Hirdetés
-
Computex 2024: Léggel, vízzel – egy MSI VGA mindenek felett
ph Élőben is brutális a Fuzion hűtése, ami két verzióban, egy RTX 4090 és egy RTX 4080 Super kártyán is feltűnik.
-
Egyedi megoldást kínál majd a CMF első készüléke
ma Az első előzetesben látott, csavarszerű képződmény a Nothing Lock, amivel különféle kiegészítőket lehet majd a készülékre applikálni.
-
Akciófigyelő 2024: PlayStation Summer Game Fest leárazások
gp Számos játék szerezhető be az eredeti áránál olcsóbban, érdemes lehet a teljes listát átböngészni.
-
PROHARDVER!
iPhone felhasználók szakmai topikja
Kérek mindenkit, hogy a topikban kulturáltan kommunikáljunk: [link]
Archívum #1
Archívum #2
Új hozzászólás Aktív témák
-
senior tag
válasz burgatshow #304123 üzenetére
Nem hisztiként, csak mint tény: A jmf most épp sokkal (értsd igencsak szignifikánsan) jobb a dollárhoz viszonyítva (is), mint egy évvel ezelőtt. Ha ez számítana, akkor akár maradhatott volna is az ár jmf-ben
-
senior tag
válasz novi68 #304154 üzenetére
Azt az infót azért tegyük hozzá, hogy Applecare+ hivatalosan nem köthető Magyarországon, de ha már megkötötted, akkor teljesen hivatalosan használható.
Tehát AppleCare+ terméket hivatalos helyen nem lehet vásárolni.
Szerencsére van itt a hardveraprón is egy srác, aki megoldja.
Az AppleCare+ nem a legolcsóbb, de sok szempontból a legjobb. Az iStyle-nál vásárolt telefonra az iStyle-nál jobb áron lehet kötni biztosítást, ami még lopásra is kiterjed, ráadásul az iStyle hivatalos márkeszervizzel is rendelkezik, szóval összességében kérdéses, hogy az AppleCare+ a legjobb biztosítás-e idehaza... (én ennek ellenére AppleCare+ biztosítással rendelkezem....) -
senior tag
válasz markknight #304171 üzenetére
Valahogy hozzá kell adni az elején a HBO Max-ot, Netflixet stb az TV app-hoz, és akkor igen. De azt nem tudom, hogy mindegyiket hozzá lehet-e adni, illetve azt sem, hogy utólag hogyan kell (nekem pl. a TV appon belüli keresés AppleTV-n látszólag nem hoz a Netflix-ről eredményeket, de HBO Max-ról és Disney-ről igen...)
(Ja mégegy, az AppleTV-n is van Apple TV app ... én az ezen belüli keresésekről beszélek)[ Szerkesztve ]
-
senior tag
Nagyon gáz szvsz. Egy halom funkció, mint pl. az Apple Pay, mobilbak-appokba való belépés, kétfaktoros online autentikációs megoldás, stb használja biometrikus azonosítóként a FaceID-t. Az ApplePay esetén minden fizetéskor pötyögni mindenki előtt a jelkódot nem túl nagy élmény, és drasztikusan rontja a megoldás biztonságát, de pl. a mobilbankokba való belépés (pl. Erste George, Otp mobilbank stb appoknál) sem olyan kellemes, ha mindig meg kell adj egy PIN-kódot vagy jelszót, arról nem is beszélve, ha online fizetéskor a pl. a "Verified by VISA" és MC-s párja telefonos azonosítást kér...
A FaceID-val ezek egy pillantás a telefonra, és meg van. FaceID nélkül b.szakodhatsz PIN-kódokkal, jelszavakkal... más dimenzió... -
senior tag
válasz cross56 #304190 üzenetére
Próbáld meg: fizetési mód hozzáadása, majd Hitelkártya/Bankkártya legyen kicsekkolva, és add meg direktben a kártyaszámot, lejárati időt, és biztonsági kódot (tehát nem az ApplePay-en keresztül). Majd válaszd ki ezt alapértelmezett fizetési módnak.
Csak egy tipp.[ Szerkesztve ]
-
senior tag
válasz allein #304194 üzenetére
Apple Care+-hoz nem kell számla, az viszont igen, hogy 60 napnál ne legyen régebbi az eredeti vásárlás. A checkcoverage.apple.com-on tudod leellenőrizni, hogy az ő rendszerük mit tart nyilván vásárlási dátumként. A telefonnál nyilván az emagos kiszállítás +-1-2 nap lesz a nyilvántartott dátum, de az óránál, na az érdekes, mert ha nincs róla papírod, akkor esélyes, hogy nincs is az Apple által imert eladási dátum. Szóval nézd meg a checkcoverage.apple.com-on, szériaszám alapján. Ha nincs a rendszerben nyilvántartott dátum, akkor ezt csak az eredeti számla/nyugta segítségével tudod bevitetni, tehát ha ez nincs meg, akkor az AppleCare+-ot elfelejtheted.
A telefon esetében le kell futtatnod egy diagnosztikát, ami feltölti az Apple rendszerébe az aktuális állapotot, tehát a telefon jó kell legyen... de gondolom ez nem probléma.
A srác, aki itt "árulja" az AppleCare+-t, teljesen korrekt, én is nála kötöttem telefonra és órára is.
Jobb, mint az AppleCare+ csak esetleg olyan cégeknél lehet, akik hivatalos szervizek is, iSTYLE, iCentre, stb., de sajnos ezek csak a náluk vásárolt cuccokra kötnek biztosítást. Más készülékbiztosításról nem nyilatkozom, talán a fórumtársak, de olyan készülékre, amihez nincs számla, valsznűleg sehol nem tudsz kötni biztosítást... (kivéve az Apple-nél, HA benne van a rendszerükben....)
Az AppleCare+ minden eddigi információm alapján teljesen okés itthon is, ha már meg van kötve, reméljük az is marad. De nem olcsó, csöppet sem....[ Szerkesztve ]
-
senior tag
válasz Pedramek #304201 üzenetére
Én annyit írtam, hogy nem olcsó. Ezt szerintem egyszerű megérteni, nem? Nem hasonlítottam semmihez.
De ha már itt tartunk, Watch Ultra 2-re pl. lényegesen olcsóbb az iSTYLE 30ezres Extra biztosítása, ami még lopáskárt is tartalmaz, mint a 45ezres lopáskár nélküli AppleCare+.
A 0 önrészt pedig őszintén remélem, hogy igaz is (talán linkelsz is nekem valami hivatalos forrást ehhez), mert nekem is AppleCare+-om van Watch-ra is, iPhone-ra is.[ Szerkesztve ]
-
senior tag
válasz trobi28 #304344 üzenetére
Én úgy tudom, hogy ezek az eszközökkel adott "ingyenelőfizetések" csak az új vagy "visszatérő" előfizetőkre érvényesek, tehát ha már van Apple Music vagy Apple One-od, akkor azzal az AppleID-val nem tudod aktiválni az ingyen-előfizetést, amellyel van az előfizetésed.
(erre egyébként pl. az iSTYLE is felhívja a figyelmet az "ajándékokkal" érkező termékeknél).[ Szerkesztve ]
-
senior tag
Németországban 2 év a kötelező jótállás, de az AC+ nem csak jótállást, hanem készülékbiztosítást is tartalmaz olyan véletlen káresetre, amit a jótállás amúgy nem fed.
Az "okosban" ill. azt jelenti, hogy külföldön kell megkötnöd (vagy online), és nem fogadnak el magyar bankkártyát a fizetéshez, ezért kell legyen külföldi bankkártyád. Ha ilyen van, te is meg tudod kötni, akár utólag is a Németországban vásárolt dolgokhoz. Tökmindegy, hogy hol vásároltad, mert nem kell hozzá vásárlási bizonylat, ha benne van a rendszerükben az első aktiválás dátuma (az online kötött AC+-hoz tudomásom szerint soha nem kellett vásárlási bizonylat, de legalábbis régóta nem kell). Márpedig az benne lesz, ha hivatalos forrásból vetted, akár Magyarországon is. Ergo: az AC+-t mint terméket nem forgalmazzák Magyarországon, ezort nem a vásárlás helyéhez köztött az AC+, hanem az AC+-t megvásárló személy pénzügyi illetékességéhez. Egy Németországban élő személy is vásárolhat Magyarországon iPhone-t, amihez utólag otthon köthet AC+-t, és ebben már nincs kiskapu. Az online forgalmazásnak viszont nehéz a "helyét" definiálni egy olyan termékre, amit nem küldenek konkrét szállítási címre, csak egy befizetésnek kell teljesülnie... ezért itt azt a megszorítást alkalmazzák, hogy a fizetőeszközöd legyen olyan országbeli, amelyben forgalmazzák. Ebben a logikában az online AC+ vásálás "helye" megegyezik a fizetőeszköz illetékességi helyével. A magyar "kiskapu" az, hogy mondjuk német illetékeségűnek adod ki magad...
A "még elnézi" is csúsztatás, a valóság inkább az, hogy "már a magyar szervizek is elfogadják". Különben itthon is kitörölhetnéd a fenekedet a németországban boltban vásárolt AC+-szal.[ Szerkesztve ]
-
-
senior tag
válasz Krethx #304465 üzenetére
Többen is írták már itt (a topik-ban) hogy Magyarországon vásárolt telefonra nem lehet.
Bocs, de ez konkrétan hülyeség. Pár napja kötöttem AC+-t egy itthon, az iStyle-nál vásárolt iPhone 14Pro-ra és kb egy hónapja egy szintén az iStyle-nál vásárolt Apple Watch Ultra 2-re. Mindkettőt az itt a hardveraprón hirdfető srác segítségével, akit mellesleg csak ajánlani tudok, nagyon korrekt.
10-15 perc alatt megvan (ha tudsz online utalni), és már csekkolhatod is le a hivatalos apple oldalakon(ől. checkcoverage.apple.com), amik jelzik is, hogy AC+ van a telefonodon.
A srác azt írta, az Apple Támogatás app-ban (ha tt akarod nézni) lehet, hogy kell 1 nap, mire megjelenik, de nekem ott is azonnal látható volt a telefonra kötött AC+.[ Szerkesztve ]
-
senior tag
válasz Krethx #304505 üzenetére
A support app-ban idehaza (ha a magyarországi regisztrációjú az AppleID-d) nem ajánlja fel az Apple Care+-t. De pl. a külföldön vásárolt Mac-emre felajánlotta a "sima Apple Care-t, azt is csak a telefonos ügyfélszolgálaton keresztül.) Ezért kell online venni, külföldi bankkártyával, mert a magyart nem fogadja el. Ha még a 60 napon belül vagy, akkor írj a srácnak, aki hirdeti itt az AC+-t, és kérdezd meg tőle szériaszám alapján, ő pontosan meg tudja mondani, hogy lehet-e rá kötni AC+-t.
De ha nem erre gondoltál, hanem hogy a telefon nincs benne a support app-ban, akkor ez a Yettel-re érvényes, és nem a "magyarországon vásárolt telefonokra" általánosan. (egyébént ha ez a helyzet, akkor az fura hogy a support app-ban nem elérhető... Valószínűleg nem adták hozzá vagy nem adják hozzá az Apple rendszerébe a vásárlás dátumát, azért. Nekem egyszer, régebben történt ilyen, és akkor az Apple-nek beküldve a vásárlást igazoló számlát, bekerült a rendszerbe rendesen. A checkcoverage.apple.com mit ír ki a szériaszámra?).
Mellékelek egy képet a support App-ból, amin jól látható, hogy két Apple cuccon is van AppleCare+ nálam. Mindkettő hazai vásárlás:
[ Szerkesztve ]
-
senior tag
válasz zedok #304508 üzenetére
Magyar hivatalos ártábla nincs, mert Magyarországon nem értékesítik az AC+-t. Az iStyle honlapján nem az AppleCare+ árak láthatók, hanem a "sima" ("plusz" nélküli) AppleCare-árak, ami gyakorlatilag kiterjesztett gyári garanciát jelent, ugyanazokal a feltételekkel, mint az egyéves gyári garancia, csak ezt a világon bárhol érvényesítheted, ahol van hivatalos Apple vagy Apple-partner szerviz. Mivel idehaza úgyis ártól függően 2-3 év garancia van, csak speciális esetekben érheti meg ennyi pénzt kiadni érte. Az AppleCare+ teljesen más kategória, mert a kiterjesztett garancián felül biztosítást is tartalmaz, ami miatt már megérheti.
Szóval hivatalos magyar árak nincsenek, aki kínálja, maga szabja az árat (attól függően, neki mibe kerül, és mennyit tesz arra rá a szolgáltatásáért), illetve tájékozódásként meg lehet nézni pl. az angol árakat: https://www.apple.com/uk/support/products/iphone/
Ha rákeresel a hardveraprón, akkor találsz teljes táblázatot magyar "nemhivatalos" árakkal, illetve a szifon.hu-s sráccal is kapcsolatba léphetsz, ő is tuti mond árat Neked.
[ Szerkesztve ]
-
senior tag
válasz Mindent bele #304516 üzenetére
100%-osan nem.
De van egy az esetek többségében működő megoldás:
- hagyd regisztrálva az iMessage-nek mindkét számot
- "Új beszélgetés indtása" alatt állítsd be azt, amiről az SMS-eket akarod küldeni - ez egyértelmű, ha te kezdeményezed az új üzenetváltást
- ha biztosra akarsz menni, hogy SMS-ént csak arról a számról megy ki, akkor a folyamatban lévő beszélgetéseknél a direkt válasz helyett mindig az új üzenet ikonra kattints, add meg a címzettet, és ki fogod tudni választani, hogy melyik kártya legyen a küldő:[ Szerkesztve ]
-
senior tag
válasz Cyberbeni #304598 üzenetére
A Tap To Pay-nek alighanem az elfogadóoldali implementációja az újítás (akárcsak az Apple Pay-nek), nem véletlen, hogy egyelőre ez is csak kevés országban érhető el (ahogy anno az Apple Pay is indult).
Ne ismerem a részleteket, de ha pl. bárki (egy magányzemély) is aktiválhatná a bankszámláján vagy kártyaszámláján) a tap to pay-t (ami így kvázi-átutalássá válik), akkor az nagyon érdekes és új dolog lenne, szvsz.
Ha csak üzletek/vállalkozások számára lesz elérhető, akkor is biztosan van előnye annak, hogy nem kell mobil terminált használni (ahol eddig azt használtak, pl. vendéglőkben, futásrszolgálatoknál, stb.), de ez csak akkor, ha az androidos világban is implementálva lesz, és ha android és iPhone között is megy, különben nem sok értelme van, nem feltételezheted, hogy minden ügyfelednek iPhone-ja van...
De mondom, nem ismerem a konkrét részleteket. -
senior tag
válasz Cyberbeni #304625 üzenetére
Oké, köszi a felhomályosítást
(egyébként nem vitának szántam csak egy megjegyzésnek, és a korrektség kedvéért "toltam be", hogy nem ismerem a részleteket. Nem rúgtál belém, köszi az infót. És akkor a lényegi kérdés, ami miatt "érdekesnek" érzem: Tap to Pay két különböző országbeli/pénzügyi illetékességű személy között működik-e? Ha igen, az "Azonnali Fizetési Rendszer 2.0" is? Tényleg csak kérdés.)[ Szerkesztve ]
-
senior tag
válasz M1995 #304638 üzenetére
HEIF az tényleg zseniális, egyetlen aprócska probléma vele, hogy nem eléggé eltejedt, és sok helyen nem elfogadott, ezért sokszor konvertálgatni kell JPG-be vagy PNG-be. Ez a fórum pl. megjeleníti a HEIF formátumot?
A nyílt rendszer vs zárt rendszer vitának valószínűleg soha nem lesz vége, mert mindkét oldalon vannak előnyök és hátrányok is, és egyéni pririzálás kérdése, hogy ki mit tart fontosabbnak.
Tény, hogy iOS-szel nem lehet annyi mindent megcsinálni, mint Androiddal, ugyanakkor tény az is, hogy az Apple ökoszisztémában nagyjából fölösleges pl. vírusirtót használni, és a különböző telefonos malware-eknek is - úgy érzékelem - az Android inkább ki van téve. De ez csak két példa a pro-kontra érvrendszerből, amit mindkét oldalon fel lehet hozni.
[ Szerkesztve ]
-
senior tag
Annyiban van, hogy egy ideje Apple Pay-t is hozzá lehet adni elsődleges fizetési módként, nem csak direktben egy bankkártyát. (vagy erre gondoltál Te is?)
Volt már itt egy fórumtárs a napokban, akinek az ApplePay volt beállítva elsődleges fizetősi módként, és ugyanezt a jelenséget tapasztalta, hogy nem tudta levonni az iCloud+ árát, és a fizetési adatai frissítését kérte. Nála is az volt a megoldás, hogy direktben hozzáadni a bankkártyát, és nem ApplePay-en keresztül.
Ez valami bug lesz szvsz...[ Szerkesztve ]
-
senior tag
Ugyanígy vagyok vele én is (a 3G óta használok iPhone-t, de még "mac.com-os" AppleID-m van ), nem is értettem elsőre, hogy mi a gond, de ha megnézed, ott van bizony az ApplePay fizetési módként, nem tudom, mióta, és nem kizárt, hogy újabban az AppleID létrehozásánál valahogy belekever az ApplePay-be (vagy direkt azt állít be defaultként, ergo a megadott bankkártyaadatokat ApplePay-be veszi fel, és azt állítja be), mert nem az első fórumtárnál látom már ezt a gondot. Nem tudom, mi oka lenne valakinek az Apple Pay-t beállítani/használni fizetőeszközként az AppleID regisztrációjakor, amikor az Apple Pay is AppleID-hoz kötött, szóval így is, úgy is be kell adni a bankkártya adatait még az AppleID létrehozásánál...)
[ Szerkesztve ]
-
senior tag
válasz kchris78 #304657 üzenetére
Igen, tudom, és erről beszéltem lényegében, csak nem akartam ilyen "mélységekbe" menni.
(globális moderátor vagyok egy fórumban, ami PHPBB-t használ, és ott nem megy a HEIF-megjelentés /tudtommal/. Ugyanakkor nem kizárt, hogy van extension-ja a PHPBB-nek, vagy egy újabb verzió már "tudja" a HEIF-et és az, hogy mondjuk eg fórum használ-e ilyen extension-öket /mindegyik kicsit nehezít a fórummotor karbantartásán/, az már a fórumgazdát dícséri)A lényeg: a HEIF sajnos nem elég elterjedt még, és ebből annyi kényelmetlenségem volt már, hogy magamnaál inkább kikapcsoltam /annak ellenére, hoyg minden tekintetben jobbnak tűnik, mint a JPEG-töörítés az iPhone által alkalmazott beállításokkal).
[ Szerkesztve ]
-
senior tag
válasz Stauffenberg #304965 üzenetére
...amit én mindig kikapcsolok
-
senior tag
válasz Šolaire #305057 üzenetére
Én pont fordítva, mindig vezetéskesen töltöttem az XS-t, kivéve amikor kocsiban volt
4 év után 83%.
A különbség a kettő között, hogy a "drótnélküli" töltésnél mindig nagyon melegedett, dróton soha.
Jelenleg ugyanígy hasnálom a 14Prót-és ugyanaz a jelenség, drótnélkülin melegszik, dróton nem. A drótnélküli töltésen való melegedést az AW Ulra 2-m is produkálja, néha kellemetlenül meleg, amikor töltés után fölveszem.[ Szerkesztve ]
-
senior tag
válasz SUPREME7 #305324 üzenetére
Elég betegnek tűnik ez a telefon.
Beállítottál rajta levelezést?
Ha igen, próbáld meg, hogy a mailbox beállításoknál kikapcsolod a push-t (Beállítások -» Mail -» fiókok -» Új adatok begyűjtése, állítsd mondjuk 15 percre), htha az javít a helyzeten. De ettől függetlenül, nem kellene ennyire merülnie, az az akksi szerintem beteg, de nagyon (vagy zárlatos a telefon valamelyik alkatrésze). Szerintem. Szóval javaslom, vedd fel a kapcsolatot a Rejoy-jal, mert itt valami hardveresen nem kóser.[ Szerkesztve ]
-
senior tag
WorkOutDoors.
Ha felhőben is akarod tárolni az edzéseket, akkor plusz egy Strava account, de ne a Strava appot használd edzés trackeléshez. WokrOutDoors fényévekkel jobb trackeléshez, és fel tudja tölteni a Strava-ba az edzéseket, ha szükséged van rá. Ha kültéri edzést trackelsz, a telefont nyugodtan otthonhagyhatod, elég lesz az Ultra 2 a karodon.
[ Szerkesztve ]
-
senior tag
válasz Bossp #305665 üzenetére
Ha tényleg gyári beállításokkal produkálja ezt, akkor valami nincs rendben a kijelzővel. Láttam már ilyent iPad-en is (igaz az nem OLED-es volt), beteg volt a kijelző.
Az iPhone-ok OLED kijelzője (is) gyönyörű ternészetes színeket produkál és kontrasztos i Youtube-bal. De az is lehet, amit az előttem szóló írt, hogy hozzá vagy szokva a túlszaturált, természetellenes képhez...[ Szerkesztve ]
-
senior tag
válasz Bossp #305671 üzenetére
Szerintem ne vacakolj, küldd vissza és kérj egy másikat, vagy ha nem megy, állj el a vásárlástól. Az alapján amit leírsz, hibás példányt kaptál. Ami tök ritka az iPhione-oknál, tehát nagyon "szerencsés" vagy
(épp a tegnao nézegettem a batázom Samsung S23-as telefonjkán az én iPhone-ommal /még a korábbival, az XS-sel/ készített képeket, semmi ilyent nem tapasztaltam.)[ Szerkesztve ]
-
senior tag
válasz tothjozsi96 #305927 üzenetére
XS-ről váltottam 14Pro-ra (128GB) szeptember végén. Az XS-t (64GB) 80ezerért tudtam eladni kb gond nélkül (83%-os akkuval, NEM a Rejoy-nak ), a 14Pro-t durván 410-ért kaptam meg, vagyis majdnem 300K ráfizetéssel az XS gyári akkucseréjéhez képest
NEM ért meg ennyi ráfizetést (ráadásul ezen felül még AC+-t is vettem hozzá, meg gyorstöltőt, stb. ha már lúd, legyen kövér), és ha te jól elvagy a 11 Pro-val, és nincs hiányérzeted, akkor majdnem biztos vagyok, hogy ugyanez lesz a véleményed, amint elmúlik az újdonság varázsa. A 11 Pród még majdnem 2 évig támogatott (iOS 18-at még meg fogja kapni), szerintem állj ellent a zsebed viszketésének (nekem is ezt kellett volna tennem), és maxold ki az életét. Az még egy tökéletes telefon.
A legeslegújabb iPhone-ra való upgrade pedig szerintem már évek óta úri muri (értsd: ha nincs jobb helye a pénzednek, költheted éppen erre is). Marginális fejlesztések úgy eladva, mintha a világ legnagyobb szenzációi lennének - miközben a forgalmazók (a hivatalosak is) az előző évi modell készleten maradt darabjaitól nyomott áron prbálnak megszabadulni - ez utóbbit érdemes kihasználni szvsz.
Just my two pence.
(huhh, mennyire nem leszek itt népszerű a véleményemmel... de akkor is ez).[ Szerkesztve ]
-
senior tag
válasz BDave #306007 üzenetére
Apple kiegészítőkre vonatkozik az 1 év jótállás számla nélkül?
Attól függ, milyen kiegészítő (nem mindegy, hogy pl. egy AirPods-ról vagy pl. egy tokról van-e szó), és hogy benne van-e az Apple rendszerében a vásárlás dátuma. Ha van sorozatszáma, akkor annak begépelésével itt tudod ellenőrizni, hogy él-e rá az egyéves Apple-garancia: [link]
-
senior tag
válasz Aksomatic #306145 üzenetére
Az AppleCare+ mellett főleg az szól, hogy a világon bárhol érvényesítheted, ahol hivatalos Apple szerviz van, és nincs kekec, vagy cserélik, vagy eredeti alkatrészekel javítják. Semmiféle papírra nincs szükség, a z Apple rendszerében látszik minden, sorozatszám alapján látják, hogy biztosított a készülék.
Az AppleCare+-nál korlátlan a káresemények száma, a legtöbb harmadik fél által nyújtott biztosítás egy-két eseményre korlátozott.
Az AppleCare+ a biztosítás akkumulátor túl gyors öregedésére is vonatkozik, ez harmadik félmél nem biztos...
Az AppleCare+ esetében a készülék a "kedvezményezett", tehát el is adhatod a cuccost meglévő AppleCare+-szal, az az új tulaj esetében is élni fog. Harmadik félnél kötött szerződés esetében ez nem biztos, hogy így van (a készülék tulajdonjogával a biztosítás kedvezményezettje nem feltétlenül változtatható, de ha igen, külön procedúra tudomásom szerint)
ÁLLÍÓLAG itthon nincs is rá önrész a káreseménynél, bár erről megbízható forrást még nem találtam, csak itt a fórumokon állítják többen.
Mindezek mellé jön egy nagyon szubjektív dolog: az AppleCare+ sokezere embernek már sokszor bizonyított, kicsi vele a rizikó, hogy a káresemény bekövetkeztekor "kekeckednek" veled.
Ugyanakkor az AppleCare+ sajnos általában a legdrágább opció.
Lopást fedező változata is vn, de az egyrészt nagyon drága, másrészt nem világos, hogy itthon milyen esetekben nyújt fedezetet, ha egyáltalán nyújt.A Telekomnál tudtommal csak Telekomnál vásárolt készülékre lehet kötni, bár ha amúgy is ott akarod vásárolnia, akkor ez a szempont lényegtelen. Mindenféle biztosítási terméknél a lényeg a részletekben van, tehát előbb alaposan böngészd át a biztosítási feltételeket. Lehet jobb tehát a Telekom biztosítása, mint az AppleCare+, főleg árban, és főleg, ha lopásra is nyújt fedezetet... de a feltételeket mindenképpen érdemes ismerni.
[ Szerkesztve ]
-
senior tag
(Tegnap kaptam egy levelet, hogy a Simple-nél most vezetik be a kétfaktoros autentikációt. Értelmezésem szerint fizetéskor emailben(!!!) küldenek egy kódot, és azt is be kell pötyögnöd... Na ze így már nem is annyira Simple , ráadául az e-mail a lehető legrosszabb választás erre, mert az e-mailek megérkezési ideje nem garantált /nálam a POP3-alapú telekomos e-mail-fiókomba /van IMAP-es is of course/ jellemzően átlagosan inkább percek múltán érkezik meg az e-mail/... de ha már kell a kétfaktor, akkor nem tudták iPhone-on FaceID-val megoldani, ahogyan kismillió alkalmazás meg tudja /pl. mobilbank alkalmazások is fizetésjóváhagyásnál/ ??? Aztán még az lesz a non-plusz-ultra, ha a benne lévő 3rd Party-kártyával való fizetéskor még a kártyatársaság is kéri majd a külön autentikációt /pl "Verified by VISA/, na az már dokfaktoros lesz, és épp a Simple lényegét nullázza iPhone-on... ).
[ Szerkesztve ]
-
senior tag
válasz icecave #306152 üzenetére
Az ugye megvan, hogy nem csak a Simple alkalmazásban tudsz Simple fiókkal fizetni, hanem van SimplePay is? Elég sok szolgáltatónál lehet ezzel fizetni, és eddig egy kényelmes módja volt a fizetésnek...
Tájékoztatunk, hogy a Simple-fiókhoz kapcsolódóan elérhetővé vált a kétfaktoros fiókazonosítás funkció emailes bejelentkezéshez, ezáltal tovább bővült a Simple biztonsági megoldásainak köre.
Biztonsági okokból, a jogosulatlan és jogellenes belépési kísérletek megakadályozására és a Simple-fiókod és abban tárolt személyes adataid védelmére a mai napon aktiváltuk az emailcímedhez tartozó Simple-fiókodon a kétfaktoros azonosítást.
✅Ez azt jelenti, hogy a következő, Simple-fiókodba történő emailes bejelentkezésedkor a regisztrált emailcímedre küldünk egy hat számjegyből álló biztonsági kódot, amelyet - a bejelentkezés helyétől függően, a Simple vagy Simple Classic alkalmazásban vagy a SimplePay felületen - meg kell adnod a fiókba való bejelentkezéshez, a Simple jelszavad mellett.
-
senior tag
válasz lsebestyen #306153 üzenetére
Oké, IGAZ, figyelmetlen voltam! a böngészős rész kimaradt nekem, szóval kukiban fogja tárolni az azonosító tokent /ami valószínűleg időnként lejár majd/.... de akkor is ott van az, hogy email-t küldenek, ami lassú... Egy FaceID-s azonosítás - ami már kb mindenhol megvan - remélhetőleg leváltja majd ezt az "email-esdit"
No majd meglátjuk
Mindenesetre egyre kevésbé "simple" az a Simple... pedig kegyik kedvenc alkalmazásom.
[ Szerkesztve ]
-
senior tag
válasz Stauffenberg #306304 üzenetére
Ehhez hozzáadnám, hogy SOKKAL jobban melegszik a vezetéknélküli töltés közben az iPhone /és vele együtt az akku/, mint a vezetékes töltés közben. Tehát ha árt az akkunak a melegedés, akkor biztosan jobb vezetéskesen tölteni, mint vezeték nélkül.
Konkrét tapasztalat, és ez így volt/van, amióta támogatja a vezeték nélküli töltést az iPhone. Mellesleg a Watch-ra is igaz, hogy nagyon melegszik töltés közben, ráadásul rövid töltés alatt is nagyon kimelegszik (saját gyári töltőfejével és töltőjével). Ebből a megfontolásból érdekes lehet, hogy mi árt jobban: gyakran tölteni vagy lemeríteni akár 10% lalá. de ritkábban tölteni.[ Szerkesztve ]
-
senior tag
válasz markknight #306306 üzenetére
Mi nem igaz? hogy jobban melegszik a vezeték nélkül töltés esetén? Dehogynem. Nagyon is igaz, Én is töltöm wireless-en XS óta, az autómban már a 10W-os töltővel is haalálf.szára melegedett az XS, most eg másik töltő van (asszem 12W-os), és azzal is melegedett az XS is, a 14Pro meg még jobban.
Az Ikeás 5W-os übergagyológus töltővel talán nem melegszik (annyira), de azzal meg soha nem töltődik fel tokon keresztül, ezért meg nem fogom kiszedegetni a tokból, inkább egyszerűen bedugom a kábelt.
A Watch pedig nem melegszik, hanem forrósodik a gyári töltőjével. Ennyi, ha nem hiszed megmutatom. A jobban melegedés tény, nem vélemény.
A többi csak kérdés volt részemről, nem állítás.[ Szerkesztve ]
-
senior tag
válasz markknight #306324 üzenetére
Értem. Az, hogy neked nem melegszik, az sem jelenti azt, hogy nem általános vagy legalábbis nagyon gyakori a melegedés.
Azért random két minta két különböző töltővel, illetve a Watch, ahol csak vezetéknélküli töltés van, ráadásul gyári töltővel, az már elég ahhoz nem, hogy azt mondjam, nagyon gyakori a melegedés az Apple-kütyük vezeték nélküli töltésénél?[ Szerkesztve ]
-
senior tag
válasz markknight #306334 üzenetére
Csak azt nem értem, miért forgatod ki a szavaimat. Nem azt mondtam, hogy szar, hanem hogy melegszik a vezeték nélküli töltés közben a telefon. Nálam ez tény. Ettől függetlenül én is használom (igaz, csak autóban, illetve a Watch-hoz), és aminden egyéb kérdés volt, hogy ennek föggvényében melyik módszer jobb, a okszor kevés töltés vagy az egyszer sok.
Semmi olyan célom nem volt, hogy azt írjam, hogy sz@r a vezetéknélküli töltés, szóval ne add, kérlek, a számba a szavakat.
Új hozzászólás Aktív témák
- Apple iPhone 14 128gb - Makulátlan, Apple garancia, akár beszámítással
- Apple iPhone 14 128gb - Újszerű, Apple garancia, akár beszámítással
- Samsung Galaxy A55 128gb Awsome Lilac - Újszerű, akár beszámítással
- Kártyafüggetlen Iphone 12 White 64gb 80% akkumulátor
- Apple iPhone 15 Pro Black 1TB - Makulátlan, Apple garancia, akár beszámítással
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen