Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • CPT.Pirk

    Jómunkásember

    válasz Pulsar #9202 üzenetére

    Van valami oka, hogy a relé nem megfelelő?

    Nincs más - csak egy szál gitár - szidom a rendszert - forradalmár. - Én vagyok egyedül 88 telén. (Auróra)

  • And

    veterán

    válasz Pulsar #9202 üzenetére

    Aha, így kicsit világosabb. Nos, továbbra is kérdéses, hogy a riasztó felé mekkora áram folyik, ha a hurok zárt, azaz 12V-on áll a kérdéses bemenet, ill. mekkora feszültségszint alatt 'érzi' szakadtnak a hurkot a bemenet. Egy olyan soros ellenállást tehetsz ebbe a körbe, amely elég nagy értékű ahhoz, hogy ha a riasztó bemenetét 0V-ra húzza egy tranzisztor, akkor kellően kicsi áram folyjon azon keresztül, ugyanakkor nagyságrendileg kisebb legyen a riasztóbemenet impedanciájánál, hogy az magas szintet érezzen akkor is, ha az ellenállás a körben van. Ilyen kΩ-os nagyságrend környékére számíthatsz, ha a riasztó bemeneti impedanciája megfelelően nagy. Tehát ez az ellenállás a hurokkal sorban, a bemenet előtt, a bemenetre pedig közvetlenül köthetsz egy bármilyen kisjelű bipoláris npn-tranzisztort: kollektor a riasztó bemenetén (az input és az előbbi ellenállás közös pontján), emitter 0V-on, a bázis pedig egy soros ellenálláson (10kΩ nagyságrend) keresztül kaphatja a 12V-os vezérlőjelet a gyújtáskapcsolóról. Így ha a gyújtást aktiválják, a tranzisztor a kollektorellenállásán (vagyis a hurokkal sorbakötött ellenálláson) keresztül kinyit, a riasztó inputja alacsony szintre kerül, és ugyanazt a hatást váltja ki, mintha a hurok megszakadt volna.

Új hozzászólás Aktív témák