Hirdetés
-
EU: a bankoké a felelősség, ha AI-t használnak
it Az EU tőzsdefelügyelete szerint ha AI-t használnak a bankok és befektetési cégek, akkor övék a felelősség.
-
Free Play Days 2024 - 22. hét: Assetto Corsa, Dragon Ball Xenoverse 2
gp Extraként a Call of Duty: Modern Warfare III többjátékos és zombi módját valamint a Skull and Bones-t is próbálgathatjuk.
-
Retro Kocka Kuckó 2024
lo Megint eltelt egy esztendő, ezért mögyünk retrokockulni Vásárhelyre! Gyere velünk gyereknapon!
Aktív témák
-
nagyúr
válasz Pinya007 #819 üzenetére
Igen, az a csík hivatott jelezni egyes felniken a kopás mértékét. Az olyan felniken, amelyeken nincs ien indikátor, az jelzi a fékező felület fogyását, hogy egyre többször, és az átlagosnál nagyobb mértékben kerülnek fémforgácsok a pofa anyagába, amik egyrészt csikrognak, és rontják a fékhatást, másrészt felgyorsítják a felni pusztulását. A köszörült fékező felület ugyanis egyenletesen kopik, ellentétben a felni normál anyagával, amit a pofa lassanként el is forgácsolhat.
[Szerkesztve]''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
válasz (Kolombusz) #844 üzenetére
Valójában azt írtam, hogy a 203-assal már mindenre elég lesz.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
válasz (Kolombusz) #846 üzenetére
A villád alapból 180-as tárcsához készült? Ez biztos?
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
Gondolom MTB-n belül érdekel a dolog, hiszen az nyilvánvaló, hogy trekking, city gépeken a komfortérzet növelése érdekében használnak erősen hátra hajlított kormányt. MTB-n belül CC, maraton, és túragépeken szoktak egyenes kormányt használni általában, míg FR, DH, Enduro, stb. gépeken hajlítottat, de ez leginkább ízlés kérdése. A CC gépeimen mindig keskeny 50-54 cm-es, egyenes kormányokat használtam, míg a nagyobb dögökön 68-74 cm-es, hajlított darabokat. A hajlított kormányra nem szokás szarvat tenni, mert buta szögben áll, és igen hülyén is néz ki, egyenes kormányon azonban jól jön hosszabb távokon a fogás váltás lehetősége miatt, és persze mászásnál is.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
Szerintem nem normális dolog, hogy sima úton való gurulásnál a lánc hozzáér a láncvillához. Rázkódásnál, kisebb-nagyobb szintkülönbségeknél persze normális, ienkor jó jön a láncvilla védő, hogy ne verje le róla a festéket a lánc. Én ezt egy régi belsővel szoktam megoldani, esztétikai szempontól talán nem a legmegfelelőbb, de kétségkívül gazdaságos és hatékony megoldás.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
válasz sanyixXx #950 üzenetére
Nekem mondjuk nem fér el egy belső a ''láncvillán'', mert nagyon közel van a lánc, meg a végén a bovden csatlakozás, ezért oldottam meg én is kábelkötegelővel. Mondjuk randa, de oan szép a bringám, hogy ez nem tudja elrontan. Persze az is igaz, nekem nem a láncvilla felső részét kell védenem a lánctól, hanem az alsót.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
válasz (Kolombusz) #979 üzenetére
Én sem tudtam még kitalálni, hogy meik az az eldugott alkatrész, ami így megdobja az árát.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
válasz sanyixXx #996 üzenetére
Nem baj, ha keresztezik egymást a bovdenek, nem tudják egymást felsérteni, meghúzni.
For All: alulhúzós első váltó esetén, ha a váltóbovdeneket az alsócsövön vezetik, a monoblokkház alatt egy kis műanyag idomban egymás mellé fut be a hátsó és az első váltó bovdenje. Mivel az első váltóhoz a láncvillák tövénél, lehetőleg azok között kell elindulnia felfelé, így a hátsó váltó bovdenjének mindenképpen kívül, a lánctányérok felé kell néznie. Ez ugye alapvetés, nem felcserélhető a sorrend. Namost a kormányon pedig pont fordítva helyezkednek el a váltókarok, tehát a bal kezednél lesz az első, a jobb kezednél pedig a hátsó. Teheted azt, hogy a bovdenházat csak enyhén hajíltva a fejcső másik oldalán viszed le az alsócső alá a bovdeneket, ám ekkor azzal szembesülsz, hogy az első váltóé lesz jobb oldalt, a hátsóé pedig bal oldalt, ergo nem fognak a helyükre menni. Ienkor a két bovdent keresztezed, és oan lesz, mint Fasyrt gépén. A máisk lehetőség, hogy a fejcső azonos oldalán vezeted a bovdeneket, tehát teszem azt, mindkettőt a jobb oldalon. Ebben az esetben valóban nem fogják egymást keresztezni az alsócső alatt, ám a fejcső előtt éles szögben meg fog törni bovdenház íve, ami enyhén szólva rontja a váltáshatékonyságot. A két megoldás közül mindenképpen az első a jobb. Nem véletlenül szerelik így a gyárban, nagykerben, bringás boltban az ien kialakítású bringákat.''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
Ha az első kerék blokkol az nem mindig vicces. Meg a bringa fékerejének 70%-át az első keréken fejti ki, a hátsó legfeljebb csúszik, de az elsőn 3-szor akkora súly van fékezéskor, a rider megindul előre, a hátsón nem marad terhelés, ezért blokkol könnyebben, az első meg ugye pont fordítva.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
válasz (Kolombusz) #1009 üzenetére
Attól függ, hogy kanyarodsz-e közben, mivel kanyarban a kanyarodó kereket kell terhelni, hogy ne csússzon ki oldalra, ez főleg lejtőzésnél nehézkes, vagy legalábbis tapasztalatot igényel, mivel ott szinte végig a nyereg mögött ülsz, hogy ne ess át a kormányon, tehát fontos a súlypont-áthelyezés. Ha simán gáz van, és vészfékezni kell, akkor told hátra a súlypontod, de semmiképp se állj ki a nyeregből, mivel minél magasabban van a súlypontod, annál könnyebben indulsz el fölfelé, vagyis át a kormányon. A súlypont minél lentebb, és hátrébb legyen, de erre úgyis rá fogsz érezni magadtól.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
válasz DeltaPower #1014 üzenetére
Ízlés szerint lehet szerelni, de gyárilag a keresztezőset szokták alkalmazni. Egyébként nekem mindkettő a fejcső jobb oldalán fut, mert a vezető szemek az alsó csövön vannak ugyan, de a jobb oldalán. Plusz nekem a hátsó váltó bovdene végig házan fut, így nem is lehetne őket keresztezni.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
válasz Pinya007 #1016 üzenetére
Ha maga a váltó kanál ferde, akkor el van ferdülve a papucs. Szervizbe beviszed, ki fogják neked húzni szépen.
Sheldon Brown ezt írja róla:
Amikor a váltó ''elgörbülésérõl'' beszélek, igazából nem is a váltótestre értem azt. Leggyakrabban nem maga a váltó, hanem a váz saruján lévõ váltótartó szem görbül el. A váltó leginkább kiálló része a paralelogramma, mely általában erõsebb szerkezetû, mint a váz adott része. Ezt könnyedén ellenõrizhetjük, ha a kerékpár mögé állunk. A két görgõnek pontosan függõleges síkban kell elhelyezkedni. Ha már egy kicsit is eltér a függõlegestõl, akkor már valamilyen mértékû deformáció van a saru és a váltótartó szem között. Ebben az esetben a jót-akaró kerékpár-tulajdonos megfogja a váltó görgõit tartó kinyúló részt, és megpróbálja függõleges síkba visszagörbíteni. Mivel ez a váltó leggyengébb része, biztos, hogy kis erõfeszítés árán sikerül függõlegesbe hozni a görgõket. Viszont ezzel egy hibából kettõt csináltunk. Nem csak a váltótartó szem maradt görbe, hanem a láncfeszítõ szerkezetet is elgörbítettük. E helyett vegyük le a váltót, és vagy kérjünk kölcsön a szerelõmûhelybõl egy erre készült célszerszámot, vagy egy nagy méretû állítható villáskulccsal próbáljuk egy mozdulattal egyenesbe hozni a szemet. Tegyük vissza a váltót, és ellenõrizzük a görgõk helyzetét.
[Szerkesztve]''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
válasz DeltaPower #1021 üzenetére
A hajtómű az sajnos nagyon ronda szegény, de a gép egészében véve egyben van, és passzolnak egymáshoz az alkatrészek is.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
Ha túrázni megyünk, akkor a 2 lityis ivószatyrot megtöltöm, beteszek a zsákba 2 másfél literes ásványvizet, meg 2 db 6 decis kulacsba Isostart töltök, és a zsák hátuljára rögzítem. Nincs rosszabb, mikor bentragadsz egy erdei kanyonban, ahol egy koszlott vízmosásban botorkálsz 5 órán keresztül, se térerő, se ötlet, hogy merre lehetsz, és nem érted, hogy a térképen jelölt pontok miért nem köszönnek vissza a valóságban, majd miután minden vized elfogyott, és kezdesz dehidratálódni, csak a koszlott kis patakból tudsz hörpölni. Azóta inkább cipelek pár kilóval több innivalót.
Ja, a vázra nem szerelhető kulacstartó.
[Szerkesztve]''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
Érdekes videó. Érdekes például, hogy a 11-14mp közötti részben vmiféle légterelő burkolat látszik a gép elején, de ez menetközben, 18mp-nél már sehol sincs. Kereken 1 percnél egy egészen más bringa, egészen más ruházatú pacákkal gurul. Egyébként jó régi lehet a videó, mivel ien telóval kb. 6-8 éve DH-ztak, ma már CC-re sem nagyon használnának ien kis töpszli villát.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
Jepp, általában 200-at, de érdekes, hogy azokkal a gépeikkel nyomják, amiken a DH versenyeken is (Már persze, aki ndul, Gracia, Peat, Watson, stb.). [link] [link] [link]
Személyes kedvencem: [link] Cedric Gracia. Élmény volt személyesen is találkozni vele.''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
válasz tkazmer #1112 üzenetére
A hosszú tekerés alatt az anaerob időszakokban felszaporodott tejsavat (ami ugye az izomlázat okozza) a véráram elszállítja, így fordul elő, hogy egy téli pihenő utáni laza 70-80 km-es túra nem okoz izomlázat, ellenben egy szintén szezon eleji 10 km-es pörgetés másnap jelentős nehézséget tud okozni a mozgásban.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
Had örömködöm egy kicsit én is. Megjött a villám. Délután kiütjük az FSA Pig DH Pro-t, és behúzzuk az új, szűkítős Hope fejcsapágyat [link], betoljuk az új tuning pofákat a Hayes Mag-ba, és egy kölcsönstucnival összeállni látszik a konfig. (Sajnos a megrendelt fehér Spank stucni még nem érkezett meg.)
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
Van benne belső természetesen. Kikapod a kereket. leszeded a külsőt, megnézed hol ereszt a belső, megragasztod, vagy cseréled, visszarakod a kereket, és annyi. Ha nincs gumileszedőd, ragasztód, vagy csak nem csináltál még iesmit, akkor vidd el szervízbe, foltozni egészen biztosan nem fogják. 1.200 Ft körül lesz a belső csere, ebből 6-800 Ft egy épkézláb belső ára.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
Nem kell, csak leváltasz a legalsó fokozatba, kiakasztod a fék bovdenét, kilazítod a csavart/gyorszárat, és kiemeled a kereket. Előtte esetleg jól nézd meg, hogy hogy fut a lánc, és akkor nem lesz gond a visszahelyezésnél. Egyébként, ha a gép a feje tetején áll, akkor visszahelyezésnél a felső láncot felemeled, az alsóra pedig ráteszed a fogaskeréksort, és úgy teszed vissza a papucsba.
Ott a pont, valóban jbban mutatna fekete kötegelővel, de sosem az esztétikai szenpontok vezéreltek, ettől függetlenül a képeket nézve már nekem is kezdi bántani a szemem.''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
A lyuk nagyságától függ. Ha ien lassan eresztett le, akkor nem lehe túl nagy, tehát valszeg javítható. Amikor kiveszed a belsőt, nézd végig a külső köpeny nelsejét, hogy biztosan nincs már ott a lyuk okozója.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
válasz Integra #1187 üzenetére
Köszi!
A képeken 2.3-as Continental Vertical Pro-k [link] vannak, ezeket használom kirándulásra, könnyű terepre általában. Sziklásabb etapokra 2.4-es Specialized Enduro Pro D2-ket [link] teszek fel, DH-ra az épp most tesztelt 2.5-ös WTB Timberwolf van fent, plusz városi felhasználásra porosodik néhány kisebb gumi.
Viszonylag ritkán van nálan CC gumi, de épp most fejeztünk be egy nagyobb gumitesztet, melyben szinte minden felhasználási területről teszteltünk gumikat, az írás a júniusi számban fog megjelenni.
A tesztalanyok: [link]''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
válasz Integra #1192 üzenetére
Vannak olyan gumi szettek, melyek eltérő mintázattal készülnek, de az összes jelenlegi gumim felcserélhető egymással elöl-hátul, mert egyformák. Ezek a 2.3-as Contik 9k körül vannak jelenleg, de ha nem számít annyira a súly, akkor megveheted a sima Vertical-t is, ami drótperemes, ellenben csak 3k. Jól tapad, nyekereg, herseg, így viszonylag gyorsan is kopik. Ebből a szempontból jók nagyon a Specialized Endurok, mivel ott kettős összetételű a köpeny, tehát a futóél keményebb, míg a további, oldalsó bütykök lágy keverékből készültek. Így a gördülési ellenállás kicsi, lassan kopik, ellenben kanyarban nagyon jó stabilitást és kanyarsebességet biztosít.
Az, hogy befér-e, nem is annyira attól függ, hogy mekkora a mérete - vannak 2.2-es gumik, amik szélesebbek, mint egyes 2.4-esek - hanem, hogy a széessége mennyi, mm-ben. Persze úgy célszerű kalkuláln, hogy maradjon egy rendes sárférőhely is, hiszen elég kellemetlen, ha a legkisebb kulimászban való tekeréstől beáll a hátsókerék.
Nem jár hátránnyal az eltéső gumiméret, igaz, előnnyel sem. Ízlés kérdése leginkább.
[Szerkesztve]''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
Egy belső cseréje 3 perc. Egy belső foltozása 10 perc. Az első műveletért egy szervizben 4-600 Ft-ot kérnek. Az utóbbiért ennek függvényében simán kérhetnének 1.500-1.800Ft-ot. De ki venné igénybe ezt a szolgáltatást?
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
-
nagyúr
''Ugyan az a fékkar+fék+pofa régi vázon'' - tehát csak a felni változott? A teleszkóp miatt egyébként érzésre lehet, hogy gyengébbnek tűnik a fék, mint merev villával, mivel nem érzed annyira a lassulást fizikailag, mert nem egyből a csuklódon érzed a nehézkedést, hanem a teló bólint, ez persze csak érzés, a fékerő ettől nem csökken.
Ha az általam felsoroltak közül nem változott semmi, akkor csak beállítás kérdése, ha mások a kerekek, akkor a párosításban keresendő az ok.''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
válasz Kephamos #1241 üzenetére
A Magellannak minimálisan jobb a felszereltsége, ellenben a Merida egy klasszissal jobban néz ki. Ha jól értem, a Magellan 115k, a Merida 135k? Ez esetben nem biztos, hogy megéri a jobb kinézet a különbséget, de én a Meridát venném, annyival nem gyengébbek rajta az alkatrészek, hogy az érezhető legyen (Acera elsőváltó vs. Deore mondjuk markáns, de egy Deore elsőváltó 5k, egy Acera meg 2.5k, szal, ha boltban veszed, valszeg el lehet intézni, hogy ráfizetéssel Deore-t dobjanak rá, stb.).
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
Aktív témák
- Ukrajnai háború
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- Bivalyerős lett a Poco F6 és F6 Pro
- Mobilinternet
- SSD kibeszélő
- Milyen légkondit a lakásba?
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Windows 11
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- További aktív témák...
- Ej-Ha! Lenovo ThinkPad P53s Szép Home & Business Laptop -70% 15,6" i7-8665U 16/512 Quadro P520 2GB
- Új Lenovo ideapad 5 Pro Prémium Ultrabook 14" -30% Bivaly Ryzen 5 5600U 8GB 512GB 2,2K RADEON 2GB!!
- iPhone 13, 128GB, starlight, kártyafüggetlen, 88% akku
- Tyű-ha Lenovo Thinkpad T15 "Golyóálló" Üzleti Laptop 15,6" -50% i7-10510U 4Mag 32GB/512GB FHD IPS
- Új 2K AM5 Gamer PC R5 7600/RTX 3070 8Gb/2X8Gb 6000Mhz DDR5/500Gb SSD M2/700W 2Év gari
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen