Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Szellem.

    Topikgazda

    Biztos Ti is néztétek a Sicontact élő közvetítését, ami a Facebook-on volt meghirdetve.
    Néztem én is, és volt egy pár dolog amivel nagy, de nagyon nem értettem egyet.

    Valaki kérdezte, vagy hasonló kérdés volt, hogy az ingyenes keresők jók-e. Erre a Sicontact hírnöke egyből az Avast-ról kezdett beszélni, és elmagyarázta a hallgatóknak, hogy az Avast ill. az ingyenes megoldások nem jók, mert pl. nincs hozzájuk támogatás, le vannak butítva, stb. Konkrétan az Avast esetében ez nem tejesen igaz. Ha valaki az ingyenes Avast-ot használja egy teljes értékű vírusirtót kap, ami nincs lebutítva. Van benne pl. webvédelem, e-mail védelem, stb, ami más ingyenes termékek között valóban nincs.De, hogy fizetős terméket is összehasonlítsak, pl. a TrustPort Antivirus amiért fizetni kell, nincs benne e-mail, és webvédelem, mégis fizetős. Ezzel nem akarom bántani a TrsutPort-ot, de a hírnök állítása nem fedi teljesen a valóságot. Ráadásul az Avast és más termékek esetében is, többféle lehetőség van, amit megvehet az ember, és nyilván nem csak az árban, de a tudásban is megnyilvánul a különbség. Szóval, véleményem szerint, az Avast free egy teljes értékű AV. Az, hogy nincs hozzá terméktámogatás, és a frissítéseket a fizetős verziót használók hamarabb kapják meg, nem hiszem, hogy nagy probléma, lévén, hogy ingyenes a termék. Valószínűleg az ingyenesbe nem fér bele minden, de az épp elég kedvezmény a részükről, hogy egy korrekten felszerelt programot adnak ingyen. A frissítési időt be lehet állítani 60 percre, ami megint nem hiszem, hogy probléma.

    A másik, valaki megemlítette, hogy a Kaspersky a Nod32 után talált vírusokat a gépén, és ez mitől van. Erre a hírnök válasza, hogy a Kaspersky esetében sok a téves riasztás (mintha a Nod32-nél nem így lenne), és megvizsgálva azt látták, hogy a Kaspersky, sok esetben inaktív fájltöredékekre, vagy sérült fájlokra jelez. Ezt én nem venném bajnak, sőt. Szerintem örvendetes, hogy nagyjából, vagy nagyobb mértékben kitakarítja a gépet egy másik termék után. Sok termék, amikor talál egy aktív vírust, nem teljesen távolítja azt el és így szemetet hagy. Természetesen mindig is lesz olyan, hogy egy adott termék után egy másik talál szemetet vagy vírust, de azért hibásnak nevezni a Kaspersky-t, mert talál maradékot (még ha az inaktív is), amit pl. a Nod32 vagy más nem szedett le, nem hinném, hogy probléma. Ha téves a riasztás, az nem jó, de ha egy vírus maradéka, vagy aktív vírus, ez nem hiszem, hogy problémás. Persze, a Norton is szóba került, de nem folytatom.

    Valaki azt is megkérdezte, hogy miért kerülnek ilyen sokba a termékek, és tervezik-e csökkenteni az árakat. A hírnök válasza, hogy az ügyfélszolgálatot kell megfizetni, ezért drága a program.
    Szerintem ne legyen már extra szolgáltatás és kiváltság az, hogy jár a programhoz technikai támogatás és segítenek a bajbajutott felhasználókon. Ha jól emlékszem, minden fizetős termék esetében is jár az support. Ha jól tudom le is van írva a licensz feltételekbe. Most az, hogy melyik gyártónál ez milyen az más kérdés. Szóval a support nem indokolja a magasabb árat.

    Lehet én vagyok fura, de nekem ezek a dolgok úgy megragadták a fülemet és nem tetszett. Biztosan más, ezeket másként gondolja, de csak leírtam a véleményem.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák