Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Kernel

    nagyúr

    válasz tornas #47780 üzenetére

    3 fázisú motort nem is lehet másképp 1 fázisra kötni, az maga a Steinmetz-kapcsolás. Akár csillag, akár deltában is lehet.

    De azt úgy kell hagyni, ahogy gyárilag megcsinálták. Ha például eredetileg csillagban volt, akkor deltába átkötve megnövekszik az áramfelvétel, noha erősebb is lesz, nő a nyomaték, de ha nem erre lett tervezve, akkor a biztosítékot kinyomja.

    De ezek amúgy is deltában szoktak lenni, ha jól tudom. Mivel egy háromfázisú motor tekercselése kétféle lehet:

    3x 230 vagy 3x 400 V-os. Utóbbi deltába kötve elbírja a 400 V vonali feszültséget is, míg az előbbit csak csillagba szabad kötni (3 fázisra), különben leégne.

    1 fázisra gyártott körfűrésznél csak 230V betáp adott, ezért az első változat alkalmazása kézenfekvő (3x 230V tekercselés), amit viszont ilyenkor deltába kell kötni, hogy 230 V kerüljön a tekercsre. Így más opció nincs is, szerintem.

    Eleve ezek a kisebb teljesítményű motorok általában ilyenek, 3x 230-as. Nagyobb teljesítménynél jön be a képbe a 3x 400V-os motor, csillagban indítva (kisebb áram, kisebb nyomaték), utána átkapcsolni deltába.

    Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.

  • PH-User

    addikt

    válasz tornas #47780 üzenetére

    Köszi az infót!

    Közben kiderítettem, hogy ez egy 3 fázisú 2,2kW-os villanymotor, ami ugye segédfázissal volt használva 230V-ról. Most már van itthon 3 fázis is és szeretnénk átkötni 3 fázisra, viszont a motoron nincs semmiféle adat. Hogy tudom kideríteni és hogyan kössem be? :R

    ''Amíg szól a zene muszáj felkelni és táncolni.''

Új hozzászólás Aktív témák