasz Auratech #11180 üzenetére
Alapvetően tetszik a vázolt megoldás, de valaki nemrég kidobta a betont a hangdoboz alól és utána sokkal jobban tetszett neki a hangzás.
Próbálgatni kell!Helyesen: ugyanígy, ugyanúgy, ugyanilyen, ugyanolyan, ugyanez, ugyanaz, stb. Egyelőre, vagy egyenlőre? Takarítani vagy tisztítani? Nem mindegy!
-
Auratech
őstag
válasz Auratech #11337 üzenetére
Amúgy szimplán zajos mikrofon előfok lehet. Gate-elve(egyfajta zajvágó) van az elhalkulások után. Mivel a megszólalások előtt is felúszik a zaj, lehet, hogy a keverésben lett ilyen. Viszont a y-tube-n erősen komprimálva van a szám, ezért sokkal erőteljesebben megjelenik az előfok zaja. Eredetiben talán ez enyhébb. Amúgy a D-K sem mindig penge. Nekem inkább a Sara K.
Auratech Field Recording
-
#56474624
törölt tag
válasz Auratech #11353 üzenetére
Igazad van végülis, csak eddig nem annyira került szóba, pedig legalább annyira fontos ez is.
Most nagyon megnyugodtam.
Az említett hangszerek mindegyikénél tapasztaltam torzítást. Mikor tegnap már a fuvola is gyanús volt (ddd-s felvétel), akkor elbizonytalanodtam, hogy csak képzelgek mindenfélét.Amit még kérdezni akartam, az az amsi surround, annak mi értelme?
-
NoName?!
csendes tag
válasz Auratech #11439 üzenetére
Nyilván nem csinál nyarat, de sok kicsi sokra megy elven építkezek Egyébként szivaccsal is körbe van rakva a fal,+ vastag szőnyeg stb
10x10 es gerendát vágtunk fel apró különböző hosszúságú darabokra, némelyik szögben levágva és ezt ragasztottuk rá egy osb lapra, random elhelyezésben. 8m gerenda lett felvágva, úgyhogy van súlya Eredményekről még nem tudom beszámolni mert most lett kész a szoba de még maga a hangfalak nem lettek beköltöztetve.Öné a híd Egyes!
-
-
KMT
addikt
válasz Auratech #12892 üzenetére
Áhá, így már világos a dolog.
(#12893) donzoli:
Jól sejted. Az erősítőd 6, esetleg 4 ohm-ig van tervezve, te meg adsz neki 2-t, rossz esetben. Ezt már nem erőltetném.Azt sem értem, hogy minek a négy a doboz, akár filmre is.
Valószínűleg könnyen kapnál jobb hangú sztereó erősítőt.
-
m0rd0k
senior tag
válasz Auratech #12921 üzenetére
Van egy 5.1 erősitőm,arra rá van kötve egy Kinyo 2.1 Szatelitje RCA kábellel közvetlenül az erősitőre,Front részére(left,right),van egy rca csatlakozós mélnyomóm,az rá van kötve a sub részére az erősitőnek,na és az erősitőn van 3 jack csatlakozó amibe ugye dugok egy jackkábelt,és azt bele a gépbe,így a szatelit is elfoglal egy jack kimenetet a gépemből,meg a mély is egyet.Azt szeretném hogy a mélynyomóm mélynyomóként üzemeljen és mélyet adjon,ezt realtek szoftvere nagyjából meg is csinálja,mert betudom rajta állítani hogy melyik kimenet mi(a mélynek mélyhangszóró,a szatelitnek első hangszóró van beállitva).Tehát azt szeretném hogy a szatelit magasat szóljon.Tulajdonképpen azt szeretném hogy a szatelit jobban szóljon,feljebb tudnám tekerni de akkor már kicsit recseg,nemtudom eldönteni hogy mélyközép van benne vagy magassugárzó,de inkább mélyközépre tippelek.
Tehát a kérdésem az az hogy milyen hangsugárzó van a szatelitbe,és hogy ennek milyen hangokat kell kiadnia,magasat,közepet mélyet,avagy mindet és erre kellene egy program amivel tudom állitani hogy a szatelit milyen hangszíneket toljon.
Szatelitem:
Minden szinten,szinte minden.
-
PuMbA
titán
válasz Auratech #13051 üzenetére
1. 120dB nem elég a Boleronak? és akkor ehhez kapcsolódóan még itt vannak ezek is:
1/1. "If the full dynamic range of a CD was actually used (on top of the noise floor), the home listener (if they had the equipment) would almost certainly cause themselves severe pain and permanent hearing damage"
1/2. no DACs on the market can output the 144dB dynamic range of 24bit (so they are not true 24bit converters), almost no one has a speaker system capable of 144dB dynamic range and as said before"
2. "Can I suggest a classical sample like Ravel's Bolero or Copland's Appalacian Spring - a good recording of both are very dynamic with very quiet sections and very loud sections. I have tried 16 versus 24 before and failed, but I think samples like these might be useful."Tehát akkor hogy is van ez? Értem én, hogy a Bolero nem fér bele a CD-be, de a leírás szerint az már akkora hangerő lenne, hogy halláskárosodással járna.
[ Szerkesztve ]
-
zoltanz
nagyúr
válasz Auratech #13057 üzenetére
"A cd16 bitjét is ez teszi elfogadhatóvá. Olyan komponensek jelennek meg a teljes hangtér információjából, (ha jó a cucc!-és ehhez kell a hi-end) amik a fülednek-agyadnak-hallásodnak szükségesek a hangtér észleléséhez."
Nálam már egy Hig-End hangfal meghozta a változást méghozzá annyira szépen szól, hogy egy jól kódolt MP3 is magávalragadó.
Manapság egy előnye van ha nem vagy szegény, színvonalasabb ellenségeid lehetnek
-
PuMbA
titán
válasz Auratech #13057 üzenetére
144 és 140 bit helyett az ott dB, nem? Tehát minél jobb cuccon hallgatod a CD-t annál jobb a hangja? És ebből következik az, hogy pl. egy 10 milliós stúdió cuccon nincs hallható különbség a CD és az SACD között?
zoltanz: Ezt én is olvastam már valahol. Nagyon jó rendszeren egy MP3 is "odavág".
[ Szerkesztve ]
-
PuMbA
titán
válasz Auratech #13061 üzenetére
Ha van hallható különbség akkor ez miért nem jön ki a teszteken?
"I never said that 16/44.1 & 24/96 always sound identical. This thread was origianlly about 16 vs 24bit. At any sensible hearing level, they cannot be told apart. Under some test conditions is possible to hear the difference but you need very high levels, which precludes listening to material at a normal level as it would be way too loud."
"In 44.1/16 vs 24/96 tests, the audibility of the quantisation noise have been reported, but at unusual listening levels."
"Using a noise-shaped dither should make the dither noise much less dectable, very close, if not identical to the noise on the 24bit original, even at very high listening levels."
"Of course perception is very different to hearing. Anyone could percieve 200dB of 30kHz signal, they would percieve a great deal of pain or death!!! Unless we can actually hear beyond 20k though is it really relevant? The question is; how much program material is present at 20kHz+, how much of it can we record and how much can be heard above the noise floor. "
"Most good studios use good quality ADCs though, so in most commercial releases it is extremely unlikely (but not provably impossible!) that the anti-alias filter at 44.1kFs/s is going to have any noticeable artifacts which could be improved by the smoother filters in 96kFs/s."
[ Szerkesztve ]
-
PuMbA
titán
válasz Auratech #13067 üzenetére
Tovább olvastam a topikban és hűha, ezeket csekkold (azt írja, hogy ezeket Bob Katztől én Nika Aldrichtól tanulta - "Both Nika Aldrich and Bob Katz are esteemed experts in the field of digital audio" - Wikipedia)
"But once we get to 16bit 44.1kFs/s, we have reached the limits of analogue equipment to reproduce it and the limits of a human being to hear it"
"The only way to get extra loundness is with the use of compression. More bits just allows for a larger dynamic range and nothing else. As compression reduces the dynamic range, so it makes absolutely no difference whether you're using 16bit, 24bit or 500bits. All you are going to get is more and more empty bits or bits containing only noise."
"As far as I can tell, the Beyerdynamic DT770 have a range of 96dB. This is not even enough to hear the full potential resolution of CD, let alone 24bit (144dB). I'm not questioning you are hearing an improvement with your DVD-A recordings, I'm just informing you that the improvement is not related to the higher bit depth. It is some improvement in mastering or production, not the increase in bit depth."
"The theoretical dynamic range (SNR) of CD is 96dB, perceptually using noise-shaped dither this figure is increased to 120dB. Vinyl has a maximum dynamic range of 80dB. Also, 96dB (let alone 120dB) is way more dynamic range than any recording ever released (analogue or digital). This 120dB dynamic range is well beyond the capabilities of vinyl, probably at the limit of the best playback equipment and well beyond safe listening levels. The closest thing to vinyl would be 16bit 44.1kFs/s but the sound signatures of analogue and digital are so different that any direct comparison is very difficult."
"- I tried converting my 24/96 vynil encodes to CDDA and the crackles became much more audible....it seemed pretty clear to me that the audio resolution downscale worsened the SQ
-It can't really be the higher sample rate either. The only option is that there is a fault or some very poor coding going on in the software of what ever you used to do the conversion."
"Of course, 24bit handled properly should not sound worse than 16bit but not better either. As a general rule, a sample rate of 192kFs/s should sound worse than a sample rate of 96kFs/"
"Oversampling works well for some DAC manufacturers but better implimentation of 44.1kFs/s filters works better for others. "
"There is no direct comparison between 24bit and 32bit because 24bit is integer and 32bit is floating point. There is absolutely no noise floor benefit of 32bit over 24bit, in fact the opposite can be true"A topik közepe előtt egy kicsivel egyébként már mindenki egyetért vele, miután belinkelt egy olyan PDF-et, hogy ránéztem és azt sem tudtam, hogy amiről szó van azt eszik-e vagy isszák. Mindjárt szétmegy az agyam, úgyhogy megyek zenét hallgatni és ezt a témát hanyagolom. Auratech még egy utolsó véleményt ezekről tudsz mondani?
[ Szerkesztve ]
-
PuMbA
titán
válasz Auratech #13083 üzenetére
Utolsó kérdéssorom:
1. Miért hiszik ezt el a hydrogenaudion és az ilyen teszteken miért nem jön ki a különbség?
2. Vajon ő miért favorizálja annyira CD-t?
3. Aki ennyi ideje benne van a digitális hangtechnikába, hogy mondhat ilyeneket?
4. Egyszer azt írta, hogy hangmérnök hallgatókat vont be egy tesztbe, hogy ki meddig hall és senki sem hallott 20kHz felett már 20 évesen se, azt írta, hogy a felett csak max. gyerekek hallanak. Ez igaz?Mostmár én is kiváncsi lennék a hallható különbségre.
[ Szerkesztve ]
-
KMT
addikt
válasz Auratech #13090 üzenetére
Köszi. Ez azért csinál egy két csúnyaságot a fázisban, nem?
(#13092) PuMbA:
"háromszög szabály alapján vannak beforgatva"Aszerint elhelyezni kell, nem beforgatni. Semmiképp se legyenek úgy beforgatva, hogy a zagyad közepén találkozzanak a dobozok képzeletbeli tengelyei. Inkább hátrébb.
Bár az első bekezdésed után nem tudom, hogy minek írok.
-
PuMbA
titán
válasz Auratech #13097 üzenetére
"A fontos, hogy a hallgatás helye a sugárzóktól ne legyen messzebb, mint a jobb/bal oldali hangszóró legkisebb távolsága a bal/jobb oldali faltól."
Ez nem jön össze, a hangfalak ~1,1m-re vannak egymástól, közelebb rakni nem tudom, de szerintem már nem is lenne jó."A sugárzók mellett a falon üdvös valami diffúzor/elnyelő felület, ha jobb hangzásra törekedsz."
Pont mellette? Az miért jó? Mögöttem egyébként van minden ami szétveri a hangot: szekrény, polc stb."Falsíkonként 3db emelés van a mély hangoknál. Sarok +9db, falélben +6db, falon +3db"
Minél hátrébb megyek a hangfaltól annál erősebb a basszus. Ahol hallgatom ott a legkevesebb."A sugárzók magassága olyan legyen, hogy a magas-közép közti pont a füled magasságában legyen, vagy oda legyen irányítva/döntve"
Ez megvan."hátsó fal ne legyen közelebb a hallgatási pozícióhoz, mint a sugárzók, vagy ha igen; elnyelő felület kell mögé."
Ez is, a hátsó fal 3-4-szer távolabb van.Ezzel az átrendezéssel most megint olyan hangot kaptam, mintha más rendszerem lenne. Magasak még visszább húzódtak, mostmár nem bántja a fülem a magasabb női hang egyes esetekben. Tér jobban pozicionált és még szélesebb is. Közép, de inkább középmély hangok részletesebbek és jobban elkülönülnek.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Tudástár Parazitaeffektusok az áramkörben 1.
- Tudástár Melyik áram merre folyik a NYÁK földhálózatán?
- Tudástár Erősítők tápellátása
- Bemutató DSD: divatőrület vagy a zene új dimenziója?
- Bemutató Audio-gd Precision 2 erősítő teszt
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen