- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 3***(X) "Zen 2" (AM4)
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Hogy is néznek ki a gépeink?
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- Alapértelmezett konfiguráción sok Core CPU-nak lehet stabilitási gondja
- Fujifilm X
- Vezetékes FEJhallgatók
- Milyen processzort vegyek?
- Milyen egeret válasszak?
- E-book olvasók
Hirdetés
-
Lunar Lander Beyond teszt
gp Nagyon sok évtizeddel az eredeti Lunar Lander megjelenése óta ismét ezen a címen jelent meg Atari logóval egy játék. Vajon mennyit javult a játékdesign a hetvenes évek óta?
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
-
Sokat fogyaszt az AI, egyre több az adatközpont, kell az atomenergia
it Az AI-t kiszolgáló adatközpontok olyan nagy energiaigénnyel bírnak, hogy egyre több atomenergiára van szükség.
-
PROHARDVER!
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Aktív témák
-
Teasüti
nagyúr
Azért az is csúnya lenne, ha nem bírná ki üzemi szinten.
Arra vetted, h használd, nem? Biciklit nem sétáltatni szoktak.szerk: akár egy lassú 10 km/h-val nincs az az isten, h ne tudj leereszkedni vele biztonságosan bármilyen minőségű úton.
Ahol meg tényleg nem tudsz, az vagy nem út, vagy nem letolni, hanem ledobni lehet csak a gépet.[ Szerkesztve ]
-
Ariadne
őstag
Még , épp nemrég értem haza a Száguldó Virágokkal való ismerkedésről. Még gyorsan pucolok kicsit a láncon meg a hajtáson, összepakolom a banánt-dörmit-gyümölcsizét-pót váltótartó fület (komolyan...) holnapra, aztán alszom, ennyire jutott idő. Ja tavalyi 24 órás óta a verseny indulás előtti checklist része lett a patentszem ellenőrzése, el tud repedni a kis piszok úgy is, hogy nem esik szét a lánc és még nem érzel semmit...
[ Szerkesztve ]
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
fpeter07
veterán
válasz Teasüti #7201 üzenetére
kár egy lassú 10 km/h-val nincs az az isten, h ne tudj leereszkedni vele biztonságosan bármilyen minőségű úton.
Tiltakozom! Egy dh-s úton nem tudtam lejönni. Az már komolyabb baj, hogy gyalog is alig. Olyan szűk volt az út, hogy alig fértem el biciklivel. A letöréseket valahogy nem tartom vonzónak. -
szki
őstag
válasz Teasüti #7201 üzenetére
Na jó. Pár hónapja leszaladtam a hegyi útról az árokba egy gagyi MTB-vel, és szó szerint elhasaltam. Mivel a legkisebb sérülést is el kívánom kerülni mind magamnál, mind a trekking bicajnál így én óvatos vagyok terepen lefele, ha nem terepre való bicaj.
Már 33 éve bicajozom azt a hegyi szakaszt, tehát ismerem az utat, és tudom hol kell vigyázni
Te nem próbáltál még terepen lefelé jönni nem terep bicajjal, és keskeny gumival(#7203) fungeld ebike-on lehet nincs. De máshol biztos van. Bár látom valahol 300-400 Ft ez a ki műanyag. Jobb egy olcsó bringaboltig elkerekezni, és megvenni
[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz fpeter07 #7207 üzenetére
Tudok én neked mutatni olyan műutat, ahol kiesik alólad a fully xc/am.
Erre felé Pécsen az olyasmi, mint útkarbantartás egész exotikus fogalom.
Ha meg vmi véletlen folytán mégis sor kerül rá, akkor az exotikus helyett a sci-fi jelzővel tudnám illetni.
Nem hiába erőltetem én a fullyt városba.
Tegnap egész elszörnyülködtem egy hatalmas tátongó lyukon az aszfalt közepén, amiben az első kerék úgy ahogy van eltűnne!Amúgy nem műútra asszociáltam, hanem általánosságban. A DH ösvények meg még mindig nem utak szvsz. Legalábbis meg merem kockáztatni, h a kollega sem ilyesmire gondolt.
-
dqdb
nagyúr
válasz Teasüti #7209 üzenetére
Tudok én neked mutatni olyan műutat, ahol kiesik alólad a fully xc/am.
Ne becsülj alá egy vérbeli AM tankot két rókával és 140 mm-es első-hátsó rugóúttal, amivel úgy átmész nagyobb köveken, gyökereken, hogy észre sem veszed azokatAmúgy a mostani bringád és a sokfelé, sokféle terepen tekerésed kiválóan alkalmas arra, hogy kitaláld, milyen bringára van igazán szükséged, milyen körülmények között szeretsz tekerni, milyen bringára fogod majd elkölteni azt a rengeteg pénzt, mert egy dolog biztos, sokba fog kerülni
Erre felé Pécsen az olyasmi, mint útkarbantartás egész exotikus fogalom.
Errefelé Budapesten a klasszikus macskakő és a kerékpárút nem zárja ki egymást ...[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
Teasüti
nagyúr
Hát, őszintén remélem is, h létezik az mtb-k közt olyan, ami az erdei terepek limuzinja.
Az reális, ha egy durván 600k-s AM gép körvonalazódik a kívánságlistámon??szerk: Erre felé Pécsen a kerékpárút is exotikus jelenség.
Majd mutatok olyan képet, h besírsz a röhögéstől. A világ legrövidebb bicikliútja lesz az.
Sztem a két tábla többe került, mint maga az út.[ Szerkesztve ]
-
Ariadne
őstag
válasz Teasüti #7211 üzenetére
Khm, az én álomgépem Santa Cruz Nomad 2008, ilyen pirosban. Nem egy aszfaltra született gép... Még szerencse, hogy sem kifizetni nem tudnám, sem megfelelően kihasználni.
[ Szerkesztve ]
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
rii
nagyúr
hello
Leader vázakról hallott már valaki jót rosszat ... vagy látott már olyat aki hallott már arról, hogy volt olyan akinek az ismerőse hallott róla?
piros-kapszula: https://www.youtube.com/watch?v=oW-VZVYohRg
-
Teasüti
nagyúr
Speciknél az ún. FSR rendszernek mi a lényege? Mármint a marketing bullshit-en kívül, ami semmi technikai infóval nem szolgál?
Az FSR annyi lenne, h a rugóstagot úgy helyezik el, h az a támvilla meghosszabbítása legyen?(#7216) Ariadne
Szép piros.
Tetszik a váz, én is hasonló felépítésű álomgépet néztem ki:
speci camber 2011.[ Szerkesztve ]
-
Ariadne
őstag
válasz Teasüti #7218 üzenetére
Hihi, a Camber éppen az én kis bicóm klikk utódja pont, az FSR XC-ket váltja, tényleg nagyon szép.
Az FSR rendszer négy forgáspontos, és azt hiszem az a lényege, hogy elvileg nem pogózik, tehát nem mozog be (annyira) fékezés vagy gyorsítás közben. Ez elsősorban nem geometriai kérdés, ennél sokkal bonyolultabb. Nemtom egyébként, a többihez képest milyen, nekem még csak ez a fullym volt, izé van.
mod.: Nosztalgia, most nézem csak, a gyári felszereltséghez képest mennyi minden változott már az enyémen: villa, kormány, stucni, nyereg, a hajtómű meg a kerekek viszont még sajnos nem. De ami késik, nem múlik...
[ Szerkesztve ]
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
DemonDani
addikt
Ritchey Logic vázra épített nagyon olckúl kera gyüjtőknek ennyit még simán meg is érhet, azért nem egy sűrűn előforduló cucc dísznek szép lenne
NEM FIZETETT REKLÁM! >>armegoszto.hu<< Folyamatosan friss akciók.
-
dunc
nagyúr
válasz Teasüti #7211 üzenetére
Naaa Pécsről csak jót vagy semmit...
"tátongó lyukon az aszfalt közepén, amiben az első kerék úgy ahogy van eltűnne!"
Kerüld ki !!! És azon a fully is megtörne.....van néhány ilyen , a kedvencem Mecseken az ott közepén javítva nincs,de kint a 30 as tábla....[ Szerkesztve ]
-
rii
nagyúr
válasz DemonDani #7222 üzenetére
ezt csinálhatta valaki poénból is (: ... meg amúgy is ... ekkora hülyék nincsenek ... csak olyanok mint én, akik kijönnek a boltból, mennek oda a kerékpárhoz, le akarnák venni a lakatot ,és akkor veszik észre, hogy a lakat a táskában
piros-kapszula: https://www.youtube.com/watch?v=oW-VZVYohRg
-
venember83
nagyúr
Másfél kilós kerékszett egy százasért valakinek? A két agy szinte többet ér.
-
Kukcaman
senior tag
Sziasztok!
Kis segítség kellene.
Van egy Diamond Back Apex (1990) bringa Deore DX-es felszereltséggel, és hagyományos hüvejkujjas váltókarral. Meg van egy Bianchi, Alivio felszereltséggel, bajusz váltókarral.
Melyiket lenne érdemes megvenni? Mind a kettő 15ezerért van. Csak az a másik gond, hogy canti fék van rajtuk, érdemes lenne majd lecserélni?
Előre is köszi a választ!
üdv -
ludsimon
veterán
-
venember83
nagyúr
válasz Kukcaman #7225 üzenetére
A canti féket mindenképp érdemes cserélni valami V-fékre. Ha nincs baja a DX-es bringának, minden működik rajta rendesen, akkor szerintem inkább azt. Persze a bovdenek és bovdenházak cseréje, agyak újrazsírozása plusz szokásos karbantartás elvégzése nagyon ajánlott a bringa megvásárlása után, hogy még sokáig örömmel használható legyen.
ludsimon: Miért ne lenne tartós? Max. a felni kérdéses, de a DT agyak és küllők már hosszú ideje bizonyítanak folyamatosan. Amúgy szerintem a felninek is bírnia kellene a megpróbáltatásokat, ha mondjuk egy hatvan-hetven kilós emberke használja normál XC-re s nem durvul vele.
-
tzimash
őstag
-
Manitou
addikt
-
ludsimon
veterán
Jó vitorlázást!
Itt elég szép kis szél kerekedett fel.undefined
-
-
Manitou
addikt
válasz Ariadne #7219 üzenetére
Ezen én még sose gondolkoztam, hogy az FSR jelentene valamit, azt hittem ez csak szimplán egy név és kész. Nekem is az FSR az első fullym , de azért próbáltam előtte párat. Nekem ami feltünő, hogy mászásnál elég jól leköveti a terepet és szerintem tényleg nem pogózik annyira, tekerésnél, gyorsításnál sem vészes, pedig az enyémben nem is brain tag van
Úgylátom jön az eső, még jó hogy reggel elmentem egy körre.
-
Teasüti
nagyúr
válasz Manitou #7232 üzenetére
A mechanikában a geometriákkal való varázslás még egy érdekes tudomány.
Emlegetnek még vmi fékfüggetlenséget is az FSR kapcsán, gondolom ez azt akarja jelenteni, h nem nyomódik össze a felfüggesztés fékezéskor.(#7233) amargo
Mutatok én ennél viccesebbet majd, csak járjak arra felé!
De igen, kb ilyesmi van itt is, h 20 m bicikli út, 20 méter járda. De hát EKF követelmény lehetett gondolom, h beleerőszakolták a városba ezeket az utakat.(#7234) ludsimon
A szánalmast még értem, de mitől veszélyes?[ Szerkesztve ]
-
venember83
nagyúr
válasz Teasüti #7235 üzenetére
Szerintem éppen arról van szó, hogy a hátsó felfüggesztés fékezés közben is aktív marad, ha pl. egy nagyobb huppanón megy át a hátsókerék fékezés közben, akkor a felfüggesztés elnyeli azt, nem pedig csak simán megdobja a vázat, valamint fékezéskor nem közvetíti tovább pl. a pedál felé a gödröket, huppanókat. Ennek így lenne értelme, nem pedig úgy, hogy fékezéskor lemerevedik az egész hátsó rész.
-
Teasüti
nagyúr
Más, ha kerekeket veszek, akkor érdemes lehet felemást venni?
Költség optimalizálás címén gondolom előre felesleges olyan erős, mint hátra.
Hátsón kétszer akkora terhelés van, mint az első keréken, ahogy méregettem.
Arra gondolok, h ha nem egyformákat vennék, akkor az elsőből kispórolt néhány ezresért hátra még erősebbet lehetne rakni.(#7236) venember83
Ennyire nem gondoltam bele, de remélem az sejthető a szavaimból, h ha a felfüggesztés nem a fékezéskor keletkező súlyponteltolódásokat kell kompenzálja, akkor "aktív" maradhat.
Ami pozitív.
Tehát erre irányult a feltételezésem is.[ Szerkesztve ]
-
Espla
aktív tag
adott egy női montain bike, egyenes kormánnyal
olyan kormányt keresek ami görbített és közel egyenes háttal lehet tekerni, ne kelljen annyira előre hajolni
tudtok ilyeneket ajánlani? merre lenne érdemes keresni? -
Teasüti
nagyúr
MTB-n egyenes háttal? Erre kíváncsi leszek!
Szvsz elengedett kormánnyal csak...szerk: na várjunk csak, egyenes hát nem egyenlő a függőleges háttal!!
Ezek alapján az egyenes hát a biciklizésben határozottan kerülendő, mivel így megszűnik a gerinc ütés- és rezgéselnyelő tulajdonsága. Épp ezért enyhén görnyedt tartásban szokás ülni a nyeregben.Más: erre a kormányos kérdésre én is kíváncsi lennék, pl mi a szerepe pontosan a stucninak?
Miért külpontos a kormány, miért nem a villanyak tengelyében helyezik el?[ Szerkesztve ]
-
szki
őstag
Picit könnyítettem a bicajon, és lekerültek a sárvédők, csomagtartó, meg az oldalsztender (össz 2 kg mínusz). Gondolom most kb 15 kg lehet a bicaj, mert Hi-Ten acélvázas, és a hátsó kerék a Megarange fogaskoszorúval súlyos jelenség.
Kapott tesztre egy olcsó, és szűkebb hátsógumit is (Rubena 700x28C, 450g). Mentem egy 10km-es tesztkört, és érezhetően kevésbé tapad a hátsókerék, mert egy erőteljes fékezéskor sikerült állóra fékeznem, és megkoptatnom
Nem tudom a V-fék tényleg annyival jobb-e, de nálam a Canti fék is állat jól fog.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
Ha jól tévedek, akkor a V-féknek nagyobb áttétele van, nem kell úgy megtépni, mint a canti-t ugyanakkor fékhatáshoz. Ezért is lehet V-fékhez felrakni 2-3 ujjas karokat.
Gondolom.Amúgy érezhető rajta a diéta?
Ezekkel a gumikkal tényleg nem egészséges durva felületű terepre kimerészkedni!
[ Szerkesztve ]
-
szki
őstag
válasz Teasüti #7242 üzenetére
Na majd ha újra Pécsen járok, akkor találkozunk, és megmutatom, hogy ez 3 ujjas fékkar, de 2 ujjal is állóra fékezem. A fék kormányra felfogatása rendes fém házzal van, és fékkar is alu ötvözet. Szóval nem hajlik erre-arra, mint a műanyag.
Persze minden rendben karban van tartva, és gondolom ez is számít.szerk: a 2 kg-mal könnyebb bicajjal 31 km/órás átlagot tekertem egy 10 km-es körön (kiváló aszfalton), amiben volt 50m szint, és fele szembeszél, fele hátszél (enyhe szél). Nem érzékeltem javulást az eddigiekhez képest, de gondolom hosszútávon számítani fog a karcsúsítás. Még magamról tudok lefaragni kb 3 kg-ot, és nincs tovább súlycsökkentés
[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz Teasüti #7242 üzenetére
Ezekkel a gumikkal tényleg nem egészséges durva felületű terepre kimerészkedni!
Itt elsősorban köves, zúzott köves, kavicsos útra gondolok. Száraz, földútra nyugodt szívvel vinném ki.Hát, akkor erős a fogásod.
De egyébként V-féknek nem véletlen van jóval nagyobb ereje.
Könny belátni, h a pillangókra majdnem tisztán merőleges erők jelentkeznek a V-féknél, míg a cantinál már annyira nem. Ott kevesebb a pillangóra merőleges erő komponens. Persze ez függ a beállítástól is, láttam már átlag ember átlag biciklijén szép keskenyre állított canti fékeket, ahol a pillangók közelebb voltak a függőleges helyzethez, mint a széles, átlós, bowdenre merőlegeshez.[ Szerkesztve ]
-
szki
őstag
válasz rétisün #7245 üzenetére
Készülök a jövő szombatra! Bár az eheti letekert km elég kevés. Eddig csak 120 km van, de holnap estig gondolom megduplázom
Áll persze a holnap 13:30, de addig ki kell józanodnom, mert ma este buli van! Eső, és szembeszél kerüljön el minket!
Mindent maximálisan belőttem a bicajon, és most 2000 km-t ki kell bírnia ránézés nélkül. Még egy markolatcsere jó lenne ergonomikusra.
Aktív témák
● Olvasnivaló az
1. hozzászólásban.
● 2013.04.01-től fokozottan ellenőrzik a rendőrök a kerékpárosokat!
● Bringás jókívánságok:
- Ésszel!
- Széles utat, gumifákat!
- Örökös hátszelet!
Itt a jó idő (és a magas UV sugárzás), úgyhogy hosszú túrák előtt kenjétek be magatokat naptejjel!
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 3***(X) "Zen 2" (AM4)
- Fotók, videók mobillal
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- Egyre közelebb a Poco F6 startja
- Yettel topik
- Ford topik
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Autós topik
- Kertészet, mezőgazdaság topik
- nVidia tulajok OFF topikja
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen