Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • mezis

    nagyúr

    válasz atesss #18954 üzenetére

    Igen, tölteni kell. De nem savval, hanem árammal ! Az elmélet szerint a sav nem párolog csak a H2O. H2 és O2 formájában külö-külön szökik a cellákból. Ezt kell pótolni desztillált vízzel. ("A régebbiek gondozást igényelnek: ezeknél az elektrolitszintet kell rendszeresen ellenőrizni, és amennyiben az nem éri el az akkumulátor oldalán jelölt minimumszintet vagy nem lepi el az ólom és ólom-oxid lemezeket, ioncserélt vízzel utána kell tölteni.")

    Ha pedig a teljesen feltöltött akkuban sokkal kisebb a savsűrűség abba bár kidobott pénz barmit is tölteni.

    (Hidegebb tájakon szokás valamivel magasabb savsűrűséget beállítani. Ez rövidebb élettartamot jelent, de legalább nem fog szétfagyni.)

    Az akkumulátorokban a feltöltés/kisütés elektrokémiai folyamatai mellett kivédhetetlen, visszafordíthatatlan, nemkívánatos vegyi folyamatok is zajlanak. Akár használod, akár nem.

    mezis

  • Batman2

    őstag

    válasz atesss #18954 üzenetére

    Asszem 28-32%-os kénsav kell a savas ólom akkukba !
    Az akkumlátor savként vett kénsav az 1az1ben jó, ha viszont vegyszer boltos savad van, az valszeg töményebb, esetleg hígabb !

    Ha töményebb, akkor semmi gond, csak ki kell számolnod, hogy mennyi ioncserélt, vagy desztillált vízet kell hozzá tegyél, hogy meg legyen a kívánt töménység, kivéve, ha tömény kénsavad van, mert annak a hígítása macerás, veszélyes :Y , mert heves hőreakció kíséri, szóval nagyon óvatosan, körültekintően kell végezni, megvan a hígítás szabálya, hogy hogyan lehet, és hogyan tilos, csak már nem tudom biztosan, így nem mondok inkább semmit !! :U

    A vegyszer bolti elvileg még jobb minőségű is (pl. ha "a.r." jelzésű), mint a sima akkumlátorsavként megvehető, mert tisztább, így hoszabb ideig is tarthat vele az akku, tökéletesebb lehet a reakció az akkuban a kevesebb szennyező anyag miatt ! :K

    Üdv.

    Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979

Új hozzászólás Aktív témák