Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Kernel

    nagyúr

    válasz PH-User #56100 üzenetére

    Nekem is van tirisztoros, orosz töltőm, kétféle típus is.

    Ezekben nyilván nincs processzor, nem csinál ilyet, hogy először 14,4V végfeszültség, amit utána visszaejt a 13,8V tartófeszültségre. Ezt persze processzor nélkül is meg lehet csinálni, de nem bonyolítják általában, ezeknél a régi töltőknél.

    Ehelyett eleve csak 13,8V a végfeszültség, amit egy trimmerrel lehet állítani és ez így jó is. Éjszakára rajta hagyni például. Sok autóban is csak ennyi a generátorfeszültség, 10 évig elmegy benne az akku, probléma nélkül.

    Az újabbaknál szeretik kihajtani a 14,4 V vízbontási küszöbre, mert az autóban kell az energia más dolgoknak is, nehogy deficit legyen az alultöltés miatt. Cserébe hamarabb pusztul az akku, főleg a nyári melegben szétfő. Utána őszre, tél elejére pont lehal.

    Másik dolog, hogy az autó beindításához nem is kell 14,4V-ra tölteni, elég a 13,8V. Még hidegben is (orosz töltő lévén ők is tudhatták, hogy gyárilag miért ennyire lőtték be).

    [ Szerkesztve ]

    Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.

Új hozzászólás Aktív témák