- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Milyen RAM-ot vegyek?
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 9***(X) "Zen 5" (AM5)
- Gaming notebook topik
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- LG C3: egy középkategóriás OLED tévé tesztje
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- Formálisan megjelent a Microsoft felskálázó eljárása
Hirdetés
-
Retro Kocka Kuckó 2024
lo Megint eltelt egy esztendő, ezért mögyünk retrokockulni Vásárhelyre! Gyere velünk gyereknapon!
-
Összemoshatja a Google és a Magic Leap a valódi és a digitális világokat
it Együttműködésbe kezdett a Google és a Magic Leap nevű AR-startup.
-
Féltucat régi Samsung kapott új One UI-t, köztük az A52s
ma A 6.1 olcsó, drága, ütésálló és közönségkedvenc készülékekre is megérkezett.
-
PROHARDVER!
Honda topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
tibor.sz
tag
Sziasztok!
2005-ös 1.6i Civic Sportom van.
Szeretném lecserélni a fagyállót (még nem volt). A gépkönyvben az van, hogy használjam a gyári Honda All Season Antifreeze / Coolant Type 2 kombót. Egy-két fórum bejegyzést is találtam, ahol szintén ezt javasolják. Meg is venném, mert ilyenen nem akarok szarozni, de a neten nem találok magyar helyet ahol lehetne kapni. Csak USA és UK oldalakat dob fel a kereső. Van esetleg valakinek ötlete, hogy honnan lehetne ilyet venni? Illetve ha nem kapok gyári folyadékot, akkor helyette mit tegyek bele? Mekkora a hűtőrendszer térfogata (mennyi anyag kell bele)?
Előre is köszi.
Tibor
-
tibor.sz
tag
Sziasztok!
2005-ös (VII. generációs) 1.6-os Civicem van (D16V1). Lassan időszerű lenne a vezérlés cseréje (szíjak, görgők, vízpumpa). Milyen márkákat ajánlotok? Jelenleg Gates szíjak vannak rajta, de gyakran nyikorogtak, amit nem szerettem benne. Jó a Gates, vagy inkább Dayco, Contitech, INA, LUK, SKF? Vagy valami más márka?
-
tibor.sz
tag
Sziasztok!
Először is köszönöm a válaszokat a vezérlés cseréjével kapcsolatosan (milyen szíjak, görgők, vízpumpa).
Most egy újabb kérdésem lenne. 2005-ös VII. generációs 3 ajtós 1.6 benzines Civic. Hol van ebben az üzemanyagszűrő és milyen gyakran kell cserélni?
A Láng webshopban kétféle üzemanyagszűrőt találtam, az egyik a tankban van, a másik viszont annál jóval kisebb, gondolom valahova a vezetékbe lehet beépítve. A gépkönyv 40.000 km-enként írja a cseréjét, de a rajz alapján nem tudom eldönteni, hogy hol lehet. És ez szerintem a kisebbik (vezetékbe épített) szűrő lehet, nem pedig az, ami a tankban van.
-
tibor.sz
tag
Sziasztok!
Szerintetek a fagyálló meg tud romlani / le tud járni a szavatossága? Ma vettem a gépbe gyári fagyállót (ráadásul márkaszervizben), és itthon vettem észre, hogy az elején vannak különböző számok, amik nagyon dátumnak néznek ki. És az egyik ilyen szám az MFD 05.05.2020. Nagyon remélem, hogy ez nem a szavatossági idő lejárta.
-
tibor.sz
tag
Sziasztok! Egy újabb kérdés:
2005-ös (7. gen.) 1.6 Civic Sport. Vezérléscsere előtt állok. Már megvettem mindent, de a szerelő ma szólt, hogy azt elfelejtette, hogy le kell szedni a szelepfedelet is, ezért kell vennem szelepfedél tömítés készletet. A Lángnál nézegettem, de számomra tök ismeretlen márkák vannak (persze egyáltalán nem vagyok hozzáértő). Van Elring, Victor Reinz és Ajusa. Szerintetek melyiket vegyem, vagy egyik se jó és keressek mást? Akkor milyet?
Köszi
-
tibor.sz
tag
válasz CartmanLand0 #66998 üzenetére
Nekem 7. generációs Civicem van, én vettem újan, 120.000 km után már teljesen kopott, kifehéredett volt a bőr kormány, pedig nincs rinocérosz tenyerem. Valahol olvastam is róla, hogy ez kvázi típushiba. Lehet, hogy más Honfa típusoknál is előfordul, de erről biztosabbat a Jazz tulajok tudnának mondani.
-
tibor.sz
tag
Nekem egy ilyenem van, 2005-ös "Sport" verzió. Szalonban vettem, csak én használtam és azóta is imádom. Szerintem is a mai napig jól néz ki (szürke fényezés) és elképesztően megbízható. Nem kell tőle túl sokat várni (menetteljesítmények) és akkor nem fogsz csalódni. Ilyen idős korban a rozsdásodásra már valóban kell figyelni, de egyébként semmi más hibája nincsen. 180.000 km van benne és az összes futóműalkatrész még a gyári benne. Az olajszint két olajcsere között meg sem mozdul. Jelenleg már csak városi üzemben van (néha M0), de bírja a kiképzést. Másik autóm (Volvo V60) már hagyott cserben, ez még soha.
-
tibor.sz
tag
Sziasztok!
2005-ös 7. generációs 1.6 Sport Civic 180.000 km-rel (pont néhány hete írtam itt, hogy eddig soha semmi baja nem volt...).
Este asszony elment vele. Pirosnál megállt, majd mikor zöldre váltott betette egyesbe, elmondása szerint fémes hang, mikor valami törik és onnantól nem ment az autó. A motor szépen jár, a kuplung kiemel, be is lehet rakni sebességbe, csak nem megy.
Ötletek? Mi lehet ez? Nyelestengely csapágy? Annak nem kellett volna valami előjelének lenni? Pl. nehezebb váltás. Itt ilyen probléma előtte nem volt.
Ahogy néztem, Zsemitonál 75.000 a váltófelújítás úgy hogy odaviszed a rossz váltót és rögtön kapsz egy felújítottat (ha van nekik éppen). Ajánlanátok őket?
-
tibor.sz
tag
Bocsánat, biztosan hülye kérdés, de a féltengely törésnek nem lett volna utána egyéb jele? Azt értem, hogy ha eltörik, akkor megszűnik a hajtás. De ezenkívül simán gurul az autó? Mert mi utána elhúztuk az autót egy műhelyhez (majd hétfőn ránéznek) és sem a kormányzáson se a futáson nem éreztem problémát, pedig mindkét irányban rendesen ki volt tekerve a kormány.
-
tibor.sz
tag
válasz flegga92 #67487 üzenetére
Értem. Köszönöm a válaszokat mindenkinek, sokat segítettetek.
És ha már féltengelyt kell venni, azt hol érdemes? LÁNG-nál SOREA gyártmány lenne 59 ezerért, de jelenleg egy darab sincs az országban, Bárdinál BGA gyártmány 76 ezerért.
flegga92 30 ezret említett, de hol lehet ennyiért venni és milyet? És a fentebb írt BGA az milyen minőség lehet, mert nekem ezek a gyártmányok semmit nem mondanak.
-
tibor.sz
tag
válasz flegga92 #67503 üzenetére
Na, megnézte a szerelő az autót és láss csodát: eltört a jobb első féltengely. Úgyhogy respect mindenkinek, hogy így kapásból megmondtátok
Most már "csak" az alkatrész a kérdés, ebben kérnék tanácsot. Ami elérhető, az a BGA gyártmányú a Bárdinál (ezt én kedvezménnyel kb. 45 ezerért tudom megvenni) és a Csepeli bontóban van új utángyártott (a gyártót nem tudják megmondani, de szerintük jó minőségű) 35 ezerért. Ugyanitt van MTF-3 váltóolaj is 8.500/ literért, sok helyen az is készlethiányos. Ti melyik féltengelyt vennétek meg, vagy van-e más javaslatotok?
-
tibor.sz
tag
Sziasztok!
7. generációs (2015-ös) 1.6 benzines CIVIC. Kb. 180.000 km- van benne.
Milyen motorolajat ajánlanátok bele?
Eddig Castrol Edge Titanium FST 5W-40 A3/B4 ment bele. Megfelel ez a viszkozitás ilyen idős korban és ilyen futásteljesítmény mellett is, vagy ideje lenne váltani? Ha igen, mire?
Köszi
-
tibor.sz
tag
És ajánlod is? Ezt az Eco-Lite olajat 0w-20-al ajánlottad, 5w-30-al pedig az Eco-Nergyt. Ez pedig ugye Eco-Lite, de 5w-30.
Melyik lehet jobb, az Eco-Lite 5w-30 vagy az Eco-Nergy 5 w-30. Vagy ennyit már ne tököljek, mert mindegyik jó, és főleg jobb, mint az eddig használt Castrol 5W-40.
-
tibor.sz
tag
Sziasztok!
Honda motorkerékpárral / robogóval kapcsolatos kérdéseknek is van itt helye, vagy arra van külön fórum?
-
tibor.sz
tag
-
tibor.sz
tag
válasz Dan-szan #68757 üzenetére
Szerintem ezeket már nem dobozolják. Raknak az aljára és a tetejére körbe egy-egy hungarocell lapot, ami a sarkokat is védi és az egészet körbefóliázzák. Ez kb 4-5 cm-t ad hozzá a mosógép méretéhez magasságban, szélességben és mélységben is. De a termék adatlapokon meg szokták adni a bruttó (csomagolt) méretet. Mosógépet lehet eldöntve is szállítani, a dob külön csavarokkal rögzítve van, így nem tud mozogni.
-
tibor.sz
tag
válasz 1amarr #68780 üzenetére
Nekem ugyanilyen autóm van, ugyanennyi futásteljesítménnyel. És nem eszi az olajat egyáltalán. Még a büdös életben soha nem kellett két olajcsere között utántöltenem. Az autót új korától én használom.
Korábban Castrol 5W-40 olaj került az autóba (még a garancia idő alatt a márkaszervizben is, ugyanis a gépkönyv szerint ez is belevaló olaj), most legutóbb épp az itteni tanácsok miatt Motul ECO-lite 5W-30. Azóta még nem ellenőriztem, hogy ezzel van-e fogyás.
-
tibor.sz
tag
Sziasztok!
7. generációs (2005-ös) 1.6-os Civic. Váltóból búgó, picit talán kerregő hang jön. 190.000 km van benne. Kicsit beszartam, hogy váltót kell cserélni. Valami ötlet?
-
tibor.sz
tag
válasz tboy93 #69457 üzenetére
Köszi a választ. Elvittem egy ismerős szerelőhöz, ő hang alapján azt mondta, hogy biztosan nem kuplunk, inkább a nyelestengely csapágy, de nemcsak az, van ott valami más is.
Tudtok olyan "specialistát" ajánlani, aki Hondák váltójára vagy úgy általában váltókra szakosodott?
-
tibor.sz
tag
A helyzet az, hogy a szívemhez nőtt a kicsike. 2005-ben én vettem újan, azóta velem van. Családtag, na. És a mai napig szeretem. Van mellette egy Volvo V60, nyilván más kategória, de akkor is. 17 éves és még nem volt vele nagyobb gond. Ez az első. Szóval nem kérdés, hogy megcsináltatom-e, és az sem, hogy rendesen-e vagy csak úgy ímmel-ámmal.
Valaki tud nekem elérhetőséget küldeni Tóth Imihez? Remélhetőleg be tudja vállalni, mielőtt szétesik...
-
tibor.sz
tag
Sziasztok!
2005-ös (7. generációs) 3 ajtós 1.6-os Civicben mennyire nagy mutatvány a motortartó bak cseréje? Úgy értem, bármilyen autószerelő meg tudja csinálni, vagy itt is érdemes valami profi, Hondákat jól ismerő szakihoz vinni. És kb. mennyibe kerülhet?
-
tibor.sz
tag
Sziasztok!
Erre tudna esetleg valaki válaszolni?
2005-ös (7. generációs) 3 ajtós 1.6-os Civicben mennyire nagy mutatvány a motortartó bak cseréje? Úgy értem, bármilyen autószerelő meg tudja csinálni, vagy itt is érdemes valami profi, Hondákat jól ismerő szakihoz vinni. És kb. mennyibe kerülhet?
-
tibor.sz
tag
Nekem pontosan ugyanilyen autón kb. 1 hónapja cserélte Tóth Imi. 3-4 hetet kb. várni kell rá. Nálam cserélt kuplungot is, alkatrészben az a drágább, viszont a munkadíj így ugyanannyi, ha meg fél év múlva beszarik a kuplung, akkor a munkadíjat külön ki kell majd fizetni arra is. De majd ő megmondja, hogy milyen állapotban van a kuplung. És csak gyári alkatrészt használ.
Ha jól emlékszem:
- nyelestengely csapágy: 50e
- váltóolaj: 20e
- komplett kuplung: 110e
- munkadíj: 90eA váltónál még van két másik csapágy is, azokat nálam nem kellett cserélni, de ha kell, akkor az még ezen felül van, kb. +30e.
-
tibor.sz
tag
Sziasztok!
2005-ös (7. generációs) 1.6-os Civic kulcsa, pontosabban a kulcshoz tartozó központizár/riasztó távirányító műanyag háza kezdi megadni magát, le van törve belőle egy kis darab és ezért időnként már magától szétesik.
Hol tudok ilyet szerezni, illetve - gondolom - az újat össze is kell hangolni a régivel? Az sem baj, ha nem ugyanilyen gyári megoldás, hanem pl. valami modernebb "bicska" kulcs stb. És kb. mennyibe kerülhet?
-
tibor.sz
tag
Hoppá! Köszönöm! Erre nem is gondoltam.
Mondjuk az enyém csak két gombos és az ovális verzió: [link]
Ilyen ház is kapható ugyanitt, csak akkor sajna a bicskakulcsról le kell mondanom. Mert gondolom a kétgombos ovális elektronikája nem tehető bele a háromgombos bicskakulcsos házba...
-
tibor.sz
tag
A lényeg, hogy a végén jól sült el.
Az árak is normálisnak tűnnek, gondolom ebben már benne van a munkadíj is. A kérdés, hogy a váltóba gyári alkatrész került-e. A kuplungba szerintem nem, nekem 110k volt a gyári kuplung.
A motortartó bakot nálam is kellett cserélni, 40k volt a gyári (csak az első).
Szóval, szerintem nem jártál rosszul. Főleg ha működni is fog.
-
tibor.sz
tag
Sziasztok!
7. generációs 3 ajtós Civic két első ülés közötti rekeszének redőnyös fedelét meg lehet valahogy szorítani? Már annyira laza, hogy minden egyes gázadásnál / fékezésnél csúszkál össze-vissza.
-
tibor.sz
tag
Sziasztok!
7. generációs (2005-ös) 1.6-os benzines Civichez melyik Motul motorolajat ajánlanátok:
- Motul 8100 Eco-Clean,
- Motul 8100 Eco_Nergy,
- Motul 8100 Eco-Lite.A Motul olajválasztója bármelyiket ajánlja az autóhoz, ami már csak azért is érdekes, mert az Eco-Clean ACEA C2, az Eco_Nergy meg ACEA A5/B5, tehát inkább ez utóbbi lenne a Civicbe való, mert abba ACEA A3/B4 kell.
És ha már megvan, hogy melyik Motul típus, akkor 0W30 vagy 5W30? Mert mindkettőből van.
-
-
tibor.sz
tag
Ma voltam az olajshopban motorolajért és elbeszélgettem az eladóval, aki nagyon kedves és segítőkész volt. Nyilván megkérdeztem az ő véleményét is arról, hogy milyen olaj kell a 7. gen Civicembe, és azt mondta, hogy a mi éghajlatunkon, 2015 előtti autóba nem szabad 0w olajat rakni, 0w20-ast pedig pláne nem. Enni fogják. Szerinte az is kizárt, hogy annak idején (2005-ös az autóm) az európai gyártású autók 0w20-as olajjal jöttek volna ki a gyárból, így nem is lehet az a gyári olajuk. Talán akkoriban még nem is volt ez a viszkozitás.
Szóval ő a Motul Eco-Lite 5w30-at ajánlotta.
Nem vitának szánom, csak érdekességképpen írom meg, aztán persze lehet kommentelni is.
Új hozzászólás Aktív témák
A nem szakmai témák megvitatására: Honda OFF topik
- Traktor és kamion matricák széles választékban! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Motormatrica szinte minden motorra! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Arlo Smarthub VMB4540 Féláron!
- Üzleti és kirakat matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Gyönyörű autómatricák azonnal gyors országos kiszállítással! PH-soknak 30% kedvezmény!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest