- Elkészült Oroszország első litográfiai berendezése
- MSI blog: válasszunk notebookot akciósan!
- Melyik tápegységet vegyem?
- Vezetékes FEJhallgatók
- TCL LCD és LED TV-k
- Samsung LCD és LED TV-k
- Milyen Android TV boxot vegyek?
- Internet Rádió építése (hardver), és programozása
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- AMD Navi Radeon™ RX 7xxx sorozat
Hirdetés
-
Féltucat régi Samsung kapott új One UI-t, köztük az A52s
ma A 6.1 olcsó, drága, ütésálló és közönségkedvenc készülékekre is megérkezett.
-
Összemoshatja a Google és a Magic Leap a valódi és a digitális világokat
it Együttműködésbe kezdett a Google és a Magic Leap nevű AR-startup.
-
[SoP] Mozgásban a Concord, a Firewalk új játéka
gp A program a tervek szerint egy 5v5 felállású aréna shooternek készül továbbra is.
-
PROHARDVER!
Honda topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
veterán
Sziasztok.
Lenne egy klímás kérdésem. Adott egy 2008-as 1.8-as UFO Civic. Szerintem semmi baja a klímának, eddig még sosem "zavart" télen, hogy nem kapcsol be. Mostmár hozamosabb ideje 0 vagy az alatti hőfokok vannak és eddig télen ugye csak fűtöttem, ahogy bejött a meleg a klíma mindig tökéletesen működött. Most a hidegben ismét feltűnt, hogy a kompresszor nem indul be (eddig se ment telente hidegben, 4 éve van meg az autó) és gondoltam megkérdezem, hogy ez normális? Olvastam, hogy fagyban ez normális, hiszen a kondenzvíz nem tud elpárologni, hanem megfagyhat és kárt okozhat, viszont azt is olvastam, hogy a párátlanító esetében be kellene indulnia, de én akkor sem veszem észre, hogy behúzna. Hozzáteszem, hogy a párátlanítót én sosem használom, nem nyomkodom a gombját. Inkább csak sima meleget fújok az ablakokra, szerencsére nagyon hamar bemelegszik a kocsi, a fűtés tökéletes. Most is csak azért nyomtam a párátlanító gombját, hogy meghallgassam, hogy úgy beindul e a klíma. -2 fokban próbáltam.
Szóval fentebb leírtak fényében mi az igazság a klímával kapcsolatban?
Mert amúgy jönnek az enyhébb hőmérsékletek és szerintem megint működni fog... De azért gondoltam rákérdezek itt a fórumban, hátha vannak nálam hozzáértőbbek.
Előre is köszönöm, ha válaszol valaki.[ Szerkesztve ]
-
veterán
Egyébként ha már itt tartunk, csak megjegyzésképpen írom le, hogy a mai napig nem értem, hogy miért úgy csinálták meg a klímát, hogy ha beindítom a ventillátort kézileg, azonnal klímázik is a kocsi. Külön ki kell kapcsolni, ha nem akarom, hogy menjen. Olyankor jelenik meg az A/C off felirat a kijelzőn. Ha újra megnyomom, A/C on-ra változik. Amúgy meg ha bekapcsolom a ventillátort, hogy csak fújjon, semmi A/C kiírás nincs. Onnan vettem észre, hogy ilyenkor is klímázik, hogy a kocsi megvétele után, sima ventillátor használat után is tócsa maradt a kocsi alatt. Ami ugye a kondenzvíz, ami csak klíma működés esetén marad vissza.
Idióta módon oldották ezt meg a japánok. -
veterán
válasz BlacKSouL #62537 üzenetére
Nálam sokszor előfordul, hogy max ventilátort szeretnék fűtéssel mondjuk plusz 6 fokban, megyek pl 10 km-t. Teljesen feleslegesnek tartom ebben az esetben a klímát. Viszont kell a levegő, mert anélkül párásodnak az ablakok.
Amúgy értem az iróniát a fejlett nyugatiakkal kapcsolatban. -
veterán
válasz honda23 #62559 üzenetére
Köszönöm szépen az egyértelmű választ!
Ezt leírhatnák a gépkönyvben is. Mert ott pl ilyet írnak, hogy a páramentesítés bekapcsolásával jégteleníteni lehet az ablakokat, ilyenkor beindul a klíma is. Érzed az ellentmondást? Ha jég van, fagy is van. Ha fagy van, nem indul a klíma, mégis így írják le. Ahogy írtam, nem használom a páramentesítőt, annélkül sincs párám, elég a meleg levegő.
Szóval köszi a választ.[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz Pityulika #62572 üzenetére
Na várjunk. A szélvédő párátlanítására egy másik gomb felel az UFO-ban. Semmi köze a MODE gombhoz. A MODE gombbal persze, kiválaszthatod, hová fújjon levegőt a venti. De attól, hogy átállítom mondjuk, hogy csak a lábra fújjon, a klíma még bekapcsol. Automatikusan. A párátlanító gomb az más. Azt ahogy már írtam, nem is használom, az nincs bekapcsolva soha. Van rajta egy kis narancssárga led is, de azt nem kapcsolgatom.
-
veterán
válasz Pityulika #62577 üzenetére
Az a szélvédő párátlanító gomb. Van ilyen nekem is, mondtam, hogy nem használom. A mode gombbal csak simán a levegőt lehet fújni többfelé. Nekem jelen pillanatban a szélvédő-láb kombinációra van állítva télen, hogy ne párásodjon a szélvédő. De a párátlanító gombot (ami független a mode gombtól) nem szoktam használni. De ha be is kapcsoltam, mint legutóbb kipróbáltam, a klímát nem kapcsolta be, mert mínusz fok volt. Valaki meg is nyugtatott, hogy 3 fok alatt nem kapcsol be a klíma a fagyvédelem miatt, hogy ne keletkezzen kondenzvíz, hogy aztán ne tudjon odafagyni valahová és kárt okozni.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz Pityulika #62580 üzenetére
Teljesen mindegy, hová van állítva a levegő áramlás, a klíma a fagy miatt sehol sem kapcsol be. Hiába hallgatózom. A párátlanító gomb megnyomására sem.
Viszont amikor enyhül az idő, pont az a problémám, hogy akkor is mindegy, hogy hova van állítva a légbefújás, akkor meg automatikusan kapcsol a klíma is. Nem jelzi, hogy on vagy off az AC, de hallom és érzem, hogy megy. Külön meg szoktam nyomni az AC gombot, akkor kiírja az AC off. Akkor kikapcsol.
Aztán van a full automata üzemmód, az megint más. Ott a megadott hőmérsékletet veszi figyelembe. Ott mindent automatán csinál. -
veterán
válasz Pityulika #62585 üzenetére
Persze. Egyet kattan. Működik a relé. Ha 3 fok fölé emelkedik a hőmérséklet és bekapcsolom a klímát, lehet hallani egy kattanást. 3 fok alatt, most a hideg miatt nem kattan és nem megy a klíma. Csak azt akartam mondani, hogy folyamatos kattogást nem hallok, az baj is lenne, ha egyfolytában kattogna.
-
veterán
válasz Pityulika #62587 üzenetére
Én ma végre megjárattam a klímát a 4 fokban.😃
Ahogy elérte a 4 fokot a külső hőmérséklet, azonnal be tudtam kapcsolni a klímát. Fél perc után kikapcsolt (külső-belső hőmérséklet viszonya), majd újra bekapcsoltam. Így ment ez egy darabig. Úgyhogy a fagyvédelem nem engedi bekapcsolni hidegben, ez bebizonyosodott. -
veterán
Azért kíváncsi lennék, hogy a képződő kondenzvízzel mi lesz. Mínusz fokban valahová odafagy, ami csúnya dolgokat tud eredményezni, lévén a víz a hidegben tágul ugye... Én azért a helyedben mínusz fokokban óvatos lennék a klímahasználattal. Egyébként biztos bekapcsol? Mert lehet csak kijelzi, hogy megy, miközben fizikailag nem üzemel.
-
veterán
válasz Pityulika #62602 üzenetére
Biztos, hogy nem mindenkinél műkődik így a rendszer.
A szélvédő párátlanítása szerencsére a párátlanító gomb nélkül is igen hatékony. Még mínusz fokos hidegben is nagyon gyorsan, értsd 2-3 perc alatt langyos, majd nagyon hamar meleget fúj a ventillátor a nyílásokból. Ha ezt a szélvédőre irányítom, nagyon gyorsan leszárad. -
veterán
válasz dugynok #62603 üzenetére
Szerencsére alvázszám alapján az én Hondám nem érintett, ebben nem Takata légzsák van.
Amúgy az ilyesmit én mindig telefonon intézem. Vagy személyesen. Telefonon akkor, ha messze van az adott hely, ahová menni akarok. Élőben kérdezek, a másik fél válaszol és azonnal megkapom, amit akarok. Ez az online dolog szép és jó, csak haszontalan. Számtalan esetben derült ki az életemben korábban, hogy az élő az igazi. -
veterán
válasz szabonagyur #62606 üzenetére
Én sosem állítom az elején testre, mert annélkül is kb 10 perc után a mínusz fokból plusz 10 lesz és határozottan emelkedik tovább a hőmérséklet. Nem kaphat meg minden és mindenki mindent.
-
veterán
válasz szabonagyur #62608 üzenetére
Hát nálam fél óra után szélvédőre irányítva is megvan a 20 fok környéke akkor is, ha kint röpködnek a mínuszok.
A tiéd dízel? Mert ott nem csodálom, ha nehezen melegszik. -
veterán
Én ha bekapcsolok mindent, párátlanítást, jégtelelenítést, szélvédő és külső tükrök fűtését, akkor sem kapcsol be a klíma (kivétel 3 fok felett, akkor viszont a 40 fokban is 20 fokot tud csinálni, ha azt akarom). Igaz, hogy hamar eltűnik mindenhonnan minden jég és pára.
De ahogy mondtam is már, én nem használom a párátlanítást, annélkül sincs se pára, se jég, mindez nagyon hamar bekövetkezik. Ebből a szempontból is nagyon elégedett vagyok a kocsival, mert volt olyan autóm, amivel kínlódtam az ablakok belső párásodása, belső jegesedése miatt.[ Szerkesztve ]
-
veterán
Én azért egy fóliát tetetnék rá.
Annó én is lepolíroztattam lámpánként egy ötösért, de mondta a srác, hogy egy bizonyos réteget is lehoz a művelet. Olyan réteget, ami védi az UV sugárzástól a plexit. Ezért polír után elvittem egy másik sráchoz, aki fóliázással foglalkozik. Megcsinálta és most már 3 éve úgy néz ki, mint a tiéd. (UFO Civic 1.8, 140LE) -
veterán
válasz FollowTheORI #62664 üzenetére
Városi használatra találták ki (Urban EV Concept). Ahhoz elég a 300 km alatti hatótáv is. Bőven.
Az más kérdés, hogy nem a magyarnak lesz arra pénze, hogy ennyibe kerülő külön városi autót tartson. Pedig városban szerintem igenis van létjogosultsága az elektromos autónak. Iszonyú olcsó az üzemeltetése és szinte semmi nem tud elromlani rajta, tehát atom megbízható is lehet. Megy is, ha kell. Szóval jó kis kocsi lehet. De ennyiért max a nyugatnak lesz jó.[ Szerkesztve ]
-
veterán
Eddig sem Európa tartotta el a Hondát pl. Nem Európa miatt az ötödik vagy hatodik legnagyobb autógyártó a világon. Ráadásul úgy, hogy senkivel sem szövetkezett.
Az ID3-at meg várjuk még meg, van ott még bőven gond a szoftverrel, ahogy olvastam. És a VW sem ingyen fogja adni az autóit. Kiindulva egy egyszerű Golfból. -
veterán
válasz FollowTheORI #62668 üzenetére
Hány km a rokonokig az út?
-
veterán
válasz FollowTheORI #62671 üzenetére
Akkor azt tudnia kell. Leérsz, töltöd. Visszaút után megint töltöd. Mi a gond? Felteszed tölteni, mint egy telefont.
-
veterán
válasz dgyuri0123 #62673 üzenetére
Otthon vagy bármelyik háznál is lehet ezeket tölteni, nem? Lemegy a rokonokhoz és ott felteszi tölteni. Én így gondoltam.
Ha sima fali dugaljból nem lehet tölteni, na az probléma. Akkor kellene ilyen a fenének. -
veterán
válasz dgyuri0123 #62678 üzenetére
Ennyire sosem mélyedtem bele az elektromos autók tartozékaiba. De érdekes lenne tudni, hogy ha az ember kifizet tíz-tizenpár milliót egy városi autóra, vajon tudja e alapból otthon is tölteni vagy még többszázezer ft-ért külön kell vennie felszerelést otthoni töltéshez.
Én azt gondolom, ez benne van az árban, de ha valaki biztosan tudja, ne tartsa magában... Kívánmcsi vagyok.[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz dgyuri0123 #62680 üzenetére
Értem.
Persze ha alapból adnák az otthoni töltéshez szükséges felszerelést, akkor sem lenne egyszerű kivárni a tizenpárórás töltést, amíg legalább 80%-os lesz a töltöttség. -
veterán
válasz rothfb #62724 üzenetére
Na itt egy link olaj ügyben.
linkEszerint, meg amiket még olvastam, nincs nagy különbség a 0-ás és 5-ös olajok között. A 0w20-tól az 5w30-ig bármelyik jó, bár éghajlati szempontból nem indokolt a 0-ás olaj.
Én évek óta ugyanazt az Eneos Hyper Prémium 5w30-at teszem a kocsiba és tökéletes. Szuper japán prémium olaj, kevésbé hamisítják és az olajszint mindig ugyanott van, mintha odaragasztották volna. Tehát nem eszi. Igaz most van benne 100000 km. -
veterán
válasz tboldi #62727 üzenetére
Én cseréltem már 2 év után is egyszer, de ugyanannyi jött le, mint amennyit beletöltöttem.
A fél éves olajcsere, bár nem árt (nyílván), de szerintem felesleges. Éves a tökéletes. Vagy a km alapján.
A vékonyabb olajnak kisebb a viszkozitása.
Idézet a cikkből:"A leggyakoribb ellenérv az alacsony viszkozitású olajokkal szemben, hogy az általuk adott vékonyabb olajfilm kevésbé védi meg a motort a kopástól. Egy, a Honda kérésére készített tanulmány1 azonban kimutatta, hogy normál üzemi körülmények mellett nincs jelentős különbség egy 5W30-as és egy 0W20-as olaj között, a motorkopás tekintetében. Ha azonban az üzemi körülmények a normálistól eltérőek, például egy sportkocsi esetében vagy olyan járműveknél, amelyek nagy terhet cipelnek vagy vontatnak, 0W20-as vagy 5W20-as viszkozitású olaj használata nem javasolt."
Én pl nem egyszer, előzéseknél 7500-8000-ig elpörgetem a motort (persze csak üzemmelegen, olyan szép hangja van) és nem lennék nyugodt a 0-ás olaj vékonyabb filmrétegével.
-
veterán
válasz BlacKSouL #62730 üzenetére
Köszi.
De én megmaradok a Eneos full szintetikus 5w30-asánál. Évek óta bevált.
Gépkönyvben ez is fel van tüntetve, mint mínusz 30 foktól használható olaj. Mármint az 5w30, nem az Eneos. Indíthatóság szempontjából pl annyi a különbség a 0-ás olajhoz képest, hogy a 0-ással mínusz 35 foktól, a 5-össel mínusz 30-tól indítható az autó. -
veterán
Ááá, nem paráztam. Gépkönyvben szerepel az 5w30 és próbáltam egy jobb minőségű olajat keresni. Az Eneosról csupa jókat olvastam. Fontos volt az is, hogy ha egy mód van rá, olyan márka legyen, amit kevésbé hamisítanak. A Castrolt pl úton-útfélen pancsolják sajnos, tehát azt a márkát egy az egyben elvetettem.
-
veterán
válasz BlacKSouL #62735 üzenetére
"Az alacsony viszkozitás miatti hiba, vagy kopás nem magas fordulaton, üzemmeleg motorban fog bekövetkezni, hanem vagy hideg motorban, vagy alacsony fordulaton (=alacsony olajnyomás, alacsony áramlási sebesség, alacsony hidrodinamikai nyomás a csapágyban)"
Tehát általánosságban elmondható, hogy bár a 0-ás olaj hamarabb eljut a hideg indítás után a megfelelő helyekre, de ott amúgy kevésbé ken, mint pl az 5-ös.
Nekem úgy tűnik, az arany középút a legjobb. Számomra ebből megint az jön le, hogy az 5w30 a legjobb választás. -
veterán
Lefordítom.
A 0-ás (alacsony viszkozitású) olaj inkább vagy hideg motorban vagy alacsony fordulaton okoz kopást. Ezt írta le. Ha ez igaz, akkor hiába jut (relative) hamarabb olajhoz a motor, ott kevésbé tudja kifejteni a hatását. Logikus.
Bár ez meg ellentmond neki:
"Hideg motornál meg a 0W20 olaj is túl vastag, szóval a hiba nem a túl alacsony viszkozitás miatt fog bekövetkezni, hanem mert a még túl vastag olajat erővel tuszkolja át a rendszeren a szivattyú, ami miatt megnő a nyomás, előbb elenged a szelep, miközben az áramlási sebesség meg nem elégséges, vagyis az alkatrészekhez nem elég gyorsan jut az olaj, a hd csapágyban kóvályogni fog a tengely, és ha még ezt padlógázzal is fokozzuk, akkor meg garantált a hibalehetőség."[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
A nem szakmai témák megvitatására: Honda OFF topik
- Prémium autómatricák kedvező áron! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Autómatrica és prémium minőségű matricák PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- noblechairs Hero fekete/piros gamer szék eladó
- Raktáron! Új EVSE EV 3 fázisú 11kW-os hálózati töltők elektromos autókhoz, 3 év garanciával!
- Erős asztalláb (Steelcase)
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest