Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Lompos48

    nagyúr

    válasz DonThomasino #20855 üzenetére

    Nem akarok jóslásokba bonyolódni, hogy aztán bajt okozzak. Kibontva kell/kellett volna tisztázni. A trafó alsó vége közös be- és kimenet számára. A bemenet felső szála 230V~ majdnem (!!!) a tekercs végére van kötve, ahonnan még kb. 10% hosszan folytatódik a tekercs. A kimenet a már említett közös alsó pont és a kurzor (szénkefe) között van.
    Visszatérek az előbb említett 10%-ra. Lehet csak az általam ismert típus volt ilyen! Ez arra szolgál, hogy a szekunderből a bemeneti fesznél egy ugyanennyivel (10%) nagyobb feszültség is kivehető legyen, ha a kurzort túlmozdítjuk a bemeneti felső bekötés (230V~) fölé a tekercs végéig (240-250V~).
    Megjegyzendő annak, aki nem tudja, hogy az autótrafó nem csak lefelé, hanem felfelé is működik/képes transzformálni.
    Remélem érthetően írtam. Azért meséltem, mert a fotón látható szálakból nem tudok biztosat mondani.

Új hozzászólás Aktív témák