Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • tordaitibi

    veterán

    válasz dethroner #81395 üzenetére

    Követem egy ideje csak nincs ötletem, azért nem folytam bele.
    Az ellenálláslétra az oké de ha bármilyen buszos akkor csekély az esély.
    Hiába akarod lemodellezni mikrokontrollerrel ha nem tudod a protokollt. Azt meg lehallgatni és dekódolni nem kis hardver és szoftverkörnyezet kell mivel ezek gyártófüggőek és nem publikusak.

    A nagyfiam egy nagy nemzetközi ilyesmivel foglalkozó cégnél dolgozik a fejlesztőrészlegem és tőle tudom milyen bonyolult ez. Can-LIn és egyéb busz illesztő, sniffer, adatfolyam rögzítők. Ezután produkálni kell azt amit keresel, pl. a le-fel stb. összes gombnyomást egy GYÁRI!! vezérlővel, majd a keletkezett nyers adatfolyamból ami kilométer hosszú, megfelelő szoftverekkel és 5-10 éves emberi rutinnal kinyerni a kellő kódokat.
    Ezután ezt felprogramozni egy pic-be, kell még egy CAN illesztő amivel az adatfolyamot ráküldöd a buszra. Ez utóbbi erősen ajánlott hogy gyári, dedikált, az autóhoz való modul legyen.
    A művelet nem veszélytelen mert ha szar az illesztés akkor esetleg leül az egész busz és ami azon lóg azok a perifériák meghalnak, nem működnek.
    Ha véletlenül ezen a busz ágon lóg egy motorvezérlési vagy netán menetdinamikiai egység is abból nagyon cifra dolgok lehetnek.

    A lehető legrosszabb eseteket példáztam de simán van ezekre esélyed.
    Nem tudom ér-e ennyit az egész.

    Ha a busz csak a vezérlő meg a rádió között megy akkor lehet kísérletezni de erre is igazak a fennt leírt adafolyam kinyerés, rögzítés majd visszafejtés. Ezek gyártótól függenek és egyedi protokollok, nem csereszabatosak az esetek 99%-ában. És hétpecsétes ipari titkok, nem tudom hogy lehetne megszerezni.

Új hozzászólás Aktív témák