- Asztrofotózás
- Milyen széket vegyek?
- Milyen egeret válasszak?
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- Mikrokontrollerek Arduino környezetben (programozás, építés, tippek)
- Madzag nélküli ollós klaviatúrát villantott a Keychron
- Milyen monitort vegyek?
- 5.1 laptoppal / notebookkal - külső hangkártyák
- Mini-ITX
Hirdetés
-
Fürge M.2 2230-as SSD-vel jelentkezett az IRDM
ph A lengyel cég 6 GB/s-os írásra képes újdonsága 2 TB-ig nyújt alternatívákat mobilgépeink tárkapacitásának bővítéséhez.
-
Spyra: nagynyomású, akkus, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
Indul a PlayStation Days of Play, bemutatkoztak a következő PS Plus játékok
gp Alig egy napot kell várni és elrajtol a Sony szokásos leárazása.
Új hozzászólás Aktív témák
-
aDic
tag
Sziasztok,
Elektromos rollert keresek kb. a köv. paraméterekkel:
- 67kg vagyok,
- budapesten lenne használva, de nem budai hegyes vidéken,
- 10"-os kerekekkel,
- menjen valós 20km-t,
- lehetőleg legyen 15kg alatt (minden nap a 4.-re cipelném, ill. néha tömegközlekedésen is (pl. esőben, vagy ha mégis budán a hegyekbe kell menni)),
- max. 180eFt van rá.Nem nagyon találtam ilyen paraméterekkel rollert, de lehet rosszul kerestem.
Kivéve az alábbit. Ezt ismeri valaki? Érdemes ilyet venni?
[Techsend][ Szerkesztve ]
-
aDic
tag
Aki használ, írja már meg, hogy a D28E-be akkor most van tempomat, vagy nincs? Több helyen azt írják, hogy nincs, sok helyen azt, hogy van. Van ahol meg azt, hogy volt, de az egyik firmware frissítéssel kivették. A segway.com oldalon meg diplomatikusan hallgatnak erről a dolgoról, és az sincs leírva, hogy van, de az sincs, hogy nincs. Se a spec-be, se a felhasználói leírásban nincs benne (legalábbis a tempomat szóra nincs találat).
-
aDic
tag
Azt meg tudná valaki írni, hogy a d28e-nek mekkora a fellépő (vagy mi annak a neve, amin állni kell) szélessége?
Köszi! -
aDic
tag
-
aDic
tag
válasz st6969 #22212 üzenetére
Én két napja vettem egy F25E-t. A kormányt tartó 4 csavarból, amit a kibontás után összeszereléskor be kell csavarni, abból 3-at nekem nem sikerült. Kb. 3mm-t kilógtak a csavarok és mikor az egyiket próbáltam jobban belecsavarni, akkor a csavar imbusz kulcsnyílás elnyíródott.
Ezután belehajtottam a lukakba egy menetvágót, és kiderült, hogy nem volt végig menet benne, ezért nem lehetett a csavarokat belehajtani.
Nem sokat mentem vele, egyelőre tetszik, de azért ha ilyen dolgok előfordulnak, akkor felvetődik, hogy vajon milyen módon ellenőrzik a többi dolgot, mert ez azért mégis veszélyes üzem.
Szóval a minőségbiztosítással azért vannak még gondjai a kínaiaknak még ilyen ismert cég esetében is.A vásárlásnál nekem viszont azt mondták, hogy Ninebot-nak helyi garanciája van, azaz ha valami van a géppel, akkor kijönnek helybe javítani, nem kell vinnem sehova. Vajon ez csak akkor igaz, hogy ha az adott országba veszi az ember a gépet? Azaz globálisan nem működik így a garancia?
-
aDic
tag
válasz st6969 #22315 üzenetére
Szerintem jobban járnál egy komplett akksi vétellel pl. az ali-ról (tudom ők is kínaiak, ami ebben a szituban nem jól hangzik).
Abból a hibás akkupakkból az összes akkut ki kellene dobni (mert ki tudja, hogy ha a most még jónak tűnő akkisik benne maradnak, mikor mennek tönkre) és újakat belerakatni, ami így hasraütésre 50-80eFt bizos, hogy lenne anyagköltség + munkadíj. Ali- ról megkapod 40eFt körül és az alinak szerintem jobb a panaszkezelése (legalábbis eddig nekem mindig visszafizettek mindent, ha rosszat küldtek, vagy hibásat). -
aDic
tag
válasz DigitXT #22344 üzenetére
Ebben egyetlrtünk, pont ezt írtam én is, hogy a jelenlegit felesleges úgy felújítani, hogy csak 1-2 cellát csrélnek. Korábban azt írtad, hogy "Végig kellene mérni cellánként, ha nincs baja, csak lemerült, talán fel lehetne éleszteni", ami nekem akkor félreérthető volt, mert itt arra gondoltam, hogy a halott cellákra gondolsz.
Az ali-s akksipack-ot meg nyilván nem tudjuk, hogy milyen, el kell olvasni a visszajelzéseket (ha vannak és jók a visszajelzés, akkor szabad csak megvenni). Az ali-n gyakran ugyanazt a cucot árulják, mint ami a márkás termékekhez van, csak éppen valahogy leesett a gyártósorról. Meg olyan is van, hogy a minőség ellenőrzésen nem ment át kategóriát. Nyilván ezeket nem szabad megvenni. De ezt nyilván nehéz kiszűrni, ebben segíthet megintcsak a visszajelzések.
-
aDic
tag
válasz Thunderzolee #22345 üzenetére
Látom nincs meg, hogy poénnak szántam (ebben azért segíthetett volna, hogy ott van mögötte a szmájli).
De vannak akik nem értik, az ilyeneknek mgyarázni felesleges.
-
aDic
tag
válasz DigitXT #22351 üzenetére
Valóban nehéz ügy az akksipack, ha valaki nem tudja magának megcsinálni. Magamnak én is cseréltem már több eszközbe (fúrógép, porszívó, stb.), de csak szigorúan magamnak és csak márkás cellákból (amit lehet kapni akár a hivatalos ár feléért pl. a hobbyelektronikán is).
Mondjuk nekem vannak hozzá cuccaim de pl. másnak nem csinálnék, mert ez mégis barkácsolás, és ha valami baj lesz belőle (pl. kigyullad), akkor azt nem tudnám felvállalni. Bár sokszor ez is jobb, mint sok kínai pack, de azért azokból is lehet jó helyet kifogni, ehhez kell a visszajelzéseket olvasni, ill. körbenézni a neten, hogy melyik helyet ajánlják.Azért a Ninebot eredeti akksipack-ot 300-350$-ért elég beteg, mikor az egész cucc került kb. ennyibe.
-
aDic
tag
Lehet volt már, de én most találtam.
Segway store, vannak alkatrészek is: [link]Itt pl. az F40-eshez akku 169$, ami elég baráti, kb. alis áron van. Viszont sajnos se a többi F-es, se D-s sorozathoz nem találtam akkut.
-
aDic
tag
válasz DigitXT #22355 üzenetére
Nekem fordított tapasztalatom is van.
Makita középkategóriájú akkus fúrógép, kofferbe, 2db 1,1Ah-s akksival. Elég gyengének találtam, kb. 5 töltés lehetett az egyik akkuba, viszont az akkupackot megmérve 0,8Ah-t tudott, ráadásul 1/10A-es kisütőárammal.
Egyből cseréltem benne akkukat, LG 2,6Ah-ás akkuk mentek a helyére. Megmérve egyenként a kivett cellákat a legjobb tudott 0,9Ah-t.
És ez egy világszinten jó márkának tartott eszközben.
A másik akku kb. 10 töltés után megadta magát, valószínű megdöglöttek benne a cellák. Azt kicseréltettem gariba, de a csere sem bírta tovább, abban biztosna a cellák döglöttek meg, mert sztszedve az egyik cell teljesen letérdelt. Sajnos a BMS-t nem lehetett már használni, mert netes infók alapján, ha az egyik cellát rossznak találja, akkor végleg tiltja a működést. Lehet valahogy lehetett volna reszetelni, de nem találtam meg, hogyan.
Vettem aliról egy sok jó értékelést kapott eladótól 3Ah-s akkupackot a fúrógéphez. Kimérve még több is volt, azóta is megvan és működik. Ilyen is van, de sajnos ez ritkább.[ Szerkesztve ]
-
aDic
tag
válasz Thunderzolee #22376 üzenetére
Köszi, na ezt nem néztem. Kár, hogy ide nem szállítanak.
Az ok, hogy fizikailag belemegy. De kérdés, hogy a vezérlő is lekezeli-e a nagyobb kapacítású akksit. Vagy ehhez már hack-elni kell pl. a sorozatszámot.
[ Szerkesztve ]
-
aDic
tag
válasz Thunderzolee #22517 üzenetére
Rossz nézni a végét. A video mellett azt írják, hogy másnap agyvérzést kapott és meghalt.
-
aDic
tag
válasz Thunderzolee #22668 üzenetére
Nekem az F25 kb. napi 1%-al meríti az akksit. Állítólag, ha 7 napig nincs használatban (ha jól melékszem a napszára, de valami hasonló), akkor elmegy a vezérlő valami sleep módba, de nyílván ott is merít valamennyit.
Én simán el tudom képzelni, hogy valami raktár mélyén, mondjuk fél évig tárolt példány teljesen csutkára lemeríti az akksit. -
aDic
tag
Szinte biztos, hogy az F és D sorozatok minden tagja egyforma minden főbb alkatrész szinten (kivéve az F65), max. az akksi méret változik, meg apróságok (pl. markolat).
Biztos, hogy nincs pl. külön 250W, 300W és 350W-os motor sem. Szerintem van egy 350W-os, aminek a teljesítményét pl. D18-nál szoftverből lecsökkentik 250W-ra. Nincs értelme gyártani különböző teljesítménnyel a motorokat, mert ha szétdarabolják 3 felé a gyártást, akkor azt többe kerül gyártani, mintha csak egyféle van, de nagyobb darabszámmal. A gyártáson kívül ezzel az egységesítéssel szállításnál, raktározásnál is csomót lehet spórolni.[ Szerkesztve ]
-
aDic
tag
válasz DigitXT #22679 üzenetére
Nyilván egy levegőbe logó motor semmilyen teljesítményt nem ad le, rá kell kapcsolni megfelelő feszültséget és áramerősséget.
Én nem technikai oldaról közelíteném ezt meg, és nem is onnan tettem meg.
Csupán méretgazdaságossági okokból nem tartom valószínűnek, hogy ezek között a motorok között különbség legyen, a 250W-os és a 350W-os motor között lényeges technikai különbség nemigen lehet, mert elég közel vannak egymáshoz a teljesítmények.
Viszont gyárthatóság, szállítás és raktározás szempontjából nem mindegy a darabszám.
Tegyük fel, hogy pl. 1millió az a darabszám, amitől jelentősen gazdaságosabban lehet gyártani pl. a motorokat. Ha rendel a cég mindhárom motorfajtából 1millió darabot a beszállítótól, de mondjuk a D18 nem nagyon fogy és eladnak belőle mondjuk 500edb-ot, a D28-at viszik, mint a cukrot és adnak belőle 2Mdb-ot, és mondjuk a D38-ból sem fogy el az 1 millió, akkor vagy raktározni kell a feleslegesen legyártott, de eladhatatlan motorokat és egyéb alkatrészeket, vagy a beszállítótól kevesebbet vesz át a cég, ami meg általában kötbéres.
(a motorok között kb. az lehet a különbség, hogy a 250W-os motort 1-es huzallal tekerik (most írtam egy számot, nem tudom, hogy mekkora a tényleges méret), a 350W-oast meg 1,2-essel. A különbség a két motor között kb. az a néhány gramm réz, amit megspórolnak, tehát nem lehet sok).
Viszont jobban járnak, ha rendelnek a fenti példa alapján 3Mdb-ot a 350W-osból, aminek a költsége a nagyobb darabszám miatt még lejjebb megy, és nincs eladatlan készlet sem, mert a polcról mindegyik verzióban ugyanazt a részegységet veszik le.[ Szerkesztve ]
-
aDic
tag
válasz Reggie0 #22681 üzenetére
Hát ez sok esetben nagyon nem így van, de nem akarok belemenni ennél részletesebben. Valóban van amikor nem éri meg már nagy darabszámban gyártani, de az autógyártók is sok esetben pl. ugyanazt a benzinmotort eladják akár 3-4 különböző teljesítmény szinten is, csupán a motorkarakterisztika programozását módosítva, a mechanika meg megegyezik.
Hidd el, hogy sokkal többet lehet spórolni a darabszám növeléssel (és itt milliós tételekről van szó, nem kis darabszámról), mint hogy hasonó termékekből több különbözőt gyártsanak úgy, hogy ezek között csak minimális eltérés van. A tervezés, a szerszámgépek gyártása, a logisztika, raktározás, a tesztelés, engedélyeztetés, minősítés, stb. sokkal többe van, mintha egy verziót gyártanak le, de abból sokat, mert akkor ott még jobban eloszlanak a járulékos költségek. Nem véletlen, hogy autók esetében sokszor pl. plusz pénzért utólag aktíválni lehet olyan plusz funkciókat (extrát), amit az első tulaj nem vett meg. És ez sokszor nem csak szoftveres módosítás. Van olyan típus, ahol pl. utólag, pénzért aktíválni lehet az ülésfűtést. Nyilván ez uólagos extárzás sok mindenre nem terjed ki, de ez létező dolog pont annak köszönhetően, hogy inkább legyártanak valamit úgy, hogy plusz funkciók vannak benne, ami lehet soha nem fizet ki a vásárló (nem veszi meg az extrát az autóhoz), de nem kell külön megtervezni és legyártatni egy kisebb tudású egységet.
Amúgy pont a kínaiak azok, akik pl. elektroniak műszereknél (erről van sok elsőkezes infóm) ugyanazt a vasat adják el különböző típusnak. Oszcilloszkópom, labortápom, jelgenerátorom van úgy, hogy megvettem a legolcsóbb típust és pl. egy egyszerű típus átírással a legnagyobb típusra aktíváltam olyan funkciót, ami mondjuk 3x annyiba került volna. Kérdés, hogy ez mennyire legális, de ez egy szintén létező jelenség és érdekes módon a kínaiak sokszor nem zárják be ezeket a kiskapukat. -
aDic
tag
Én is nézegettem, de még hezitálok, mert ha beviszik a lakásba, vagy leteszik egy pincébe pár napra, akkor a GPS nem sokat ér. Persze ha a roller akksira van kötve, akkor már jó lehet.
Olvastam, hogy az Apple-s AirTag-el már több rollert, bicajt megtaláltak. pl. itt van egy magyar tegnapról: [link]
Akinek Apple cuccai vannak, megérheti elgondolkodni rajta.
Nekem Androidos telefonom van, ott az Apple-s cucc nem nagyon megy, de elvileg erre a rendszerre is jön egy ilyen gyártófüggetlen cucc, azaz minden Androidon menni fog: https://androidportal.hu/2023-06-01/bemutatkoztak-az-androidos-okoszisztema-elso-airtag-rivalisai/
Samsung-nak, ill. 1-2 gyártónak van saját ilyen cucca, de pl. a Samsung SmartTag csak Samsung telefonokkal működik.[ Szerkesztve ]
-
aDic
tag
Ezek az AirTag-ek mind bluetooth alapúak, ill. NFC-n keresztül lehet valami plusz adatot kiolvasni belőle, meg saját infót elhelyezni rajta.
Amit találtál CHIPOLO One az nem az, mint ami a cikkben van. Ez a CHIPOLO saját hálózatán működik, saját szoftverrel.
A cikkben szereplő CHIPOLO One Point lényege, hogy minden Android telefonnal működik és a google-hoz lesz becsatornázva az helyzet infó, és nem gyártónként egy-egy saját központba, tehát sokkal jobban használható lesz a sok androidos készülék miatt. -
aDic
tag
Nem egészen. A CHIPOLO gyárt többfajta rendszerbe cuccot:
CHIPOLO One: saját hálózat, saját alkalmazás (ezt az eszközt találtad meg, ami itthon is kapható)
CHIPOLO One Spot: gyakorlatilag egy olcsó AirTag, ami az Apple-s rendszerben működik (szerinem ezt is lehet itthon kapni)
CHIPOLO One Point: az Apple AirTag Androidos környezetbe szánt változata (erről szól a linkelt cikk)(ezt még csak előrendelni lehet és valami €34 ára van/lesz)[ Szerkesztve ]
-
aDic
tag
válasz Thunderzolee #22923 üzenetére
Ninebot 10"-os kerékkel szerelt rollereknél a belsővel rendelkező gumi helyett fel lehet rakni egy az egy-egyben a zselés belső nélkülit? (pl. D sorozat és F25) Az ok, hogy szelep kell hozzá, de a felni ezeken ugyanolyan, mint a zseléseken? A gumiköppeny körbe rendesen felfekszik, hogy ne engedje el a levegőt?
-
aDic
tag
válasz Thunderzolee #22928 üzenetére
"Passz."
Ez ok, de akkor miért ajánlgatod, ha te sem tudod? "Egyébként én inkább váltanék zselés kerékre, ha defektet kapnék, szóval márcsak ezért se vennék tartalékba se külsőt, se belsőt." -
aDic
tag
válasz Ciccuka #23010 üzenetére
"az a tapasztalat, hogy 300 ezer forint alatti rollerek valós hatótávja 60%-a a gyárilag megadottnak az esetek nagy részében"
Ez sokkal összetettebb ennél.
Én az F25E II-vel csak eco módban járok (max. 15km/h; nekem így kényelmes, nem kell annyira figyelni, sisakot sem mindig veszek fel, stb.), elsősorban Budapest pesti oldalán, csak minimális emelkedőkkel, hátizsákkal együtt kb. 70-72kg vagyok. Regeneratív visszatáplálás a legnagyobbra van állítva, és így gyakorlatilag az esetek többségében a gázkarral lassítok. Mondjuk járdán közlekedem elsősorban, mert a legtöbb út annyira durva vagy rossz minődégű, hogy nekem nagyon ráz (viszont a járdán, ha valaki mellé érek, akkor le szoktam lassítani, és ez már többször megmentett attól, hogy ne menjek valakinek, aki hirtelen irányt vált), ill. minden útkereszteződésnél is rendesen lelassítok.
Az akkut kb. 90%-40% között használom (tudom egyesek szerint hülyeség nem 100%-ra tölteni, de én kb. 90%-nál magasabbra nem töltöm, ill. 40% alá sem engedem), és eközött megteszek vele ténylegesen 18-20km-t (GPS-el ellenőrizve), egy-egy utam 2-4km között mozog. Azaz ha teljes töltést nézném, akkor kb. 30km-t el tudnék menni így, ami meg több mint amit a gyár megadott.
Amúgy érdekes, hogy néha a roller teljesen ugyanazon útvonalat megtéve akár 5% távolságkülönbséget is mér (pontosabban néha akár 5%-al is kevesebbet, mint a általában), de a fentebb jelzett távot a roller óra szerint írtam.Tudom nem tipikusan használom, mert sokan csutka gázon közlekednek a rollerekkel, az meg eszi az akksit, csak azért hoztam fel, mert ez a távolság kérdés elég sokváltozós történet és nagyrészt használat és környezet függő.
-
aDic
tag
válasz Thunderzolee #23017 üzenetére
Felőlem mindenki úgy használja, ahogy neki jó, ha nem veszélyeztet másokat.
Nekem így kényelmes.Nem egyszer volt, hogy autóval közlekedtem és előttem slalomozott 45-50-el egy rolleres az úton mindenfajta védőfelszerelés nélkül (még sisak sincs rajtuk sok esetben), láthatólag figyelmen kívül hagyva minden közlekedési szabályt (jobb kezes utca, lámpa, stb. figyelmen kívül hagyása). Lehet így is közlekedni, csak ez meg ön- és közveszélyes.
-
aDic
tag
Nekem van egy láncom, aminek a láncai kb. 8mm vastag anyagból vannak. Hogy mennyire egyszerű lehet ezt elvágni, vagy a zárat feltörni, azt nem tudom. Én ezzel kötöm oda valamihez a rollert a bolt olyan helyén, ahol bentről is rá lehet látni. Igaz csak kb. 2 hónapja heti 1-2 alkalommal szoktam így otthagyni a boltok előtt 10-20 percekre.
De egy GPS-es nyomkövetőt én is akarok belerakni, de még nem jött meg. -
aDic
tag
A nagy roller mágusokat kérdezném.
A ninebot rolleremen a belsős gumit kicseréltem zselés, belső nélkülire. A belsős gumit levettem, az új zseléset felraktam. Az egésszel meg voltam 5-6 perc alatt / felni (az első és hátsó esetében is; most sem tudom, hogy sikerült a zseléset felrakni, de gyorsabban ment, mint a belsőset leszedni, előtte azt hittem sokkal macerásabb lesz). Az új szelepet is braktam, az tovább tartott, mint a gumit cserélni.
De a lényeg. Nem tudom úgy felfújni, hogy a pereme mindenhol felfeküdjön. Amikor elkezdem fújni az egyik oldalán (olyan 180-200 fokban a 360 fokból) felfekszik, de másik oldalon már nem. Néztem videókat, mondják, hogy rá kell robbantani, meg hallani kell a pattanást, mikor ráfeszül.
Viszont van olyan videó, amiben azt modja a tag, hogy 55-60 PSI-nél magsabb nyomással nem szabad, van ahol meg azt mondja a jóember, hogy 120-150PSI-vel kell felrakni.
A gumira max.35 PSI va írva én 60-nál többel nem mertem megküldeni. Ekkor is a futófelület láthatóan nagyon kitágul, félek, hogy magasabb nyomáson szétreped.
Ez egy 10"-os kínai (nem gyári ninebot) zselés gumi.
Akkik csípőből cserélnek ilyet, azok milyen nyomáson "robbantják" rá a gumit a felni peremére? -
aDic
tag
válasz Peaceliker #23357 üzenetére
Spanifer sajnos nem segít azon, hogy féloldalasan megy csak fel, próbáltam, sokszor.
Bár lehet azon segítene, hogy nagyobb nyomáson a kerék futófelülete ne fújodjon fel nagyon és ne repedjen szét. -
aDic
tag
válasz Peaceliker #23359 üzenetére
Nem kentem meg korábban. Folyékony szappan jó lehet?
-
aDic
tag
válasz Peaceliker #23527 üzenetére
Amilyen ütött-kopottak, a 3 hónap kevésnek tűnik. De nyílván csak ránézésre, de 3 hónap alatt még ha éjjal-nappal használva vannak, akkor is nehéz elképzelni azok alapján, ahogy jónéhány roller kinéz. Ehhez szerintem naponta el kéne dobni messzire 3x.
-
aDic
tag
válasz DigitXT #23365 üzenetére
Kb. 1 hete írtam, hogy a belső nélküli gumit nem tudom felrobbantani a felnire. Az egyiket végül sikerült 5bar-ral felrrakni, de sajnos a másik gumit sehogy sem sikerült felrakni. Gondoltam, hogy valamit nagyon elbénázok, így írtam roller szervízeknek, hogy mennyiért robbantanánk fel a gumit a felnire?
6 szervíznek írtam, 5 válaszolt és kaptam 4e és 12e Ft közötti előzetes árakat.
Viszont egy helyről írtak, hogy vigyem be, ingyen felpattintják. Ez a bike garázs volt az 5. kerületben. Ez itt a reklám helye.
Bevittem hozzájuk, és mikor odaadtam a szerelőnek a gumit a felnin, akkor már láttam a fején, hogy itt baj lesz, ill. mondta is, hogy nem áll jól a gumi a felnin.
Próbálgatta párszor felfújni a gumit, de nem sikerült neki. Mondta, hogy ezzel a típussal ők is beleszaladtak már sok rossz példányba, mert nem méretpontosak.
Aztán hazaérve megmértem a belső átmérőt, ahol a felnire fel kellene pattannia a guminak és átmérőben volt 3-4mm eltérés a másikhoz képest. Ennyivel szűkebb, ezért nem megy fel a felnire.
Szóval aki azt tervezi, hogy ilyen gumit vesz Ninebot F, vagy D sorozatú rollerre, az lehetőleg ne tegye, mert meg fogja szívni: [link][ Szerkesztve ]
-
aDic
tag
válasz gyuri6 #23563 üzenetére
A laptop akksi cella sajnos nem volt jó választás.
Attól függetlenül, hogy a két cella egyforma méretű, ezeknek a tulajdonsága nagyon eltérhet (és el is tér) egymástól.
Egy átlagos laptop cellának max. pár (2-3-4) A-t kell tudnia leadnia, tartós magas áram leadásra nem képes, a belső ellenállása viszonylag magas. Míg a roller esetében a max. leadandó áram cellánként 10-20A (sőt több is) lehet, ill. kell is, nagy áram leadására hosszabb távon is képes, a belső ellenállása sokkal alacsonyabb.
A most berakott cellád nagyon hamar tönkre fog menni, melegedni fog, a mellette lévő 2 cella is sokkal jobban lesz terhelve, gyorsabban tönkre fognak menni azok is. Ill. gyakoratilag az egész akkupack teljesítményét lerontja az az egy cella (annak ellenére, hogy jónak tűnik).
Jobb lett volna (ha már nem akartál új cellát venni), akkor pl. egy csavarbehajtó rossz akkupackból még használható cellát bontani.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen