- Melyik tápegységet vegyem?
- Milyen videókártyát?
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Videós, mozgóképes topik
- Modern monitorokra köthető 3dfx Voodoo kártya a fészerből
- Azonnali notebookos kérdések órája
- Milyen SSD-t vegyek?
- Azonnali processzoros kérdések órája
- Hobby elektronika
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
Hirdetés
-
Már elérhető Steamen a klasszikus Marathon
gp A közkinccsé tett alkotás eddig is ingyen játszható volt, de nemrég végre bekerült a Valve áruházába is.
-
Három éve fontos döntést hozott az AI-ról az Apple
it A Bloomberg szerint saját chipekkel működtetné az AI-szervereket az Apple.
-
Enduro változatot kapott a Mobvoi TicWatch Pro 5
ma WearOS 3.5 rendszerrel és kettős FSTN és AMOLED kijelzővel érkezik az új modell.
-
PROHARDVER!
Ez itt, az elektronikával hobbiból foglakozók fórumtémája.
Lentebb összegyűjtötttem néhány elektronikával kapcsolatos, hasznos linket.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Ribi
nagyúr
-
mezis
nagyúr
A 24/7-es üzemhez nem biztos hogy elég a teljesítménye. A mérete elég kicsinek tűnik. Az 50Hz-es trafóhoz-teljesítményhez meg kell a vas.
Az átlagos használatra szánt háztartási készülékeket 8 óra munka (16óra pihenés) -re méretezik. Ne spórolj a trafó teljesítményével.mezis
-
PitLee
őstag
Kisgépes rendszereknél eleve a porszívóban benne van az elektronika egy időkapcsolóval és egy dugaljal + erőseb vezetékkel van szerelve, így a porszivattyú később áll le pár másodperccel, hogy legyen ideje a pornak, szemétnek a csőből kiürülnie.
De lehet egy hosszabbítót is csinálni belőle két konnektorral master and slave és akkor hordozható.
(akkor nincs porszívóhoz és a használt géphez kötve a rendszer, hanem ami épp a helyszínen van azzal működik)A kapcsolók oldalán szoktak lenni értékek,
10(6)A 250V~
hogy mekkora áramot, mekkora feszültségen és milyen terhelésfajta mellett bírnak el tartósan
https://www.nkkswitches.com/pdf/electricalratings.pdf
A zárójelben az ohmikus terhelés van ha jól tudom, de majd kijavítanak a többiek.[ Szerkesztve ]
-
Ezt akkor használják amikor a master gép egy mezei gép, pl. elektromos csiszoló és nincsen neki slave kimenete.
Ilyenkor a mellékelt cuccost beépíted egy dobozba amibe 2 konnektor van, vagy egy dupla zárt kültéri konnektorba is befér,
a csiszoló a master lukba, az elszívó a slave és ha indítod a csiszolót, indul a porszívó is anélkül hogy megbontanád a gépet vagy külön kapcsolóval kéne szerencsétlenkedni.
Valamint tökéletes pl. ha valaki otthon takarékoskodni akar, pl. a PC-t bedugod a masterbe, az összes sallangot(aktív hangfalak, nyomtatók, monitor, szkenner táp, ezerféle pót kütyü) és leállítod a pc-t, a nyugalmija olyan kicsi hogy a többi, standby-ba esetleg állandó 10-20W fogyasztót kikapcsolja.
És még sok alkalmazási területe van, fantázia.[ Szerkesztve ]
-
#90088192
törölt tag
Lehet hülyén hangzik, de az a motor, nem oda valósi, attól függetlenül mit gondolt a szerző/nem tervező mérnök.
A te esetedben a ventilátor túl kicsi, és nem is igazan hatasos, amit tehetsz, az alján latom perforált lemez van, beraksz egy pár ventilátort, hogy azok a motorra fújják a levegőt, felülre meg szintúgy perforált lemezt raksz.
A másik megoldás, kidobod a motort és raksz egy pici asszinkron motort ami 230V/50Hz 1 fázisról üzemeltethető. Több helyet ker, de kb sosem lesz vele bajod.
Mennyit forog a kis motorod?[ Szerkesztve ]
-
#90088192
törölt tag
Hello
80mm-120mm DC ventilátor, amit a számítógépekben is használnak, fel is tudod csavarozni a lukas lemezre. 12V kell neki aztán mehet(Vagy amit a gyártó mond mert van 230V-rol üzemelő is, de azt SZIGORÚAN BELÜLRE kell rakni!)
Azt viszont nem tudom garantálni, hogy a motor nincs alulméretezve nyomatékigény szempontjából, így azt sem, hogy a hűtés segíteni fog neki hosszú tavon, vagy a túláram miatt így is úgy is meg fog halni
[ Szerkesztve ]
-
-
-
mezis
nagyúr
Az ilyen 220/110-as átalakító általában csak Ohmikus fogyasztókhoz valók (vízforraló, egyszerű kávéfőző,...)
Még a négyszög jel sem pontos, 220V átlagértékű sinus (vagy sinushoz hasonlító) áramból pl. úgy csinál 110V-os átlagot, hogy a sinus csúcsán azonnal lekapcsol, aztán 0-tól megint bekapcsol a minimumig,.... De működhet akár úgy is, hogy egyszerűen egy egyenirányitó dióda csak a sinus hullámok "tetejét" engedi át, az aljánál meg szünet van. Az átlag érték ebben az esetben is 110V. Ebben az esetben talán nem is pörögne a motor, de az előző "fázshasításos" áramalak sem az aszinkron villanymotorok kedvence.Neked egy jó nehéz, megfelelő teljesítményű, 50Hz-es 230V/120 V-os transzformátorra van szükséged.
mezis
-
-
A motor névlegesen 32W. Elég egy 25-40VA transzformátor. Ez eléggi kicsi fizikai méretben. Szükségtelen 200VA
Jó lenne egy régebbi is aminek van 110V kivezetése a primeren és bekötöd auto(takarék) transzformátorként. Ilyet talán lehetne lomizi is vagy 1-2ezerért használtan beszerezni. Mivel autrafóról vany szó, levezetés mellőzésével legendő egy 25-30VA is. Ez fizikailag igen kicsike. Ez a legtisztább megoldás.
Vagy ehhez legközelebb a mosógépek lúgszivattyúi állnak, azok jellemzően 30 wattosak és méretben is hasonlóak.
Mechanikusan nem biztos hogy egyszerű lesz a csere, felfogatás, tengely átmérő, forgásirány, ezt inkább én hanyagolnám.
Valamint nem lesz meg a megfelelő fordulatszám sehogyse, se a trafós sem a motorcserés megoldással.
Mivel a cucc 60Hz-en van specifikálva, ott forog 3200-at, nálunk 50Hz, azaz legjobb esetben is csak 2600-2700 körül fog forogni.Lehet 230 voltos ventivel is pót hűtést csinálni, a trafót felfogatod a házra, a 230 úgyis ott van. Vagy bekötöd a csiszolót 4 vagy 5 eres vezetékkel, a teljesítménye nudli úgyhogy akár 5x0,25 is elég és ezen elviszed a 115 meg a 230 voltot.
Ezek már tényleg csak részletkérdések, ezért nem kell külföldről ventit rendelgetni.[ Szerkesztve ]
-
Tme-nél van 6000 forint+posta 50VA transzformátor de várj egy kicsit, kb. 2-3 napot.
Tegnap este trombitáltam végig az ismeretségi körömet, van egy pár régi bütykölős cimbim akinél esélyes egy ilyen trafó és akkor posta fejében megúszod ha így jó neked.
Nekem is volt több tucat csak ahova költöztem, itt nincs semmi tárolási lehetőségem így ingyen elvittek tőlem kb. 1 m3 elektronikai cuccot évekkel ezelőtt.Nincs a birtokodba vagy haveroknál 20-30 éves, már soha nem használandó, hibás, kidobásra ítélt japán kazettás deck, tuner, ilyesmi?
Azokba mindbe 110/220V átkapcsolható trafó volt, a teljesítménye is kb. pont jó lenne neked.Helyileg hol vagy, hol laksz?
[ Szerkesztve ]
-
-
Batman2
őstag
Megértem a szándékod, hogy még használni szeretnéd valamire, ne menjen rögtön kukába, viszont az általad leírt tünetek alapján szerintem már enyhén cellazárlatos, a kapacitás vesztés mellett !
1 hét állásban nem kéne annyit merülnie, hogy belső világítást és még egy-két kisebb fogyasztót ne tudjon pár percig, de akár 10-20 percig is táplálni.
Gondolom nem régi dízel autóban van az akku, ahol az izzítás megy vagy 1,5 percig a kontroll lámpa elalvása után is, ha nem indítasz, mert az egy kapacitás vesztett akkut már tényleg leszívhat ennyire.
Tehát ha erről nincsen szó, akkor sajnos ez az akku már energia tárolásra sem lesz jó a lakásban, hogy invertert, vagy valami már kisebb fogyasztót tudjon táplálni rendszeresen.
Ráadásul az autó akkuk amúgysem jók ilyenre, vadi újként sem, mert nem erre valók.
Mikor kiépítettem a kis házi napelemes rendszeremet, elsőként egy olyan akkut vettem, amit úgy reklámoztak, hogy gépjármű indító akku, de a fél kálciumos, fél tiszta ólom lemez felépítéséből adódóan jól tűri a ciklikus, tehát kimerítem-feltöltöm típusú használati módot is.
Sajnos nem így történt, 3 közel teljes kimerítés-töltés ciklust bírt ki, utána már drasztikusan csökkent a kapacitása, és kb. 10 ciklus után cserélnem kellett, mehetett a kukába, mert már semmire sem volt jó !
Ugyanakkor nekem is van egy 14 éves 95Ah-ás akkum, ami 10 évet volt egy öreg dízel autóban. Ez az akku viszont még mindig nem zárlatos, hosszú időn keresztül (hónapokig) tartja a feszültségét, igaz, ez 14 évvel ezelőtt nagyon drága akku volt, ugyanaz a cég ma már nem csinál ilyen jó akkut, nyilván rájöttek, túl jól sikerült.
És ezt az akkut még két évvel ezelőtt használtam télen fűtőakkuként ülés fűtéshez a céges autómban, mert nem működött a szivargyújtó aljzata, és azt is bírta, még most is meg van az akku, és működik, csak már csökkent a kapacitása, így már indító akkunak nem jó.Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
#85619712
törölt tag
A motor kiszerelve a helyéről ki lett próbálva? Mind a két irányban meg kéne mozgatni először pl az 1-0 majd a 2-0 sorkapcsokra hálózati feszültséget kötve, (természetesen óvatosan a vezetékekkel mert harapnak ) ha úgy nincs hangja és a vászonnak se ahogy mondod, akkor a kettő talalkozásánál lehet valami. A motor tengelye, vagy az a fészek amibe a motor tengely csúszik, nincs megkopva? A forgórész magnesében lévő műanyag perselyben lévő furat nincs megkopva? Mert akkor kóvályoghat a tengelyen és az elég hangos tud lenni. Esetleg még az a kondi lehet a ludas, ( egyhelyben "remeg" a motor, nem tud indulni) bár azok ritkán mennek tönkre.
[ Szerkesztve ]
-
Ha a kondi erosen kapacitasvesztett, uresjaratba meg elviszi a motort de ha a motor megkapja a terhelest akkor keves lesz a segedfazis arama es elkezd morogno. Pl. funyiro, uresbe porog es kis terhelesre zugni kezd majd megall.
Ha nem ez akkor a ket fogaskerek van elkopva vagy felrenyomva. -
#85619712
törölt tag
A mért tekercs ellenállások jónak tűnnek. A ket sarga össz kell legyen kötve. Tonkre tudnak bizony menni, foleg az MPP kondik, átüt a két fegyverzet között, onnan elpárolog a vezető és veszít a kapacitásából ezt addig folytatja amíg jóformán el nem tűnik a fegyverzete vele együtt a kapacitása. Ha van az adott multiméteren kapacitás mérő állás akkor meg lehet vele mérni, annak hiányában inkább csere, pár száz forint, egy próbát megérhet.
-
-
#85619712
törölt tag
Régi képcsöves tv-k, monitorok elég nagy számmal rendelkeztek ilyen kondenzátorokkal, esetleg bizonyos kapcsolóüzemű tápegység is tartalmaz(hat) ilyet. A feszültsége lehet nagyobb, de a kapacitást érdemes betartani. Ha nem találsz bontva, hestore, hqvideo árul ilyet, de az ugye plusz posta. Esetleg ha Debrecenben megfordulsz te vagy ismerős, a sámsoni út elején a modulban is be tudod szerezni.
-
-
#85619712
törölt tag
"mi értelme van az icés tavvezerlonek ha csak egy valtokapcsoloval lehetne 220at adni ide meg oda"
Jól látod semmi értelme, felesleges bonyolítás, legfeljebb így távolról is kezelhető.
"Es lenyeges hogy a sarga a nulla a kek es piros meg fazis vagy az mindegy?"
Mindegy, csak a két sárga legyen összekötve egymással is, különben nem forog a motor csak remeg egyhelyben!
-
Dr. Szilikát
őstag
Az infravevő jelét / parancsait dekódolja az IC, működteti a reléket, illetve a 3 db nyomógombot is kezeli.
Egyébként egyszerű passzív (azaz nem elektronikus) kapcsolóval is vezérelhető lenne, mint az autók ablakemelője például, bár az más jellegű (DC polaritásváltó). Ez meg, maga a motor csak ennyi:
-
Így néz ki, és ez nem DC motor, mindkét tekercsvégen persze hogy feszültséget mérsz hisz egyszer az egyik, másik forgásirányba a másik lesz a segédfázis tekercs és van közös pontjuk+ a kondenzátor is teszi a dolgát.
Azért mérsz annyit amennyit mert a kondenzátor-induktivitás duó hatása ez, ha nem true rms a műszered akkor a lórúgásokat csúcsba méri.[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Melyik tápegységet vegyem?
- Lalikiraly: MSI Cyborg 15 - Tényleg Kiborg.
- Milyen videókártyát?
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Nyíregyháza és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Microsoft Outlook topic
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Háztartási gépek
- BestBuy ruhás topik
- Vicces képek
- További aktív témák...
- GIGABYTE RTX 3060TI GAMING OC 8G
- Asus TUF FA507 - 15.6" IPS 144Hz / Ryzen 7 6800H / 16Gb DDR5 4800MHz / RTX 3050 Ti / 1 ÉV GARANCIA
- NVIDIA Dell RTX 2080 Ti 11GB GDDR6 - Beszámítás: OK
- AKCIÓ, BOLTI ÁR ALATT! tado BASIC Okos Radiátor Termosztát 3db-os
- AKCIÓ, BOLTI ÁR ALATT! Xiaomi HUTT C6 ablaktisztító robot
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest