Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Kernel

    nagyúr

    válasz sonar #46481 üzenetére

    Nekem most félóra pihentetés után 12,3 V mérhető a szivargyújtónál, járó motornál 13,6V.

    Amikor egy cella zárlatos, 10 V körül szokott megállni, de normális esetben éveknek kell eltelni, hogy a kamra alján lerakódó üledék átvezetést okozzon valamelyik cellában, ezáltal folyamatosan szipkázza azt lefelé.

    Amikor két nap múlva indítani akarod, akkor kellene rámérni, még indítás előtt, hátha abból levonható valami következtetés. Az is elképzelhető, valamilyen más jellegű gyári hibáról van szó, ami miatt megnő az akku belső ellenállása, miközben a feszültséget tartja.

    Nem tudom, hogyan mérték, de szakműhelyben kell lenni mérősöntnek, amivel rá tud terhelni az akkura és úgy mérni.

    Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.

  • csabyka666

    addikt

    válasz sonar #46481 üzenetére

    Üdv!

    Azt is mérjétek meg, hogy amikor indítod, akkor mennyire esik vissza a fesz. Egy jó akkuval még önindítózva sem kellene durván visszaesnie.
    Bár már a 12,3V sem túl barátságos, az akksi a végét járhatja. Vagyis az akksi még menne, de az önindítót nem díjazza. (A motoromban is 12,3V a nyugalmi fesz, de mivel az nem önindítós, elmegy vele még sokat.)

    Kocsi töltése rendben van? Fordulaton 14,6V-ig el kellene mennie.

    Ágdarálást, kaszálást, területtisztítást vállalok profi gépekkel! Elsősorban Zala megye és vonzáskörzete, de minden megkeresést meghallgatok. +36305633091

  • fpeter84

    senior tag

    válasz sonar #46481 üzenetére

    Már többször is találkoztam olyan jelenséggel hogy a kocsiban szórakozott egy akku - zárlatosnak tűnt, alig lehetett tölteni, hamar merült - de némi bolygatás, összerázás után mintha kicserélték volna, tette tovább a dolgát. A természetes elhasználódás során salak, apróbb ólomszemcsék válnak le a lapokról, ami okozhat cellazárlatot. Valószínűleg peches esetben ideje korán is okozhat ilyen problémákat, megrekedhet a lapok között, de összerázás után leült az aljára és egy darabig még jó lehet...

    Emiatt érdemes lehet jobbfajta akkut venni, mint pl az Exide Premium család, amiben a lapok egyenként tasakokba vannak húzva és nem alakulhat ki ilyen jelenség...

    (#46484) csabyka666

    Töltésen 14.6V már elég sok! Igen, vannak sajnos ilyen igénytelenebb megoldások - pl az utolsó G astra évjáratok, 2004-esnél még nem ilyen volt, valamint kisebb franciákra hallottam ilyet emlegetni - hogy az alulméretezett kis töltőáramú generátornak felhúzzák a feszültségét a töltésszabályzóval 14.6-14.8V csúcsra, és ennek megfelelően szépen zabálja is az autó a nagyobb izzókat... A márkaszervíz hivatalos megoldása: vágd el a tompított vezetékeit és köss be pár méter plussz vezetéket - azon esik 1-2 tized, és állítólag jobban bírják majd az izzók :W

    '99 octavia, '05 H astra, '02 superb, '02 A6 - ezekbe amim volt mindbe rendes nagy áramú generátorok voltak (100-140A) és a töltőfeszt soha nem láttam 14.2V felett, de inkább csak 13.8-9 átlagos fogyasztók üzemeltetése közben...

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák