- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Apple notebookok
- SSD kibeszélő
- NVIDIA® driverek topikja
- Tetőfokára hág a tavasz, és ezt a hardverek is érzik
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Módosít a memória sebességének jelzésén a Microsoft
- Multimédiás / PC-s hangfalszettek (2.0, 2.1, 5.1)
- GoPro Topic
Hirdetés
-
Már nem hisz a nagy európai EV-forradalomban a Ford
it Meggondolta magát a Ford, a helyzetre való tekintettel 2030 után is kínálhat Európában hibrid és benzines autókat.
-
Stray Gods - Orpheus központú DLC érkezik jövő hónapban
gp A musical játék hamarosan egy új kiegészítőt kap heteken belül.
-
Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
PROHARDVER!
Ez itt, az elektronikával hobbiból foglakozók fórumtémája.
Lentebb összegyűjtötttem néhány elektronikával kapcsolatos, hasznos linket.
Új hozzászólás Aktív témák
-
tupacamaru
veterán
válasz Kernel #46249 üzenetére
Még akkor kapcsoltam be amikor még egyben volt az egész gépezet. Asszem a CNP303-ba volt bedugva a stekker.
A trafóról a feszültség azon a hat vezetéken jütt be.
[ Szerkesztve ]
Hello, a nevem Inigo Montoya! Megölted apámat, készülj a halálra!!!................................................................... Merek annyit, amennyit férfi merhet; Aki többet mer, nem ember...............................
-
Kernel
nagyúr
válasz tupacamaru #46251 üzenetére
Ha vissza lehet még állítani, én megmérném pontosan, hogy mennyi tápfeszültséget kap a kijelző, vagy a típus alapján rajzot kell keresni hozzá, mint említettem.
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
-
tupacamaru
veterán
válasz Kernel #46252 üzenetére
Rajzot már próbáltam, de nem találtam. Holnap megpróbálom az asztalon visszakötni a trafót és bedugni a stekkert hogy mit mutat, és megmérni.
Hello, a nevem Inigo Montoya! Megölted apámat, készülj a halálra!!!................................................................... Merek annyit, amennyit férfi merhet; Aki többet mer, nem ember...............................
-
kjani18
őstag
Két diódajelölés, nem emlékszem, hogy láttam volna ilyeneket. Mik ezek?
Köszi
Olvasd el, benne van a megbízhatóságom is! https://logout.hu/bejegyzes/kjani18/uzletszabalyzatom.html
-
Lompos48
nagyúr
válasz kjani18 #46254 üzenetére
Ismerek kb tízféle diódát és jelölést, de ilyeneket nem láttam. Valami hibrid funkciós izék lehetnek, vagy valami szovjet/kínai/stb, akik évtizedeken keresztül elvetették a kapitalista szabványosított dolgokat.
Kapcsolási rajzban nem szerepel valahol? Onnan lehetne következtetni.[ Szerkesztve ]
-
enginev3.0
félisten
Sziasztok
Nem tudom, hogy jó helyen járok-e
Van egy kis brushless, kefe nélküli motorom, és valamiért nem jó, néha rángat, néha meg megy rendesen, de inkább rossz mint jóEz mitől lehet? [link]
A sas száll ide - száll oda, de a szálloda nem sas ide - sas oda || Logitech <3
-
tupacamaru
veterán
válasz Kernel #46246 üzenetére
Összeraktam nagyjából és 8,96V-ot mérek.
[ Szerkesztve ]
Hello, a nevem Inigo Montoya! Megölted apámat, készülj a halálra!!!................................................................... Merek annyit, amennyit férfi merhet; Aki többet mer, nem ember...............................
-
Kernel
nagyúr
válasz tupacamaru #46259 üzenetére
Akkor a PC-táp 12 V-os ágáról egy 7809 stabilizátor IC-vel meg lehetne hajtani.
(#46258) enginev3.0
Elvileg lehetne éppen időszakosan menetzárlatos a tekercs, de a meghajtóelektronika hibája is okozhatja, ezt cserepróbával lehetne kiszűrni.
(#46254) kjani18
A felsőre rá lehetne fogni, hogy varicap, az alsóra, hogy alagútdióda, de csak ha valamilyen egzotikus rendszert vagy szokást tételezünk fel, amit még a Google sem bírt eddig felfedezni.
http://www.google.com/images?q=diode+types+and+symbols
Attól függetlenül, hogy egyik sem Z-dióda.
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
-
tupacamaru
veterán
válasz Kernel #46260 üzenetére
És az audió két csatornáját hogy kössem rá? Az összerakott alkatrészek már nem kellenek, szétbonthatom?
[ Szerkesztve ]
Hello, a nevem Inigo Montoya! Megölted apámat, készülj a halálra!!!................................................................... Merek annyit, amennyit férfi merhet; Aki többet mer, nem ember...............................
-
Kernel
nagyúr
válasz tupacamaru #46261 üzenetére
Próbára mehet közvetlenül a hangkártyáról:
Ha van egy kész kábeled, ami elvágható, azt is rá lehet kötni. Akár úgy is, hogy a jelenlegi, működő állapotában kipróbálni, vagy ezt szétbontani és előbb tápot csinálni, ez már szabadon választott.
[ Szerkesztve ]
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
-
csabyka666
addikt
válasz Lompos48 #46244 üzenetére
Oké, így fogok eljárni! Kiforrasztom a panelből, hogy a lehető leghosszabb lábat tudjam hasznosítani. Írok majd, hogy mire jutottam!
Ágdarálást, kaszálást, területtisztítást vállalok profi gépekkel! Elsősorban Zala megye és vonzáskörzete, de minden megkeresést meghallgatok. +36305633091
-
Kernel
nagyúr
válasz enginev3.0 #46263 üzenetére
Ezt a motort multiméterrel kimérni sajnos nem lehet, a tekercsek ellenállása a műszerzsinórnál is kisebb, még a hiba is csak időszakos.
Az is elképzelhető, hogy a háromfázisú vezérlés egyik fázisa kihagy, amiatt lesz darabos a járása, esetleg azt lehetne mérni.
[ Szerkesztve ]
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
-
tupacamaru
veterán
válasz Kernel #46262 üzenetére
Kipróbáltam, működik! THX! Akkor már csak a tápegységet kell megépítenem hozzá. Akkor elég ha egy Jack aljzatot közberakok és arról veszem le a jelet?
Hello, a nevem Inigo Montoya! Megölted apámat, készülj a halálra!!!................................................................... Merek annyit, amennyit férfi merhet; Aki többet mer, nem ember...............................
-
Kernel
nagyúr
válasz tupacamaru #46267 üzenetére
Ha működik így, csatolókondenzátor nélkül, akkor mehet.
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
-
Batman2
őstag
válasz Lompos48 #46240 üzenetére
Már majdnem értejm, de mégsem egészen.
Az izolált szekudnederen hogyan lehet az egyik fázist földponttá tenni ?
Ott nem fog áram folyni a föld és a fázis között ?Addig rendbenm, hogy az eredti 3 fázisú rendszernél valahogy úgy van a kapcsolás, hogy már az erőműben, a generátornál a csillagpont a földre van kötve, és ehhez képest van potenciál különbség a 3 fázisnál, így van probléma, ha bármelyik fázis a földdel érintkezik.
Ha a csillag pontot nem kötöm a földre, akkor a föld és az izolálz fázis között nincs potenciál különbség ?Lerajzolnád nekem ?
Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Lompos48
nagyúr
válasz Batman2 #46269 üzenetére
Csillagpont nincs. Ha el is képzelsz egyet, az nem lesz nulla közeliben, hanem (mondjuk) gyökhárommal osztva a vonalfeszültség értéke lesz.
Az izolált szekudnederen hogyan lehet az egyik fázist földponttá tenni ?
Mivel nincs galvanikus kapcsolatban a földdel (mint a primér!), oda kötöd, ahova akarod.
Ott nem fog áram folyni a föld és a fázis között ?
Ha oda van kötve, akkor nem, mert - ugye - rövidzár és ezért nulla potenciálkülönbség.
Neked mind ez jár a fejedben:
[ Szerkesztve ]
-
Batman2
őstag
válasz Kernel #46242 üzenetére
Akkor valami talán már kezdem érteni, mert valami hasonlóra jutottam én is.
Köszi.Igenm, a feszültség duplázót ismerem 555-össel és erősítő IC-vel is.
Itt az a hülyeség, hogy egy LED fényszórót akarnék hajtani az autó elektromos rendszeréről, de a LED csak akkor világít igazán jó fényerővel, ha kap 14-14,2V-ot, az autó elektromos rendszerében pedig nincsen magasabb feszültség, mint 13,5V akkor sem, ha jár a motor és dolgozik a generátor.
Tehát ezt a kis különséget kellene valahogy áthidalnom, ehhez meg sok és felesleges egy kétszerező
Álló helyzetben nem annyira érdekesm nyilván akkor csak olyan 12,5V állna rendelkezésre az attrakcióhoz.Lehet csak megpróbálok fabrikálni egy hivatalos kapcs. üzemű táp IC-vel felépített tápot.
Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz Lompos48 #46270 üzenetére
Magyarul egy eredtileg izolált rendszernél azt kötök a földre amit akarok és akkor a föld azon a potenciálon lesz, így potenciál különbség híján nincs zárlat és nem csap meg senkit.
Ha az erőműben nem a csillagpontot kötnék a földre, hanem valamelyik fázist a 3 közül, akkor hasonló lenne az eredmény ?
Az egyik fázis nyugodtan mehetne a földön, semmi gond ?Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz Lompos48 #46272 üzenetére
Köszi, igen én is valami hasonló egyszerű step up ICs megoldásra gondltam.
Itt csak azt nem tudom, hogy ha a tápfeszültség és a kívánt feszültség nagyon közel van egymáshoz, illetve a tápfeszültség értéke ingadozik és időnként egészen megközelíti a kívánt, kimeneti feszültséget, az hogyan kezeli a táp ?Mindenképpen egy értékkel magasabbat ad ki, mint a bemenő, mint ahogyan van ez a step dow, de méginkább a lineáris tápoknál, ahol van egy feszültség esésből adódó min. különbség a bemenő és a kimenő feszültség között.
A doksijában biztos benne van, majd bele olvasok.Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Lompos48
nagyúr
válasz Batman2 #46273 üzenetére
Ha az erőműben nem a csillagpontot kötnék a földre, hanem valamelyik fázist a 3 közül, akkor hasonló lenne az eredmény ?
Elméletileg igen. Gyakorlatban hátrányokkal járna.
Az egyik fázis nyugodtan mehetne a földön, semmi gond ?
Hát nem éppen. A füld fajlagos ellenállása kissé más, mint a távvezetékek anyagáé. Ha egy rézgolyón élnénk, az erre lehet jó lenne, de akkor se nagy távolságokra. Meg aztán képzeld ezt el egy 400 vagy 740kV-os vonalnál...
Step-up:
Input Voltage: 3.7~30V
Output Voltage: 4~30V
Input Current Max: 3A
Output Driving Power Max: 20W
Interfer Efficiency Max: 92%Szerintem jó lesz, ha meg picit feljebb lenne, még mindig ott a jó öreg soros dióda.
[ Szerkesztve ]
-
Batman2
őstag
válasz Lompos48 #46270 üzenetére
Igen, rendben, erről van mindenn bizonnyal szó, mivel a vasutvonalat 20KV-os távvezeték rendszer táplálta, amiről kb. 10km-enként egy vonal mellett elhelyezett trafóval állították elő a 3000V-os üzemi feszültséget. Ennek a trafónak a szekunderét nyilván úgy földelték ahogyan akarták és nyilván akkor így tették, hogy az egyik fázist földelték.
Köszi a tanítást !Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
-
Batman2
őstag
válasz Lompos48 #46275 üzenetére
Ez mind teljesen igaz.
De akkor mi értelme az erőműben egyáltalán a csillagpontot is földelni, no meg létrehozni, mivel tovább már úgy is csak a 3 fázist vezetik, a csillagponttal kiképzett nullvezetőt nem ?
Csak védelmi földelés célból ?Azt csak a kisfeszültségű trafók szekunderéből hozzák újra létre a településeken, amit pedig végig vezetéken vezetnek, nem a talaj által.
Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz Lompos48 #46277 üzenetére
Tudtommal 25kV a Magyar nagyvaasúti felsővezeték feszültség.
Azt olvastam hohgy a nagy vasút mentén 50kV-os táp hállózat fut.
Akkor erről a hálózatról veszik a 25kV-ot, az egyik fázis sínelésével, vagy pedig már az 50kV-os táprendszert ellátó extra nagy (több 100kV-os) feszültségű távvezetékek trafóinál kötik a szekunder egyik fázisát össze a földdel ?Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Lompos48
nagyúr
válasz Batman2 #46278 üzenetére
Tudtommal - de lehet, hogy tévedek - az erőművekből deltában osztják az ecetet. Ezért a 400kV-os (és annak nevezett) távvezetékeknek fázifeszültsége tulajdonképpen 235kV. Nullvezetéket tényleg csak lokálisan képeznek ki a trafóknál.A vonalakon a negyedik vékony szál csak védelmi szerepe(ke)t tölt be.
Akkor erről a hálózatról veszik a 25kV-ot, az egyik fázis sínelésével, vagy pedig már az 50kV-os táprendszert ellátó extra nagy (több 100kV-os) feszültségű távvezetékek trafóinál kötik a szekunder egyik fázisát össze a földdel ?
Nálunk minden figelmeztetésen 27kV szerepel, kiírva a 27000, hogy ijesztőbb legyen. A mozdonynak pedig szerintem mindegy. Pontosan nem tudom hány trafón megy keresztül. Ahol megfordultam, ott a vasúti trafóállomás a 220kV-ról van etetve és (a redundancia miatt) 2 darab 220/27kV-os trafó látja el feszültséggel azt a bizonyos vonalszakaszt.
[ Szerkesztve ]
-
kjani18
őstag
válasz Lompos48 #46280 üzenetére
Valamikor úgy tanultam, a vasúti felső vezeték 1 fázisú, a sín a föld. Bizonyos távolságonként - egy rövid szabadon lévő, de szigetelt darab közbeiktatásával - cserélik a fázist, az egyenletesebb terhelés miatt.
a szigetelt szakaszokon lendületből megy át a vonat, de ha véletlenül pont ott áll meg, ideiglenesen a menetirány szerinti következő fázissal összeköthető, egyébként vezetékváltásnál csak a mozdony áramszedője teszi áram alá igen rövid időre az átvezetőket.
A 3 fázisú ellátáshoz egyébként is 2 felsővezeték kellene, olyat pedig még nem láttam egy országban sem a vasútakon, és meg sem valósítható szerintem.Olvasd el, benne van a megbízhatóságom is! https://logout.hu/bejegyzes/kjani18/uzletszabalyzatom.html
-
Kernel
nagyúr
válasz Batman2 #46279 üzenetére
Az erősáramban egyébként nagyfeszültség van (120 kV és fölötte), középfeszültség (10, 20, 35 kV) és kisfeszültség (230/400 V), legalábbis a nálunk alkalmazott értékek.
Az erőművi generátor földelési rendszere annyiból érdektelen, hogy az utána következő trafók úgyis leválasztják azt.
Itt látszik, hogy a trafó primerje más-más fázisok közé van beiktatva, a terheléseloszlás miatt.
A fázishatáron a szigetelt szakaszt 50-60 méteres nagyságban kell elképzelni, ahol a vonat lendületből átmegy. Ha mégis meg kellene állni, akkor ideiglenesen feszültség alá lehet helyezni. Azt is meg lehet tenni, hogy ha egy trafó meghibásodna, a szomszédos szakasz táplálását átterhelni, a trafókat emiatt nagyobbra méretezik, hogy dupla szakaszt is elbírjon.
Vannak rövidebb, szigetelt fázishatárok is, de ott a két áramszedővel való áthaladás tiltott, mert a mozdony fáziszárlatot okozna.
Forrás:[link] [link] (Utóbbi linken a Firefox okoskodik, de csak a https tanúsítvány lejárta miatt.)
Még egy link:
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
-
Kernel
nagyúr
Ha csak a 3-fázist nézzük, az volt már kevéssel hamarabb is, sőt üzemel még ma is, de kisebb feszültségről működő fogaskerekű:
http://en.wikipedia.org/wiki/Gornergrat_railway
http://en.wikipedia.org/wiki/Petit_train_de_la_Rhune
http://en.wikipedia.org/wiki/Jungfrau_railway
Jó minőségű képek is láthatók, akit esetleg érdekel. Kandó rendszere annyiban volt úttörő, hogy megoldotta a tehervontatást is, nagyobb feszültséggel.
A mai félvezetős technikával ez már nem lenne probléma, de akkor még trükközni kellett rendesen a motorokkal, meg a folyadékellenállásos szabályzóval, hogy működjön.
[ Szerkesztve ]
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
-
mezis
nagyúr
Audiofillerek siessetek, nehogy elkapkodják ! Különösen a Wild Dog-ra hajtsatok!
[ Szerkesztve ]
mezis
-
GrooveHero
addikt
Sziasztok. Ha egy 110V-os motor 110V 60Hz helyett csak 110V 50Hz-et kap, akkor mennyiben változik a fordulatszám, vagy egyéb adatai a motornak, gondolok itt ilyenre, hogy teljesítmény, stb?
Köszi előre is a választ
Words like a weapon, sharp as a knife Fallen from heaven, darkest of nights Long live the rebels hunting for blood I saw the devil, he's one of us
-
Kernel
nagyúr
válasz GrooveHero #46291 üzenetére
Nem mindegy, milyen motorról beszélünk, kalickás aszinkron motornál a frekvencia és a póluspárszám határozza meg a fordulatot, vagyis a frekvencia arányában csökkenni fog.
Teljesítmény lényegében ugyanannyi, noha itt lehetne boncolgatni az impedancia kérdését, de gyakorlatilag nem érdemes ezzel foglalkozni szerintem.
Szénkefés univerzális motor egyenáramról is megy (0 Hz), váltóáramról is, így annak mindegy.
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
-
Batman2
őstag
A következő kapcsolással van a problémám:
Az lenne a funkciója, hogy egy modellvasúti fényjelzőnél világítson a piros jelzés, ha egyik vágányon sem szabad a haladás, vagyis mindegyik föld szála meg van szakítva, a jelzett kapcsolókkal.
A jelzés csak részben működik, ugyanis a piros megjelenik rendesen, ha egyik kapcsoló sincsen felkapcsolva, viszont nem alszik el, csak gyengébben világít a LED, ha felkapcsolom valamelyiket !
Míg megszerkesztettem a rajzot, már rájöttem, hogy valszeg a diódák szokásos 0,7V körüli feszültség esése okozza a problémát, vagyis a tranzisztor bázisa nincsen teljesen földelve, van rajta 0,7V körüli feszültség, így valamelyest nyitva van minmdíg, ezért világít a LED.
Kérdés, mit lehet ellene tenni ?Az a gondolatom, hogy a tranyó emitterére is teszek egy kisebb ellenállást, amivel egy virtuális föld pontot tudok kialakítani a tranzisztor emitterén, ami kb. egyenlő a diódák nyitó feszültségével, így a tranyó már teljesen zárva kellene legyen !
Ez a gondolat jó így, kivitelezhető ?Üdv.
[ Szerkesztve ]
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
GrooveHero
addikt
válasz Kernel #46292 üzenetére
Sajnos nem tudom megmondani, egy csigahajtással egybekötött amcsi szállítószalagot hajtü motorról van szó 1/20 áttétel és 1/15 le, ezek vannak rajta. Ja igen, és még az, hogy 85 1/perc a fordulatszám, tehát akkor a motor 1700-at forog asszem. Sztem egyébként sima szénkefés motor lehet.
Words like a weapon, sharp as a knife Fallen from heaven, darkest of nights Long live the rebels hunting for blood I saw the devil, he's one of us
-
Kernel
nagyúr
válasz Batman2 #46293 üzenetére
Egy soros diódával is megemelheted az emittert.
A szénkefés univerzális motor állórésze és forgórésze is tekercs, vagyis nem permanens mágnes, ezért az áramirány mindkettőben egyszerre változik, váltóáram esetén. Lényegtelen ilyen szempontból, hogy az álló és forgórész sorosan vagy párhuzamosan van kötve. (A nyomatékgörbe szempontjából persze nem mindegy.)
DC-motornál például, az állórész legyen mágnes, forgórész kommutátoros. Itt polaritástól függően változik a forgásirány, mert az áramirány (ezzel együtt a mágneses pólusok) csak a forgórészben változik meg. Az állórész fix mágnes.
Ha az állórész is elektromágnes, akkor az is követi az áramirány változását. Ezért ezeknél csak úgy lehet forgásirányt változtatni, hogy egymáshoz képest kell felcserélni, vagy az állórésztekercs, vagy a kommutátor bekötését.
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
-
tornas
őstag
válasz Batman2 #46294 üzenetére
EGYFÁZISÚ VÁLTAKOZÓÁRAMÚ SOROS KOMMUTÁTOROS MOTOROK
A ~230 V-os háztartási gépekben található univerzális motorok elvileg mennek egyenfesszel is, de nem 230 V DC-ről, hanem inkább 120-150 V DC-vel lehet használni. Ugyanis ezeknek a motoroknak az állórésze (gerjesztőtekercse) "csökkentett" menetszámú. A tekercsnek az ohm-os ellenálláson kívül van impedanciája (látszólagos ellenállása) is a váltófeszes táplálás esetén. Ha ilyen gépet 230 V egyenfesszel táplálsz meg nagyon hamar le fog égni, mert a kisebb tekercsellenállás miatt jóval nagyobb áram (ebből kifolyólag nagyobb lesz a teljesítménye is) fog folyni, mintha ugyanazt a tekercset (motort) 230 V AC-vel táplálod meg.
Remélem jól írtam le...
"Az oroszlánbőr alól is kilátszik a szamárnak a füle."
-
Batman2
őstag
válasz Lompos48 #46296 üzenetére
Ez igaz, nem jutott eszembe, hogy oda is egy ugyanolyan diódát tegyek, ami ugyanakkora feszültségeséssel rendelkezik, így akkor jó kellene legyen.
Sok dióda van a kapcsolásban, direkt vettem 100db 1N4148-as diódát hozzá, így nem akarom átcserélni őket schottkyra.Köszi !
Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
Új hozzászólás Aktív témák
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- PlayStation 5
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- iPhone topik
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Politika
- Bocsánatot kért az Apple, mert nagyon mellélőtt a legutóbbi reklámjával
- Yettel topik
- Debrecen és környéke adok-veszek-beszélgetek
- További aktív témák...
- ASUS TUF VG27AQ1A - 27" 1440p 144Hz - Jótállás
- GeForce RTX 3070 VISION OC 8G, garancia 1 hét
- Makita DCM501Z akkus kávéfőző géptest, Li-ion, 18V (akku, pohár és töltő nélkül)
- ADATA 8GB/1600MHz DDR3 Gaming Series (Kit! 2db 4GB) memóriapár eladó!
- Samsung Galaxy S23 5G 256GB 8GB RAM Dual (SM-S911) / BONTATLAN - 2 ÉV GARI
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest