Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • vodkaboy22

    addikt

    válasz lono981 #30336 üzenetére

    Szakközépiskola nem egyenlő középiskola! És te az utóbbit kérdezted :R

    Villamos- és Gépészmérnök - Blog-omban audio felszerelések és saját készítésű elektroncsöves erősítők.

  • CPT.Pirk

    Jómunkásember

    válasz lono981 #30336 üzenetére

    Pedig de, néhány előadással elintézik a teljes szakközepes anyagot!

    Villmérnökin a hallgatók harmada gimiből, vagy egyéb olyan helyről jött, ahol nem tanítanak elektronikát, így az oktatás ott kezdődik, hogy mi az a feszültség, az áram, hogyan jelöljük, mit csinál az ellenálláson a feszültség, számolgatunk SI mértékegység átváltásokat és 1. félév végére már odáig jut az anyag, hogy "több ablakos" ellenállás hálóban kell forrásokat szuperponálni, meg kiszámolni x ellenálláson az áramot, felírva pár, egyenként is kilométer hosszú paraméteres egyenletet.

    Második félév már tömény egy és 3 fázis, mindent komplex számokkal, ott fejeződik be, hogy meg kell oldani egy elég kemény 1 és 3f példát, mindent kiszámolva bennük.

    No és ez még csak a Pollack, nem is BME szint, ott kb. a két félév anyagát rakják egybe. ;]

    (Am. 90 perces órák, heti több alkalom, így simán lehet haladni. A Csongor könyv elég lájtos, nézd meg pl. az Art of electronics 2nd kiadás tartalmát, na az már valami)

    De hogy mondjak egy másik példát, a fizika tanítás is ott kezdődik, hogy hova kell felrajzolni az erő "nyilat" a testen (mert többen még nem láttak ilyet, ennek szemtanúja voltam!!!), és az első félév ott végződik valahol a harmónikus rezgő mozgások után.

    [ Szerkesztve ]

    Nincs más - csak egy szál gitár - szidom a rendszert - forradalmár. - Én vagyok egyedül 88 telén. (Auróra)

Új hozzászólás Aktív témák