- Philips LCD és LED TV-k
- Amazon Fire TV stick/box
- Autós kamerák
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- Multimédiás / PC-s hangfalszettek (2.0, 2.1, 5.1)
- Milyen egeret válasszak?
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- Mikrokontrollerek Arduino környezetben (programozás, építés, tippek)
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
Hirdetés
-
A két Poco F6 mellett érkezik a Poco Pad is
ma A Poco első táblagépe is egy Redmi termék más néven.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Egyszerűsíti termékportfólióját a HP
ph A cég úgy láthatja, hogy a túl sok márkajelzés nem tesz jót az átláthatóságnak.
-
PROHARDVER!
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Aktív témák
-
Xantomas
őstag
válasz Xantomas #38309 üzenetére
pedig, en ugy tudtam, hogy a 2009-es xcm-nel mar opcio volt a csillapitas a lockouttal egybeepitve, ami annyit tesz, hogy a lock a tekerentyut forgatva egyre csokkenti az atfolyo res atmerojet, igy ido aranyosan kevesebb olaj folyik at a ket henger kozt.
Valami telo azert kell bele, mert nagyon panaszkodik arra, hogy a bunrossz erdi utak szetutik a kezet 1.75-os, jo ballonos varosi slick gumikkal is, rugalmas, hosszu elorenyulasu crmo varosi 26-os villaval.
Meg miota kiprobalta a noi montikat, meg egy fully-t a teszt napon, mar tudja, hogy milyennek kene lenni egy jo bringanak.
"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
_seth_
veterán
válasz Xantomas #38309 üzenetére
RST Capa T4 nőnek városba ez való, kis súly alatt is szépen mozog, és kb 5e használatn szép állapotban, elvileg van belőle menetes is.
Intel i7 13700KF - Gigabyte B760 Gaming X - Crucial DDR5 PRO 2x24 GB - Gigabyte RTX 4060 Gaming OC - Crucial T500 PRO 1TB + P5 Plus 2TB - TP-Link Archer TX50E - Zalman Megamax 600W - Zalman N5 OF - DeepCool AK620 - SAMSUNG Odyssey 49" C49HG90DMRXEN
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Xantomas #38310 üzenetére
Nekem újabb SR ből NCX em volt, annál volt ez amit mondasz. De durván belassul a mozgása ha kicsit rácsukod a lockoutot, befele mozgásra is. Meg ezekbe gázos lockout van, ami nem pont úgy működik mint a drágább teleszkópoknál hogy van egy olajban mozgó dugattyú egy szeleppel, és akkor azt zárogatod el.
Na mindegy nem is ez a lényeg, csak én ezt a lockout részt nem tekintettem eddig semmiféle csillapításnak, ha odaírták hogy van benne olajpatront akkor kéne benne lennie valami tényleges olajos csillapításnak, csak én eddig ilyet nem láttam, de újabb modellekből még nem szedtem szét, szóval ez az én magányügyem. Majd szét döntök egyet aztán megnézem.
Egyébként még azt megnézhetnéd, hogy a rugójába raktak-e elasztomert, mert akkor azt vedd ki, kevésbé lesz progresszív, és jobban fog mozogni a 60 kiló alatt. NCX en sokat javított, én így használtam.
Ezek annyira túl vannak építve, olyan 2.4 kiló körül vannak, elbírnak 100 kilót is, amit nem bír, ha nagyon szét terheled a becsúszó szárak szoktak egymáshoz képest elgörbülni tárcsa féknél._seth_
Capa meg gila meg ilyen ipari hulladékokat, azokat végképp nem nevezném teleszkópnak, semmire nem jók, csak súlynak meg hogy instabilabb legyen a bringa.[ Szerkesztve ]
-
-
_seth_
veterán
válasz Xantomas #38320 üzenetére
Városban kényelmes nagyon, ugyanott a másik bringám SR XCM-H-LO 80 Lockout telója kevésbé mozog ami nem is baj mert az inkább terepen fut Azon is van lockout de pl állítható teleszkóp állástól függetlenül és fokozatmentesen. Ebben az sr-ben van valami visszaút csillapítás?
Intel i7 13700KF - Gigabyte B760 Gaming X - Crucial DDR5 PRO 2x24 GB - Gigabyte RTX 4060 Gaming OC - Crucial T500 PRO 1TB + P5 Plus 2TB - TP-Link Archer TX50E - Zalman Megamax 600W - Zalman N5 OF - DeepCool AK620 - SAMSUNG Odyssey 49" C49HG90DMRXEN
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Xantomas #38320 üzenetére
Igazából 10% beülés mindenképp kell ha azt akarod hogy mozogjon is. Nem beszélve arról hogy mikor eltűnik az út a teló alól, akkor is tudjon mozogni, lefele.. ne csak befele..
Nekem idén elegem lett a sz@rokból, van egy manitou black -em is pár éve, de alattam nem igazán akart normálisan mozogni, pedig megvettem bele a legpuhább rugót, sőt kivettem belőle mindenféle előfeszítést, kenő anyagokat kevertem hozzá, olajat kicseréltem a leghígabbra a csillapításban, az odaút csillapításból kivettem az O gyűrűt, átfúrtam a dugattyút. Vékonyítottam a rugón. Gyakorlatilag mindent csináltam vele hogy jobban mozogjon. Igazából az sikerült is, sokkal jobban mozog mint eredetileg, nagyon könnyen megindul, de csak a rugóút 40% át mozogja alattam normálisan. Aztán nyáron vettem egy új 2011 FOX F100RL -t. Még nem építettem be mert még hiányzik pár alkatrész, mert ugye tárcsásítani kellett a bringát, szóval kb újjá építem az egészet, de lassan kész lesz.
De itt meg attól parázok, hogy a fox az levegős.. azok meg nem a megindulásról híresek, valamint a levegő miatt elég progresszívak, de a levegő kamra növelésével ez csökkenthető. (pl csökkented benne az olaj szintet, vagy vágsz a nyomó rúdból)
De van másik de is, ami viszont a fox mellett szól, hogy a FOX ban van negatív rugó, kettő is, ami segíti a megindulását, míg a rugós manitou ba ilyen dolgokkal nem foglalkoztak..[ Szerkesztve ]
-
ludsimon
veterán
válasz Xantomas #38418 üzenetére
"mivan, mas mondja, nem hiszed el?"
Itt most nem értelek.
Szerk.:
Ohh bocsi, tényleg írtad már!!
"Az eddigi tapasztalataim alapján, nagyon úgy tűnik, hogy a brigéciol nem tesz jót a láncok anyagának, mert tele lesznek repedéssel.
Folyamatosan írkálom, hogy mennyit megyek, kb mekkora erővel, de eddig, a nem mosott láncom, amit csak ultra dermes vízzel, meg körömkefével mosok, és utána jó alaposan olajozom, eddig 1.5x annyit bír, mint amit kb 200km-ként mostam brigeciol 2000-ben.""Úgy, hogy a Brigéciol 2000, egy baromi erős lúg. Mivel nem saválló acélból van a lánc, így szépen megtámadja. Roncsolja az anyagát, elgyengíti, és annak következtében nyíródik el az anyag, mivel megváltozik a mechanikai tulajdonsága."
Csabi:
Rosszul tudod Csabi! Én előző láncaimat baszirgáltam Brigéciol-ban, de soha többet 1 percig sem!
2x gyorsabban elkopik tapasztalataim alapján.[ Szerkesztve ]
undefined
-
lefkosia
őstag
válasz Xantomas #41772 üzenetére
Köszönöm, már néztem de 21' váz kellene. 192 cm 100Kg vagyok.
Cube Fritzz ez is eléggé olcsó. Véleményed?The Truth Is Out There
-
belaazallat
addikt
-
Auratech
őstag
válasz Xantomas #43024 üzenetére
Igazad van.
A dolog valahogy úgy lenne értelmes, hogy a szirénázás után késleltetve induljon be, miután a kerék elforgott, indukciöval. Tehát ha a sziréna vijjogni kezd, a mozgásba került bicajon pár kerékfordulat után elpukkan egy festékpatron.
Azt hiszem egy 120db-s vijjogó elég lesz...Auratech Field Recording
-
Bati0501
őstag
válasz Xantomas #43024 üzenetére
Nem értek ezekhez,h hogyan lehetne megoldani ezeket,csak annyit tudok,h egy bringán igen kevés hely van ehhez,de ahhoz biztosan,h úgy el tudd rejteni,h ne legyen feltűnő.
Auratech: Egy űrhajó nem 120-140db mellett száll fel?Ennél már talán csak a bálnák hangosabbak...
[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz Xantomas #47393 üzenetére
Úgy figyelem a sűrűbb szövésűek könnyebbek is.
Viszont nem találok (aszfalton) tartósnak ígérkező 120-as köpenyt, ami alapvetően egy XC köpeny, jobban mondva All Terrain.
Eddig egy 27-es WTB All Terrain a befutó nálam, de nem tudom rázósabb lesz-e, mint a mostani 120-as Maxxis Worm Drive.
Fontos lenne a komfortérzet is.Illetve tudtok 500 g alatti XC külsőt, amiben van defektvédelem?
Vagy szintén könnyített XC külsőt, ami nem kopik aszfalton sem nagyon?
10k alatt és 1.95-2.1 szélességben.Mennyire érdemes elmenni a könnyítés felé? Tehát mondjuk 450 g körüli külső defekt védelem nélkül és 120 g körüli belsők a jobb választás, vagy 100-200 grammal nagyobb tömeg, de ellenállóbb kerék?
[ Szerkesztve ]
-
-
Szakbarbár
aktív tag
válasz Xantomas #47433 üzenetére
Köszi, felhívtam a környéken pár boltot, 1600 Ft-tól 8000 Ft-ig mondtak árat a láncra, a csere 300 Ft. Remélem hazáig kibírja a lánc, nincs kedvem 20 km-t tolni a biciklit. Lánckinyomót még nem használtam, bár nem tűnik túl bonyolultnak a használata. A motoron úgy szedek ki szemet, hogy leköszörülöm a 2 végét a csapnak és kiütöm. Utána mehet bele a patentszem.
Ez a hozzászólás nem jöhetett volna létre elektromosság nélkül.
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Xantomas #47494 üzenetére
Azt tapasztaltam saját bringámon is már, hogy gyenge rommá könnyített 20 on grammos gyorszárakat ha nem húzod meg eléggé, akkor keresztbe tud állni a kerék a sarukban.. Szóval nem árt ha stabilan fog a gyorszár, de persze ez nem azt jelenti hogy ész nélkül meg kell tépni.. Gyári shimano gyorszárak pl nagyon stabilak akkor is ha kis erővel csukjuk be őket.
Nem beszélve arról ha olyan ipari csapágyas agyakat használ az ember, ahol a tengely végeket úgy kell felpattantani, na azok is szépen meg szoktak mozdulni, ha a gyorszár képes nyúlásra, vagy nincs meghúzva eléggé. Szóval ezeket nem árt le ellenőrizni, főleg ha szétkönnyített holmikat használsz, megtépni jobbra balra a csövekhez, teló lábhoz, stb a kereket, hogy megmozdul-e, behúzott fékkel ránehézkedve előre hátra mozgatni a bringát és figyelve közelről nem látsz normálistól eltérő elmozdulásokat..
De igazából az átütő tengely az ami megoldást nyújt ezekre, ott fogsz érezni irányításban és fékezésben is határozottságot.zoo8800
Junior T ben azért rengeteg anyag volt egy mostani könnyű XC telóhoz képest.[ Szerkesztve ]
-
ludsimon
veterán
válasz Xantomas #47583 üzenetére
mit neki terepgumi!
Én ilyennel toltam tegnapelőtt a Csömöri homokbuckákon.
Én azt gondoltam a slick csak a hóban veszélyes, de gyakorlatilag ha letévedsz az aszfaltozott útról veszélyes az mindenhol.
Imádok amúgy új úttalan utakat felfedezni, főleg slickel, ilyen méretben.undefined
-
venember83
nagyúr
válasz Xantomas #47582 üzenetére
de ha megint lesz olyan hülye letörés, mint tavaly, akkor esélytelen - pedig csak le kell gurulni rajta egyenesen fék nélkül és ennyi. Jó, éjszaka fáradtan tud érdekes lenni, de nappal nem probléma, csak elsőre. A tavaly előtti fás rész, ahol kanyarodni kellett balra, miközben a terep dobott ki jobbra, az lényegesen érdekesebb volt.
Én már október óta bőven kétezer kilométer fölött járok edzős bringán, plusz melóba minden hétköznap tíz-tizenkét kilométer, de nem érzem magam ki tudja, milyen formában, leginkább fáradt vagyok.
-
csabi94
őstag
válasz Xantomas #47582 üzenetére
Köszi a választ, még filózok rajta, nincsenek meg az alkatrészek. Félek a mtb-kal így elindulni idén maratonokon, hogy a hátsó váltót 2x csavartam már fel (nagyon oda van, szarul vált), a nagytányér meg annyira kopott, hogy lejtőzéseknél leesik róla középtányérra a lánc...
Aktív témák
● Olvasnivaló az
1. hozzászólásban.
● 2013.04.01-től fokozottan ellenőrzik a rendőrök a kerékpárosokat!
● Bringás jókívánságok:
- Ésszel!
- Széles utat, gumifákat!
- Örökös hátszelet!
Itt a jó idő (és a magas UV sugárzás), úgyhogy hosszú túrák előtt kenjétek be magatokat naptejjel!
- ASUS H97-PRO alaplap 1150 Intel H97 lapkakészlet, 4xDDR3, SATA 3.0, HDMI, M.2 SSD foglalat
- Macbook Pro 16.2" M1 PRO 10C/16C 16GB - 1TB Magyar billentyűzet - Garanciális 2025.08.04.-ig
- Sharkoon TG5 számítógép ház Corsair HX650 tápegységgel eladó
- Asus V8460 Ultra ( Geforce 4 Ti 4600 )
- HP Prodesk 600 G5 DM, Tiny i5-9500T , 8-16GB DDR4 , 256GB NvME , 2 év gari , AAM számla
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest