- OLED TV topic
- Milyen notebookot vegyek?
- Videós, mozgóképes topik
- Hobby elektronika
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Házimozi belépő szinten
- Samsung Galaxy Tab S7+ - növekmény
- Átlátszó OLED kijelzőket építenek az ablakok helyére a koreai metróban
- Azonnali notebookos kérdések órája
- ASUS ROG Ally
Hirdetés
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
-
Napvihar miatt akadoznak a SpaceX Starlink műholdak
it Az elmúlt két évtized legnagyobb geomágneses vihara miatt csak gyengébb szolgáltatást képes nyújtani a SpaceX Starlink szolgálatása. Musk szerint pedig hamarosan újra repül a Starship.
-
Szabadalmi vitába keveredett a Lenovo
ma A Németországban a vita rendezéséig nem lesznek elérhetőek a gyártó modelljei, beleértve a Motorla készülékeket is.
-
PROHARDVER!
Ez itt, az elektronikával hobbiból foglakozók fórumtémája.
Lentebb összegyűjtötttem néhány elektronikával kapcsolatos, hasznos linket.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Lompos48
nagyúr
válasz PH-User #11139 üzenetére
Egyenesben biztos nem. Új időalap kell (lásd előbb), lehet egy Wien hidas oszcillátorral is, de nehezebb behozni a pontosságot. Aztán ebben az esetben a frekvenciákat meghatározó R,C elemek hőmérsékletfüggése téli/nyári ciklusokban ide-oda húzzák az órát.
Nem kell megijedni, kivitelezhető, ha nagyon akarod. -
-
PHM
addikt
válasz PH-User #11158 üzenetére
Passzolok.
Nálam két ilyen rádió is szolgál, pontosak, tehát elvileg a hálózattal
nem lehet baj.
Az óra IC-vel sem kéne, hogy baj legyen, hisz valószínűleg az én
rádióimban is ugyanilyen, vagy ezzel egyenértékű IC van.
Egyelőre nincs ötletem.Ma olyan bizonytalan vagyok... Vagy mégsem?
-
-
Lompos48
nagyúr
válasz PH-User #11176 üzenetére
Ez úgy volna becsületes, ha egy jelgenerátort használnál. Fülre viszonylagos a dolog. Az elkók kiszáradása (kapacitáscsökkenés) a szűrők sáveltolásával járna. Denevérfüllel, akkor valahol közepes frekvenciákon kellene észlelj változást. Nincs esetleg valami kontakthiba?
-
Lompos48
nagyúr
válasz PH-User #11196 üzenetére
Akkor lenne értelme időt áldozni rá, ha össze lehetne szedni valahonnan egy kapcsolási rajzot. Első látásra egy autóba való kütyü egy szép nagy LCD kijelzővel.
A kijelző használata attól is függ, hogy azonosítható-e, esetleg felfedezni mi az, ami vezérli és abból következtetni. Lehet driverek kellenek hozzá... Ha van egyedi típusjelzése, akkor lehet jobb a helyzet.
Az erősítő használata megint az audió rész azonosításával kezdhető. Ha sikerül a végfokokat izolálni, akkor talán kezdhetsz vele valamit. Nem megvetendő benne az RDS rádió sem, csak kérdés hagyja-e magát megközelíteni.
Mindkét részről el tudom képzelni (mivel nem egy túl koros cuccnak néz ki), hogy valami vezérlő buszra vannak felfűzve. Ha igen, mindjárt bonyolulttá válik még az egyszerű hangerő, hangszín vezérlés is.
Amivel én kezdeném: a benne található fontosnak, a "lelkének" kinéző komponensek azonosítása, amiből esetleg következtethetsz az egész konstrukció mikéntjére. -
Lompos48
nagyúr
-
Lompos48
nagyúr
válasz PH-User #11750 üzenetére
A kódból sokat nem értek. A méretekből lehet következtetni általában az ellenállás teljesítményére (a 20, 10, 5 és akár 1%-os osztályok esetén). Kivételt képeznek többek közt a precíziós ellenállások (pl. 0.1, 0,01% vagy még pontosabbak a köztes értékeket is beleértve), ahol egy 1W-os ellenállás simán "hozhatja" akár a 10W-os méreteit is.
Használni: leginkább ellenállásnak lehet. De valamikor sok évtizeddel ezelőtt egy alkatrészgyárban, ahol ellenállásokat is gyártottak, az egyik sétány kimondottan ellenállás-kerámiatestekkel volt felszórva kavics helyett.
[ Szerkesztve ]
-
PH-User
addikt
válasz PH-User #11759 üzenetére
Illetve még egy kérdésem lenne!
Van egy hálózati transzformátorom, tesztelni szeretném, de nem tudom hogy kössem be, mert a primer oldalon 3 csatlakozója van, 220V, 230V és 240V csatlakozó elnevezéssekkel.
Itt egy kép, hogy miről is beszélek: [link]''Amíg szól a zene muszáj felkelni és táncolni.''
-
sörösló
aktív tag
válasz PH-User #11761 üzenetére
A 100 V feliratú csatlakozó 2 vezetékén megméred az ellenállást. Aztán mondjuk a fehérhez képest megméred a 220 V kivezetést. Ha kb. 2x nagyobb az érték, akkor a fehér a nulla. Ha nagyjából azonos, akkor a piros lesz a nulla. A többi meg már attól függ, milyen feszültség van nálad.
-
Lompos48
nagyúr
válasz PH-User #11768 üzenetére
Japánban a hálózati feszültség 100V, a 220, 230 Európa meg még nagyon sok más "falu", a 240 pedig, ha jól tudom Nagy Britannia.
Tehát akkor a kéket és a fehéret kötöm a hálózati oldalra, a piros fehér pedig a letranszformált AC 100V?
Ez igaz, de van 2 nagy DE:
- Ha a 100V-ot akarod használni táplálásra, akkor ne felejtsd el, hogy abban az üzemmódban autotranszformátor, a terhelhetőség nem ugyanaz, hanem kisebb.
- Mivel autotranszformátor, a kimenete nem lebeg a hálózathoz képest, mert ugyanaz a tekercs, vigyázni kell arra is, hogy dugod a konnektorba. Ha a fehér kerül a fázisra, akkor a földhöz/testhez képest 120V ac-val számolj, ami mindig jelen van, minden arra van "felültetve".Tehát a fehér az közös lesz?
Igen.
[ Szerkesztve ]
-
mezis
nagyúr
válasz PH-User #11759 üzenetére
Persze. Készítesz egy fordulatszámmérőt és ha az eléri a határt, meghúz egy relét ami rákapcsolja a sokkolót a motoros jobb csuklójára
Ha elektronikus vezérlésű befecskendezéssel működik, talán. Ha hagyományos, karburátoros. akkor igen komoly elektromechanika kellene hozzá.
[ Szerkesztve ]
mezis
-
mezis
nagyúr
válasz PH-User #11773 üzenetére
Azt csak Te tudod, hogy mennyi időd, pénzed,... van erre és mennyire fontos.
Bizonyára egy pillangószelep helyzetét egy védőcsőben elmozduló acélhuzal szabályozza.
A védőcső hossza állandó. Ezt a hosszúságot lehetne egy szervomotorral változtatni. Aztán meg visszaállítani alaphelyzetre.Nem tűnik egyszerűnek. Mihez lenne ? (Egy 25 cm3-es benzines fűkaszához vagy egy Harley-Davidson motorkerékpárhoz ?)
mezis
-
őstag
válasz PH-User #11775 üzenetére
Jó reggelt mindenkinek!
Nos amikor elkezdtem motorozni akkoriban a rendőrök a CM50-ért haraptak mert nagyon sok olyan Simson volt az utakon ami nem volt levizsgáztatva kismotorra.
A KRESZ szerint a segédmotor 40km/h-val mehet(tudtommal) ezt úgy oldották meg Simsonok esetében,hogy a karburátorba esztergáltak egy gyűrűt amely megakadályozta,hogy a súber teljesen kinyisson.
Eredménye ként teljes gázon sem ment a motor 40km/h-nál többet mert a távtartó nem engedte csak kb. 3/4-ig ráhúzni a gázt.
Akár egy agyonhasznál másik súberből is ki lehet alakítani(ha nincs esztergályos aki megcsinálná Neked)Üdv:Attila
-
Batman2
őstag
válasz PH-User #11759 üzenetére
Szevasz
Szerintem meg lehet oldani a dolgot úgy, hogy adott fordulatszám felett mindaddig tiltja a gyújtást az elektronika (fordulatszám mérő, vagy egy egyszerű komparátor), ameddig a fordulatszám meghaladja a küszöböt !
Ez a legegyszerűbb felépitásű mechanikus gyújtásoknál is használható szerintem, mivel annyit kell tenni, hogy a gyújtótrafó táp szálát (szaggatott +12V) egy FETen keresztül kell vezetni, amit alapban bekapcsolva tart az elektronika, de ha küszöbb feletti fordulatszámot érzékel, akkor kikapcsolja és nem lesz gyújtás !Simsonnál a generátor feszültségét figyelve lehet mérni a fordulatszámot és sz alapján tiltani !
Üdv.
[ Szerkesztve ]
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz PH-User #11871 üzenetére
Szevasz
Ismerni kell a kapcsolási rajzát a Te motorodnak (a típus alaján megleled neten!), akkor lehet hozzá tervezni ilyen áramkört !
Rosszul írtam, nem a feszültségét, hanem a fordulatszámtól függő frekvenciáját kell számolni/mérni, az alpján tudja a kapcsolás, mikor kell tiltani !
Szerintem nem vészes, ha nehány gyújtás kimarad, nem kerül még ki a röffenőbe annyi elégetlen üzemanyag, hogy az nagy robbanást okozzon !
Más megoldást nem igazán tudok elképzelni, nem hiszem hogy üzmanyag szeleppel zárnák az üzemanyagot, mert szerintem túl drága és lassú megoldás is.
Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Lompos48
nagyúr
válasz PH-User #11903 üzenetére
A gond leginkább az, hogy nekem pokoli jó fülem van...
Ne aggódj, elmúlik!
...egy kicsikét halkabbnak hallom a jobb oldalt!
A csatolókondenzátorok CSAK a mélyhangokat tudják befolyásolni. Magasabbaknál mintha ott se lennének (a jel szempontjából nézve). Ha a mélyek halkabbak, akkor próbáld nyugodtan a cserét.
...alul méretezettek az erősítőmben a kondik és a félvezetők.
Kondik: lásd előbb. Félvezetők: milyen szempontból? A végtranzisztoraid 60W-osak. Ez azt jelenti hogy képesek 60W-ot elfűteni sérülés nélkül. Ha melegednek akkor nézz utána a hűtésüknek. 35W nem egy ügy ilyen végfokkal.
totya694: OK
[ Szerkesztve ]
-
őstag
válasz PH-User #11903 üzenetére
Jut eszembe,hogy ki mit gyárt
Kaptam egy Revox 3100 nevű fejhallgatót és hiányoznak a fülpárnái.Pár helyen érdeklődtem és felhomályosítottak,hogy az én Revox 3100 nevű fülesem nem más mint egy ""átcímkézett""Beyerdynamic DT880-as.
Vagy pl. a Revox B77 szalagos magnó belsejét is a BRG gyárba csinálták? (csak jól titkolták)
Azt mondja meg nekem valaki,hogy ennek mi értelme volt.Két nem kis nevű cég milyen üzleti megfontolásból csinál ilyet?
Mert azt megértem,hogy a kínai is csinál pl. Rolex-et stb-stb.Üdv:Attila
-
Lompos48
nagyúr
válasz PH-User #11927 üzenetére
...csak egy túlzás lenne?
Nem kizárt.
"egyik csatorna hangosabb kicsit, mint a másik"
A legbanálisabb (ha balanszból ki tudod egyenlíteni), hogy a balansz gomb elfordult picit a potméter szárán. Ez akkor is lehet, ha mechanikusan érzékelhető kattanással/pattanással a középső pozíció, mert ez csak mechanikailag van megoldva általában.
Ami már bonyolultabb, az már erősítéskülönbséget jelenthet. Ha minden bemeneten (phono, tape, aux...) csinálja, akkor a végerősítőkben, ha nem akkor valahol az előerősítőben keresgélj.
Már nem emlészem volt-e hozzá rajz. Az kicsit segítene.[ Szerkesztve ]
-
erikke17
őstag
válasz PH-User #11949 üzenetére
Érdekes hogy egy ilyen nagy tekercs ekkora füstöt tud csinálni és izzani az egész mindenség.
Na mindegy máskor inkább hanyagolok ilyet mert látom megköveznek érte[ Szerkesztve ]
||Wot / WarThunder - Erixx93|| Steam - erixx18 ||Xbox Series X - Erikk24 || BMW R1200GS || Opel Astra F X16XEL|| BMW E39 530d 142kW||DJI Mavic Pro||
-
-
Lompos48
nagyúr
-
őstag
válasz PH-User #12493 üzenetére
Én ezt megértem ""de"" mint magán ember nem tudsz(éri meg) pl. futárral szállíttatnod mert olyan árat mondanak a futár cégek,hogy ott esel hanyatt.
A cégekkel meg szerződést kötnek pl évi 500-1000db csomagra és a futár cég "bagóért" elviszi az adott cég cuccát("NEM" 1500-2000ft-ért) csak ebből is szakítani akarnak és csak rinyálnak,hogy nekik nem éri meg.Max. annyi energiájába kerül,hogy szól a futárnak telefonon "gyere Józsi".Üdv:Attila
-
biker
nagyúr
válasz PH-User #12501 üzenetére
sajnos igen, de a posta se olcsóbb. 70-90Ft a bubis boríték, + 250-400Ft a feladás díja, + az idő, amit felszámolnának a postára menetelért.
Ahol ingyen szállítást írnak, ott meg drága az alkatrészElektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
Új hozzászólás Aktív témák
- 3,5hónapos Apple iPhone 15 Pro Natural Titan 256GB (S23/S24+ és Ultra beszámítás)
- 4TB -os új bontatlan 3,5"-os HDD 1 év garancia Toshiba Surveillance S300
- SAMSUNG (MU-PE2T0R) -( KÉK) 2TB SSD KÜLSŐ MEREVLEMEZ ! UJ!
- ASUS TuF F15 - 15,6" 144Hz, I5-11400H, 16/512, RTX 3050-4, TBOLT4 +SZLA +GAR +ajándék egér,egérpad!!
- SAMSUNG (QE65S90CAT) 165CM 4K Q-OLED SMART 2024 PRÉMIUM ! AKCIÓ
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest