Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • totya694

    őstag

    válasz Speeedfire #20608 üzenetére

    Ha csak a szakmámba nézem a vezetékeket akkor is már érdekes a helyzet.
    Egy Ladában 1,5-2-2,5mm-es vezetékeket használnak szinte minden hová míg a Német autókba már lényegesen vékonyabbakat és mindig is a Japán autókba voltak a legvékonyabbak.
    Van ennek hátránya is mert pl. egy Suzuki vékony vezetéken egy esetleges zárlat akár hővé alakulhat az nélkül,hogy megfelelő értékű biztosítékot kicsapná.
    No meg azért leginkább olyan biztosítékokat dugdosnak az autó tulajok a biztosíték táblába ami a kezükbe akad.
    Nagyobb a feszültség esés is a vékonyabb vezetéken és a közutakon is sokszor lehet látni,hogy az ilyen autóval húzott után futón műszakilag minden lámpa helyesen működik de ha fékeznek akkor szinte alig erősebb a féklámpa fénye mint a helyzetjelző izzóé.
    A "régi" kresz szerint 4x akkora fényerejűnek kell lennie a féklámpának mint a helyzetjelzőnek ezért is volt szabványosítva a 12V 21/5W--os izzó.Manapság az autó gyártók magasan sz...nak minden féle szabályra/szabványra és nappal egyes autóknak se milyen hátsó fényét sem látod mert LED-es.(ez már más téma)

    Üdv:Attila

Új hozzászólás Aktív témák