Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Kernel

    nagyúr

    válasz tornas #48518 üzenetére

    mágnes/elektromágnes kombinációjából állhat.

    Ezek szavak, de konkrétan hová gondoltad beépíteni? Az univerzális motornak sem álló- sem forgórészébe nem lehet permanens mágnest tenni, mert onnan kezdve az már nem univerzális (AC/DC), hanem csak DC-motor lesz.

    Azt például meg lehetne tenni, hogy mondjuk az állórészre (elvben mindegy, kettő közül az egyikre) elektronikusan DC-t kapcsolni, itt jobb híján egyenirányított félhullámú feszültség is jó lehetne.

    Az ennek mágneses terében forgó rotorban váltóáram indukálódna, amit a kommutátor egyenirányít, erre műterheléssel lehetne terhelni, vagy rövidzárral fékezni.

    A valóság azonban lehet ennél egyszerűbb is. Nem egy különös megoldás, más téren találkoztam, illetve olvastam róla, hogy amikor a motor áramot kap, vele együtt egy elektromágnes is, ami fellazít egy mechanikus féket.

    Áramszünet esetén automatikusan befékez. Ezt meg is lehetne állapítani a szóban forgó szerszámgépnél, hogy tapasztalható-e ilyen fékhatás.

    Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.

Új hozzászólás Aktív témák