- ASUS ROG PG32UCDM: OLED csúcsmonitor tesztje
- Azonnali processzoros kérdések órája
- Gaming notebook topik
- HDMI topic
- Androidos tablet topic
- Azonnali VGA-s kérdések órája
- Épített vízhűtés (nem kompakt) topic
- TCL LCD és LED TV-k
- A Frontier maradt a leggyorsabb szuperszámítógép
- Az árnyak közül lépett spotfénybe az MSI 16 GB-os grafikus kártyája
Hirdetés
-
Spyra: nagynyomású, akkus, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
Három Pixel 9 is lebukott
ma Valóban készül a középső modell, örülhetnek a kompakt kameramobilok szerelmesei.
-
Pontos dátumot kapott a The Roge Prince of Persia korai kiadásának indulása
gp Némi halasztás után a hónap végén vethetjük bele magunkat a herceg legújabb kalandjaiba.
-
PROHARDVER!
Ez itt, az elektronikával hobbiból foglakozók fórumtémája.
Lentebb összegyűjtötttem néhány elektronikával kapcsolatos, hasznos linket.
Új hozzászólás Aktív témák
-
atesss
addikt
válasz Salex1 #39377 üzenetére
Állítólag bizonyos autóknál (pl. Opel Astra/Corsa több típusa is) a fényszórók feszültségszabályozója közös, (és valahogy eléggé el is van rontva ha így működik...).
Így ha egy régi izzó mellé egy új kerül be a párba (és - állítólag - nem azonos az ellenállása egy újnak és egy már használtnak), az egyik izzó a névlegesnél jóval nagyobb feszültséget kap, így hamar kiég.
A megoldás állítólag az, hogy párban kell őket cserélni.Amúgy neked itt izzónként 50-60W-ot (4-5A) kellene leszabályoznod, ide egy sima 7812 nem elég.
Létezik 3A-es verzió is, de még az sem elég magában. Elvileg lehet kettőt párhuzamosan kötni, de még nem próbáltam.
De így viszont túl kicsi lenne a fényerőd, a bemenő mondjuk 13V-ból kb. 11-et csinálna az LDO.
Valami speciálisabb kellene, aminek 3A (6A) mellett is kicsi a drop feszültsége.
Ráadásul ezt a meglehetősen nagy eldisszipálandó teljesítményt le is kellene hűteni.
Szerintem ide simán egy LDO nem jó megoldás. -
Kernel
nagyúr
válasz Salex1 #39377 üzenetére
Több okból is teljesen irreális elképzelés egy 7812 alkalmazása (+3 vagyis legalább 15 V-ot igényelne a stabil működéshez, árama is igen kevés), de más hasonlóra sincs szükség. 12 V a fényszórónak kevés is lenne.
Akkufeszültséget kell megmérni, felpörgetett motornál. Alapjáraton lehet kicsit kevesebb, de kis gázadásra is már be kell állnia egy stabil végértékre, ami utána már nem növekszik. Ez a végérték autótól függően lehet eltérő pl. 13,8-14,4 V között. Ha ennél több, akkor nyomhatja kifelé az izzókat, ebben az esetben a feszültségszabályzót kell ellenőrizni, cserélni, ami a generátor gerjesztésének szabályzásával állítja be a töltőfeszültséget, vagyis a fedélzeti feszültséget.
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
-
mezis
nagyúr
válasz Salex1 #39377 üzenetére
Ellenőrizd a feszültség szabályozót. 14,5 V-nál nem lehet nagyobb magas motorfordulatszámon sem !
Milyen márkájú izzót használsz ?
(Én GE-Tungsram H7 MegLight Ultra-t használok. Ezzel 6000 - 7000 km-t tudok menni kb fél év. Egyszer volt egy márkajelzés nélküli, az fele addig sem bírta. Nálam a tompított mindíg világít amikor mozog az autó. Pirosnál sem kapcsolgatom.)
mezis
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen