Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Kernel

    nagyúr

    válasz Sokimm #62366 üzenetére

    Max. feszültségen tartás (4,2 V) amortizálja a Li-ion akkut is, noha a tárolás során merül, de az elég lassú folyamat.

    2,5 V alatt pedig a túlmerülés nem tesz jót. Tehát elvileg a kettő között érdemes hagyni, időnként pedig rámérni és szükség esetén töltetni. Védelem erre nincs, főleg az a kijelzős eszköz, ami le is merítené.

    Még az integrált cellavédelemnek is van valamennyi áramfelvétele, ha elhanyagolható is.

    Autóakkut nem jó nagyon sokáig állandó feszültségen tartani, szulfátosodhat. A CTEK például 14,4 V-ra töltés (téli módban 14,7 V) után 10 napig tart 13,6 V-on. Ezután ismét töltés 14,4 V-ra, majd hagyja lemerülni 12,7 V-ig és így tovább:

    A feszültségfigyelő szakaszos töltés megoldható kiegészítő modulokkal is, a töltő pedig lehet egyszerű trafós-diódás fajta, akár egy dugasztáp stb.:

    XH M601
    XH M602
    XH M603

    Ilyen elven Li-ion akkukat is lehetne rákötni párhuzamosan, így egy modul több akkut kezelhet, akkor nem kell rá odafigyelni. De nem mondom, hogy érdemes ilyen eszközön tartani, a Li-ion nagyon lassan merül.

    [ Szerkesztve ]

    Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.

Új hozzászólás Aktív témák