- Mini-ITX
- Internet Rádió építése (hardver), és programozása
- Philips LCD és LED TV-k
- Vezetékes FEJhallgatók
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- LG C3: egy középkategóriás OLED tévé tesztje
- Elkészült Oroszország első litográfiai berendezése
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- Gaming notebook topik
Hirdetés
-
[SoP] Konzolokra is megjelenik a Marvel Rivals
gp A következő zárt béta júliusban érkezik, ez már mindhárom platformon futni fog.
-
EU: a bankoké a felelősség, ha AI-t használnak
it Az EU tőzsdefelügyelete szerint ha AI-t használnak a bankok és befektetési cégek, akkor övék a felelősség.
-
Két OLED kijelzőt is bevet a GPD DUO
ph A készülő notebook biztosan úgynevezett AI PC lesz, de nem tudni, hogy milyen platform kerül bele.
-
PROHARDVER!
Honda topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
tboldi
nagyúr
válasz demars #47052 üzenetére
Én 8-ért néztem ugyanúgy új acélfelnit a Jazzhez, de ugye erre kisebb kell.
Nem sürgős, de valami kelleni fog nekem is, mert jelenleg az alukon vannak a téli gumik. Ezekre hamarosan átszereltetem a nyárikat, aztán a télik meg kapnak valamilyen szettet ősszel.[ Szerkesztve ]
-
demars
addikt
válasz tboldi #47053 üzenetére
Honda honlapján horror áron vannak. De onnan nem szabad venni semmit sem.
Ráadásul az egyik helybeli gumis hozott nekem felniket, még postázni se kellett.
Lett volna nála téli alu szett (erősebb lakkozással) de nem akartam annyit költeni rá.Az áram alatt lévő alkatrész ugyanúgy néz ki, mint amelyikben nincs áram, csak más a fogása!
-
zolynet
addikt
Van hogy érdemes a jófogásra felnézni, olyan csemegék vannak ott is hogy csak nézel.
Én a pentákat ott szúrtam ki aztán megnéztem hogy a hondafórumon is fent van-e. Fent volt csak olcsóbban, hondáskartárs kedvezmény.Amúgy még http://autoalkatresz.hu
[ Szerkesztve ]
Life is too short to stay stock!
-
hdanesz
senior tag
Sziasztok,
Jelenleg egy 2009-es Jazz-em van. Most autót szeretnék cserélni.
Új autóban gondolkozom és a legújabb Civic is látómezőbe került.
Eléggé megosztó autó ahogy a véleményeket olvasgatom róla különböző oldalakon.
Hétvégén megnéztem élőben, sonic grey pearl, white orchid pearl illetve rally red színben láttam.
És meg kell mondjam ...élőben sokkal jobban néznek ki. Főleg a sonic grey brutál...fekete felnivel.Néztem más márkákat is...de a Civic-be beülve elfogott az az érzés: itthon vagyok. A váltó üresből egyesbe mozdítása meggyőzött.
Jövő7 elején lehet majd kipróbálni őket. Ha ténylegesen mellette döntök...írok részletes beszámolót.
Esetleg van itt olyan aki vezette már? Én az 1.0-ás Elegance verziót szeretném venni.
Ilyen a sonic grey szín.
üdv,
Dani[ Szerkesztve ]
-
honda23
aktív tag
válasz hdanesz #47060 üzenetére
Pont ilyen jött ma velem szemben Fehérváron az új Csóri körforgalomnál, néztem is nagyot, szerintem én is teszt vezetek egyet, bár az 1.5 turbót nagyon dícsérik. 1.0 három henger, hangosabb és alul nem megy jól állítólag, de az 1.5 meg piszok drága, mivel kivették az Accord forgalmazását az EU-ból, ezért ennyi...
Végre normális kormányművet és futóművet kapott, erős dinamikus motorral, nagyon jó váltóval, már csak a fékekre lennék kíváncsi.
nincsen lehetetlen, csak tehetetlen
-
Qru
MODERÁTOR
válasz hdanesz #47060 üzenetére
Voltam megnézni élőben az egyik itteni fórumtárssal. A váltó kellemes de a váltó út lehetne kicsit rövidebb, főleg az 1-esből 2-esbe váltáskor zavart. A Jazzben érzésre rövidebb volt a távolság a fokozatok között.
Elöl a vastag kardánalagút miatt nehézkesen fér el az ember térde és hátul a fejtér botrány kicsi. A 180 cm-es magasságommal csak görnyedten tudtam ülni különben beleért a fejem a tetőbe. Tolani meg se próbálj, mert sokat nem látni hátra. Amúgy jó, szürkében nekem is tetszik. A LED lámpa viszont űberkirály.[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
BigBlackDog
veterán
-
Qru
MODERÁTOR
válasz BigBlackDog #47066 üzenetére
Szeretek közel ülni a kományhoz de a G10-ben széltében kicsi a hely. A IS250 is szűkös volt de ehhez képest (G10) még az is bálterem. Kérdezd meg Bögrét nyugodtan, vele voltunk megnézni az új Kuvikot.
#nincsbennetarcsi
-
Ispy
veterán
Árulja már el nekem valaki, hogy a 9g-ben a CVT váltó sport fokozata mire jó? Mert az, nem vált, akármeddig is pörgettem a motort, igaz 5500 körül elvettem inkább a lábam a gázról, mert már 150-nél jártam.
Az ok, hogy manuális váltásba innen lehet kapcsolni.
(#47065) Qru
Az eleje még mindig egy dög
[ Szerkesztve ]
"Debugging is like being the detective in a crime movie where you're also the murderer."
-
martillo
tag
Az uzemanyagszint-jelzo lampanak van villogo fazisa is?
Vagy csak kigyullad, aztan kialszik minden, ha elfogyott a naftaNekem most kicsit komolyabb elteres volt, valos es a computer kozott...
Comp 6,4 vs Valos 7,11~550km, amibol 250-300 palya, 100 varoson kivul, maradek BP city :-)
[ Szerkesztve ]
-
DzsedalY
tag
Sziasztok!
Van egy 1996-os 6gen Civicem, amiben kanyarodáskor bizonyos pontokon kattog a kormány. Autószerelőm ránézett, sajnos kormányműves Azt mondta újonnan 160-180 ezer Ft, annyit viszont nem költenék rá. Tudtok ajánlani egy megbízható és nem túl drága helyet, ahol kormánymű felújítással/javítással foglalkoznak? Jó lenne, ha olyan 60-80ból meg tudnám csináltatni..
Előre is köszi!
-
Ispy
veterán
válasz martillo #47072 üzenetére
Nálam a kigyulladás után a compjuter még írni szokott kb. 50 km-et, ha az lemegy 0-ra, akkor is van még benne kb. 40-50 km, igazából literre levetítve ez úgy néz ki, hogy 0 km-kor, ha tankolok, akkor még 5-6 liter van a tankban.
"Debugging is like being the detective in a crime movie where you're also the murderer."
-
Qru
MODERÁTOR
Az az értelme mint egy hagyományos automatánál is: kitartott gáznál nem ejti vissza a fordulatot hanem tartja. Egyenesben kvázi semmi haszna arra jó, hogy kanyarban ne ejtse le a fordulatot ezzel segítve a tempós kigyorsítást.
mod:
martillo: Nem villog csak folyamatosan világít végig.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Ispy
veterán
Igen, csak akkor nem is kéne neki váltania? Mert azt gondoltam volna, hogy a sport azt jeleni, hogy tovább forgatja a motort az egyes fokozatokban, mint a normál állásban, de azért vált is, Így meg kb. 3 fokozatban vagy végig, azt kész.
Mondjuk emelkedőnél hasznos, olyankor szoktam használni.
"Debugging is like being the detective in a crime movie where you're also the murderer."
-
BlacKSouL
addikt
A fokozatmentes CVT váltó működési elve teljesen más, mint a fogaskerekekkel működő kézi vagy automata. Utóbbiaknál van egy áttételi viszonyszám, amely az egyik (hajtó) fogaskeréken meglévő fordulatszámot a másik, (hajtottra) módosítja. A két váltás között a gyorsítást a motor nyomatéka adja, ámde a motor nyomatékgörbéje nem egy vízszintes egyenes. Emiatt fordulatszámtól függően van ahol kicsi a nyomaték, van ahol nagy.
Ha a motor az alacsony nyomatékú tartományban van, akkor nem igazán gyorsít hatékonyan, de fokozatosan éri el a magas nyomatékú sávot. Mivel a fogaskerék-pár áttételi aránya azonos adott fokozatban, ezért a motor fordulatszámával kell a vezetőnek gazdálkodnia, vagyis emelkedőn, terheléskor, esetleg gyorsítási igénynél visszaváltunk, hogy a motor a kisebb fokozatban a felsőbb nyomatékgazdag tartományba kerüljön. Ezért is hívjuk ugye nyomatékváltónak.A CVT váltónál erre nincs szükség, mert ha jó a motor és a váltóvezérlés szinkronja, akkor mindig az ideális fordulatszám tartományban tartja a motort, az adott terhelés nyomatékigényéhez. Azaz egy alacsony terhelésű gurulásnál alacsonyan, a magas nyomatékigénynél magas fordulaton. A motor szempontjából az az ideális, ha egy 0-100-as 3/4 vagy padlós gyorsításnál vagy tartós emelkedőn mindig a nyomatékmaximumnál, vagy a nyomatékmaximum és a teljesítménymaximum közötti legkisebb fajlagos fogyasztású ponthoz tartozó fordulatban van a motor. Ezt csinálja a CVT váltó úgy, hogy bármely "fogaskerék" áttételi viszont meg tud valósítani. Azaz fokozatmentesen bármilyen arányt létre tud hozni, mindig az igénynek megfelelően.
A sport fokozatnak nagyjából ezt kéne csinálja, hogy minden helyzetben úgy véli hogy neked maximális nyomatékra van szükséged, ezért azt mondja, hogy akkor mindig 5500-on tartja a fordulatot, és a gázpedálra az áttétel módosításával válaszol csupán. Persze vezérléstől függően ennek vannak változatai, mondjuk csinálhatja azt is, hogy sport módban nyomatékmaximumtól teljesítménymaximumig engedi, és fokozatokat szimulál, de az csupán az emberi komforttényező miatt van, egyébként a konstans fordulat lenne az ideális.
Tehát ha egy ilyen autóban fokozatmentes a sport mód, akkor 0-végsebesség gyorsítást így csinálja meg, hogy nyomsz egy padlót, felugrik mondjuk 5500-ra a motorfordulat, és sebességtől függetlenül ott is marad, miközben a váltó folyamatosan az egyik tárcsát szűkíti, a másikat tágítja, egész a teljes tartomány végéig. Mondjuk 190-nél eléri az áttétel végét, akkor a maradék 20 km/h-t már motorból fogja gyorsítani, azaz abban a tartományban 5500-ról 6500-ra kúszik a fordulat, és eléred a végét. Persze ez nem teljesen ilyen szintetikus, és a vége se pont így van, de elméletileg így működne, vagyis 0-190-ig végig 5500-nál tartaná a fordulatot.
Aláírás (nem kötelező megadni)
-
BlacKSouL
addikt
Ja, és ugye épp ezért tud kisebb fogyasztást is produkálni a CVTs autó, mint a manuális és az automata, mert ő nem fél pörgetni a motort, de csak akkor pörgeti, mikor kell, és annyira amennyire kell. Míg kézi váltóval de automatával is adott méretű/áttételű fogaskerekek közé vagyunk szorítva. Azaz rengeteget gyorsítunk "nyomatékból", tehát nem a maximális nyomatékú fordulaton, hanem alatta, ott pedig fajlagosan többet fog fogyasztani az autó. Hiszen amikor felváltunk, akkor azért jellemzően inkább 2000-3500 körüli fordulatról indulunk, és haladunk az 5500 felé. Amikor elérnénk az ideálist meg megint felváltunk Kényelem és kopáscsökkentés kontra ideális fajlagos fogyasztás.
[ Szerkesztve ]
Aláírás (nem kötelező megadni)
-
sunny84
senior tag
mi is megyünk lacilandra összefuthatunk , bár mi óvárról indulunk még agyalás alatt van hogy mikor de tuti reggel a Kossuth utcai omw ről ott gyűlünk
" Ez nem autó ez HONDA " - Ha második vagy, te vagy az első, aki veszít. -
-
yodamester10
őstag
Véleményt kérnék azoktól akik 16"-ról váltottak 17"-ra,hogy mennyivel növekedett a fogyasztás,miben változott a menetteljesítmény stb.
-
hülyegyerek
addikt
válasz yodamester10 #47086 üzenetére
A szélesebb gumik miatt sokkal jobb az úttartása, fogyasztásban nem vettem észre különbséget.
hardverek × telefonok × autómobilok ¤ Mazda 6 GJ CD175 * Ceed JD
-
BigBlackDog
veterán
válasz yodamester10 #47086 üzenetére
Én fordítva váltottam, de szerintem a 17-essel stabilabb, nem akar folyton elpörögni intenzívebb indulásnál. Fogyim folyamatosan csökken, méretváltásnál nem éreztem különösen nagy fogyasztáscsökkenést.
[ Szerkesztve ]
-
senior tag
-
nagyúr
válasz yodamester10 #47086 üzenetére
Fogyasztásban ha van is, elenyésző. Rugózási komfort minimálisan rosszabb a 17-essel, de ez gumifüggő is. Jobban tapad, jobban tudsz vele tempósan megindulni, kanyarban jobb, nem nyúlós annyira. Szerintem téli-nyári simán lehet 17-es, mondom úgy, hogy nekem a téli 16os volt. De mindig megváltás 17-re cserélni.
Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!
-
yodamester10
őstag
Na majd jövőhéten kiderül mit tudok üzletelni a gumissal akinél a 16" vettem.Ha nem kell sokat fizetnem különbözetet lehet lecserélem.
-
DeathAdder
veterán
viszkozitást váltok, mindent a jó hidegjárás érdekében
-
demars
addikt
válasz DeathAdder #47093 üzenetére
Ha jól kalkukáltam pont nyár végén, ősszel lesz esedékes a csere nálam. Szerintem én is váltok ebbe az irányba
Az áram alatt lévő alkatrész ugyanúgy néz ki, mint amelyikben nincs áram, csak más a fogása!
-
z123456789
addikt
válasz yodamester10 #47086 üzenetére
Jobban néz ki az autó.
Észreveszem a 17-est, jobban kijönnek az úthibák. De az a kerékjárat még a 18-ast is elbírná szemre, szóval engem nagyon nem zavar. Nyugodtan válts, annyival nem rosszabb, mint amennyivel jobban néz ki.
Fogyasztásban, nekem semmi különbség.
Téli 16-os Hankookkal
Nyári 17-es Hankookkal -
martillo
tag
Lehet, hogy hulye a kerdesem, akkor sry...
Letezik az, hogy a klima alapbol bekapcsolt allapotban van a kocsiban? Megy a ventillator, megnyomom az A/C gombot es amit eloszor ir ki a kepernyore az az, hogy "A/C off". Azaz elso gombnyomassal kapcsolom ki? -
Qru
MODERÁTOR
Új hozzászólás Aktív témák
A nem szakmai témák megvitatására: Honda OFF topik
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen