- A Plus modell gyengébb lett
- Alapértelmezett konfiguráción sok Core CPU-nak lehet stabilitási gondja
- Azonnali alaplapos kérdések órája
- Házimozi, és Hifi kábelezés!
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Soundbar, soundplate, hangprojektor
- Szünetmentes tápegységek (UPS)
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- NVIDIA GeForce RTX 4060 / 4070 S/Ti/TiS (AD104/103)
- Apple notebookok
Hirdetés
-
Mindent megtudtunk az új Nokia 3210-ről
ma Részletes képek, specifikációk és euróban megadott ár is van a legendás modell újraélesztett verziójához.
-
Az Apple megszerezné a klubvilágbajnokság közvetítési jogait
ph A vállalat ezért irgalmatlan pénzt fizetne a FIFA-nak, és ezzel rajzolná át az online streaming platformok háborújában a frontvonalakat.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
Új hozzászólás Aktív témák
-
buldog-bódog
csendes tag
-
buldog-bódog
csendes tag
A BARS témához:
Ha megnézitek a térképet, az általam megadott koordináta pont a sugárzás irányába esik Ukrajna, a "tésztagyár" felé, Tedej irányából.
Nem tudom milyen szerkezet. Lehet,hogy nem ehhez tartozik.
Egy ~ 10-15m magas torony tetejében áll. Mérete: ~ m.0,5m, x ~h:6m. forgatható, távfelügyeletes, mivel a közelében nincs konténer, tanya, vagy álcázott telep, és csak egy ~5x5-s kerítéssel van körbe kerítve.
Tudtok még ilyenről az országban ?
Ha kitavaszodik, küldök képet róla.47° 58,09' 50" észak
21° 59,54' 29" keletüdv: -d-
Ezeket a dolgokat nem azért írtuk le, hogy elhiggyék, hanem hogy tudják.
-
buldog-bódog
csendes tag
Szia Ócskás!
Ez a "ojjektum" volt megbízható források szerint a debreceni repülőtér igazi tároló bázisa.
A hely Debrecen központjától, kb.15 perc autóval. A repülőtértől való távolsága úton 1,5-2km, légvonalban olyan 1km. Jelenlegi neve VÍGKEND MAJOR (az interneten is megtalálható), szabadidő centrum, panzió, stb. Főleg céges bulikat rendeznek benne.
A "régi", volt szovjet időbeli nevét senki nem tudta, akivel beszéltem.
Tehát a megközelítése, ill. helye: Debrecenből, a 47sz. főúton indulunk Békéscsaba, Szeged irányába, a Mikepércsi úton (a repülőtér is itt van, a kifutó vége szinte az útba ér).
Mikor véget ér a 2 x 2 sávos út, balra fordulunk Hosszúpályi, Létavértes irányába (tábla jelzi). Ezen a sokadrangú úton haladva olyan 1-1,5 km-t, balkézre találjuk ezt a helyet, mely a főút elhagyása után több helyen is ki van táblázva.
Én egyszer, 2 éve jártam ott (bent). Mivel társasággal voltam, s ezekre a fórumokra is pár hónapja találtam, nem tulajdonitottam jelentőségét, hogy bebarangoljam a területet, mely egyébként szabadon kószálható.
Ami akkor meglepett, az a jelenlegi főbejárattól nem messze lévő földdel fedett tároló, a maga 70-80cm vastag acél-vasbeton ajtajával. Állítólag több ilyen is van a területen.
Hasonlóakat már láttam az Index fórumon, de nem emlékszem rá, hogy hol készültek a fotók. Ha időm engedi, megnézem a szerzők képtárát, s majd belinkelem.
S ami a csúcs volt, az alakuló??? (központi) téren álló több méteres LENIN szobor.
Ha sikerül, a nyáron (tavasszal) visszamegyek, és írok egy részletes "jelentést", fényképekkel, a még fellelhető dolgokról.
És, itt ragadnám meg az alkalmat, hogy tettestársat keressek a felderítő munkához. Keresem, a vállakozó kedvű társakat, aki Nyíregyháza kb. 50 km-s körzetében laknak, s kedvet éreznek a felfedezésekhez, jelentkezzenek!
-d-Ezeket a dolgokat nem azért írtuk le, hogy elhiggyék, hanem hogy tudják.
-
buldog-bódog
csendes tag
Hadsz, és Ócskás !
Privát mail ment, de Ócskástól visszapattan a következő üzenettel:
Reason: sorry, no mailbox here by that name (#5.1.1 - chkuser)
Ócskás, küldj egy használható fiókot!
-d-
Ezeket a dolgokat nem azért írtuk le, hogy elhiggyék, hanem hogy tudják.
-
buldog-bódog
csendes tag
Szia Ócskás!
Nem mernék esküdni rá, hogy ez a hely lenne az.
Elsőként, is 7km távolság van említve. Ez sokkal közelebb van.
Második, Mint itt és más helyeken is leírták -közöttük az általam nagyra becsült HADSZ is- , Magyarországon nem voltak silók.
Harmadszor, a blikk írta. :-)))
De, mivel valaki a cikkben "irányító" berendezést említ, ez nem lehet más, mint a külső NDB adó, ami pont 7km-re van a, de ez a pálya síkban. Ez délfelé van.
Északnak nem lehet, mivel azt kb. 2 éve építették, s a 48-s sz. főút és a vasút mellett van.
Elképzelhető, hogy valamikor itt a majorban is volt valami, de most nincs.Egyébként megérdemelne a Debrecen környéki erdős,-ligetes,-tanyás terület egy "feltárást". Szerintem sok mindent lelnénk. Az oroszok itt nagyon jelentős számban voltak. Nem véletlen volt (van) TVT (természet védelmi terület) az egész. :-)))
Ha vissza gondolsz, a régi rendszerben ezzel ( vagy fényképezni tilos táblával) hívták fe a figyelmet, hogy valamit rejt az erdő.
Ha sikerül elérnem a barátom, estére megírom, mi volt dél felé.Ja, még annyit, hogy volt, és jelenleg is van a reptér mellet egy RT (lokátoros) alakulat, közvetlen a 47.sz. út mellett.
-d-
Ezeket a dolgokat nem azért írtuk le, hogy elhiggyék, hanem hogy tudják.
-
buldog-bódog
csendes tag
Sziasztok!
Sikerült beszélni kiváló barátommal, és valószínű, ez a megoldás:
Az orosz katonai is, épp úgy mint most a civil NDB adó szinte ugyan azon a helyen áll (állt).
Ez a hely Köteles, és Szepes mellett (között) van, a határban.
Az oroszok anno, egy műszaki alakulattal képviseltették itt magukat, aki a technikát üzemeltette. A berendezések "mobilok" voltak, mindegyik ZIL(130, 131...) -be volt építve. Minden egyes autónak, és a személyzetnek vasbeton, földdel takart fedezéke volt (van). Mivel az Alföldön vagyunk, ezek tekintélyesen a földbe voltak (vannak) süllyesztve. Hasoló volt az RT, és LÉRAK-s fedezékekhez. Az egész körbe volt a "szovjet tipusú" kerítéssel kerítve.
A privatizáció idején egy "vállalkozó" vette meg, és telerakta galvániszappal. Hogy mi lett a sorsuk, nem tudni, de gondolható. .......se büntetés, se mentesítés....
A jelenlegi adó berendezés felügyelet nélküli, és valóban le van lakatolva (a konténer, amiben van).A jelenlegi NDB adó koordinátái:
47° 27,24' 19" észak
21° 33,46' 90" kelet
Adatok:
azonosító: DC, frekvencia: 295kHz, moduláció: A2A, üzemidő: H24 (folyamatos)A táj sajnos ezen a részen is havas.
-d-
Keresünk, kutatunk, mint buldog-bódog!
Ezeket a dolgokat nem azért írtuk le, hogy elhiggyék, hanem hogy tudják.
-
buldog-bódog
csendes tag
[B][I][I]
Minden kedves, tisztelt Tagnak, és Olvasónak békés, boldog,
egészségben és sikerekben gazdag új esztendőt kívánok!
-d-
csak így tovább.....[/I][/I][/B]
Ezeket a dolgokat nem azért írtuk le, hogy elhiggyék, hanem hogy tudják.
-
buldog-bódog
csendes tag
Nagy izgalommal vártam a mai ŐSÖK TERE adását a HÍRTV-n.
De megvalva az igazat csalódtam. Sokat beszéltek, de nem mondtak semmit.
A volt titokminiszter felháborítóan tájékozatlan volt a témában. Vándor Kálmán,
aki meg ért a dolgokhoz, nem tudta azt kifejteni.Egy ilyen lezáratlan ki nem tárgyalt témájú műsor sokat árt. A laikus nézőben
csak kérdések maradtak, és beindul a "legend".Ezeket a dolgokat nem azért írtuk le, hogy elhiggyék, hanem hogy tudják.
-
buldog-bódog
csendes tag
Sziasztok, szia Hadsz!
Próbálj meg Görbeháza környékén kutakodni. Ez kicsit északabbra van, Polgár és Hajdúböszörmény között, a 35-s fő út mellett.
Holnap felhívom ismét kiválóbarátomat aki a debreceni infót is adta, Ő biztosan tudja.
-d-ui.: Az oroszoknak (szovjet) itt biztosan volt valami RT (erre én is emlékszem), majdnem az út mellett, minden álcázás nélkül (bár lehet ez volt a csel), inkább Polgárhoz, mint Görbeházához közelebb. Ezeknek ma már a nyoma sincs meg, az autópálya építéssel szinte mindent felszámoltak.
Ez csak pár fokkal van "fentebb". De ha a "Te" irányodban van, akkor Hajdúhadház, Téglás, Hajdúsámson is szóba jöhet.
Ha még most lesz időm, megkeresem az earth-n.Ezeket a dolgokat nem azért írtuk le, hogy elhiggyék, hanem hogy tudják.
-
buldog-bódog
csendes tag
válasz buldog-bódog #846 üzenetére
Kb. ezen a helyen, ahol az M3, és M35 szétválik, álltak a bódés ZIL-ek, és egyebek, az inkább hagyományos parabolára emlékeztető antennákkal.
Így ~20 év távlatából nehéz visszaemlékezni, na meg az építkezéssel a tájat is átalakították.Ezeket a dolgokat nem azért írtuk le, hogy elhiggyék, hanem hogy tudják.
-
buldog-bódog
csendes tag
Milyen jó, ha az embernek sok barátja van.
A tegnapi, péceli rádióállomással, illetve a kapcsolódó átjátszókkal kapcsolatban az alábbiakat tudtam meg.
Barátom, egy közös barátunkhoz irányított, mivel Ő járt is ott.
Tehát:
Az objektum megközelitőleges helye az M3,M35 elágazása közelében. Sajnos, a tereprendezésnek, és a rossz felbontásnak köszönhetően nem sokat látni.
Barátom elmondta, hogy a "bázis" főleg mobil berendezésekből állt, de több konténer is volt lerakva. Az antennák főleg rácsos szerkezetű tornyokon álltak. Sok nagy méretű parabola, de volt VHF kereszt is.
A másik irány pedig Ukrajna, POLONYINA RUNA, ami egy 1860m-s csúcson volt.
Megjegyzem még, hogy az INDEX fórumon valaki, kb. egy évvel ezelőtt érdeklődött, hogy mi volt itt.-d-
Ezeket a dolgokat nem azért írtuk le, hogy elhiggyék, hanem hogy tudják.
-
buldog-bódog
csendes tag
Ez rádió adó nem igen lehetett, a következők miatt:
- a kikötések nem szigeteltek (nincs bennük egyetlen sem)
- a torony túl közel van az épülethez, igy nem valószínűsíthető, hogy a méretekből adódó hullámhossznak megfelelő (általában fél hullám) föld (ellensúly) hálózat van. A fenti felvételekről ennek nyoma sincs.
Én inkább valamilyen magas frekvenciás antennák tartószerkezetének gondolom. Látható is több "erkély". Valamint a tetején lévő "terasz".
-d-Ezeket a dolgokat nem azért írtuk le, hogy elhiggyék, hanem hogy tudják.
-
buldog-bódog
csendes tag
A SZEVER-ről itt bővebben:
http://www.trrlsever.org/SEVER/trrl_sever.html
Sajnos nem sikerül linkelhetően beilleszteni, majd legközelebb. :-)
-d-
Ezeket a dolgokat nem azért írtuk le, hogy elhiggyék, hanem hogy tudják.
-
buldog-bódog
csendes tag
válasz tazman75 #1057 üzenetére
Valóban ezek nagy hatótávolságú radarok voltak, de emlékezetem szerint nem 2, hanem 3, vagy 4 volt belőlük. Alacsony frekvencián, 7-10 MHz-n üzemeltek, több száz MW !!!
impulzus csúcs teljesítménnyel. Beláttak az USA területére. Ez az un. horizonton túli radar. Most is vannak ilyenek (mind két félnek), de "csendben vannak. :-))
Most néztem meg elmentett linkemet a témával kapcsolatban, de sajnos törölték az oldalt. :-((
Pedig itt térképek, hangfelvételek, fényképek és rengeteg műszaki adat volt.
http://dspace.dial.pipex.com/brogers/wpecker.htm
Kutakodom még a gépemen, hátha el lett mentve nem link-ként is.-d-
Ezeket a dolgokat nem azért írtuk le, hogy elhiggyék, hanem hogy tudják.
-
buldog-bódog
csendes tag
válasz buldog-bódog #1076 üzenetére
Bocs, ezt akartam:
http://englishrussia.com/?p=2285#more-2285
-d-
Ezeket a dolgokat nem azért írtuk le, hogy elhiggyék, hanem hogy tudják.
-
buldog-bódog
csendes tag
Biztosan megtalálom a többi adatot, de addig is.
Duga-1 és -2, Nikolayev, 47°02′28.33″N 32°11′57.29″E / 47.0412028°N 32.1992472°E / 47.0412028; 32.1992472
Duga-3, Gomel/Minsk, 51°18′19.06″N 30°03′57.35″E / 51.3052944°N 30.0659306°E / 51.3052944; 30.0659306 and 51°38′15.98″N 30°42′10.41″E / 51.6377722°N 30.7028917°E / 51.6377722; 30.7028917
Duga-3, Komsomolsk-na-Amure, 50°53′34.66″N 136°50′12.38″E / 50.8929611°N 136.8367722°E / 50.8929611; 136.8367722 and 50°23′07.98″N 137°19′41.87″E / 50.38555°N 137.3282972°E / 50.38555; 137.3282972
Lehet addig is keresgélni ! :-)
-d-
Ezeket a dolgokat nem azért írtuk le, hogy elhiggyék, hanem hogy tudják.
-
buldog-bódog
csendes tag
OTH radar:
Na ezen az oldalon van térkép is, és ezen rajta van mind a három:
http://www.chornobyl.in.ua/en/chernobyl-2.htm
Remélem mindjárt meg lesznek a műszaki adatok is.
-d-
Ezeket a dolgokat nem azért írtuk le, hogy elhiggyék, hanem hogy tudják.
-
buldog-bódog
csendes tag
válasz tazman75 #1089 üzenetére
Valóban a jellegzetes hangról kapta a nevét, és igen széles frekvencia tartományban tette lehetetlenné a rádió kapcsolatot.
Remélem megtalálom a többi oldalt is, és abból sok mindent tudtok meg.A HAARP, nem ionoszféra kutató, hanem befolyásoló (melegítő).
-d-
Ezeket a dolgokat nem azért írtuk le, hogy elhiggyék, hanem hogy tudják.
-
buldog-bódog
csendes tag
Még mindig a HARKÁLY.
Nem valószínüsítem, hogy a távol felderítésen kívül más feladatot is teljesített volna. (lásd: Ócskás linkjét)
Az, hogy egy erőmű közelében volt, az lehet a véletlen műve is, de figyelembe kell venni egy ilyen létesítménynél, az energia szállítás lehetőségét, költségét, megvalósíthatóságát.
Ezen a radar állomáson 26 db adó készülék üzemelt egyszerre, 2 MWatt-nak megfelelő folyamatos, és kb. 20-40 MW impulzus teljesítménnyel. Ez a hatásfokot, és a kiszolgáló berendezéseket figyelembe véve, ~10-15 MW "hálózatból felvett" energiának felel meg, ami
indokolttá teszi a közelséget.
Egy pár adat tájékoztatásul:
Adó készülékek, és antennák frekvencia tartománya: 4 - 30 MHz
Mindig a MUF (maximálisan használható frekvencia - ez az ionoszféra állapotától, a naptevékenységtől függ) alatt néhányszor 10 kHz-el. Ez általában 14, és 22 MHz közé esett. Az impulzus ism. frekvencia 10 és 20 Hz között, tipikusan 16 Hz. A radar 40 kHz
sávszélességet foglalt el, de ennek ellenére sokkal nagyobb sprekrumban zavart, ami +/- több MHz volt, a vivőhullámtól.
Adó antenna mérete: 210m hosszú, 85m magas.
Vevő antenna mérete: 300m hosszú, 135m magas.
Rendszerét tekintve, reflektorfalas, szélessávú dipol függöny.-d-
Ezeket a dolgokat nem azért írtuk le, hogy elhiggyék, hanem hogy tudják.
-
buldog-bódog
csendes tag
És amit kifelejtettem:
2 radar az Egyesült Államokat, 1 pedig Kínát figyelte.-d-
Ezeket a dolgokat nem azért írtuk le, hogy elhiggyék, hanem hogy tudják.
-
buldog-bódog
csendes tag
válasz Balatoni #1150 üzenetére
Itt is, és már több hozzászólásban megjelent Ófehértó, mint RT.
Én sokat dolgoztam ott is, és a környék több településén, de én erről soha nem hallottam.
Volt (van) ott az erdőben (Ligettanya) egy hatalmas földalatti üa. tároló, vasúttal, és lakóteleppel.
Ma nem tudom mire használják, mivel katonák már a környéken sincsenek.
Volt (van?) egy nagy lőtér is.
Ha valaki erről (mármint az RT.) többet tud, esetleg térképen bejelöli, hálás lennék.
-d-Ezeket a dolgokat nem azért írtuk le, hogy elhiggyék, hanem hogy tudják.
-
buldog-bódog
csendes tag
Tisztelettel megismétlem 1158/1150 sz. hozzászólásomat, aki tud valamit írja le!
"Itt is, és már több hozzászólásban megjelent Ófehértó, mint RT.
Én sokat dolgoztam ott is, és a környék több településén, de én erről soha nem hallottam.
Volt (van) ott az erdőben (Ligettanya) egy hatalmas földalatti üa. tároló, vasúttal, és lakóteleppel.
Ma nem tudom mire használják, mivel katonák már a környéken sincsenek.
Volt (van?) egy nagy lőtér is.
Ha valaki erről (mármint az RT.) többet tud, esetleg térképen bejelöli, hálás lennék."-d-
Ezeket a dolgokat nem azért írtuk le, hogy elhiggyék, hanem hogy tudják.
-
buldog-bódog
csendes tag
válasz benemano #1172 üzenetére
Kedves Benemano, köszönöm a kimerítő választ. Sok újat tudtam meg. Egy volt kollégám mesélt sokat az üa. bázisról, mivel dolgozott az építésén, mint gépész. Ő mindig repülőbenzint, meg kerozint emlegetett.
Esetleg, ha közelemben (nyíregyházi vagyok) laksz, megoldhatnánk egy személyest is!
Üdvözlettel, -d-Ezeket a dolgokat nem azért írtuk le, hogy elhiggyék, hanem hogy tudják.
-
buldog-bódog
csendes tag
Mindig elszörnyedve nézem a volt ojjektubokban készült fényképeket.
Borzalmas, hogy mit enged meg ez az oszág magának, s azoknak is , akik ezt a pusztítást végzik. Nem csak a rongálókat, fosztogatókat kellene elővenni, de azt is, aki mindezt megengedi (estleg hasznot húz belőle)!!!
-d-Ezeket a dolgokat nem azért írtuk le, hogy elhiggyék, hanem hogy tudják.
-
buldog-bódog
csendes tag
Tisztelt (leg)újoncok !
Kérlek Benneteket, hogy mielőtt kis szimbólumot választottok, nézzetek szét, hogy valaki nem használja-e már. Most volt alkalmam végig böngészni több száz hozzászólást, és nem csak az én "kutyafejemet", de más logóját is láttam "újabbak" által használni.
Ez megtévesztő.
Ezért szépen kérek mindenkit (én, Kovipepe-t), hogy válasszatok új logót !Köszönettel: -d-
Ezeket a dolgokat nem azért írtuk le, hogy elhiggyék, hanem hogy tudják.
-
buldog-bódog
csendes tag
Szia, sziasztok!
Az, ami a kérdésben szerepel, valószínű, hogy az egykori HTI (nem Haditechnikai Intézet, hanem Helyközi Távbeszélő Igazgatóság) távtáplált erősítői (Bálványok), ill. a kábelek nyomvonalait jelző kövek (oszlopok). Ha ezeken MP (Magyar Posta) jelzések vannak, akkor biztos lehetsz benne erről van szó.
Az erősítők lehetnek felszini, és földalattiak is. A felsziniek ~ 1-1.2m magas, 0.8m széles, és 0.3-0.4m mélységű oszlop, melyen egy vasajtó található, mely majdnem megegyezik az oszlop méretével. Az ajtó rendszerint a közút felé néz. A földalatti, arról ismerhető fel, hogy a környezetéből ~ˇ0.5-0.6m-el kiemelkedő kb. 2x2m-s "sánc", melynek közepén, egy ~ 60cm átmérőjű fémfedelű búvónyílás van, szintén MP, vagy HTI felirattal.
Az elmúlt időben ezeket felváltotta a fénykábel, a HTI-t a MATÁV, majd T-com. Sajnos a "skandinávok" itt maradtak, és ezeket a réz, és ólom bevonatú kábeleket szinte az utolsó méterekig ELLOPTÁK!!!!!
Ui.: csak arra lennék kíváncsi, ki tájékoztatta őket, hogy na most már lehet vinni, mert ezek a kábelek kb. 200V-s feszűltség alatt álltak a távtáplálás következtében, és igen komoly "szakadás, és szabotázs" jelzővel voltak ellátva, mivel a HM, és BM (K) vonalak is ezen keresztűl futottak.
-d-Ezeket a dolgokat nem azért írtuk le, hogy elhiggyék, hanem hogy tudják.
-
buldog-bódog
csendes tag
válasz tazman75 #1452 üzenetére
Szerintem, a toronyszerkezeti felépítése, a "szél ellenállás" miatt lehetett. Ez a felépítmény sokkal kisebb felületű, mint egy teli, tégla torony. És azt is figyelembe kell venni, hogy az akkori hadvezetés a Duna vonalával számolt, ami annyit jelentett, hogy a Dunántúl az első lépcső =>> minden tekintetben!!
A berendezések, pont emiatt kerültek a föld alá. A tornyokat, ha sérültek, mobillal pótolni lehet, és itt sokkal kisebb a "törmelék", könyebben telepíthető. Valószínű, hogyha nem is béke időben, de HKSZ idején biztosan le is voltak, vagy lettek volna "zsírozva" valamelyik közeli titkos bázison.
A kitolható antenna azért nem jó ötlet, mert nem tudni mikor jön a csapás, és egy sérült antenna pótlása, javítása harci körülmények között bonyolultabb, mint a mobil csere.
Ahogy, a képeket nézegetem, ezekben az antenna alatti aknákban, a tápvonalak csatlakoztatására lehetőség is volt.
És még egy: az üzemeltető személyzet védelme, fontos volt, mivel a berendezés kezelése, karbantartása, nemcsak "kioktatott" kategória volt. Az antenna pótlás, meg a "veszteség" kategória, sajnos. -> lásd nagyon első hozzászólások valamelyike:
Ahol a bunkerekből, a felszinre kiküldött felderítő személyek, akik megfertőződtek, eleve halálra voltak ítélve, mert vissza sem térhettek. Az elkülönítőnek csak kifelé volt bejárata.Ezeket a dolgokat nem azért írtuk le, hogy elhiggyék, hanem hogy tudják.
-
buldog-bódog
csendes tag
válasz tazman75 #1454 üzenetére
Ha megnézed, kis hazánkban csak ez az egy volt a Dunántúlon. A többi az ország keleti felében. l.: a határ, a Duna vonala.
"Elásva" a fontossága miatt volt.
Az, amit én még megnéznék a környékén, sőtt, ebben biztos is vagyok, hogy innen több irányban is volt (lehetett) vezetékes (földalatti kábel) összeköttetés a vezetésipontokkal. Lehet, hogy az is ide tartozott, amit HADSZ talált, illetve a nyomvonalat, mert a bantuk már kiásták a kábelt.Ezeket a dolgokat nem azért írtuk le, hogy elhiggyék, hanem hogy tudják.
-
buldog-bódog
csendes tag
válasz buldog-bódog #1455 üzenetére
>> "Elásva" a fontossága miatt volt. <<
Kisebb a sebezhetősége, a támadhatósága, harci cselekedetek idején.
Nem polgári, és béke célokra készültek. :-))))
Ezeket a dolgokat nem azért írtuk le, hogy elhiggyék, hanem hogy tudják.
-
buldog-bódog
csendes tag
válasz boeing707 #1468 üzenetére
A nagy mennyiségű sűrített levegőre két okból lehetett szükség:
- a bunkerban túlnyomást kellett alkalmazni. Ez más munkereknél is így van.
- elképzelhető, hogy a dieselgépek indítása is ezzel történt. (egykori cégem 135 kW-s generátorának motorját sűrített levegő indította. Ez kb 3x indítást bírt ki. Ha nem sikerült, és nem volt hálózat sem, akkor jött a kézi pumpa. :-))) )
- és az is elképzelhető, hogy a tápvonalak (csőtápvonal) is túlnyomásosak voltak.
- a víz véleményem szerint, a kompresszorok hűtésére kellett, mivel ezek jóval nagyobb hőt fejlesztenek, mint egy diesel.
-d-Ezeket a dolgokat nem azért írtuk le, hogy elhiggyék, hanem hogy tudják.
-
buldog-bódog
csendes tag
válasz boeing707 #1481 üzenetére
Szia, egyről beszélünk, de kicsit másképpen, a levegőt, és vizet illetően.
Az igazat megvallva, ilyen magas frekvenciatartományban, én csak léghűtésű berendezéssel találkoztam.Az ott rendszeresített dieselgépek levegős indítása, csak felvetés volt: adott (pl.) egy nyolchengeres előkamrás, négyütemű hajómotor (ezt alkalmazták ivánék). Dekompresszorkarral kiiktatsz hat hengert, azaz, a szelepeket kitámasztod, hogy nem mozognak, nyitva vannak. Az első két hengerbe, (ez direkt így van kialakítva) sűrített levegőt préselsz, ami könnyen (ellenállás nélkül) megforgatja a főtengelyen keresztül a motort. Ha ez kellően "energikus" volt, akkor a dekomprimálókar visszaeresztésével, a szelepek működésbe léptek, és, ha szerencséd volt, a motor indult.
Egyébként a T-34-sek is így indúltak (legalább is, az elsők), valamint a 8U (8K) hordozói.
-d-Ezeket a dolgokat nem azért írtuk le, hogy elhiggyék, hanem hogy tudják.
-
buldog-bódog
csendes tag
SCH, Hadsz, Jagger, und so weiter !
Köszönöm, hogy gondoltatok rám, a "felderítés" alkalmával.
Remélem a legközelebbin én is ott lehetek!
Szervezem a tedejit, és ha sikrül, a görbeházit. .......-d-
Ezeket a dolgokat nem azért írtuk le, hogy elhiggyék, hanem hogy tudják.
-
buldog-bódog
csendes tag
válasz benemano #1609 üzenetére
".....a sokáig titok Újfehértóra is fény derült (kicsit)."
Szia!
Milyen titokra kéne fénynek erülni?
Én nyíregyházi vagyok, jól ismerem a környéket, de tudomásom szerint Újfehértón semmilyen ojjektum, vagy hasonló nem volt (van).
Nem Ófehértóra gondoltál véletlen. Ez is itt van a megyében, de ez a téma elég jól ki lett
vesézve pár hónappal ezelőtt.
Üdvözlettel: -d-Ezeket a dolgokat nem azért írtuk le, hogy elhiggyék, hanem hogy tudják.
-
buldog-bódog
csendes tag
Hasonló volt a nyolcvanas évek elején is, amikor megszakadtak a SZU és az USA közötti tárgyalások.
Nálunk a cégnél, ~2 hónap teljes "M" volt. Szabi nuku, ird fel hol vagy elérhető. A szolgálati rend 24/48-ról 24/24-re változott, amit csak a kijelöltek láthattak el !
Ez talán még szarabb helyzet volt, de lehet, hogy csak én éreztem így, mivel már felfogtam súlyosságát.
A '62-s válság is érződött, -emlékeim szerint mindenütt- de akkor még csak 7. osztályos voltam.
-d-Ezeket a dolgokat nem azért írtuk le, hogy elhiggyék, hanem hogy tudják.
-
buldog-bódog
csendes tag
Szia!
Téves információ.
Neki ugrok majd mégegyszer, és megismétlem az előbb elküldött, de nem jelent meg hozzászólásomat.
-tiszteltetem az INDEX-t-
A lényeg:
47-56-48.01É, 21-44-08.21K (volt) Damjjanich laktanya, most lakópark, ALDI, MOL kút
47-57-30.18É, 21-40-37.36K (volt) Zrínyi -rakétás- laktanya, most, a jelenlegi polgármester érdekeltségébe tartozó cégek telephelye. (START Kft, Kkt, Kht, ????) -keress utána-
47-57-15.74É, 21-40-29.20K (volt) Báthori -főleg híradó- laktanya, most, épülő elit lakópark,
középiskolai kollégium, A helyi "vezérkar" érdekeltsége.
47-55-49.88É 21-42-07.41K Simai úti lőszer raktár, lőté,-és gyakorlótér, jelenleg az enyészeté, a raktárokat "őrzik", ha a bunkó biztonsági??? személyt annak lehet nevezni.
47-56-04.15É 21-45-45.26K borbányai alakuló, és gyakorlótér. Ezt főleg a Damjanich használta, gk. kiképzésre.
47-54-57.99É 21-46-53.95K nagyszállási lőszerraktár. Az őrséget a Damjanich adta, itt tárolták a Zrínyi rakétáit is. Jelenleg biztonságiőrök őrzik (de minek).
48-01-25.34É 21-38-1812K Nyírtelek, jelenleg is aktív BÁZIS.Ezeket a dolgokat nem azért írtuk le, hogy elhiggyék, hanem hogy tudják.
-
buldog-bódog
csendes tag
válasz buldog-bódog #1830 üzenetére
Tegnap nagy mérgemben, az utolsó koordinátát le felejtettem:
47 56 23.52É 21 41 58.71K A (volt) központi híradószertár, a Bottyán János laktanya.
Ezen a helyen javítottak, és tároltak híradóeszközöket, köztük gk.-t is.Az "újvilágban" bontottak (bontanak) klf. nem hír cuccokat, de, hogy harckocsit is , az nem valószínű.
Ezeket a dolgokat nem azért írtuk le, hogy elhiggyék, hanem hogy tudják.
-
buldog-bódog
csendes tag
És még ami eszembe jutott.
Talán nálunk volt az ország legkisebb szovjet helyőrsége. A laktanyának neve sem volt, mindenki csak ruszki laktanyának hívta. Talán még százan sem voltak, a városban is alig lehetett látni őket.
Itt található: 47 56 36.99É, 21 43 39.19K
Jelenleg un. INKUBÁTOR-HÁZ, feladata, a kezdő vállalkozások támogatása, segítése olcsó telephelyekkel (a volt laktanya területén).
A tisztilakások (nem lakótelep) 47 56 48.09É, 21 43 36.07K.
Ez egy egy emeletes, két lépcsőházas jellegzetes szoc-reál stílusú tégla épület. Most is lakóház, és nincs lepukkanva!Megpróbálom újra összeszedn majd a gondolataimat, és újra össszegezni az előzőeket.
Sajna, a kétszeri adat vesztésem annyira felpipásított. Kb. két A/4-s oldalnyi írásom veszett el.
Legközelebb a world-ben írom meg, s úgy másolom be.-d-
Ezeket a dolgokat nem azért írtuk le, hogy elhiggyék, hanem hogy tudják.
-
buldog-bódog
csendes tag
Szia Ócskás, sziasztok!
Feltételezem, Zsdánov elvtársra gondolsz?!
Általános iskolás voltam még, amikor a Vorosilov laktanya (a nyíregyiek szerint vörös-ilony) még Zsdánov volt.
Emlékeim szerint, úgy a 60-s évek eleje, vagy feléig. A mai, és VH. előtti Bethlen Gábor utcát is át keresztelték Zsdánovnak. Ezen az utcán, ill. a folytatásában , a vasúton túl van a laktanya.Ezeket a dolgokat nem azért írtuk le, hogy elhiggyék, hanem hogy tudják.
-
buldog-bódog
csendes tag
válasz Dr.Pixma #1869 üzenetére
Szia!
Mint észrevetted, itt csak nyugodt, higgadt emberek vannak. . :-)) Senki sem ideges.
Célúnk egy, az ismeret szerzés, és akinek információja van, azt átadja. Lehet,hogy ez néha (vagy sokszor) csak urbanlegend, de azért jöttünk itt össze, hogy mindezt kitárgyaljuk.
Ha a továbbiakban is Nyíregyháza, ill. Sz.-Sz.-B. megyével kapcsolatban kérdésed van, amit ismerek, szívesen válaszolok. Amennyiben a környéken élsz, akkor egy személyes
ök.-t is megbeszélhetünk!-d-
Ezeket a dolgokat nem azért írtuk le, hogy elhiggyék, hanem hogy tudják.
-
buldog-bódog
csendes tag
Szia Ócskás!
"mod: írtam még egy pár sort a "humán erőforrás" elherdálásáról, a felelőtlen rossz döntésekről, hazaárulásról és gazdasági bűncselekményekről, de átolvasva asorokat inkább kitöröltem...nagyon elvinné a témát más irányba..."
Én szívesen elolvastam volna!
-d-
Ezeket a dolgokat nem azért írtuk le, hogy elhiggyék, hanem hogy tudják.
-
buldog-bódog
csendes tag
B U É K ! 2 0 1 0
Kívánok Neked áldásokban gazdag,
békés, boldog újévet!buldog-bódog, dodi
Ezeket a dolgokat nem azért írtuk le, hogy elhiggyék, hanem hogy tudják.
-
buldog-bódog
csendes tag
Sziasztok!
Valamikor régen, szó volt a gödöllői dombok egyikén található antennákról, melyek az M3-ról is jól láthatóak. 47°57,163É, 21°46,539K
Most véletlenűl akadtam egy bizonyíték értékű cikkre.
Íme:
Az MTI rádiófigyelését 1953-tól Budapesten a Naphegyen, majd 1959-től 1995-ig, a Rádió és Műholdfigyelő Szerkesztőség megszűntéig a rádióvétel és -adás szempontjából kiváló adottságokkal rendelkező Gödöllőn végezték. 1981 és 1991 között a rádiófigyelő szolgálat többek között a Szabad Európa Rádió (SZER), az Amerika Hangja, a BBC, a Deutschlandfunk, az Izraeli Rádió és a Vatikáni Rádió adásaiból válogatott. A műsorokat a mindenkori műszaki személyzet rögzítette, a felvételekből ők maguk és a szerkesztők is válogattak. Az arra érdemes anyagokat 1988-ig a műszaki személyzet, attól kezdve pedig szakképzett display-operátorok írták le diktafonkazettáról. A leírt anyagokból 1983-tól napi „kiadás” készült, amelynek cikkeiből kiadványokat szerkesztettek.A rádiófigyelés anyagai elsősorban az ország felső vezetésének a bizalmas tájékoztatását szolgálták. Ma sem tudni pontosan, személy szerint kik tartoztak ebbe a szűk körbe, az viszont ismert, hogy a Belügyminisztérium, a Honvédelmi Minisztérium, a Külügyminisztérium, a Minisztertanács Tájékoztatási Hivatala és a „pártközpont” még nyers állapotban azonnal megkapta a napi „kiadásokat”. A nyolcvanas évek végére azonban egyre többen, így főszerkesztők, vállalatvezetők is kaptak tájékoztatást.
A különböző rádióadók műsoraiból a forrás pontos megjelölésével rögzíteni kellett minden politikailag fontos magyar vonatkozású anyagot, tekintet nélkül annak hangvételére vagy témájának érzékenységére. A műsorok közötti válogatás főbb szempontjai voltak, a teljesség igénye nélkül, a magyarországi belpolitikai események és külföldi visszhangjaik; a magyar ellenzék, egyházak tevékenysége; a magyar emigráció képviselőinek nyilatkozatai, interjúi; a határon túli magyarság életének eseményei; reagálások a magyar sajtó publikációira; külföldi szakemberek véleménye a magyar gazdaság és társadalom kérdéseiről; és a rádiók önálló gazdasági blokkjainak sorozatjellegű, elemző vitaműsorai.
Forrás: www.osaarchivum.com
-d-
És egy kép, ha betudom illeszteni:
Ezeket a dolgokat nem azért írtuk le, hogy elhiggyék, hanem hogy tudják.
Új hozzászólás Aktív témák
- Fotók, videók mobillal
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- A Plus modell gyengébb lett
- Forza sorozat (Horizon/Motorsport)
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Assetto Corsa Competizione
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- bb0t: Gyilkos szénhidrátok, avagy hogyan fogytam önsanyargatás nélkül 16 kg-ot
- Redmi Note 11 Pro 5G - a bajnokesélyes nem készült fel
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest