- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Multimédiás / PC-s hangfalszettek (2.0, 2.1, 5.1)
- Vezetékes FÜLhallgatók
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- Gaming notebook topik
- Azonnali informatikai kérdések órája
- Bambu Lab X1/X1C, P1P-P1S és A1 mini tulajok
- Intel Core i5-7640X / i7-7740X "Kaby Lake-X" és i9-7xxx "Skylake-X" (LGA2066)
- Szabadon fejlesztheti az OLED tévébe szánt paneljeit a Loewe
Hirdetés
-
Prémium külsőt kaphat a Motorola Moto G85 5G
ma A 300 eurós ár mellé kifejezetten igényes megjelenés társulhat.
-
Készül a Warhammer 40,000: Mechanicus 2
gp A folytatás PC-re és konzolokra készül, a megjelenési dátum egyelőre nem ismert.
-
Spyra: nagynyomású, akkus, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
PROHARDVER!
Ez itt, az elektronikával hobbiból foglakozók fórumtémája.
Lentebb összegyűjtötttem néhány elektronikával kapcsolatos, hasznos linket.
Új hozzászólás Aktív témák
-
tordaitibi
veterán
válasz totya694 #72576 üzenetére
wassermann kolléga jár jó úton.
Ha nincs nagy indítónyomaték igény, esetleg a terhelés állandó teljes fordulaton, pl. légtecnikai ventillátorok, állandó munkapontban üzemelő szivattyúk, oda nem kell indító csak üzemi, abból se kell nagy mert az a kis indító nyomaték is felfuttatja a motort.
Jellemzően ventillátorok, ott indulásnál nulla a lapátok ellenállása azaz csak a forgó tömeget kell felgyorsítani.
Ahogy fut fel a fordulatszám, a légellenállás növekszik de a motorfordulat is és ezzel arányosan egyre jobban nő a nyomaték (közelíti a forgó mágneses mezőt).
Ugyanez jellemző a centrifugál szivattyúkra.
Oda se kell nagy indító mert felfutás közben szinte nincs is ellenállás, az csak a teljes fordulat közelében alakul ki.
Ha nagy indító nyomaték kell, esetleg üzemszerűen előfordul nagyobb nyomatékigény akkor,
Van az üzemi kondi, ez állandóan a körben van (segédfázis tekercs).
Indításkor vagy manuálisan, vagy automatán (áramrelé, centrifugálrelé) a segédfázis üzemi kondenzátorral párhuzamosan kapcsolódik az indítókondenzátor. Így a két kapacitás összeadódik, nagyobb indító nyomaték lesz (bár ez az 1fázisú motoroknál így sem egetverő).
Deviszont így, a túláram miatt leégne a segédfázis tekercs ezért a motor felfutása után le kell kapcsolni az indítókondit, az üzemi marad.
Van olyan megoldás is amikor az indítás idején kell csak a kondenzátor, utána azt is leválasztják mert a nyomatékigény olyan nagyságú amit a motor tud segédfázis nélkül is.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest