Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Byk01

    senior tag

    válasz concret_hp #56429 üzenetére

    Szerintem ott van a gond, hogy a fejedben egy ilyen szénszálas alkatrészt egy darabnak látsz, pedig rengeteg apró alkatrészként viselkedik.
    A rugalmas gyűrődő zónában mindig marad feszültség, és ezáltal a még nem deformálódott részeknek egyre hamarabb adja át az energiát, ezért van az, hogy az ütközés végén az ütközés helyétől mondjuk 1 m-re is deformálódott az alkatrész. A szénszálas technológiánál a törés miatt a letörő darabok elviszik az energiát (és nem elnyelik, vagyis a mozgásukhoz szükséges energia már nem az ütközésben vesz részt), és gyakorlatilag a mögötte lévő részek a nulláról kezdik az ütközés folyamatát. Ezért van az, hogy az ütközés helyétől kb 10 centire az orrkúp kb. ugyanolyan, mint ütközés nélkül.

    Azt sem szabad elfelejteni, hogy az az alkatrész, ami az ütközés elején letörik az autóról, csökkenti az autó tömegét, ezáltal a lendületét is, így az ütközés végén kisebb lesz az erőhatás is.

    "Az obi, amivel lelátsz a víz alá halakat fotózni a halszem (halszemlélő objektív rövidítése)." - .mf "A jövő mi vagyunk: a fiatalok és az emberek." - Drotár Adrienn

Új hozzászólás Aktív témák