- Modding és elektronikai kérdések
- NVIDIA GeForce RTX 3060 Ti / 3070 / 3070 Ti (GA104)
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Computex 2024: léggel, vízzel – egy MSI VGA mindenek felett (videóval!)
- Bluetooth hangszórók
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- 3D nyomtatás
- Azonnali alaplapos kérdések órája
- DVB-T, DVB-S (2), DVB-C eszközök
- TCL LCD és LED TV-k
Hirdetés
-
Frissítve! Summer Game Fest 2024 - Az összes bejelentés egy helyen!
gp A show késő este kezdődik, de utána az összes trailert összegyűjtjük egy helyre.
-
Spyra: nagynyomású, akkus, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
A kánikula elviseléséhez hardverek is kellhetnek a napernyő mellé
ph Tajpeji kiruccanásunk hetén többek között notebookok, monitorok, NAS, szimulátor-kiegészítő és kompakt hűtő igyekszik árnyékot találni.
Aktív témák
-
nagyúr
-
nagyúr
válasz venember83 #14360 üzenetére
Lapozd fel akár csak ezt a topicot, és számold össze, csak úgy nagyjából, hogy hány ember keres úgy bringát, hogy "mindegy, csak tárcsás legyen!". Tehát erre van igény. És, ha erre van igény, akkor a gyártóknak, forgalmazóknak az az érdekük, hogy ezt nyomassák, attól függetlenül, hogy ésszerű-e egy esetenként gyengébb, nehezebb féket drágábban feltenni egy gépre, vagy sem.
Egyébként annyira nem alsó szegmens, 170 - 260.000 Ft közötti gépek,sokan ezt sem engedhetik meg maguknak, a fékek között volt két BR-M486-os, egy Stroker Trail, egy Promax Q3 és egy BB5-ös.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
-
nagyúr
válasz tzimash #14429 üzenetére
Alapvetően a falon tartom a bringákat:
csak most le kellett szedni őket, mert méricskéltem, aztán 7nm-en elég sokat kell logisztikázni 3 géppel, és gondoltam megörökítem a pillanatot, amikor Borbála kirohant a látványtól.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
-
nagyúr
-
nagyúr
válasz Overlocker #14447 üzenetére
Ez mien? Mondjuk 160k, de egész jó teló (árához képest nyilván), és elfogadható felszereltség jellemzi.
Zúzni is jó lefelé, meg - valami kevésbé aggresszív külsővel - egész haladós tempó is felvehető vele.[ Szerkesztve ]
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
A régi "DS"-t, vagy a 4X-t? Régen - 2001-2002-ben - sokat jártunk ki a régi pályához, bár már akkor is be akarták építeni lakóparknak. A régihez a fürdő (strand?) mellett kellett eltekerni, ha jól emlékszem.
[ Szerkesztve ]
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
válasz Overlocker #14478 üzenetére
Jó kis gép! De azért dirt-re ne vidd, ha lehet, nagyon nem arra való.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
Épkézláb GPS-ekre (értsd: nem autós gagyik, hanem mondjuk a Garmin motyói) fel tudsz tölteni képfile-okat (Pilis térkép beszkennelve például), melyekre 3 ponton rámérve és fixálva az adott pontok koordinátáit, megadja a pontos helyzeted a térképen, ami néha jól jön. Mondjuk azért egy turista térképpel a zsebben is el lehet találni szinte bárhova.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
válasz ludsimon #14552 üzenetére
Baja nem lesz, legfeljebb hangos lesz a hajtás. WD-40-nel leginkább az a gond, hogy kiszedi a gyári kenőanyagot, és a kenő funkciója nagyon rövid ideig tart. Nagyjából 2 naponta újrafújhatod.
Szerk.: teflonos, vagy nem teflonos, tkp mindegy. Nem kell nagy jelentőséget tulajdonítani neki, a lényeg, hogy a hajtás karban legyen tartva, időnként megpucolva, átmosva, átkenve.
[ Szerkesztve ]
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
válasz svédcsepp #14577 üzenetére
Nem nagyon különböztetném meg ezeket a tényezőket, mivel ez egy nagyon alap monti, annak idején 56-60k körül árulták. Ennek 4 éve, és a tulaj még a köpenyeket sem cserélte le, így valszeg a teljes hajtáslánc is a 4. évét taposhatja. Ez azt jelenti, hogy jó eséllyel cserélnie kell a vevőnek fogsort, láncot, esetleg agyakat, kormány- és középcsapágyat is. A váz így képről nagyon kicsi, talán 16-os lehet, tehát, ha 165 cm fölött van a vevő, akkor megint csak nem javasolt megvennie. A váz okés lehet további használatra, csak meg kell nézni, nincs-e törve, repedve, deformálódva. Teló szintén, csak alaposan ki kell valószínűleg pucolni, és gyakran karbantartani, hogy mozogjon is. A kerekeket látni kellene, de alapvetően elfogadható minőségűek voltak az adott időben az adott árkategóriában.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
válasz JColee #14588 üzenetére
Leginkább a súlya (33%-kal nehezebb a drótos verzió a két linkelt köpeny közül), plusz egy kevlárost még hosszabb túrára vihetsz tarcsiba is, de ezt egy drótossal csak bizonyos fokú kényelmetlenségek árán tudod kivitelezni.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
válasz Manitou #14598 üzenetére
Felhasználási terület és igénybevétel függvénye is. Egy 650 grammos DH felni például kifvételesen könnyűnek mondható a kategóriájában, és aranyárban mérik. A kedvelt Double Track például 850 gramm, a Double Wide meg közel 900.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
válasz JColee #14604 üzenetére
Ebben a konkrét esetben nincs köztük különbség defekttűrés terén. Ilyen esetben a gyártó ezt mindig kiemeli egyébként is. Tehát pusztán attól, hogy kevláros, nem lesz jobb vagy rosszabb a defektvédelme. Egyébként a Kojak mindkét verziójában ugyanaz a RaceGuard védelem dolgozik.
(A gyártó így ír róla: "This belt was developed specially with racing in mind. A synthesis of special india rubber and several layers of nylon fabric offers very effective protection against penetration punctures. There is only a minimal increase in weight and rolling resistance of these tires." - forrás: http://www.schwalbe.de)''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
válasz Dirtyz #15358 üzenetére
Elvileg, ha a mélyebb karbonszövet nem sérül, nem lesz gondja. Ha a felső réteg sérül mondjuk egy esés, karcolás következtében, az meg javítható. A nívósabb termékekre a gyártók élettartam garit adnak egyrészt, másrészt a karbon anyagában rugalmasabb, mint az alu, így a ciklikus fáradásnak is jobban ellenáll.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
Az FC2200-as hajtómű 52/39-es, míg az FC2203-as 52/42/30-as tányérokkal van ellátva. A leírás és a kép alapján ez FC2200-as.
Itt a 2009-es Fineo, a forgalmazó oldalán.
[ Szerkesztve ]
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
válasz Jofi81 #15550 üzenetére
Az össz fékerő 70%-a az első kerékre hat, pusztán a fékezés közbeni súlypont-eltolódás miatt, így amíg csak a hátsót használod, a maradék 30%-ot adagolod. A hátsó kerékről fékezés közben a súlypont előre helyeződik a tehetetlenség miatt, így meg fog csúszni, a csúszásban levő kerék pedig egyrészt nem biztosít hatékony fékezést, másrészt irányíthatatlanná válik tőle a gép, ezért nem javasolt. Persze, ha fagyizni mész a korzón, és csak lassítgatni szeretnél, nem fékezni, arra megfelelő. Attól nem kell félni, hogy fejre esel, bringázz sokat, próbálgasd, gyakorold a fékezést, a kerekek blokkoláshatáron való tartását, egyáltalán, a bringakezelést. Ne félj tőle, hanem tanuld meg használni. SPD-vel és egy jó tárcsával például nagyon élvezetes szűk, meredek, gyökeres, lefelé zuhanó ösvényeken úgy fordulni, hogy mikor a hátsó kerék elemelkedik picit a talajtól, a fékezés közben, a pedállal rántod be a gép fenekét a fordulóba.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
válasz ludsimon #15574 üzenetére
Mi olyat találtál az N96-ban, amitől annyival jobb lenne, mint az N95 8GB? Az utóbbi mitől elavult? Az N96-nak picit nagyobb és homályosabb a kijelzője, van néhány extra, de nem túl hasznos fícsöre, és dupla belső memója. Ezen kívül a kezelőfelülete használhatatlan, emellett randa is. Mondom mindezt úgy, hogy N96-om volt - míg le nem cseréltem.
[ Szerkesztve ]
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
válasz ludsimon #15576 üzenetére
Azért még mindig 80k fölött kérnek az N95 8GB-ért előfizuval, 2 év hűségnyilatkozattal.
Sport Tracker-hez nem kell 3G, HSDPA vagy GPRS kapcsolat a telefonra. Annyi a lényege, hogy a beépített GPS-szel rendelkező, vagy BT-s GPS-szel összekötött telefonra letöltöd az alkalmazást, beállítod és az rögzíti az adott útvonalat, a leírásban megtalálható paraméterek szerint (táv, idő, sebesség, stb.). Ezt te otthon le tudod tölteni a számítógépedre, elemezheted, kinyomtathatod, akármi, de fel is töltheted a Nokia Sports Tracker oldalára, ahol bárki megnézheti.
[ Szerkesztve ]
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
Ha vkinek még nincs kialakult szerszám-összeállítása, esetleg támpontot adhat az enyém, ami mindig nálam van, ha bringázni megyek. (Több napos etapokra persze komolyabb alkatrészbázissal és a hozzájuk való szerszámokkal indulok, ez - mondjuk úgy - az alap csomag. )
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
válasz venember83 #15593 üzenetére
A biztonság kedvéért cipelem igazából, mivel (kopp-kopp-kopp) 2 éve nem volt defektem, pedig erdő-mező, sziklák. És főleg sziklák. Megfelelő oldalfalvédelemmel ellátott külsővel, és kicsit nehezebb, de vastagabb falú tömlővel kvázi kiküszöbölhető a defektek nagy része. Persze, ha egy 100-as szög áll ki a földből, az ellen nem véd.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
válasz venember83 #15599 üzenetére
Nem tévedsz, az oldalfal védelem a felütéses defekt ellen véd, szúrásos ellen nem. Ott legfeljebb a köpeny foghatja meg. Anno a DH külsőmből szedtem ki 3 centis rozsdás szöget, ami nem ment át a köpenyen.
[ Szerkesztve ]
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
válasz venember83 #15626 üzenetére
Az régen volt. 3.0-s Michelin DH-t és 3.0-s Gazzaloddi-val jártam felváltva. A bringa megállt szinte támaszték nélkül is. 1.5 bar-os nyomáson meg olyan volt a gép, hogy sík úton simán megállt, ha nem tekertem.
Most 2.4-es Speci Enduro-kkal járok hegyekbe és 2.3-as Conti Vertical Pro-kkal, ha túrázni megyünk.
Van egyébként elég sok külső, amit elláttak szúrásos defekt elleni védelemmel is, ezekben egy vékony plusz réteg van, ami a legtöbb tövis- és drótszerű támadást elhárítja. Persze 100-as szög ellen ez sem véd.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
válasz h0o2a7j6 #15629 üzenetére
BikePositive pumpa.
Igazából a CL rögzítő a kakukktojás, mivel nem sokra megyek vele, ha nincs nálam giga villáskulcs. Lánctányér-kulcsot azóta hordok magammal, amióta a Mátrában 3-4 nagytányér-odaverés után lelazultak a tányérok, és mindenféle sufni-tuning módszerekkel kellett megoldanunk az ideiglenes rögzítésüket. Kicsi, nem sok helyet foglal.''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
válasz h0o2a7j6 #15632 üzenetére
Alapvetően ez egy teleszkóppumpa. A kereket is fel lehet vele fújni, ha nagy gáz van, de azért az elég nagy szívás. Mivel elég sokszor állítom a telóm, illetve a rugóstagom nyomását, így muszáj, hogy legyen nálam telópumpa, és ha már az van, akkor nem hordok rendeset, hiszen annyira fel tudom vele fújni a gumit, hogy elevickéljek egy benzinkútig.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
válasz Kickass #15651 üzenetére
Ahogy Ariadne is mondja, nem csak cicanacik vannak, azok télleg ööö... hát hogyismondjamcsak, nem kifejezetten férfiasak illetve, bizonyos szempontból azok, mondjuk, amennyire férfias jelenség egy balettáncos pacák nyakig harisnyában. Na, de ez ízlés kérdése, de szal vehetsz normál bringás bermudának kinéző gatyót, amiben ülő betét van, ezek kényelmesek, és vállalhatók is. Pl. itt egy Adidas.
[ Szerkesztve ]
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
válasz Jancsi #15700 üzenetére
Széchenyi-hegyen teszteltem vaksötétben, teljesen jó volt. A GT-n jöttem le, nem tudom, mond-e valamit, ez egy eleinte lankás ösvény a TV-torony tövéből indul, majd bevált az erdőbe, és kanyargós-gyökeres, viszonylag meredek csapássá válik. Meg voltam elégedve a lámpámmal, igaz, a biztonság kedvéért 100%-ra állítottam a fényerőt. (Városban 30%-on is elegendő használni a kivilágítatlan részeken.) Más kérdés, hogy erdei ösvényeken sötétben én csak fejlámpával (vagy fejlámpával és rögzített lámpával) mennék, mert nem jó, ha a pászma mozgását csak a kormány forgatásával tudod elérni.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
válasz Integra #16095 üzenetére
Csekkold a BikeMag következő számát! Épp egy Tószegen összeállított Hercules Exell Light volt nálam egy hónapig. Tényleg luxus termék, mind felszereltségében, mind kidolgozásában, mind pedig árában.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
válasz spartan1 #16314 üzenetére
A Maxxis nem gyárt 3.0-s köpenyt. Ami itthon elérhető, az a Duro 3.0-s köpenye, de azt nem tenném bringára. Nem tapad, ellenben nehéz, mint a sár, és a legkevésbé sem "lapos profilú" - jelentsen ez a paraméter bármit is.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
-
nagyúr
A Tioga-nak volt anno olyan cucca, ami tulajdonképpen a küllőzést helyettesítette, Tension Disc néven futott, de azt nem a normál, fűzött kerékre tették fel, hanem a küllőzést helyettesítendő. Elég bizarr volt az is. Ennek egy gagyi változatát lehetett kapni itthon bő 10 évvel korábban, ami úgy nézett ki, hogy két színes, kerek, műanyag darabot felerősítettek a küllőkre. Alapvetően ugye aerodinamikai szempontból lehetett volna előnyös, időfutam gépeken használnak is ien aeros kereket (de ott persze nem a normál küllőzésen van rajta egy műanyag borítás), pár tized vagy század mp-et lehet vele nyerni elvileg. Az itthon kapható verzió azonban egyrészt nehéz volt, másrészt zörgött, harmadrész montikra árulták, így ott még értelme sem volt. De kétségtelenül vagánynak gondoltam vele annak idején magam.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
válasz venember83 #16576 üzenetére
Kisebb, könnyebb, szal vmeik 36-os Fox. Folynak a test ride-ok ez ügyben.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
válasz kisza25 #16586 üzenetére
Egy tányérral nem tudod átváltani a fogaskoszorú teljes tartományát. Ez nem beállítás kérdése. Ez az ábra jól szemlélteti, hogy egy 27-es rendszer valójában 14 használható fokozatot jelent:
Forrás: http://www.rohloff.de
A karikákban levő számok a használt első tányér fogszámát jelentik, alattuk az adott tányérral használható hátsó fokozatok láthatók.
[ Szerkesztve ]
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
Hopsz, lejárt az 5 perc.
Ez persze nem jelent valódi hátrányt, hiszen az így kieső fokozatok áttételei elérhetők más kombinációban - ez szintén leolvasható az ábráról.
Kisza25: a szorzót nevezzük első váltónak, az 1-2-3-at, pedig kis-, közép- és nagytányérnak (ha ebben a sorrendben értetted), a hátsó fokozatoknál meg világítsd meg lécci, hogy a növekvő számok az áttétel változását, vagy a fogaskerék méretének változását tükrözik!
[ Szerkesztve ]
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
válasz kisza25 #16592 üzenetére
A váltó kalitkájának kialakításától függően akár még normális is lehet. Ez esetben természetesen inkább a "7-esben" ne érjen hozzá. Mindig ezt csinálta egyébként, vagy új keletű a probléma? Az átdobó síkja párhuzamos a bringa hosszanti tengelyével? Ha elfordul a váltót tartó bilincs, az is okozhat ilyen problémát.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
Aktív témák
- Modding és elektronikai kérdések
- Skoda, VW, Audi, Seat topik
- Politika
- Formula-1
- Honda topik
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Végre tudjuk, hogy mikor jön a Test Drive Unlimited Solar Crown
- NVIDIA GeForce RTX 3060 Ti / 3070 / 3070 Ti (GA104)
- Elemlámpa, zseblámpa
- Hardcore café
- További aktív témák...
- LG OLED55C37LA GYÁRI GARANCIA 3 ÉV
- APPLE Mac Studio M1 Max 10C CPU, 24C GPU, 32G RAM, 512GB SSD
- Kingston A400 960GB (SA400S37/960G)
- Ohh! HP EliteBook 840 G6 Fémházas Laptop 14" -70% i5-8365U 4Mag 16GB 512GB SSD FHD IPS + Táska!
- Szép! HP EliteBook 840 G6 Fémházas Laptop 14" -70% i5-8365U 4Mag 8GB 512GB SSD FHD IPS + Táska!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen