- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- NVIDIA GeForce RTX 3080 / 3090 / Ti (GA102)
- Épített vízhűtés (nem kompakt) topic
- Mini-ITX
- Galax GeForce RTX kártyák jönnek a szűkösebb házakba
- Vezetékes FEJhallgatók
- Milyen SSD-t vegyek?
- Gigabyte alaplap topik
- Asztrofotózás
Hirdetés
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Elon Musk: az xAI szuperszámítógépet akar az AI-alapú chatbotjához
it Elon Musk tervei szerint egy szuperszámítógéppel szolgálják majd ki az xAI Grok chatbotjának következő verzióját.
-
Oukitel WP35 - az 5G-s faék
ma Kedvező árú, 5G strapamobil bukkant fel szerkesztőségünkben.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Reggie0
félisten
válasz pescara #18158 üzenetére
Az a biztos, ha eloszor a falba. Forditva sem szabadna nagy gondnak lennie, de ki tudja akkor hogy viselkedik. Azert az aramszunetet is el kell viselnie, de lehet olyan gyarto aki kitalalja, hogy ilyenkor nem kapcsolja vissza a toltest vagy egyszeruen ez egy logikai bug a tolto hardvereben/szoftvereben, igy forditott sorrend(roller,fal) eseten nem fog tolteni.
-
ρσгτσ
őstag
válasz pescara #18168 üzenetére
Köszi, de azért szoktam ezeket megosztani, mert így lehet keresni rá a topikban. Többen használnak ilyen extrákat.
--------------------
Ahogy például ezt is, és dobok hozzá pár tippet is:
Védőszalag taposóra.
Ez szintén Kínából érkezik, általában összetekerve, és jóval hosszabb, mint amennyi egy rollerre szükséges lenne.
Ezt kicsit elcs*sztem, mert mattot vettem...érdemesebb ebből normált vagy fényesebbet nézni, mert egy picit elüt a többi pirostól. Nem annyira durván, de engem már zavar. Kicsit fakóbb.
A lényeg:
A belső részén van ragasztó, de elég jól tapad hozzá a fólia, amit le kell róla húzni. Nem tudom másnál is ilyen lesz -e.Érdemes mindig csak 5-10 centis részén leszedni a ragasztóról a fóliát, hogy jól fel tudd illeszteni. Ajánlott ennél is például egy hajszárítóval melegíteni a ragasztót, mert jobban fog tapadni.
A két végére én nyomtam egy-egy pici pötty pillanatragasztót, hogy biztosan tartson. Most egyelőre tesztelem, hogy mennyire lesz tartós, aztán ha beválik, akkor rendelek egy kicsit intenzívebb piros színű verziót.
[ Szerkesztve ]
ZX Spectrum - Commodore 64
-
ρσгτσ
őstag
válasz pescara #18170 üzenetére
Igen, hát normális esetben nem csapjuk oda semmihez. Normális esetben. Vagyis nem direkt.
Amúgy aminek van hasznos funkciója a kinézeten kívül (a fenti 3 cucc közül) az szerintem a fékkarvédő. Mert tapadósabb, kényelmesebb, mint a fém.
[ Szerkesztve ]
ZX Spectrum - Commodore 64
-
Peaceliker
őstag
válasz pescara #18173 üzenetére
És még nem is világít mindenfelé, mint egy karácsonyfa
Mondjuk lehet nem is fog. Pedig előre már van gbgw ledcső pár, de még nem tudom felrakom-e...ha megy fel akkor megy majd dekni alá is.Felső vezetékekre rakok majd ilyen piros bizbaszt, mert marhára tetszik, csak a 2m, amit rendeltem nekem ennyire volt elég
[ Szerkesztve ]
"Oh my Goa'uld!"
-
ρσгτσ
őstag
válasz pescara #18182 üzenetére
Az övé nem tudom pontosan milyen, de vannak olyan táskák, amit több helyre is fel lehet tenni. Nekem például olyan van, amit alapvetően a kormányrúdhoz és a kormányhoz is rögzíteni lehetne, de nálam is a rúdon van a lámpa.
Szóval én kicsit lejjebb raktam a prizma fölé.
Szerk.:
Most nézem nálad prizma sincs, ami tartaná a táskát. Viszont nem csak előre lehet rakni, már ha az nem zavar.[ Szerkesztve ]
ZX Spectrum - Commodore 64
-
pazola
tag
válasz pescara #18228 üzenetére
A bejegyzesembol, amire reagalsz, nem derul ki, de ott az volt a lenyeg, hogy az Asus-nak is van rollere (nem mellesleg azt vettuk 3 evre). Annak szerintem megannyira sincs (bar a 2 ev gari meg a szervizhalozat le van irva valahol), de en remelem, hogy nem is lesz ra szukseg.
Az osszehasonlitas azert van, mert kb. azonosak elvileg. Kb.
K&H online számlanyitás akár 2x40 ezer forint jóváírással PLUSZ 10 ezer forint ajánlásért: https://www.kh.hu/ajanlas-regisztracio2024?offerLinkId=f96bb945-ca05-4e4b-9df1-1453f53b7830
-
ρσгτσ
őstag
válasz pescara #18248 üzenetére
Azért van különbség a "menet közben elkap az eső" és a "berakom a kádba zuhanyozni között". Meg ugye nem mindegyik rollernek (vagy akár külön a motornak) azonos a védettsége.
Én mondjuk pont lesz@rom milyen a védettsége. Nem akarok megázni rolleren és külön cuccot sem szándékom emiatt venni. Szóval van amikor pihen a gép.
Peaceliker:
Eladtad a rollert? Mi a terv, milyen lesz az új?[ Szerkesztve ]
ZX Spectrum - Commodore 64
-
PociAti
senior tag
válasz pescara #18248 üzenetére
Xiaomi rollerek első 2 generációjának osztott kijelzője volt, és ott az apró réseknél be tudott szivárogni a víz. A harmadik generációtól ezért tértek át egybefüggő felületre, és terjedtek el a korábbi modelleknél a kijelzővédő fóliák.
Ja, és nem "csak a kijelző" megy tönkre, mondjuk nem írja ki a sebességet, hanem nem tudod használni a rollert. Úgy látszik a te szervizeseiddel ellenkező tapasztalata volt más szervizeseknek.
-
DigitXT
félisten
válasz pescara #18289 üzenetére
Nem hülyeség, pontosan így van. Akkor tud nagy* áramot tölteni az
akkuba, ha az képes felvenni. A tele akku nem képes erre, márpedig
ha nem tudja az akkuba rakni a mozgási energiát, nem tud fékezni...*: az erős fékhatás rekuperációs módban nagy töltőáramot jelent.
Ha csak kicsit tud felvenni az akku, akkor kicsit tud fékezni... Vannak
más fékezési stratégiák is, meg lehet próbálni elfűteni is az energiát,
sőt, extrém esetben aktívan visszafelé hajtani a motort, de az durva
terheléssel jár: a visszatöltés a legértelmesebb, a korlátai ellenére is. -
Reggie0
félisten
válasz pescara #18289 üzenetére
"Ez lehet azert, mert nincs hova visszetolteni, ha tele van? vagy hulyeseg? "
Ez pont igy van. Plusz rajon meg ket elektronikai szempont:
A toltoaram attol is fugg, hogy mekkora a rendszer belso ellenallasa es mekkora a toltofeszultseg valamit az akku pillanatnyi feszultsege. Nyilvan a toltofeszultseg es az akku feszultseg kulonbseget osztjuk a belso ellenallassal es ez lesz a maximalis aram amit a rendszer le tudna adni. Minel nagyobb az akku pillanatnyi feszultsege, annal kisebb lesz ez a korlat.
A masik szempont pedig az, hogy a toltofeszultseget nem lehet a vegtelensegig novelni, mert a litium akkuk a biztonsagos maximumot atlepve hirtelen nagyon veszelyesse valnak. Ellenben egy savas(olom) akkunal ez nem ennyire kritikus.[ Szerkesztve ]
-
addikt
-
addikt
-
addikt
válasz pescara #18456 üzenetére
Pedig ez nem ritka, mármint az elgörbült féktárcsa.
Nem a kerékben lesz a nyolcas, hanem a tárcsában, de ezt gondolom nem értetted félre.
Tárcsában meg úgy lesz, h pl éles lépcsőről, padkáról, járdáról lefelé haladva, esetleg megemelve a hátulját, majd szabadesésben leér, és rosszul sikerül (oldalazva) letenni, máris koccoljuk a tárcsát, és pikkpakk benne a nyolcas.
Ha lefelé "esik" a roller hátulja, pl egy elszámolt, elnézett lépcsőfok miatt, az a nehézségi gyorsulással arányosan növeli a becsapódás erejét. Négyzetesen ugye.Biciklinél ez nincsen, mert ott akkora a kerék, h soha sem ér hozzá a kerék közepén levő tárcsa semmihez. Hát rollernél nem így van.
Ugyanígy törik a hátsó sárvédő iv is. Fennakad párszor járdáról, padkáról való lehaladáskor, pláne pár lépcsőfokról lefelé haladáskor, és máris gyengül, reped, törik. Nem erre tervezték.Javíts ki nyugodtan, ha tévedek valamiben. :)
-
DigitXT
félisten
válasz pescara #18511 üzenetére
A Li-ion akkuk önkisülése minimális. Ha nem hagytad bekapcsolva, ill.
a vezérlő sem okoskodik (vár arra, hogy mikor csatlakozol telefonnal),
ez teljesen normális eredmény. Ha teljesen lemerült volna, problémás:
a mélykisülés kifejezetten káros ezeknek az akkuknak. Havi 1-2% oké!
(Itt segít, ha hidegben van tárolva: melegben felgyorsul a folyamat.) -
PociAti
senior tag
válasz pescara #18511 üzenetére
1 hónap alatt 1% esés az nagyon szép érték.
Azt azért megjegyezném, hogy hosszú állás után mutatott terheletlen akkumulátorszint nem azonos a frissen töltött állapot töltöttségével. Gyakran visszatérő jelenség, amikor a roller új tulajdonosa kiábrándító hatótávot tapasztal az első próbaútja során, és csak pár töltési ciklus után éri el a kívánt állapotot.
Máshogy mennek végbe a kémiai folyamatok az akkumulátorban terhelés és állás során. -
Vicoo
senior tag
válasz pescara #18546 üzenetére
Nekem ehhez a Xiaomi esetén BMS csere kellett.
Más: november 23-án jeleztem a Monorimnek elállási nyilatkozattal, hogy mégsem kérem a rendelésem, mert jelezték, hogy megnövekedett a várakozási idő. A cuccot véletlen mégis elküldték végül, nem vettem át, visszament.
Azóta már írtam párszor, de a pénzem még nem ért vissza azóta sem. Ti jártatok már így? -
-
robyg
senior tag
-
DigitXT
félisten
válasz pescara #18829 üzenetére
Ha nem érzel motorféket, akkor mindegy: jelenleg csak az asztalon tudtam
tesztelni, és ha a töltőről ment a teszt (ami NEM tud áramot felvenni), csak
ilyen minimális nyekkegést okozott, semmit nem fékezett a motoron, hiába
volt maximális erősségre rakva... Ellenben akkuról leugrott az asztalról, úgy
megfogta. (Ugyanez élesben simán 10-15A visszatöltést jelentett, ami elég
sok lenne, ha valami picike akku hajtaná a gépet, de anno is 2x22Ah volt.)Abból lehet baj, ha akkor is határozottan fog, amikor tele van az akku. Max.
akkufesz esetén nem szabad működnie a régen féknek, ezt diktálja a fizika.
Ha mégis működik, ott valami túlfeszültséget fog kapni, így eldurran idővel.Szerk: ha túl sokat tölt vissza, nagyon megszalad a feszültség. Bármi, ami
4.2V/cella fölött van egészségtelen az akkunak: a vezérlőnek kell figyelnie.
És egyben tudnia, hogy mekkora akku van rajta, feltéve ha több módja van.
Pl. A Kugoo S1 ment 48V módban, meg gyárilag, 36V módban is. Elvileg a
magasabb feszültségű akkuval lejtőn is nagyobb sebességről tud fékezni.
(Jó, hát a Kugoo nem a legjobb példa, mert az abszolút nem volt regen.)Szerk: ami tempó 45V feszültséget okozott, így sok volt a 36V akkunak, az
egy 48V akkunak sima liba. Viszont ha a BMS túlfeszültség miatt leválaszt
akkor már csak a BEMF tartja életben a vezérlőt/kijelzőt onnantól necces...
Csak a rövidrezárós stratégia segít, ahhoz nem kell az akku... Regen: kizárt.
(Jártam úgy, fordítva, hogy a gyenge/hibás akku egyik cella csoportja miatt
kapcsolt ki a vas, viszont olyankor egy ráfékezés még pont életre keltette...)[ Szerkesztve ]
-
ρσгτσ
őstag
válasz pescara #18876 üzenetére
Az utak, járdák minősége, és a közlekedési kultúra miatt írtam. Pesten azért aktívabb forgalom van és szerintem a vidéki, normálisabb vezetési stílussal szemben, itt sokkal markánsabb stílus a jellemző.
Nyilván nem ismerek én sem minden várost, csak néhány példából kiindulva írom. Meg amikor vidéki barátaim feljönnek ők is sokat panaszkodnak erre. Eredetileg én sem pesti vagyok, "csak" a 90 -es évek óta. Viszont a családom jelentős része vidéken él. Ebben van kis- és nagyváros, illetve falu is.
Ezt termesztésen autós szemmel értem. Tehát rolleres oldalról csak azt tudom elmondani, ami itt van.
Én több kilométeres kerülővel sem tudok csak jó úton menni. Akkor sem, ha a 17 -be, és akkor sem, ha a belvárosba megyek. Ez van. Én ezt elfogadom, és igyekszem a körülményeknek megfelelően "vezetni".
BKV egy másik téma. Biztos van olyan, hogy ez opció lehet. Nálam nem annyira. Meg amúgy bérletet sem szeretnék ezért venni. Leginkább autóval mászkálok. A roller nekem inkább egy plusz. Nem tudom lehet -e azt mondani rá, hogy szórakozás? Vagy elképzelhető, hogy lenne erre jobb szó is.
Szerk.:
Amúgy az utóbbi időben sok kerületben arra is panaszkodnak, hogy a közterületeken fűnyírás után nem szedik össze a füvet, csak ha már kiszáradt. Ennek köszönhetően sok helyen kint van a járdán és a bringa úton a fű, ami például szárazon és eső után sem jó.Szomorú, de én is tapasztaltam. A faleveleket sem szedik össze egy csomó helyen. Ősszel ezt szintén tapasztaltam.
[ Szerkesztve ]
ZX Spectrum - Commodore 64
-
Somatom
veterán
válasz pescara #18880 üzenetére
No igen. Még a rolleres idők előtt a bringatankommal
felderítettem a közlekedési lehetőségeket. Német, svájci és francia városokban vannak még rolleres tapasztalataim. Ott jobb a helyzet és a G. Térképre is jobban lehet hagyatkozni.[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
ρσгτσ
őstag
válasz pescara #18908 üzenetére
Arra befelé igen, de kifelé már nem. Sajnos. Én is arra lakom. Sibriken is végig jó minőségű bringa út van.
Mondjuk Maglódin még autóval sem szoktam végigmenni. Annyira gáz. Inkább kerülök. Szégyen, hogy úgy néz ki egy ennyire forgalmas út.
Szerk.:
Arról nem beszélve, hogy mentők is járnak arra a kórház miatt. Élvezetes lehet rajta betegként menni.[ Szerkesztve ]
ZX Spectrum - Commodore 64
-
Peaceliker
őstag
-
Peaceliker
őstag
válasz pescara #19072 üzenetére
Hátő... Ezen a logika mentén azért nem indulnék el
5-700 ezres gépekben olyan alja szar alkatrészeket taláni, hogy na... Pedig ez pont olyan tétel, ami semmi plusz pénz nem lenne drágább (csatlakozók, mint vessző paripám), de garis ügyeket generál.
Amúgy azért teszik bele, mert alja kínai vezérlőkben benne van és akkor az milyen már, hogy másik gépben nincs. Inkább erre gondolnék Mint az összes ledes lámpa, ami villog és sos t morzézik, mielőtt hajlandó kikapcsolni"Oh my Goa'uld!"
-
PociAti
senior tag
válasz pescara #19068 üzenetére
Igen, a tempomat az egyik legjobb dolog a rolleren. A másik a szoftveres testreszabhatóság, ezért én a tempomat bekapcsolási idejét levettem 3 másodpercre.
Abból kell kiindulni, hogy a tempomat mindig aktív és akkor nem lesz meglepetés. Ehhez nagyon könnyű hozzászokni, kb. az első út során rögzülhet az a szokás. Engem egyszer sem tréfált meg. Viszont az egyik kezed nagyjából felszabadul, tudsz vele jelezni.De az igazi élmény, hogy nem kell a sebesség tartásával bíbelődni.
A kényelmes utazósebességet én 19 km/h-nál érzem. Bármikor amikor vakon lövöm be magamnak a kényelmes utazási sebességet, szinte mindig ennyit mutat a kijelző.
-
addikt
válasz pescara #19206 üzenetére
Nekem a gyári csapágy volt ilyen.
Lehet, h még évekig bírta volna, nem értek hozzá, de kicserélték, és már nincs az a hang. (G30 elsőkerék)Még iskolás koromban a suliban tanműhelyben hozott a szaki olyan kisfilmet, amin meg volt szorulva egy leégett motor forgórésze, szétszedték, és a csapágygolyókat tartó kosár úgy szét volt töredezve, h teljesen beállt a törmelék a golyókkal, és a motort megállitotta, majd védelem híján addig szenvedett míg elégett egyik tekercs, és végül átégve a szigetelés, leállt a motor.
Arra még emlékszek, h alacsony fordulatszámú, és nem túl nagy teljesítményű motor volt (talán kW-nyi se).Na ez lebegett a szemeim előtt, mikor észrevettem, h mintha valami nem stimmelne az első keréknél. Hol jött a hang, hol nem. Bár nem ismerem a kerékben levő csapágy paramétereit, felépítését, de mondom mi lesz, ha ugyanúgy széttörik a belseje, netán úgy megszorul, h nullára fékeződik, azonnal lesatul, én meg fejreállok, azt ott halok meg.
Lehet nem is volt rossz, de mivel olvastam már több helyen róla, h ezekben sajnos a legócskább csapágyakat használják, inkább kicseréltettem mikor amúgy is átalakíttattam az akksit benne.[ Szerkesztve ]
Javíts ki nyugodtan, ha tévedek valamiben. :)
-
DigitXT
félisten
válasz pescara #19211 üzenetére
Motoron belül a csapágyhiba nem elektronikai kérdés. Viszont ha a megbontás
miatt ugrik a motor garija, akkor inkább szedetném szét a megfelelő szervizzel,
már ha fontos a gari. (Nyilván ha van egy kis műhelyed, fél óra szétdönteni max.
és kicserélni a csapágyat.) Ezekbe nem Xiaomi csapágy van, hanem szabvány.Tomi13: a hatótávolságpara sajnos teljesen reális. 26 km már nem kevés azért.
Nyilván ha kisebb sebességgel mész, akkor elérhető (kisebb akkuval is), de ha
nem akarsz állandóan erre figyelni, s a végén már egy vánszorgó rollert hajtani,
akkor nincs más hátra, mint az akkut túlméretezni: tudjon valós 30-35 km-t, és
azzal már nyugodtan el tudsz indulni, az se baj, ha esetleg van egy kis kerülő...
Kicentizett akkuval én biztos nem mennék: szar kilométereket tolni... Tudom.[ Szerkesztve ]
-
addikt
Új hozzászólás Aktív témák
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Aliexpress tapasztalatok
- Nintendo Switch
- Háztartási gépek
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Call of Duty: Mobile
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen