- Száguldozáshoz való az új GeForce driver
- NVIDIA GeForce RTX 4060 / 4070 S/Ti/TiS (AD104/103)
- SONY LCD és LED TV-k
- Mini-ITX
- Steam Deck
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- Multimédiás / PC-s hangfalszettek (2.0, 2.1, 5.1)
- Gaming notebook topik
- Milyen asztali médialejátszót?
Hirdetés
-
Féltucat régi Samsung kapott új One UI-t, köztük az A52s
ma A 6.1 olcsó, drága, ütésálló és közönségkedvenc készülékekre is megérkezett.
-
EU: a bankoké a felelősség, ha AI-t használnak
it Az EU tőzsdefelügyelete szerint ha AI-t használnak a bankok és befektetési cégek, akkor övék a felelősség.
-
Spyra: nagynyomású, akkus, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
PROHARDVER!
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Aktív témák
-
Manitou
addikt
válasz Dluinet #6273 üzenetére
Ez olyan, mintha először egy olcsó ösztelós vázat akartak volna csinálni, aztán meggondolták magukat és inkább egy merevet készítettek belőle
De simán el tudom képzelni, hogy az első háromszög az egy nagy adag kimaradt ösztelós váz első háromszöge volt, csak aztán leleményes ferdeszeműek úgy gondolták jó lesz ez még merevvázasnak , és beheggesztettek neki egy támvillát+láncvillát.
Fábry disign centerbe való szvsz[ Szerkesztve ]
-
Manitou
addikt
válasz Manitou #6192 üzenetére
UPDATE
Edzés day 2
50/50 offroad/onroadTáv: 38,30km
avg speed: 22,68km/h
max speed: 38,76km/h
szintkülönbség: 124m
avg pulse: 149
max pulse: 177Ez jó kis edzés volt, kár hogy az utolsó 2-3km -en lerontottam az átlagomat egy technikai probléma miatt
Most egy spéci edzéstervet próbáltam ki.Ja ss az ösztelóssal voltam
[ Szerkesztve ]
-
Manitou
addikt
Rosszabbra számítottam, ez szerintem a még anno jobbik fajta minőségi szintet képviselő olcsó MTB-ok közül való.
A felni elég rozsdás, de lehet csak felületi rozsda és fel lehet csiszolni.
A felniket ha nyolcas és tojás van benne, csak ki kell centírozni, ha a felnibe van felütés azt nem lehet , akkor az vagy bennemarad, vagy cserélni kell a felnit. Cserélni meg nem biztos , hogy érdemes, akor már inkább érdemesebb venni komplett új kereket olcsóért duplafalu felnivel. Ha keveset mentél a bicajjal, akkor valószinüleg a hajtómű tányérjai sincsennek nagyon elkopva, max a lánc lehet rozsdás kicsit, lehet egy új lánccal is elfutna a megléő rendszer, ez nem nagy tétel 1-1,5k-ért kapsz egy új 7sebességes láncot (feltételezem, hogy 7-nél nem több hátul, de inkább 6 fokozat lehet)
Az első agy gyorszáras, ez már sejtet valamit, talán nem a legolcsóbb minőségi szintet képviseli, hanem azért annál valamivel jobb.
A hátsót nem látom jól, de mintha az csavaros agy lenne. A gumi még használhatónak tűnik, bár ennyi év alatt nagyon elöregedhet, de ez is függ attól, hogy hol tárolták.
A kormány recsegés nem nagy kaland, lehet csak meg kell húzni egy csavartNem biztos, hogy olyan sokat kell erre költeni, élőben kéne látni. meg kéne még róla pár kp, hátsó váltó környékéről, hogy a váz vízszintes vagy függőleges papucsos. Ha függőleges, az is azt jelenti, hogy nem egy teljesen legolcsóbb alapmodellel van dolgunk.
Városba járósnak teljesen megfelelő lenne, ha helyrehoznád.
Mod:
Úgy látom az újabb képek alapján vízszintes papucsos és ez egy alap Shimano Tourney (TY) szettel szerelt masina. A váltógörgő nem tűnik kopottnak. Meg kénen ézni a lánc mennyire van megnyúlva, ha nem nagyon, akkor elgurul ez még pár ezret. (km) Az egész gépet le kéne takarítani, beolajozni a láncot ( nem zsírozni ! ) Kerekeket kicentírozni, kormányt meghúzni. Ezek nem kerülnek sokba. A felni fékezőfelülete viszont elég csúnyán néz ki.[ Szerkesztve ]
-
Manitou
addikt
válasz venember83 #6539 üzenetére
Az lehet. Én inkább az épített kerekek híve vagyok. Olcsóbban kihozható szerintem.
-
Manitou
addikt
válasz venember83 #6544 üzenetére
Most számolgattam nekem a speciben elég nehezek a kerekek.
450g-os Mavic XM719 AM felnivel és mezei 2.0 DT-vel valami 1950g ( gyorszárral)
Igaz ezt inkább erősre építettem mint könnyűre Bár mehetett volna 2-1.8-2 DT is, csak spórolás gyanánt sima 2-es ment, illetve az is közrejátszott anno, hogy nem tudtam venni 2-1,8-2 -t
Felni cserélve 380-400g-osakra + 1,8-1,5-1,8 DT küllők+ alu anyák ezzel lehetne faragni egy 310g-ot. Úgy lenne 1640g gyorszárral. Az első+hátsó agyam közepesen nehéz. Vannak azért könnyebb darabok a piacon[ Szerkesztve ]
-
Manitou
addikt
ment privát.
első-hátsó felni + gumik
duplafalu felni minimum 2k/db + valami minőségibb gumi 2k/db vagyis összesen 8k
régi felni kifűzése, új felni befűzése és centírozása 3k/ kerék vagyis öszesen 6k
És lehet a régi küllők nem lesznek jók az új felnihez, akkor még 2x36x40FT = 2,9k a küllő a két kerékre-első hátsó V-fék komplett ( fékkar, bowden, pofa )
minimum 6-7k-középagy ~2k
-lánc -1,5-5k attól függően milyet veszel , de nem garantált, hogy jól fog futni a mostani hajtóműveddel
-fogaskerekek hátulra ha menetes fogaskereket akarsz ( már pedig a tiéden olyan van ) minimum 2,5k
esetleg kormány + ülés ~2k + 2-20k-ig amit akarsz
( kb. csak a váz maradhatna meg :-DD )Ez így összesen meghaladja a 30k-t és akkor még a szerelési díj benne sincs, ha nem magad végzed a többit ( kivéve kerék építés , az benne van)
És a végeredmény az hogy van egy régi acélvázas bicajod, ami egy alap váltórendszerrel, hajtásrendszerrel rendelkezik, a felnije talán jobb mint egy átlagos olcsó bicajé, és kb ennyi.
Nem éri meg.
[ Szerkesztve ]
-
Manitou
addikt
válasz Manitou #6380 üzenetére
UPDATE
Edzés day 3
35/65 offroad/onroadTáv: 50,38km
avg speed: 21,63km/h
max speed: 34,03km/h
szintkülönbség: 424m
avg pulse: 139
max pulse: 167Ennek a távnak a felén olyan szembeszelem volt Délről fújt a szél, ez is ritka errefele.
Volt egy szakasz amit nagyon vártam, hogy ott majd megyek egy jót, aztán közben rájöttem hogy ott is pont szembeszél lesz végig[ Szerkesztve ]
-
Manitou
addikt
Témánál vagyunk megint
Azért nagyon nem mindegy hogy 10 kg vs 15 kg egy bicaj, főleg hegyen.
A legtöbbet a kerék kerülete mentén történő könnyítés "hoz" a konyhára.
Vagyis könnyű felni+ könnyű belső+könnyű külső triumvirátus az aduász.
A másik dolog pedig az, hogy könnyebb kereket könnyebb fékezni is, ez sem egy elhanyagolandó dolog.
De könnyű átesni a ló túloldalára és könnyítgetni mindent, sokszor az ésszerűség határain kívül is. Meg kell találni a viszonylag jó súly/ ár arányt és akkor baj nem lehet.Persze ha valaki DH-zik, ott lefele a súly nem igazán szempont, inkább az erősség/tartósság/nagy rugóút. Igy születnek meg az akár 18-20kg--os szörnyek
[ Szerkesztve ]
-
Manitou
addikt
válasz venember83 #6721 üzenetére
Igen a DH versenysportban megengedhető, hogy a tartósság rovására könnyítsenek, de egy mezei felhasználó nem biztos hogy ezt az irányt választja.
-
Manitou
addikt
válasz venember83 #6703 üzenetére
Vettél egy rebat?
zabcs80 Milyen gép az? Gondolom akkor nem merevvázas Ahoz nagyon sok lenne 13+kg karbon hajtókarral
No én meg nekiesek a kerékfűzésnek.
[ Szerkesztve ]
-
Manitou
addikt
válasz zabcs80 #6725 üzenetére
Ja tudom már, te kérdezted a talast hogy kell beállítani.
Ez a specimmel van egy kategóriában Igaz nekem csak ~11,8kg mindenestől. ennél jobban lekönnyítenem már csak súlyos pénzek árán tudnám, de azért így se rossz ez egy AM géptől. Mászni ráadásul brutál jól lehet vele, annak ellenére, hogy fully és sokat rugózik, a geoja nagyon el van találva. Gondolom a tiednél is így lehet, azért jó vele felfele menni.venember83 Jó az, én már régen mondtam, hogy egy reba kell neked vagy hasonló tudásu fox.
[ Szerkesztve ]
-
Manitou
addikt
válasz DemonDani #6730 üzenetére
Nekem a zaskar kéne. Azért 15 éve akinek volt egy zaskar váza az nagy császár volt Aztán mo-on eltünt egy időre a GT márka , lehet most sincs forgalmazója, azt meg nem mondom, bár gyanusan egy GT hirdetéssel se találkoztam mostanában.
Hans "no way" Ray is zaskar vázzal tolta anno
[link] -
Manitou
addikt
Ja, olyan 90-es évek közepétől . A csúcs RS judy SL , meg az Indy SL is sárga volt. Illetve a előtte az RS Quadra 21R is.Aztán az RST Mozo Pro -k, is de azok pár évvel később.
Aztán jött az első SID a maga kék színével.
A "sárga korszak" előtt meg kb minden telő ezüst vagy szürke színü volt, elég ritka volt ami színes lett volna.Manapság meg leginkább a fekete és fehér villák hódítanak, de azért van egy két kivétel más színre is.
[ Szerkesztve ]
-
Manitou
addikt
Nekem pont ellenkező a véleményem. Ennyiért olyat kell venni aminek a legjobb a felszereltsége alkatrészek terén. A treknél pont a márkanevet fizeted meg leginkább.
Ha meg később fejleszteni akar , akkor szerintem ez a trek váz se biztos hogy jó alap lesz, nem sokkal jobb váz ez se mint egy akármilyen mezei aluváz. -
Manitou
addikt
válasz Napfénysüti #6766 üzenetére
Hi!
100-ba talán belefér egy Caprine Epik 50 Disc, de a V fékes változata mindenképpen.
Használtban meg ez is gondolkodóba ejtő, bár fura, hogy csak 2 tányér van elöl
[link]Csak új lehet? Ennyiből már elég jó alig használtakat is lehet venni.
-
Manitou
addikt
válasz Napfénysüti #6772 üzenetére
Akkor Epic 50 V fékes.
Egy ismerősöm is ilyet vett, illetve ő a discet. Ő is hasonló árban keresgélt még tavaszal, aztán ez tünt akkor a legjobb vételnek ebben az árszegmensben.
-
Manitou
addikt
Nyilván a trek-nél jobban ügyelnek a "dizájnra" minden árszegmensben. De azért nem hinném, hogy bármi baja lenne annak a caprin váznak egy átlagos felhasználástól. Nekem fotók alapján ( élőben még nem láttam) nem tünik annyira rossznak. De a trek-nek biztosan szebb a váza ezt aláírom. Trek-nél a 7-8000-es széria és attól felfele vannak a már profi vázak . Egyszer majdnem vettem egy csodaszép Trek 8000-et, de aztán közbeszóltak a piszkos anyagiak.
[ Szerkesztve ]
-
Manitou
addikt
válasz Napfénysüti #6821 üzenetére
Kb egykutya a Caprine Epic 50-el.
A kerekek gyengék benne + a teló nem egy nagy eresztés, de az a caprinban sem az.
Azt vedd amelyik jobban tetszik.
Azt azért figyeld, hogy ebikeon piros szín van megadva, a képen meg egy fekete keró van.
17,5-es váz jó lesz. -
Manitou
addikt
Kész az óriás:
Kémfotók
[link] -
Manitou
addikt
Ez a "pirosság" örökség a régi bicajból, meg egy csómó alkatrész is az. Szerintem egy fehér telóval nézne ki a legjobban + tárcsa, de egyelőre ez az opció nem játszott.
Fékerőben elég jó a magura HS33 , de azért kell hozzá egy jó felni is. Nem hiába triálosok kedvenc féke volt még akkor is amikor már bejöttek a tárcsafékek, azóta már lehet más szelek fújnak. Ez egy 98-as John Tomac, akkoriban próbálkoztam triállal és kellett az erős és jól adagolható hátsófék, akkor ez jobb volt, mint a V fék.A bicaj jelen állapotában ~10,2kg pedál nélkül
[ Szerkesztve ]
-
Manitou
addikt
válasz venember83 #6941 üzenetére
Az első fék így is jobban fog.
Ja félig retro, azért a váz és a teló között van egy kis generációs szakadék, 10 év , illetve az alkatrészek nagyrésze között is.Mondjuk az igaz hogy az alkatrészek nagy része 10+ éves szóval ócska
Váz: '09 Giant XTC Team
Villa: '99 Manitou SX TPC (80mm) áll. előfesz, állítható olajcsillapítás, "nyilt olajfürdős"
Kormánycsapágy: FSA félintegrált
Stucni: KCNC
Kormány : Giant Racing
Markolat: KCNC EVA
Váltókar: '00 Shimano Deore LX
Középcsapágy: '00 Shimano Deore XT
Hajtómű: "00 Shimano Deore XT
Hátsó agy: '94 Shimano Deore XT
Első agy: '98 Shimano Deore LX Gold (gyárilag erősített tengelyes)
Első váltó: '03 Shimano XTR Top Swing 34,9mm
Hátsó váltó: '00 Shimano Deore XT
Lánc: KMC Z-9200
Kazetta: Sram PG-970
Első fék: Dia-Comp V-737 +Corratec Bow Red fékpofa
Hátsó fék: Magura HS33 + fekete gyári magura fékbetét
Első fékkar: Dia-Comp DP-7 Plus
Hátsó fékkar: Magura HS33 John Tomac
Felnik: Sun Ringle CR18
Küllők: DT Champion 2.0
Nyeregcső: Ritchey Logic 350mm 30,9mm
Nyereg: X-Mission Comp Cro-mo
Első gumi: Continental Exproler Pro Protection kevlar
Hátsó gumi: Continental Speed King kevlár[ Szerkesztve ]
-
Manitou
addikt
válasz Napfénysüti #6932 üzenetére
Nem tudom, sok régi alkatrész van benne egyik régi bicajomból, de egy 700k-s Cube REACTION GTC SL-ől könnyebb vagy ettől is
dqdb Ja És ebben semmi ipari csapágy nincs, sima kónuszos, és kutya baja
[ Szerkesztve ]
-
Manitou
addikt
válasz venember83 #6963 üzenetére
Vannak azért elég könnyű tárcsafékek már.
Ez csak azt bizonyítja, hogy jól válogattam össze az alkatrészeket (anno, és most is)Ki tudja, hogy a Bükk Maraton meg lesz e rendezve? Hallottam olyan pletykákat,hogy lehet nem is lesz megrendezve
-
Manitou
addikt
válasz venember83 #7003 üzenetére
Akkor lehet találkozunk A duna maratonra terveztem menni, de nem tudok rá felkészülni, nagyon keveset tekertem. A bükkre viszont van még elég időm.
-
Manitou
addikt
-
Manitou
addikt
válasz Ariadne #7219 üzenetére
Ezen én még sose gondolkoztam, hogy az FSR jelentene valamit, azt hittem ez csak szimplán egy név és kész. Nekem is az FSR az első fullym , de azért próbáltam előtte párat. Nekem ami feltünő, hogy mászásnál elég jól leköveti a terepet és szerintem tényleg nem pogózik annyira, tekerésnél, gyorsításnál sem vészes, pedig az enyémben nem is brain tag van
Úgylátom jön az eső, még jó hogy reggel elmentem egy körre.
-
Manitou
addikt
válasz venember83 #7306 üzenetére
[link]
150g
100mm 6fokos emelkedés 1 1/8 col a befogója viszont 25,4mmchilibe a 181g-os változata 11k
[link]DemonDani Persze nem minden, de amit én mondok se éppen csak könnyű, jó is.
mod 2: tévesen 25,4-est vettem 31,8 helyett, amúgy megtartottam volna, csak a kormány amihez vettem is már megvolt és az 31,8-as volt, és így inkább a kormányt tartottam meg és vettem egy 31,8-as stucnit. A fullymban amúgy 25,4-es a kormány, csak oda már nem kellett a 130g-os stucni helyére Simán jó még a 25,4 is, csak mindenki a 31,8-at "hájpolja" már, függetlenül attól, hogy semmi szüksége rá.
[ Szerkesztve ]
-
Manitou
addikt
-
Manitou
addikt
válasz Teasüti #7321 üzenetére
Könnyebb de annyival nem feltétlen gyengébb. Durvább igénybevételre jobb lehet a 36, de egy erős 32 lyukas kerék is elég sokat kibir. Inkább a felnitől függ a kerék erőssége. Persze a küllő is befolyásolja, de azt most vegyük állandónak( pl egy sima 2 mm-es DT)
Egy 36 küllős duplafalu felni is lehet gyengébb mint egy jó 32-es. A számok még nem feltétlen jelentik, hogy erősebb a 36-os kerék. Minden csak az alkotóelemek típusának a függvénye.[ Szerkesztve ]
-
Manitou
addikt
-
Manitou
addikt
Ja az ilyen beárazásokat én se szeretem.
Az már jó kis táv. Én még csak ilyen rövid távokkal kínzom magmat. 50 volt a legtöbb amit multkor mentem. Ezek ilyen 0 pihenőidős tekerések nálam.
Ma valahogy nem ment olyan jól , egy-kétszer éreztem hogy nem birok annyira menni, mint ahogy terveztem. Az átlagomat meg a végére mindig sikerül lerontanom a városban amíg hazaérek.
Úgy látom megint defektem lett, a hátsó kerék kilapult Vennem kéne már valami értelmes külsőt. Ezzel a mountain kinggel elég sűrűn kapok defektet
[ Szerkesztve ]
-
Manitou
addikt
válasz DemonDani #7347 üzenetére
Azt se értem miért pont ebikeon lehet csak vásárolni.
Én már leírtam a felni ajánlatomat az ebikeos választékból.
5k -ig mondta, abból csak a mavic csúszott ki kicsit.Be kell menni egy-két bicajboltba is, aztán megmondani mit szeretne, ott legalább nagy valószínűséggel raktáron is vannak cuccok, esetleg összeépített kerék is van, netán akciós is.
-
Manitou
addikt
válasz venember83 #7379 üzenetére
Jól nyomtad.
Nekem a hétre megint egy 50-es kör van tervben. Jövőhéten talán emelem 70-re.Én is szívesen lennék merészebb a fullyval, csak itt nincsen "lefele", inkább kisebb lankák vannak csak. Hegyre meg ritkán jutok el. Hétvégén elvileg megyek a Duna maratonra, de csak kisérőként, magam nem indulok a versenyen, de ha már ott leszek azért tekerek majd a környéken, kérdés, hogy mennyire lehet majd ott menni, ahol nem vezet a pálya útvonala.
Aktív témák
● Olvasnivaló az
1. hozzászólásban.
● 2013.04.01-től fokozottan ellenőrzik a rendőrök a kerékpárosokat!
● Bringás jókívánságok:
- Ésszel!
- Széles utat, gumifákat!
- Örökös hátszelet!
Itt a jó idő (és a magas UV sugárzás), úgyhogy hosszú túrák előtt kenjétek be magatokat naptejjel!
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- Politika
- Autós topik
- Debrecen és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Motoros topic
- Száguldozáshoz való az új GeForce driver
- NVIDIA GeForce RTX 4060 / 4070 S/Ti/TiS (AD104/103)
- Futás, futópályák
- Filmvilág
- További aktív témák...
- Tyű-ha Lenovo Thinkpad T15 "Golyóálló" Üzleti Laptop 15,6" -50% i7-10510U 4Mag 32GB/512GB FHD IPS
- Új 2K AM5 Gamer PC R5 7600/RTX 3070 8Gb/2X8Gb 6000Mhz DDR5/500Gb SSD M2/700W 2Év gari
- Ryzen PC , R5 2600 , RTX 3060 12GB , 16GB DDR4 , 256GB NVME , 500GB HDD
- Játszós PC , R5 5500 , RX 5700 XT , 16GB 3200MHz , 512GB NVME
- Új 2K Gamer PC Ryzen 9 5900X/RTX 3070 8Gb/Asus Tuf lap/M2 500Gb NVME/2x16Gb DDR4/750W 2Év gari
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs