Hirdetés
-
Még idén frissíti a ROG Ally-t az ASUS
ph A 2024-es verzió a Computexen jöhet, de hivatalosan még semmit sem tudni róla.
-
Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
Irányíthat-e atomfegyvereket az AI?
it Az USA politikusai sürgetik Kínát és Oroszországot, hogy rögzítsék: csak ember irányíthat atomfegyvereket, AI nem.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Batman2
őstag
Szevasz
Egyelőre nem sokra jutottam vele, legfeljebb annyira, hogy tisztáztam vele (legalábbis feltételezem) hogy akkor hogy is és mire érti a garanciát !
Ebből még valszeg lesz probléma, mivel két szerelő ügyködött rajta, de nem legyen úgy.
Szóval állítgattak az előbefecskendezésen, megnézték a befecskendezőket műszerrel, azok mindegyik jónak tünt,
megnéztük, hogy a gyertyák ízzanak e rendesen, ha már ki volttak véve a befecskendezők,
azok is prököltek.Gyakorlatilag ennyi. Sőt kétszer kellett mennem, mert elsőre olyan előbefecskendezést adtak a motornak, hogy az majd kiesett belőle, csörgött, csattogott, füstölt és alig gyorsult !!!
Pedig ezt is műszerrel csinálták.Nah ezt állítottak vissza.
Ez már csak csuklóból ment.Megbeszéltem vele, hogy, ha legközelebb is szarul indul hidegen, akkor megyek vissza, kompressziót mérnek és ha nem jó, akkor együtt megyünk a másik szerelőhöz és az fogja szétszedni és javítani.
Ez egy kicsit még érdekes lesz, de majd meglátjuk (remélem, nem úgy, mint a vak!)
Azzal egyet értettem, hogy ha belül van a probléma, akkor az a másik koma sara, de viszont ez a koma sem bújhat ki alóla, mivel én őt bíztam meg a javítással és ő ízta meg a másikat, tehát én vele tárgyalok, ő meg a másik fazonnal, nah, úgy érzem kicsit, ezt akarja kirázni a nyakából !Szóval ez a nagy helyzet.
Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
spirit007
senior tag
Tempomegere ! (vagy más szaki )
601911 diesel motor 3. izzító gyertyájának cseréjéhez van valami célszerszám , vagy mivel lehet kiszedni
Villáskulcs nem fér hozzá ... kis krova meg 2 csuklóval sem veszi be a "kanyarokat"[ Szerkesztve ]
-
Odiepapa
csendes tag
Sziasztok!
Átolvastam a topicot hellyel-közzel és gondoltam regelek ide, hátha segíthetek bárkinek hasznos tanácsokkal. Nekem is van egy 123asom, méghozzá a C szériából. Nagyon szeretem és nem sajnálom se időmet, se pénzemet a felújításra. Holnap rakok fel képeket. Addigis üdv,
OdiepapaMercedes-Benz W123 300CD 1978
-
w-123
csendes tag
hello nálam a karosszéria munka ugy kezdődőtt,hogy vettem egy co gépet egy peremező -lyukasztófogot ,[egyik sem volt olcsó}és uzsgyi auto szét szed etc...és neki álltam, a szomszéd lakatos tanulo sráccal,de ő hamar feladta a kihivást majdnem egyedűl csináltam meg az autot amig el nem értem a hátfalhoz,jőtt a telefonos segitség megjőtt a cimborám aki már "látot már w-123-ast,,és ő fejezte be az autot.képeket rakok fel csak tudnám hogy kell segithetnétek benne
-
spirit007
senior tag
És még lehet így úsztad meg a legolcsóbban .
Mert :
-normálisan meghegeszthetted
-rendes lemezt rakhattál rá (nem konzervdoboz/rozsdaboglya darabokat)
-a "varrat" helyeket lecsiszolhattad
-nem égetted sz*rrá a padló kárpitot
stb.Nemrég vettem egy ismerősnek vatera-n egy mig CO gépet palackkal ,dróttal sum. 60 rongy volt
-
Dawess
csendes tag
Szeva!
Hát, hogy is mondjam...ez eléggé pi**sa ügy.Én soha nem voltam annak a híve, hogy valaki hoz nekem valamit,aztán azt meg tovább adom egy másik faszinak...mert ő jobban ért hozzá...bla...bla.Saját hirnevét rontja ezzel.Téged meg sajnállak a verdáddal együtt, tuti nem ezt érdemelitek... ...nagyon remélem nekem nem lesz ilyen problémám, és hogy ti is minnél hamarabb kilábaltok belőle... Elmeséltem egy barátomnak a storydat, igaz ő haszongépjármű motorjaival foglalkozik, diesel-lel, azt mondta hogy itt más nem lehet csakis a kompresszió, valamit elbaktak benne.
Üdv Odiepapa
[ Szerkesztve ]
MB W123 240D Automatic transmission 84 RULZ!!!!
-
spirit007
senior tag
http://profile.imageshack.us/
Itt töltsd fel a képet(ket) , majd a direct link url-t(eket) hozzászólásnál a link gomb megnyomása után add meg (másolás beillesztés) .
Persze egyenként , tehát ahány feltöltött kép , annyi direct link és annyi * a Link gomb remélem érthető[ Szerkesztve ]
-
k.spori
csendes tag
Nehéz így vaktában szerelni, de a gázolaj nem enged vissza?Hiába zsír kompresszió meg jó izzitás meg jó porlasztók ha lelevegősödik a gázolajrendszer és visszaengedi a naftát.de egy kompressziómérés mindenképp csináltass az nem olyan nagy meló.Kasznimunkáról meg annyit hogy a merci 123 hoz nagyon sok minden javítóelem kapható elérhető áron.homlokfaltól a hátfalig.Igaz hogy az utángyártott alkatrészek nem mindig stimmelnek totál pontossan(tapasztalat)de az ár nagy úr.Ezek a mercik nagyon el tudják hányni magukat de nincs lehetetlen.Ja és ha valakit érdekel egy 123 2.4 d forgalomból kivonva 90%-ban kikasznizva(2új küszöb, taposó ,hátfal ,2 első, doblemez ,jobb hátsó sárvédő perem). kicsit hiányossan olcsón eladó!!!+ egy porrárohadt hiányos merci van még mellé.
Nyúlványokról meg annyit hogy ha normálisan kihegeszted akár még a gyárinál is jobb lehet.kicsit off: Ime néhány kép hogy lehet tartós az is ami nem gyári.komplett hátsó futómű, váltó- motortartók saját gyártás és bírja a kiképzést.
http://kep.tar.hu/tar/galeriaim/50541355#2 -
Odiepapa
csendes tag
Ha van időd, megfelelő eszközeid és szakértelmed, akkor nincs annál jobb, mint amikor magadnak csinálod. Általában a megfelelő eszköz és hely részénél bukik a dolog. Én 2 éve vettem az autómat és azóta full kasztni full fény volt kisebb-nagyobb sikerrel. Nem én csináltam, mert sajna egyik feltétel sem volt adott. Viszont mostantól amit tudok, azt én szeretném megcsinálni, mert arról tudom hogy olyan lesz, mint amilyennek én szeretném.
Egy-két kép a gépről
[link]
[link]
[link][ Szerkesztve ]
Mercedes-Benz W123 300CD 1978
-
Odiepapa
csendes tag
Roncsderbi? Van egy ismerősöm, aki szintén roncsderbizik Veresegyházán
Mercedes-Benz W123 300CD 1978
-
Batman2
őstag
Szevasz
ja, jah, teljesen igazad van és a szerelődnek is !!!
Köszi a részvétet és a bíztatást !
Mostmár mindenképpen kicsikarom belőle a kompresszió mérést és elhozoma járgány kulcsát, nem hagyom ott, mert a héten mikor mentünk, mire odaértünk, már benne ült a járgányban a szerelő segédje és járatta a motort !!!
És ezzel már lőttek is a hideg kompresszió mérésnek !!!
Így lehet bízni az emberekben.
Most sem indul rendesen, zötyög továbbra is egy sort és még csőrren is jókat indulás, akarom mondani kinlódás közben.
Közben az egyik haverom karoszériás ismerőse úgy tűnik mégis elvállaja a járgány felújítását !
Igaz baromira sokba fog kerülni, de állítólag lelkiismeretesen és jól dolgozik.
Ismét csak bízni tudok, nem tehetek mást és csak remélhetem, hogy nem fogok megint csalódni.Javító elemeknek már utána is néztem, lehet mindenfélét kapni hozzá, ez nagyon jó dolog !
És még elviselhető áron is.De még előtte mindeképpen meg akarom csináltatni a kompresszió mérést, mégha a motor javítása váratni is fog magára !!!
Üdv. mindenkinek:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Odiepapa
csendes tag
Mindenképpen nézd meg a munkáját a fazonnak, mégha nem is értesz annyira hozzá. Az sem árt, ha megnézed hogy milyen a műhelye, mennyire tiszta, rendezett. Kiváncsi vagyok hogy mennyit mond majd az árra (persze csak ha publikus).
Nekem halálom az, amikor az élek nem futnak rendesen. Sajna az én gépemen sem tökéletes és ez többek között az utángyártott cuccoktól is van. Viszont egy ügyes lakatos és jó fényező ezeket az eltéréseket a minimálisra tudja redukálni. Az utángyártott cuccokról annyit, hogy első doblemezt nem lehet kapni csak gyárit és aranyárban van (6 számjegy), de amúgy tényleg mindent lehet kapni. Remélem sikerül kifogni egy jó lakatost. A fejleményeket mindenképpen várjuk.
Egy kis finomság kedvcsinálónak: ilyen volt az én doblemezem
[link]
és most hibbbátlan (kép sajna csak otthoni gépen van).[ Szerkesztve ]
Mercedes-Benz W123 300CD 1978
-
Der Bosss
csendes tag
Sziasztok!
Egy kérdésem volna hozzátok most:
Mitől van az, hogy amikor beindítanám az autót, nem gyullad ki az izzító gyertya sárga lámpája, elszámolok 30-ig, beindítom, és még kb. 1-2 perc kell ( már jár a motor), amikor viszont égni kezd (a lámpa)?
Simán pöccre indul! De miért akkor ég, amikor már jár a motor?[ Szerkesztve ]
MB W123 300D 1981-ből!!!
-
Dawess
csendes tag
Szevasztok!!!
Nekem is volnam egy kérdésem...Hogyan állapitod meg melyik gyartya van kiégve?
MB W123 240D Automatic transmission 84 RULZ!!!!
-
marsu
addikt
Sziaszstok!
Van egy felújításra szoruló Mercedes ...
Elgondolkodtam azon, hogy felújíttatom a gépszerkezetet. Benzin-gáz üzemű, de visszaállíttatnám eredeti állapotára. Ebben kérnék segítséget a hozzáértő Mercedes tulajoktól ....
[ Szerkesztve ]
Press any key to continue ...
-
spirit007
senior tag
Lekötöd az izzítóra menő kábelt és közbe iktatsz egy 12v-os izzót .
Ha világít jó .
Nem világít kiégett.Persze érdemes megnézni (kidszedni) is ha régiek a gyertyák és leteszetelni , hogy teljes hosszában izzít-e .
Ja , az én problémám megoldódott egy 12-es szovjet gyártmányú csillagkulcs segítségével
Komolyan mondom élvezet reggel beindítani 10s izzítás utás , semmi dadogás semmi füst -
Templomegere
senior tag
válasz spirit007 #629 üzenetére
mindenképpen ki kell szedni őket , ha nem akarsz hosszú cumit . 'x kiszeded és megméred őket , vagy adsz neki egyenként 12V-ot , ha a régi izzitő gyertya van bent (nagy) akkor azok 0.9V-osok , arra is mehet a 12V egy-két pillanatra . kb 10 perc alatt kiszedhető a 4 db , de csak akkor ha nem 1000 éve vannak bent a helyükön , és ha az adagoló nincsen túl közel a blokkhoz . Ha nincs kint 10 perc alatt , akkor jöhet a szívás
-
Batman2
őstag
válasz Der Bosss #626 üzenetére
Sezvasztok !
Ízzítógyertya kérdés:
A párhuzamos gyertyákat (80-as utáni gépekben) visszonlyag könnyű megmárni !
Lekötitek a kábelt a gyetyákról és pl. egy multiméterrel dióda, vagy ellenállás (200 Ohmos mérés határban) mérés állásban megnézed, hogy vezet e a gyertya, mint egy ízzónak a szála.
Sőt, mivel a gyári adatok szerint (Beru gyertya adatlapja, neten megtalálható) 14 ampert vesz fel a gyertya 11.5V-os feszültségen, ez még valszeg éppen belefér egy multiméter áramerő mérés határába.
Igaz, a legtöbb elvileg csak 10 amperig mér, de a kijelzés az megy 20-ig is és rövid (értsd pár 2-3 másodperc) ideig kibírja a nagyobb áramot is.
Ezzel még azt is össze lehet hasonlítani, hogy melyik gyertya mennyire van elhasználódva, mennyire egyforma az áramfelvételük, tehát mennyire azonos teljesítménnyel fűtenek.Előtte mindenképpen le kell mérni a gyertyán megfejelenő, terhelt (tehát ízzítás közbeni) feszültséget is és akkor lehet viszonyítani a gyári értékekhez !
Tehát:
Vezetőképessgé vizsgálat: 1. a gyertyáról vezeték le és az így keletkező kép pont közé, egy 21-60Wos ízzó (az ízzó maradhat rajta sokáig),
2. vagy nem vesztek le semmit és a multiméter ellenállás vagy dióda mérés állásban a gyertya vezetákcsatlakozására a másik vezetéke pedig a testpontra (motorblokk, váz)!A gyertya teljesítményének, állapotának vizsgálata: a gyertyáról vezeték le és az így keletkező kép pont közé, a multiméter áramerő állásban, a két vezetéke a két ponthoz csatlakozik ! (a múltiméter csak 2-3 másodpercig maradhat rajta, nem tovább !!!)
Ha kérdés van, szóljatok!
Sok sikert mindenkinek a méréshez!Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
Szevasz
Szép, lökhárítók gyönyörű sértelnennek látszanak, díszlécek, dísztárcsák stb, minden megvan (no, ezek persze a legkisebb költségűek, de azért fontosak), szerintem abszolút érdemes megcsinálnod, vagy megcsináltatnod !!!
Üdv.:
[ Szerkesztve ]
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
-
Batman2
őstag
Szevasztok
Délután épp nagybátyjámmal dumáltunk, neki van egy négyütemű trabantja, aztán annak a mtorját kéne rendbe rakni, mert nagyon vacakul indul, meg menet közben is kimaradozik a gyujtás, nehezen megy néha.
Szóba került a kartergáz és eszembe jutott, hogy ott van kartergáz szűrő, ami, ha jól sejtem, arraj hivatott, hogy az esetleges gázból kiszűrje a motorolaj cseppeket és megakadályozza, hogy azok a motor égésterébe kerüljenek, mivel a négyütemű motorolaj nem ég el rendesen és ezzel környezetszennyező és rontja az égést és a motor tisztaságát is !!!
Szóval a 123-asban, legalábbis a dízelekben nincs kartergáz szűrő, és arra gondoltam, hogy lehetne bele iktatni egyet a visszavezető csőbe, bár ha jó a motor, akkor nincs igazán mit visszavezessen, ha jól sejtem.
Szóval ki mit szól ehez ?
Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Odiepapa
csendes tag
válasz spirit007 #620 üzenetére
A motor nagyon szépen jár. Viszont nem coupe-hoz való. Nem egy versenyautó, de szépen gyorsul, mert még a benzines diffi van alatta. Amit viszont szeretek a 3.0D-ben, hogy amikor megindul, úgy megy mint egy tank. Én csak GŐZMOZDONYnak hívom a kicsikét.
Mercedes-Benz W123 300CD 1978
-
Odiepapa
csendes tag
válasz Templomegere #628 üzenetére
Szia Tegér! Nekem is ismerős volt a meggy
Mercedes-Benz W123 300CD 1978
-
Batman2
őstag
válasz Odiepapa #639 üzenetére
Szevasz
Nekem is valahogy a mozdony jutott eszembe anno a járgányomról, meg hát a rendszáma is DZM, így neveztem magamban el dízelmozdonynak.
De a gőmozdony hasonlat méltóságteljesebb, amit a járgány mérete is indokol (no meg a koruk is )
Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Odiepapa
csendes tag
A vasat elnézve, meglehetősen korrodált. Meg kellene nézni mi van a felszín alatt. Ha teljesen ki szeretnéd varratni, akkor mindenhol meg kell vizsgálni és a legutolsó részletig érdemes egyben megycsináltatni. A 4 ajtó alja tuti el van rohadva (javítóelemmel orvosolható az aljuk), hátsó sárvédőívek javítás, első sárvédők csere... Valószínűleg ha ilyen állapotban van, akkor az ablakkeretnél sem lehet rózsás a helyzet. Ott is át kell vizsgálni. A motorháztető viszonylag épnek néz ki, bár a bal eleje lehet hogy puffos volt, mert sem a motortető, sem az első ajtó élei nem futnak normálisan. Valószínű hogy ezek után telifény lesz. Nem számoltuk még a többi alkatrészt, a futóművet, fékeket és apróbb kütyüket, a szigeteléseket...
Mindezek fejében nem könnyű jó szakembert találni, aki még megfizethető áron is dolgozik. Viszont egyet ne feledj: sosem lesz olyan, mint a gyári! A javító- illetve utángyártott elemek nem olyan méretűek, mint a gyáriak. A gyáriak megfizethetetlenek. Érdemes előbb számolni és utána dönteni. Nagyon szép állapotú gépeket lehet azért a pénzért találni, mint amennyit erre ráköltenél.
HA CSAK ERRE VETSZ EGY PILLANTÁSTu.i: nem elriasztás képpen írtam ezeket, hanem azért, mert én is végig csináltam... inkább nem mondom el, hogy mennyiben áll a gépem és még közel sem gyári állapotú!!! (lásd: motor, váltó, stb...)
Mercedes-Benz W123 300CD 1978
-
Batman2
őstag
válasz Templomegere #638 üzenetére
Szevasz
Jó, ebben igazad van.
Amúgy meg az a pici plusz olaj lehet, hogy ad némi plusz kenést a motornak, amitől is aztán mennek akár egymilliót is !
Amúgy meg az a jó, ha nincs kartergáz, nincs mit visszavezetni és ne is legyen egy jódarabig még !
Azon viszont szintén gondolkodom, hogy bele kellene a motoházba applikálni még egy légszűrőt, párhuzamosan a meglevővel, így fele akkora ellenállása lenne a levegőszűrésnek, amolyan sport légszűrő lenne, de mégis ugyanolyan jól szűrne, mint eddig, ellentétben némely sportlégszűrővel,
de persze ezt is nyilván megfelelően kitalálták anno és nem nyernék sokat rajta.
Lehet, hogy a mai járgányok motorját jobban lefolytja a mai légszűrő, mint ezt az a hatalmas tárcsa.
Vélemény?
Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Odiepapa
csendes tag
-
Batman2
őstag
Sezvasztok !
Már egy ideje időnként előfordult, hogy menet közben kissé visszafogta valami a járgányt.
Aztán próbálgattam és észrevettem, hogy ez az üzemi fék.A múltkor a motorszerelőnél néztem a féfolyadék tartályt és észrevettem, hogy kevés benne a folyadék. Töltöttek nekem bele egy kicsit. A szerelő segéd magyarázta éppen el, hogy mi az a cső, amelyik a fékfolyadék tartály oldalából kijön, és megy be az utastérbe.
Akkor tudtam meg, hogy a kuplung hidraulikája is a fékfolyadékkal működik, szóval az a kuplunghoz megy.
Tegnap megint előjött ez a probléma, hogy menet közben kicsit befogott a fék.
Megnéztem már, hol a folyadék szint !
Megint kevés volt, eltünt.
Aztán jobban megnézve a dolgokat észerevettem, hogy a kuplunghoz vezető cső teteje ki van rojtozódva és nedves, akkor lesett, hogy ott folyt el a folyadék, rá a vázra és mindenre !!!Azonnal vettem tegnap olajálló szilikon gumicsövet és fékfolyadékot.
Este aztán neki is láttam a szereléshez. Kicsit szar helyen van a kuplung adóhengere és a csőcsatlakozás, de sikerült kiszednem a csövet és sikerült kicserélnem újra.
Egyúttal a tartályból is kiszívtam injekciós fecskendővel a maradék folyadékot (már amihez hozzáfértem), kicsit kiöblítettem friss folyadékkal, majd töltöttem bele egy kicsit és bezártam.
Így került folyadék a csőbe és utána dugtam vissza a helyére (bár közben azért csöpögött ki belőle)Aztán feltöltöttem a tartályt teljesen (jelig).
Egyelőre minden rendben, megy a fék és a kuplung is.A váz és egyéb részeket letöröltem és leöntöttem vízzel, hogy nem marja annyira szét a folyadék.
A legnagyobb poén az, ugyanakkor bosszantó is, hogy pont a fazon hívta fel a figyelmemet a csőre és hogy idővel szétmehet, de az már nem tünt fel neki, hogy szét is ment és ott folyt el a folyadék !!!
Szóval mindenkinek ajánlom figyelmébe azt a kis csövecskét vizsgálatra !!!
Üdv.:
[ Szerkesztve ]
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
Új hozzászólás Aktív témák
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- Okos Otthon / Smart Home
- QNAP hálózati adattárolók (NAS)
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Robot fűnyírók
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- bb0t: Gyilkos szénhidrátok, avagy hogyan fogytam önsanyargatás nélkül 16 kg-ot
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest