- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Hobby elektronika
- Projektor topic
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Elkészült Oroszország első litográfiai berendezése
- Épített vízhűtés (nem kompakt) topic
- Azonnali informatikai kérdések órája
- NVIDIA GeForce RTX 4060 / 4070 S/Ti/TiS (AD104/103)
- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- Vezetékes FÜLhallgatók
Hirdetés
-
Összemoshatja a Google és a Magic Leap a valódi és a digitális világokat
it Együttműködésbe kezdett a Google és a Magic Leap nevű AR-startup.
-
Mobvoi TicWatch Pro 5 Enduro - kitartás kartárs?
ma WearOS 3.5, két kijelző, hosszú üzemidő, és zavaró apróságok a legújabb TicWatch modellben.
-
Megjelenési dátumot kapott a Tomb Raider animációs sorozat
gp A tervek szerint október elején debütál a teljes első évad Netflixen.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Debilon
addikt
válasz rasotamas #1726 üzenetére
jelen esetben egy légzsák indító töltetet cserélnek, nem a komplett légzsákot, és mivel visszahívás tényleg ingyenes a "javítás/csere) és igen, ha kéred visszateszik a hiányzót, de azt kifizettetik veled, miért adnának ingyen egy légzsákot, amit az autó előző tulaja nem pótoltatott ha kinyílott?
[ Szerkesztve ]
Suzuki DL650 || life is shit || steam: Debilon || Realme GT Master Edition
-
chris-v
senior tag
válasz rasotamas #1767 üzenetére
És nem feltétlen fogyaszt többet, mint manuális váltóval.
Az újabb automaták általában kevesebbet fogyasztanak mintha manuális váltóval szereltek.
Mazdánál ugyan nincs tapasztalatom ilyen téren, de pl Citroen C4-nél így van."Roads? Where we're going we don't need roads!"
-
aleister
veterán
válasz rasotamas #1767 üzenetére
Köszi az infót!
Hogy érted, hogy a fokozatok kevesebb száma miatt? Így is-úgy is hatsebességes, nem?(#1768) chris-v
Spritmonitoron rákerestem már korábban. Átlagban többet fogyaszt az automata. Csak elméleti síkon lettem volna kíváncsi a dolgokra.Eladó ÚJ Adata DDR4 2 GB so-dimm ram QNAP vagy Synology NAS-ba.
-
aleister
veterán
válasz rasotamas #1771 üzenetére
Nos, az tény, hogy nem konkretizáltam a dolgot. Bocsánat!
Az új mazda 6-ra gondoltam. Ott mind az automata, mind a manuális 6 sebességes, mégis az átlagfogyasztásukat nézve az automaták kb 0.5 literrel többet esznek spritmonitor szerint.Eladó ÚJ Adata DDR4 2 GB so-dimm ram QNAP vagy Synology NAS-ba.
-
aleister
veterán
válasz rasotamas #1774 üzenetére
Időközben utánaolvastam én is különböző idegennyelvű fórumokon. A torque kapcsolat miatti belső veszteséget hozzák fel indokként a többletfogyasztás vonatkozásában.
Miért nem ajánlod a DSG-s megoldást? Azzal simán elérhető a manuálisnál alacsonyabb fogasztás is.
Eladó ÚJ Adata DDR4 2 GB so-dimm ram QNAP vagy Synology NAS-ba.
-
aleister
veterán
válasz rasotamas #1791 üzenetére
Sajnos nem ilyen rózsás a helyzet.
Természetesen hitelből venném, és nem szalonból, újként, a rendelésemre összeállítva, hanem olyan bemutató/tesztautóra várva, ami nem a legfrisebb évjárat, és pár ezer km-mel megválnak tőle a szalonok. Ezeknél már közel sem akkor a különbség árban.Így is egy teljesen irreális döntés ez a részemről, mert ez egy olyan kiadás, ami sosem fog megtérülni. Eddig mindig használt kocsikat vettem 200.000 km felett (eddig volt egy 93-as alfám, most egy 2002-es opelt hajtok), és összetakarékoskodtam erre a pénzt gyakorlatilag 14 év alatt, amióta dolgozom (bár akkor még nem tudtam, hogy erre fogom külteni). Aztán tavaly ősszel teljesen belezúgta ebbe a kocsiba, és elhatároztam, hogy kell egy ilyen.
Így 40 felé végre lesz egy relatív új kocsim, ami gyakorlatilag az eleje óta csak az enyém, még ha utána pár évig le is nulláz anyagilag, de ennyit szerintem megér az érzés, amit ad cserébe.
Alapban novembertől lett volna esedékes a vásárlás, így csúszik felthetően.
Eladó ÚJ Adata DDR4 2 GB so-dimm ram QNAP vagy Synology NAS-ba.
-
aleister
veterán
válasz rasotamas #1793 üzenetére
Én relatív sokat teszek bele a kocsiba. Havi minimum 2400, maximum 3500 km volt eddig, amit levezettem.. Az üzemanyag részét a munkahelyem fizeti, így marad a biztosítás, casco, adó, ami rám hárul. Persze ez sem kevés, de most vagyok az életemnek abban a stádiumában, amikor meg tudok engedni magamnak egy ilyen kategóriájú autót. Pl nincs még gyerekem, akibe lehetne lapátolni a pénzt.
Persze más lenne a helyzet, ha nem lenne saját lakás, biztos havi jövedelem, stb.Az egyetlen, ami miatt kicsit félek, hogy nem garantált, hogy 3-4 évig meglesz a jelenlegi munkahelyem, vagy napi szinten ennyit kell majd vezetnem. Mert egyedül így érdemes dízelben gondolkodnom. Számításom szerint évi 130-140.000 forintot takarítanék meg a jobb fogyasztású dízellel. Nagyjából a 6-7. évben jönne elő a kettőstömegű hiba. Mondjuk úgy tudom, hogy ez már van az új benyásokban is. Hogy a Mazda pakolt-e az új hatosba, azt nem tudom.
Eladó ÚJ Adata DDR4 2 GB so-dimm ram QNAP vagy Synology NAS-ba.
-
h1mpi
nagyúr
válasz rasotamas #1844 üzenetére
Madarak mindig lesznek akik megveszik ezeket. Én csak tanácsot adok Neki 17 év szakmai múlttal, hogy ha nem akar rákölteni az autóra még 1-2 milliót akkor maradjon a földön és ne vegyen ilyet. Nagy a kísértés nem tagadom, de ez a kategória csak pénznyelő ennyi évesen
-
lemmy71
őstag
válasz rasotamas #1844 üzenetére
Nem az álmom egy 10 éves kocsi, de sajna ezt 2007 ig gyártották. Tíz évvel ezelőtt lemaradtam róla, inkább vettem egy zsír új 6 diesel sedánt, De egy hétvégi túra autónak szeretnék egy mps-t bár nem minden áron
h1mpi
Ez tudtommal úgy van hogy "még lószar van, addig veréb is lesz" amúgy meg teljesen mindegy hogy milyen használt autóban gondolkozik az ember, bár igaz ami igaz ez a típus költségesebb mint egy normál családi sedán. De belenyúlhatsz bármelyiknél, és ráköltheted a gatyádat is, sok autó megfordult már a kezem közt, van negatív és pozitív tapasztalatom egyaránt. -
h1mpi
nagyúr
válasz rasotamas #1853 üzenetére
röviden igen van itt nálunk, Mitsubishi, Subaru, Volvo stb. állandóan itt állnak ezek a típusok motorcserére vagy turbócserére várva. Nem mind1-ik rossz természetesen, de aki ilyet vesz az készüljön fel lelkileg, hogy akár 1-2 milla is rámehet az autóra. Nekem az ismeretségi körömből olyanoknak van ilyen jellegű autója, aki annyit keres, hogy 2-3 havi fizujából rendbe tudja vágni a gépet, ha motor cserés lesz pl.
[ Szerkesztve ]
-
Pistu77
csendes tag
válasz rasotamas #1856 üzenetére
Szerintem inkabb csak mas. Nekem volt "regi" civic-em. Sima nem a vtec. 6000nel vissza fele valtottam. Ment mint a mergezett eger pedig nem volt benne sok loero. Elvezet volt vezetni. A diesel mazda mas. Ott szinte nem is nyomom a gazpedalt. Nem mondanam, hogy jobb. Inkabb azt hogy az en igenyeim lettek masok es annak a diesel jobban megfelel. A turbos viszonylag alacsonyan eled de fent elfogy. A torbo nelkuli meg csak magasan el. Mas....
Ott vannak a dinnyes mergak. Kimennek a vilagbol (max a kaszni szetrohad). Viszont elozni csak nekifutasbol lehet. Mindegyiknek megvan az elonye es a hatranya. Nem is lenne ezzel baj ha nem olyan "anyagi" helyzetbe lennenk mint amilyenben vagyunk es ha nem szar minoseget arulna az autoipar....
-
aleister
veterán
válasz rasotamas #1861 üzenetére
Én is így vagyok vele. A napi munkába járás végett s 110-es autóúton megyek egy 50-est, aztán az elkerülőn 90-nel egy 5 percet. Végül városban még 5-öt. Érzésem szerint a végére csak lehül 1-2 lámpa alatt.
Viszont a kérdés, hogy egy istenes 140-es pálya után, ha megáll az ember csorgatni,.akkor járatja-e a motor leállítás előtt,, mint ahogy pilóta fórumtárs teszi?
A szaksajtó nagyon ajánlja.
Eladó ÚJ Adata DDR4 2 GB so-dimm ram QNAP vagy Synology NAS-ba.
-
-
dannyl
addikt
válasz rasotamas #1979 üzenetére
Ez azért elég nagy lufi. Minden amerikai meg amerikai autót vesz? Én voltam kint többször németben (meg USA-ban is), de egyáltalán nem azt láttam, hogy mindenki német/amerikai autóban ül.
Igénytelen ember mindenhol van. De ha hordták szervizbe, az már egyfokú igényességet feltételez.
Bárhonnan, bármilyen használtautó lutri. -
VANESSZA1
őstag
válasz rasotamas #1979 üzenetére
Ez egy oltári nagy hülyeség. Én kint élek. A német nem csak német autót vesz. Ha japán, vagy dél koreait vesz azt nem kíméli. Sokszor "téli" autónak tartja, mert télen nem veszi elő a német VW, Opel, BMW, Daimler-t. Magyarán kintről Japánt, vagy Dél-koreait jobban jársz ha magyar kézből veszel. Ausztria, Németország ilyen szempontból felejtős, ott keményen sóznak, és télen nem kímélik ezeket az autókat.
Precision M7710_&_Precision M7740- CPU: 9980HK, RAM: 32GB/3200MHz, GPU: RTX5000, IGZO 4K-UHD, SSD: 2TB Force MP510, 2TB ADATA XPG SX8200 PRO, 1TB SK HYNIX Class 50 SSD
-
Prison85
senior tag
válasz rasotamas #2066 üzenetére
az aiwa hifit a színe miatt írtam, idézi a 90es éveket. kijelzőt is vettem, ami az FL fejegységhez kell. Mivel minden szürke betétet cseréltem a 2006 utáni feketére, ezért nem kelt tákolt érzetet
BF2142☑ BFBC2☑ BF3☑ BF4☑BF2143☐ Mindenki a saját baklövéseit hívja tapasztalatnak. (Oscar Wilde)
-
iszujer
újonc
válasz rasotamas #2097 üzenetére
Szeva Tamás,
már attól féltem, h annyira meguntad a mazdát, h fórumot sem olvasol!
Egy hozzáértőről tudok a 16.kerben, Gas szerelője.
Ez nem agysebészet, ez egy gép.
Most hívtak a turbósok, cserélik a középrészt, és jó lesz!
Használom megnézem, h jó -e, ha igen, akkor eladom tavasszal úgy, h működik rajta minden.
tied?
üdv -
aleister
veterán
válasz rasotamas #2166 üzenetére
Az a baj, hogy a magánszemély ugyanúgy átverhet, mint egy kereskedő. A különbség, hogy a kereskedőt sokkal inkább köti a törvény. A kereskedő 12 hónap szavatosságvállalással tartozik, a magánszemély csak 6-tal. Továbbá egy adott hiba kiderülése esetén a kereskedőnek kell bizonyítania, hogy esetlegesen a vevő tehet róla (ez kb lehetetlen), ellenben, ha magánembertől vetted, akkor Neked vevőként, kell bebizonyítani, hogy a hiba már a vásárlás előtt keletkezett. Ez ugyanúgy kb bizonyíthatatlan.
A lényeg, hogy tisztában kell lenni a rejtett hiba fogalmával, és kellően átvizsgálni az autót vásárlás előtt.
Én pl a központi zár és a cd lejátszó hibájának a szervizelési költségét hárítottam így át a kereskedőre.Eladó ÚJ Adata DDR4 2 GB so-dimm ram QNAP vagy Synology NAS-ba.
-
orrlyuk
aktív tag
válasz rasotamas #2175 üzenetére
A kereskedő cégét kell és lehet csekkolni nyilvános adatbázisokban, sőt, akár a gyakorikerdesek.hu-n, stb.
Ha komoly a gyanú / bizalmatlanság, a DAS valamelyik jogászát is érdemes megkérdezni, mert ők a régi motorosokat ismerik, nekem pl. az index "tényfeltáró sorozata" előtt hónapokkal már meséltek az AAA horror szerződéseiről.Az a szomorú, hogy az egyébként a megbízható réteghez tartozó nepperek (10 éves cég, kevés reklamáció) is emberileg sudri bunkók tudnak lenni, egész egyszerűen így szocializálódtak. Aki nem ilyen közegben mozog, hamar sokkot kap a stílustól. És persze azért tele vannak trükkökkel ("feönök, kihozom a vastagságmérőt, ha nem hiszel nekem!!! nem hiszel NEKEM???", stb.)
No hay banda! Il n'est pas de orquestra!
-
h1mpi
nagyúr
válasz rasotamas #2186 üzenetére
Csak benzinest és 3-asból 1.6-ost és egy pár db 2.0 literest, 6-osból 90%-ban 2.0-est és pár 2.3-ast. 1.8-ast nem. Km órához nem nyúltunk, mert csak szervizkönyveset hoztunk, ha mód és lehetőség volt 100e km körülit. A Németeknél volt sok ilyen mert 2.-3. autónak használták. Karosszériázni szinte az összeset kellett a szokásos helyeken, azt egy ismerős cég csinálta. 2000-3000 EUR körül hoztuk és 300-600e közötti haszon volt.
1 db másik márkájú dízelt hoztam, azzal is csak a szop@s volt, dízelt sose többet.[ Szerkesztve ]
-
SzaboZE
addikt
válasz rasotamas #2179 üzenetére
Hogy lehet azt látni, hogy a magánszemélyes hirdetésekben szereplő autók nem érdekelnek senkit? 10x inkább veszek tulajdonostól, mint kereskedőtől/neppertől. A többség persze az olcsót keresi 1-2 évre, de a magánszemélyeknek nem ez a célközönsége. Nyugi, ha valaki hosszútávon gondolkozik, akkor téged fog hivni, nem a neppereket.
Ha nem válaszolok 1-2 napon belül, akkor írj még egy privit, lehet hogy átfutottam véletlenül az előzőn! - www.mazdaklub.hu
-
-
SzaboZE
addikt
válasz rasotamas #2218 üzenetére
Nem minden rovar bogár Nyilván vannak erre ráállt nepperek is, de azonnal ki lehet szűrni. Vadiúj rendszám, semmit nem tudnak az autóról stb... Hidd el egy rendes magánszemélyes autó simán elkel drágábban.
Ha nem válaszolok 1-2 napon belül, akkor írj még egy privit, lehet hogy átfutottam véletlenül az előzőn! - www.mazdaklub.hu
-
Djuree
félisten
-
kmisi99
addikt
válasz rasotamas #2349 üzenetére
Nehéz ügy valóban.
Tudom a német behozottak sokkal jobban rohadnak mert ott jobban sóznak, de egyébként ha van közvetlen ismerős közeli rokon aki személyesen megy ki németbe és utánfutóval hoz autókat, úgy megérné kintről nézni? Mivel rokon semmi extra költséget nem verne rám.
[ Szerkesztve ]
-
Debilon
addikt
válasz rasotamas #2358 üzenetére
hát igen, főleg a jobb oldal az elég gatya
asszony mondta is, hogy jó hogy nem hagytam el menet közben
a hátsó fék meg olyan amilyen, tavaly ősszel lett szétszedve-összerakva, jobb oldali nyereg cserélve/felújítva..
műszaki előtt majd még egyszer az összes fék csekkolva leszSuzuki DL650 || life is shit || steam: Debilon || Realme GT Master Edition
-
Debilon
addikt
válasz rasotamas #2402 üzenetére
ja, nekem is elkészült a lakatolás, ma hoztam el... nem került kevésbe, viszont egy darabig, most erre nem lesz gondom
2 helyen átlyukadt padló, mindkét küszöb belseje jóformán nulláról újraépítve (belső rész 1,5 lemezből lehajtva) ajtók alja (jobb hátsó pl. úgy nézett ki lepucolás után, mintha söréttel bele lőttek volna)
Suzuki DL650 || life is shit || steam: Debilon || Realme GT Master Edition
-
aleister
veterán
válasz rasotamas #2427 üzenetére
Én 2006-ban vettem 93-ast, 2016-ban meg 2002-est. Most már dukál nekem egy új.
(#2425) thomasa:
Ez a fegyvertény mondjuk tényleg komoly. Igaz engem a tempomat egyáltalán nem vonz. Szeretem nyomni a gázpedált.(#2426) Djuree
Tudod van az a vicc, hogy 94-ben, középiskolásként az volt a vágyam, hogy legyen egy 2-es Golfom, és havonta százezer forintot keressek. Ma, 2018-ban az álmom végre valóra vált.Eladó ÚJ Adata DDR4 2 GB so-dimm ram QNAP vagy Synology NAS-ba.
-
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs