Hirdetés
-
Steet Fighter 6 - Így harcol Akuma
gp A sorozat legútóbbi részének DLC karaktere alig több mint egy hét múlva érkezik a játékba.
-
A Corsair égisze alá kerül a Fanatec
ph A szimulátorrajongók körében nem épp ismeretlen név követi a a Drop, az Elgato, az Origin PC és a SCUF Gaming által kitaposott ösvényt.
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
-
PROHARDVER!
Ez itt, az elektronikával hobbiból foglakozók fórumtémája.
Lentebb összegyűjtötttem néhány elektronikával kapcsolatos, hasznos linket.
Új hozzászólás Aktív témák
-
_NCT
őstag
Sziasztok! A napokban ment tönkre genius 5050 5.1-esem. Egyik kondi szetdurrant,azt kicseréltem, trafót kibontottam, de csak annyira hogy a biztosítékot megmérjem hogy jó-e; nos jó volt, a betápnál levő 2A-es bizti viszont szakadt volt. Kicseréltem, újra megpróbáltam beüzemelni, nos másodjára mikor rákapcsoltam a 220-at, az üvegbizti szétrobbant az erősítő részében, a kismegszakítót leverte.
Ez mitől lehet? A trafóban a primer részénél lehet rosszul forrasztottam vissza a hőbiztosítékot? Vagy mitől lehet ekkora túlfesz? A trafó nem volt égett, mielőtt kipróbáltam...
Az egész úgy kezdődött, hogy elromlott az IR , illetve nem úgy szuperált mint korábban, napról napra halkabb lett...
-
_NCT
őstag
válasz kisninja #66869 üzenetére
Igen, és konkrétan szilánkosra durrant az üvegbiztosíték, ennyi maradt belőle.
Ezen kívül elintézte a biztosítékfoglalatot is, kettétört, a második képen látszik. A nyáklapok érintetlenek maradtak, illetve a nyákon található kondik, ic-k stb nem égtek meg. Holnap szétkapom a trafót, meglátom mi károsodhatott még.
-
_NCT
őstag
válasz kisninja #66877 üzenetére
Íme újabb képek. A 2 eres betáp kábel (barna illetve kék vezeték) barna része (fázis) megy a főkapcsolóba, majd piros vezetékként folytatja tovább életútját. Ez a képen látható egyik piros kábel a transzformátor primer részéhez igyekszik, a másik piros kábel a biztosíték fém menetes részére van ráforrasztva, illetve a nulla (kék vezeték) a másik kábel, amit a biztosíték résznél látok. A biztosíték menetes része törött volt, szerintem a nulla egyáltalán nem érintkezett, de lehet hogy a durranás után tört el.
A képen látszik a hőbiztosíték is, ami a két piros vezeték közé van forrasztva, ez alapból is így volt. Kimértem most is, sípol a multi, nem bántotta a mostani durranás. A trafónak nincs égett szaga, tehát nem értem tényleg mi a franc lehet itt....
-
_NCT
őstag
válasz kisninja #66888 üzenetére
Nos, ma ránéztem és normálisan beforrasztottam a hőbiztosítékot, illetve megcsináltam a főbiztosíték tartót is, így most a trafó normálisan működött,kimértem multival.
Viszont a frissen beforrasztott kondim ugyanúgy szétdurrant, pedig a pólusokra figyeltem, illetve egy kis extra is jutott a dologba... Ezen a linken (2. kép) látható hogy szétégett egy kicsi rész a nyákon, ha jól néztem a D5 D6 dióda egyik lába felől.
Jó lenne tudni mitől lehet, de lehet ez már rég túlmutat az elektronikai ismereteimen...
Trafó is érdekes, szekunder körön csatlakozás és terhelés nélkül pl 15.2V-ot mértem, a rajz alapján 13.5V-nak kellene lennie. És amúgy ebben a service guide-ban megadott értékeknél mindig kicsit többet mértem, pl van ahol 30.8V, 31V-ot ahol 27V-nak kellene lennie...
-
_NCT
őstag
válasz kisninja #66922 üzenetére
Rendben, bár nem tudom gazdaságos lenne-e a javítás, elég régi darab (2007-es gyártási dátum van a pcb-n). Primeren zárlat nincs, a gond akkor kezdődött mikor rádugtam a nyákra. Csak nem volt időm méricskélni, mivel a kondi rögtön durrant. De én is érzem hogy bővebb olvasgatás nem ártana, nem is akarok tovább szenvedni vele, csak gondoltam megpróbálom.
Azért köszi az eddigi segítséget!
[ Szerkesztve ]
-
_NCT
őstag
Sziasztok!
Autó szivargyújtó 12V ágának biztosítéktáblájából kilépő áramerősséget szeretném megmérni, multiméterem van, de csak 10A-ig tud áramerősséget mérni. A 12V ágnál 20A-s biztosíték van, az biztos, hogy ettől többet nem ad le, vagy ha igen, megvéd a biztosíték. Nem tudom, hogy rámerjem-e dugni egy mérés erejéig (jó oké, max kicserélem a biztit a multiméterben). A kézikönyvben sem találtam semmit erről.
Arra gondolok, hogy pl vannak szivargyújtós usb töltők, amelyek max 2.4A-t viselnek el. Honnan tudom, hogy nem fogja rögtön a szivargyújtóban kivágni a biztit és tuti nem 3A közlekedik alapból?
-
_NCT
őstag
válasz Dr. Szilikát #88998 üzenetére
Köszi! És ha mondjuk a biztosítékot kiveszem vagy biztosítéklopót használok és az ott kilépő áramerősséget akarom mérni, az nem verheti ki a 10A biztosítékot a multiban?
Mondjuk a hátsó ablaktörlő biztosítékát szeretném mérni, pontosabban a biztosítéktáblából kilépő áramerősséget. A szivargyújtó csak egy példa volt.
[ Szerkesztve ]
-
_NCT
őstag
válasz Dr. Szilikát #89000 üzenetére
Na most a story teljes egészében az, hogy van egy 70mai hardwire kit-em, ami 11.4V-nál kapcsolja le a kamerát, ez az autó akkuja szempontjából nem a legideálisabb. Arra gondoltam, a pozitív ághoz bekötök egy 1N5408-as diódát, ami ejt ~0.7-0.8V-ot a feszültségen 1A áramerősség mellett 10A-nál pedig 1V-ot., tehát hamarabb lekapcsol majd a hardwire kit, ezzel is kímélve az autót a teljes lemerüléstől. Viszont ha jól láttam, a dióda 3A-t visel el max.
[ Szerkesztve ]
-
_NCT
őstag
válasz Dr. Szilikát #89002 üzenetére
Igazad van, ezt rendesen túlagyaltam (facepalm), köszi!
-
_NCT
őstag
Sziasztok!
Az mitől lehet, hogy a schottky dióda (1N5418) egyáltalán nem ejt feszültséget a pozitív ágra téve? Van egy autós kamera, amely hardwire kit-en keresztül kapja a naftát. Ez elvileg 11.4V-nál lelövi az áramellátást, hogy ne szívja le az autó akkuját. Ez finoman szólva sem a legjobb opció, 11.4V-nál már döglött kb az akksi, indítani nem lehet vele. A hardwire kit-en Power, ACC és GND kábelek vannak. Én azt csináltam, hogy biztosítékelosztót használva, a hardwire kit és a biztosíték közé (ami az áramellátást biztosítja, folyamatos 12V) betettem a schottky-t, eleinte megmértem, ~0.3-0.4V-ot ejtett. Próbából kivettem a képletből az ACC kábelt, ami figyeli, hogy mikor van gyújtáson az autó és ez alapján kapcsolja a kamerát. Tehát folyamatos üzemben menne a kamera az autó parkolása közben is, amíg el nem éri a 11.4V-ot, diódával ez kb 11.8-11.9 lenne. Ma mértem egyet az autónál, 11.6V-on állt a multiméter és a kamera vígan szívta a naftát az akkuból.
Mi lehet a probléma? A kamera (70mai A500s + hátsó kamera) 5V 2A-es input-al rendelkezik, az akku 500mA, szerintem ennél többet nem fogyaszthat, ez összvissz 10W lenne.
Online szimulátorban próbálva egy olyan dióda, aminek 1A-nál 0.4V a Vf, simán jól működik, ejt kb 0.6-0.7V-ot, attól függ, mekkora ellenállást állítok be.
[ Szerkesztve ]
-
_NCT
őstag
(Szerintem) tárgytalan, a dióda halott. Mindkét irányban átengedi a feszültséget, illetve semmit nem ejt a feszültségen, nincs ellenállása. A múltkor véletlenül rosszul mértem multiméterrel és rövidre zártam az áramkört, a multiméter megúszta, az egyik biztosíték kiment és ezek szerint a dióda is.
[ Szerkesztve ]
-
_NCT
őstag
Köszi mindenkinek, újragondoltam én is, és az általatok javasolt lesz!
-
_NCT
őstag
Bocs, lehet nem fogalmaztam egyértelműen (sorry), de a kamera folyamatosan be lenne kapcsolva, parkolásnál is, pont ez a lényeg. Sajnos a parking mode nem a legélesebb kés a fiókban, a g szenzor érzékelése után bő 10 másodperc eltelik,mire rögzít. Na most ez rendeteg idő,ezalatt 2x elhajt valaki.Vagy akár csak kulccsal körbe karistolják (nem, nincs haragosom, nálunk a 11.-ben ezt random autókon követik el)
-
_NCT
őstag
Végül betettem sorba kötve egy 1N5817 és 1N5804-es diódát, ez jelenleg 0.9-1V-ot ejt a feszültségen én ez nekem már tökéletes (ezek voltak itthon, nem akartam emiatt rohangálni). Szépen működik, így már tuti biztos nem fogja leszívni az akkut. Biztosan van elegánsabb megoldás (gondolkodtam egyszerűbb feszültségosztón is), de a gyors kellett Mikor bekapcsolt kamera mellett mértem dióda előtt 12.2V, utána 11.2-3V volt. Első-hátsó kamera van, ezek szerintem nem fogyasztanak 500mA-nél többet, a kamera akkuja is akkora.
Gondolkodtam AC/DC lakatfogón, ha mérni támadna kedvem, milyet javasoltok max 20-30 ezerig? Csak hobbi célra, néha ezt-azt mérni, semmi extra. Multiméterem van, de most pl a kameránál is jól jött volna.
[ Szerkesztve ]
-
_NCT
őstag
Végül elengedtem az állandó kamerás rögzítés kívánalmát és a diódás megoldást. Habár a feszültségen szépen ejtett a 2 dióda, valószínű az áramerősségen is, emiatt 11.8V-nál is lekapcsolt a hardwire kit, másra nem tudok gondolni. Kivéve működik minden.
Valószínű másik, normálisabb megoldást fogom valasztani, Viofo-nál pl több lépcsőben lehet választani a lekapcsolási feszültséget.
demars: köszi, ez jónak tűnik![ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest