Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Kernel

    nagyúr

    válasz bim #48502 üzenetére

    Azt kellene tisztázni például, milyen felépítésű motor van benne.

    Ebben a kategóriában a legelterjedtebb kommutátoros, univerzális motor, amit műterheléssel nem lehet fékezni (mivel nem termel áramot), áramirány-változtatással sem, mivel az is mindegy neki, eleve AC-tápot kap.

    A forgásirányt úgy lehet változtatni, hogy vagy az állórész, vagy a forgórész két kivezetését fel kell cserélni (de lényeges, hogy kettő közül csak az egyiket, különben nem változik semmi). Mindegy ilyen szempontból, hogy soros vagy párhuzamos gerjesztésű a motor.

    Ha forgás közben az AC-tápot leveszem, a bekötésváltást elektronikusan megoldom, majd ismét elkezdek AC-tápot adni neki (persze csak módjával, szabályozottan), akkor előáll egy fékező hatás.

    Ezt tulajdonképpen a B&D ütvefúrómmal is meg lehet csinálni, amin van egy irányváltó kapcsoló is, ha nem sajnálnám forgás közben átállítani, utána ismét ráadni a tápot. De nyilván nem akarom kinyírni, ezt csak az elmélet kedvéért írtam.

    Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.

Új hozzászólás Aktív témák