Hirdetés
-
Az AI függővé teszi a bankokat a big tech-től
it A bankok szerint a nagy AI-népszerűség fokozza majd az amerikai big tech cégektől való függőségüket, ami új kockázatok teremt.
-
Új Philips Evnia monitorok érkeznek a játékosok asztalaira
ph A 180 Hz-es IPS panellel szerelt modellekkel azokat célozzák meg, akik nem akarnak sokat költeni.
-
Atlasszal készül a HMD a középkategóriába
ma Alulról építkezik újra a finn márka, a HMD Atlas már 5G modemmel érkezik.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Batman2
őstag
Másnak is előfordul, vagy csak nekem, hogy 0 fok alatt a szellőző légterelő lapátja vagy a bowden huzala lefagy és nem tudom tekerni a fokozatkapcsolót, pedig amúgy kapcsolna ??
Mihelyst kiolvad, újra működik !
Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz
Templomegere #6510 üzenetére
Nem Te szoktál mérges lenni, mikor valaki valamit átalakítana, mert, hogy az úgy jó, ahogy gyárilag van !!??
Motorgenerálból nem csak a teljes és tökéletes az elfogadható számodra, mintha korábban ezt mondtad volna, mikor valaki fél megoldáson gondolkodott ??[ Szerkesztve ]
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
Szevasz
Elsőre műszerre tippelnék, mindenképpen jó lenne kipróbálni egy másik műszerrel, ezt kizárandó !
Ha az nem akkor még az olajpumpa kopására tudnék gondolni, de e szimpla kopás szerintem csak egyenletesen alacsony nyomást jelentene, nem ugrálna, legfeljebb ha valami darab az olaj útjában van !
Esetleg még a megkerülő szelelep bolondulhatott meg a fő olajcsatornában, néha hamarabb kinyit mint kéne !Remélem, hogy csak az előbbi !
Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
Szevasz
Én igazából nem szedtem szét az olajpumpát és nem vettem ki a szűrőt, csak az újaimmal kotorászva szedtem ki, amit ki tudtam.
Vol ott mindenféle darab, némelyik egész nagy darab volt és bronz persely maradéknak tünt !
És regiment olajsár volt még benne, azt meg kitöröltem, amennyire tudtam, többre nem volt akkor időm, mikor aknán lehettem és le volt véve az olajteknő.
Viszont az olajteknőt is kitöröltem, az meglepően nem volt vastagon sáros, cak egy vékonyabb kozmált régteg volt rajta.Ugyanígy takarítottam végig a szelepházat is, különös tekintettel a karter kivezetsére.
Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz
Mintcar #6532 üzenetére
Szevasz
A 240D-nek nem nagyobb a henger furat átmérője ?
Sőt, biztos hogy nagyobb kell legyen, mert a 240D blokkba beférnek a 300D dugói !!Tudtommal a 220D az aminek a henger átmérője pontosan ugyanaz, mint a 200D-é, csak hosszabb a furat, vagyis a lökete !
Tehát a 220D hengerfeje megy fel a 200D blokkra.Egyébként a nagyobb szelep nyilás - szelep átmérő szerintem jelent valamicske pluszt, pláne egy szívó motornál, mivel valamivel könnyebben tudja úgy szívni a levegőt, így gyorsabb és tökéletesebb lesz a töltés !
Üdv.:
[ Szerkesztve ]
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz
Mintcar #6534 üzenetére
A gyakorlatot nem ismerem, hogy működik e ilyen, de mintha Egér, vagy valaki már említette is volna, hogy csinált ilyen kombinációt és működik !
Elvileg egy kicsit megnő az égéstér a lökethez, tehát a besűrítendő levegőhöz képest, ez némi kompresszió veszteséget jelenthet, de attól még lehet, hogy működik a dolog.
Azt nem tudom még, hogy akkor milyen hengerfej tömítés kell hozzá, mivel a 200D-hez való felfekvő felülete szerintem kisebb, mint amekkorát megkíván a 240D hengerfej, így elméletben elképzelve, de persze ezek 1-2 milliméterben mérhetők valszeg, ami lehet, hogy nem számít semmit sem.Mindenesetre én is kiváncsi lennék, hogy megy egy 240-es hengerfejjel szerelt 200D !!
Vajon dinamikusabban gyorsul e, mint a gyári ?Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
A 300-as turbódízelhez ugyanakkora légszűrő kell, mint a többihez, vagy nagyobb ?
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz
t.zsolti #6548 üzenetére
Szevasz
Valami ilyesmire gondoltam, hogy a motor nyomatékától függ, hogy hány bordás a kuplung, gondolom, minnél több, annál nagyobb nyomatékot visel el és a w123-as benzines nagyobb, mint a dizel !
Tehát ebből kiindulva a benzines 24 bordása bőven megfelel a dizelhez nyomatéban, már csak az a kérdés, hogy az ahhoz kapcsolódó megfelelő bordaszmámú tengelyt át lehet e cserélni a váltóban (feltételezve, hogy a tengely másik vége a váltóban ugyanolyan) !?Üdv.:
[ Szerkesztve ]
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz
Mintcar #6550 üzenetére
Szevasz
Igen, ha úgy nézzük, én is gondolkodtam már rajta, de nem elsősorban a utastlér fűtése miatt, hanem a motor hidegindításának csökkentése és a gyorsabb hűtővíz melegedés miatt !
Nem is igazán a klasszikus állófűtésen gondolkodtam, hanem egy hűtővíz csőbe beiktatható elektromos melegítőről, ami az akkuról menne, és akár már a motor indítása előtt elkezdene dolgozni, hogy ne -x fokosan indítsak, hanem mondjuk legalábbis 10-20 fokosan, ami ugyan még mindíg hidegnek számít, de már mégis sokkal jobb !Valami saját készítésű szerkezeten gondolkodtam, vettem is egy 12V-os merülő forralót, hogy majd valahogy megpróbálom házasítani a hűtőrendszerrel, de eddig még nem találtam ki, hogyan legyen.
Kettő darabbal már valamelyest fel is lehetne fűteni a blokkot, olyan 300W körül lenne, és ettől még tán az akku se merülne le annyira, hogy már ne maradjon energia az indításra (94Ah-ás akkum van).
De akár úgy is meg lehetne oldani a dolgot, biztos-ami-biztos alapon, hogy betennék pl. egy-két 12V-os zselés akkut (éppen van is) és a melegítés csak erről menne, az indítás meg a nagy akkuról, aztán majd menet közben mindegyiket újra töltené a generátor.A fő probléma az, hogy a hűtőhöz menő csövekbe hiába építem be, mert úgy sem előmelegíteni, sem a gyorsítani melegedését nem tudja a blokknak, mert a termosztát olyankor elvileg zárva van !
Pedig ide lenne a legegyszerűbb beépíteni, egy külön fémcső szakasz köré tekert fűtőszál formájában, aminek mondjuk kívülről adnék egy tokozást, hogy ne károsítsa semmi a szálat.Tehát csak ha közvetlen a blokkba teszem a fűtést, akkor megy az elő és rásegítő melegítés, ott meg legfeljebb a fagydugóba tudnám beszerelni, de azt sem tudom, azt hogyan kell kivenni és nem akarnám elbarmolni, bár asszem olcsón lehet fagydugót kapni !
Az eredeti elektromos rásegítő fütő is az egyik fagydugó helyére megy asszem, bár lehet, van valami csavarmenetes dugó is, nem emlékszem pontosan, akkor pedig annak a helyére !
Eddig egyszer láttam ilyen hivatalos 220V-os melegítő dugót beépítve.Azt nem tudom, hogy a gyári (Webasto) gázolajos-önálló keringetéssel rendelkező álló fűtés hol csatlakozik a hűtőrendszerhez, netán a fűtéscsöveknél ??
Mert hogy egyedül a fűtéscsöveknél lehet hozzáférni közvetlen a blokk víz keringéséhez és ezen keresztül azt felfűteni szerintem !
Üdv.:
[ Szerkesztve ]
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
Közben gondolkodtam, esetleg még a fűtés visszatérő cső fém szakaszára lehetne ráépíteni valami kis fűtőelemet és akkor a fűtőkörön keresztül tudná melegíteni a motort !
Persze ehhez is kellene valszeg keringetés, különben nem igazán menne.A blokkban levő annyiban keringetés nélkül is egész jól működik, mert viszonylag a blokk alján kezdi melegíteni a vizet (és felfelé van tere), ami elkezd ezáltal felfelé áramolni (a meleg víz kisebb sűrűségű, ezért felemelkedik) és mivel a víztér túloldalával csak fennt és lent találkozik, így a másik oldal mindíg hidegebb, ott a lehűlő víz elkezd lefelé áramolni, ami a fűtő oldalán újra melegedve újra felemelkedik, így elindul egy lassú konvekció, de ez csak itt tud megvalósulni, ahol van lehetősége a felmelegedő víznek függőlegesen felfelé áramolni (persze azért az aktív víz áramoltatás sokkal hatákonyabb).
No, mire kitalálok valamit a tél is elmúlik. . ., igaz lesz jövőre is !
Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
[link]
Van egy ilyen oldal, részben innen kaptam az ötletet, hogy a hűtővízcső egy szakaszába kéne beiktatni egy fűtő csö-darabot !Tervem, hogy nekilátok és készítek egy ilyen, fűtőszállal körültekert csődarabot, és a fűtésrendszerbe alkalmatos helyre megpróbálom beépíteni, aztán egy próbafűtéssel megnézni, hogy mire is képes !
Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz
Mintcar #6564 üzenetére
Szevasz
Köszi a linket !
Asszem kettő az fagydugó, ami elvileg nem csavarosan van a blokkban, csak bele van préselve, hogy fagy esetén a táguló jég ki tudja nyomni és ne a blokk repedjen !Csak egy a csavaros dugó, a gyári melegítő is oda csatlakozik !
Az a baj, hogy nekem 220V az udvaron nem áll rendelkezésre, tehát én csak az autóban elhelyezett 12V-os forrásról tudnék előmelegítőt működtetni,
legfeljebb még úgy tudnám megoldani a 220-asat, hogy beteszek egy invertert a járgányba és 12V-ból csinálom a 220-at a fűtőhöz, de ahhoz meg túl sok az 500W, mivel ugyan van egy gyári inverterem, de az csak max 300W,
sőt saját kísérletem alapján már 150W terheléstől kezdve nem tartaja a kimenete a névleges 230V-ot, pedig folyamatos terhelésnek van írva 300W és csúcsnak 600W !!Szóval nálam leginkább egy 12V-os megoldás megy.
Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz
t.zsolti #6563 üzenetére
Szevasz Zsolti !
Neked is köszi a linket !
Pár évvel ezelőtt volt egy karambolos járgány egy ismerősnél, abban benne volt az eredeti 220V-as blokk előmelegítő, csak sajna mire én ráakadtam már egy másik ismerőse "rá tette a kezét", annak is kellett, pedig azt fillérekért meg tudtam volna szerezni, aztán egyszer még hátha hasznát tudtam volna venni, addig meg mint egy különleges ritka alkatrész, ereklye lett volna számomra !
Mondottad hogy ezt a dugót nagyon nehéz kitekerni, ahová ezt kellene betenni ?
Akkor az biz problémás lenne igencsak nálam is !
Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz
Batman2 #6562 üzenetére
Azt nem írtam, hogy a csövet lehetne szigetelni csilámmal, vagy hasonló hőálló anyaggal, vagy estleg hőálló festékkel a fűtőszűl alatt, és a fűtőbetét belsejét a tokozás és a cső között pedig kvarc homokkal, vagy sima tiszta homokkal lehet tölteni, az tökéletesen megfelel izoláló, hőálló-hőátadó közegnek pár száz fokig !
[ Szerkesztve ]
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
Azt viszotnt tudja e valaki, hogy a gyári keringtetős, GOs állófűtés az hova csatlakozik ??
A fűtőkörbe ?
Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz
t.zsolti #6570 üzenetére
Asszem még van vasalóból vagy hősugárzóból, jó vastag spirál !
Megfelelő hosszú daranok levágásával pedig hozzá lehet passzitani a kivánt feszültséghez és hőmérséklethez !
A szál 220V-os volt, tehát van miből vágni.Igy csináltam a szellőzőbe beépitett levegő előmelegitőt is !
Ha hozzájutsz régi vasalóhoz, hősugárzóhoz, esetleg bojler, vagy egyéb fűtőelemhez, vagy régi, folyamatos működésű forrasztóhoz, azokból lehet ilyen szálat kiszedni !
Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
A héten voltam az egyik helyi autóalkatrész kereskedésben, utánaérdeklődtem az adagoló alkatrészeknek !
Bszerezhető elvileg a réz és a gumi tömitőgyűrű és a fejszelep nyomó rugó az adagoló elemhez 200, 150 és 800Ft-os áron, már csak az adagoló számomat kell pontositsam, nehogy az enyémhez nem megfelelőt vegyem !
Tervem, hogy ezekkel felújitom az összes adagoló hengert a fejszelepeket pedig alaposan megviszgálom, akár mikroszkóp alatt és megpucolom, ha az nem segit, akkor másik adagolóból kivettekből megpróbálom cdrélni, ha azok jobbnak tünnek !
Hátha igy végre javul a hideg inditási gondom !
A minap reggel inditottam vagy minusz 7-ben, tartósan csak 3 hengerrel indult, és nem is akart beugrani a negyedik (az izzitásom soros, és minden gyertya egyforma, igy az kizárható, mint hibaforrás).
Aztán leállitottam, majd újrainditottam, akkor már azonnal beugrott a negyedik is és kis bizonytalanság után járt rendesen.
Ma délelőtt a -1ben egész rendesen indult, csak keveset döcögött.Lehete, most az üzemanyag is jobb benne, a múltkori inditás óta a szokottól eltérő kúton tankoltam.
Vettem egy injektor pucoló STP adalékot is, ha némi koszolódás is közrejátszik az adagoló hibájában, hátha ez is javit rajta.
Gyak. tiszta kerozin + 2-3% valami aromás vegyület.Lehet, egy flakon (1l) petróleummal jobban járok, sokkal olcsóbb és tisztit ugyanannyit !
Üdv.:
Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
No, az adalék finomított a hangján a járgánynak egy kb. 50km-es út alatt, a hidegindítását még nem tudom, de feltételezem, hogy nem sokat változott.
Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz
Der Bosss #6588 üzenetére
...Node csak úgy magától, vagy netán túl sokáig indítóztál vele ?
Vagy próbáltál indítani és egyáltalán nem tekert ?
Én a járgányomnál, volt hogy vagy egyésfél percet indítóztam, mikor megadta magát a motor és nem akart indítani, illetve mikor elégett az izzítóm és mai napig semmi baja !!
Igaz, annak idején, mikor megvettem a járgányt és az eredeti akkuja pillanatok alatt kinyult, az indító pedig igen lassan tekert, hogy szétszedtem a motort és kitisztítottam a kommutátorokat, mert annyi szénkefe por volt már a lemezek közé kövülve, hogy teljesen egybe álltak, egy nagy, folytonos körfelületet alkotva, és hatalmas áramot felvéve, fölöslegesen.
Egyúttal ki is takarítottam, volt abban surlódó csapágy maradék, és regiment kosz, a csapágyakat is kimostam és újonnan zsíroztam.
Azóta is ez az indító van a járgányon és indít rendesen !A másik járgányod indítómotorjánál is azt javaslom, pláne, ha már régen nem üzemelt, hogy újboli használat előtt szedd szét, takarítsd meg és kendd meg rendesen a csapágyakat benne, akkor még lehet megy egy jó darabig, már ha még nincsen sehol összerohadva !
Ha a tiéd már nem javítható, mert tényleg elégett a tekercs lakkszigetelése és zárlatos lett és a másik sem megy, akkor szerintem kb. 20E-ért kapsz egyet bontóban.
Üdv.:
[ Szerkesztve ]
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz
Der Bosss #6590 üzenetére
Mármint úgy érted, hogy 1 napból majdnem egy fél napot tekert az inditó összességében ??
...Mert az kicsit sok, az inditómotort nem arra tervezték !Az öninditó tetején nem trafó van, hanem egy hatalmas elektromágnes, egy mágneskapcsoló, ami rákapcsolja az akkut az a vastag inditó kábelen keresztül az inditómotorra !
Annak leégését még nem tapasztaltam, csak azt, hogy elég egy idő után az érintkezője belül és hiába kapcsolt a mágnes, nem tudja már ráadni az áramot az inditómotorra és ilyenkor csak egy-gey kattanást lehet hallani minden egyes kulcs elforditásra !
Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
A minap beszélgette egy műszaki főiskolás ismerősömmel a járgányom motorjáról.
Mondtam neki, hogy ugyan valamivel tán erősebb a motor a felújitás óta, és egyébként szebben jár a jól beállitott (bár nem belevaló) porlasztókkal, de a gyorsulása körülbelül olyan, mint a felújitás előtt, de a végsebessége az határozottan csökkent és a bejáródás után sem változott !
Felújitás előtt olyan 142km/h-t tudott önerőből sikterepen maximum gázzal, most ugyanolyan adagolóval, ugyanazokkal a beállitásokkal csak 125, talán 127km/h-ára képes max. gáznál !!
(hajtásláncban sem változott semmi)Kérdezte az iemerősöm, hogy alakitottak e valamit a hengerfejen ?
Mondtam, hogy felújitották azt is, tehát újra marták a szelepüléseket és a szivó szelepeket is, a kipufogókat meg cserélték.Ő arra gondol, hogy túl sokat martak ki a szelepülésekből és beljebb jerültek a szelepek a hengerfejbe, ezzel csökkent a szelepek nyilása, igy leromlott a gázcseréje a motornak és ezért képes kevesebbre !
Ezt részben alátámasztani látszanak a tünetek, mivel magasabb fordulaton fokozottan romlik a gázcsere, ha bármi is kicsit jobban az útjába áll, mert nagyon kevés ideje van a gáznak távozni és beáramlani. Ez megvan.
És a legutóbbi max. gáz közeli menetkor elégett egyszerre két izzitógyertyám, ez a motorfelújitás óta már másodjára fordult elő (előtte padlógázon sem, soha), ami arra utal hogy a hengerben nagyobbak a csúcshőmérsékletek, ezt is a nehézkes gázcsere idézheti elő szerintem !Ha ez a probléma, mit lehet tenni, mivel lehet javitani a motor gázcseréjét ??
Én két dologra gondolnék, egyik a szelephézagok csökkentése, ami kipufogó esetében még talán lehetséges is nagyobb mértékben, ezzel a szelepek nyitvatartási idejét lehetne hosszabbitani, a másik lehetőség pedig, hogy növelni kellene a szelepek nyitási mélységét, amihez pedig nagyobb bütykü vezérműtengely kellene, ez viszont sehogysem kivitelezhető, hacsak, valamelyik újabb motor (pl. w124) vezérműtengelye nem tehető be !
Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz
Templomegere #6594 üzenetére
Szevasz
Igen. emlékszem, hogy Te is modtad már korábban, hogy a tiéd is kicsit nehézkesebben jár és a tiéd sem jár hideg indítás után teljesen tökéletesen, hiába cseréltél minden alkatrészt gyári újra.
Ettől függetlenül még zavar kicsit a dolog, hogy van egy felújított motorom ugyan, de majdnem rosszabbul működik, mint a kopott.
Medig bejáratós egy ilyen, mennyi idő kell, hogy "összeérjen", szóval jótékonyan kopjon kicsit (gondolom) ??
Az enyémben most van kb. 18ezer kilóméter, azért ez alatt már kicsit összecsizsolódhatott volna, nem ?
A befecskendezőket mindenképpen kicserélem, mert jelenleg még a w124-es 200-as csúcsok vannak benne és kezdettől fogva nem szimpatikus a viselkedése vele a motornak, a Tőled, vett 220-as csúcsokkal ment a legjobban, de érdekes, azokkal sem azonnal, csak vagy 1000km után (csak sajna idő előtt elkoptak). Be is szereztem Denso 220-as csúcsokat már, csak még nem szereltettem be.
Viszont az indulása a Te porlasztóiddal sem volt jó, akkor is döcögött, hiába futott egyébként jól.Ezekkel a w124-es csúcsokkal is sokszor igen szépen jár a motor, teljesen nyugodt, egyenletes alapjárattal, de abszolút lelke van a motornak, mert minden indítás után másképp jár és néha valamelyik csúcs hibázhat, akkor döcög, ütemesen fészkelődik alapjáraton !
A hagjában azért gyakran fellelhető kisebb becsörrenés, kisebb koppanás, stb, gondolom, olyankor hiábzik egyet-egyet valamelyik befecskendező és nem zár be, kicsit "bepisilhet".
Remélem, a Denso 220-asok jók lesznek hasonlóan szépen fog velük járni, és visszajön az ereje, a gyorsulása is.
Üdv.:
[ Szerkesztve ]
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz
Der Bosss #6595 üzenetére
No akkor ha a kapcsoló mágnesed ment tönkre, csak kattog, akkor azt kell kicserélni !
Azt lehet kapni, veszel egyet, szépen lecsavaraozod az előzőt, kiakasztod a kapcsoló villa karjából a, majd az újat rábűvészkeded a villára, felcsavarozod és kész is.De mire használtad Te fél napig azt az indítómotort ???
Csak nem a motort kellett annyit köszörülni, hogy beinduljon ??
Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz
Templomegere #6598 üzenetére
Egér !
Az adagoló elemben a nyomó csövek felé irányuló nagy nyomású gázolajat a fejszelep tartójánál levő réz tömítő gyűrű tömíti, vagy az adagoló elem felső részének (cső csonkos rész) gumi tömítése is részt vesz benne ??
Vagy annak csak az elem környezettől való elszigetelése, tömítése a feladata ?
A réz tömítőgyűrű, a fejszelep ülés alatt, vagy felett kell legyen ?
Van olyan ábra, ahol alatta jelzi, de nekem felette lenne logikus, hogy letömítse az adagolóba bele csavart felső részt.
Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
Asszem szivárog a főtengely szimmeringem !!
A motorblokk és az olajteknő eleje olajos és friss olajos lefolyás van a főtengelytől lefelé levő részen !
A hangjha is elég furcsa, rendellenes a motornak hidegen, kicsit súrlódó, enyhe süvitő hangja van, csak nem rég figyeltem fel rá.Vajon hogy lehet cserélni, mekkora munka ?
Üdv.:
[ Szerkesztve ]
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
Körülnéztem, van mindeféle márkában és árban is főtengely szimmering !
Van pl. Reinz 2700.ért, és Corteco 6xxFt-ért !!!Nem feltétlen a 6xxFt-osat akarom venni, de a többiből is elég nagy a választék !
Van Goetze is, de az kétszerese a Reinznek, nem tudom megéri e ?
Az elülső oldalon 1db szimmering van ?
Mert a Unix oldalán az egyik márkában valamelyikből a szükséges darabszámnak 2-t ir !
Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz
Mintcar #6603 üzenetére
Szevasz
Még semmit.
Összeraktam a lámpát és alig vevődik észre a foncsor hiány, amit beletöröltem, így egyelőre hagytam a dolgot, de nekem is erősen le van mattulva, azért is kezdtem neki a pucolásának, gondoltam, hátha ki tudom kicsit fényezni !
A bőr önmagában nem volt elég, ezért vettem elő a krómtisztítót, az viszont, úgy ahogy van, le is kapta a foncsort !
Ahol csak minimális érte, ott talán sikerült kicsit fényesítenem rajta, de valszeg már maga a réteg oxidos a sok pára és hőtől, amit kapott az idők során, így ennél is csak az újrafoncsoroztatás lenne a megoldás.
Vagy másik lehetőség, hogy keresek bontóban valami jó állapotú lámpát, bár a koruk hasonló, de hátha jobb amelyiket kevesebbet használták.Ha viszont tényleg 26 ezer egy foncsoroztatás, akkor marad ez, vagy a bontó.
Én olyan 6-7 ezerre gondoltam/lámpa, ami még elfogadható lenne.
Egyébként, én asszem láttam Hellát 50-60 ezerért !Kevés a fénye, az biztos, azt szoktam tenni mostanában, ha kevés a fény, este sötétben, rossz látási viszonyok között (eső, hó, köd), akkor hozzákapcsolom még a ködfényt is, úgy valamivel jobb.
Üdv.:.
[ Szerkesztve ]
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz
Mintcar #6603 üzenetére
Szimmering témában van valami infód esetleg ?
Másik: az üzemanyag pumpám egyik csavarjának a menete megsérült és nem szorul meg rajta rendesen az anya, ezért szivárog a motorolaj a tömítésnél !
A csavart szárat magát lehet vajon valahogy cserélni ?Jelenleg legfeljebb úgy tuidnám megoldani, hogy esetleg vastagabb anyát, vagy közdarabot teszek rá, vagy átvágom a menetét kisebbre.
Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz
Mintcar #6607 üzenetére
Szevasz
Valóban jó kérdés, cserélniük kellett volna a motor generálkor, az biztos, aztán, hogy megtették e vagy sem, azt nem tudom.
Viszont fél év garanciát adott a generálozó műhely, igy oda már akkor is hiába mennék, ha cserélték (egyébként lehet azért ment tönkre, mert már vacak új, persze ki tudja mit tettek bele).Rendeltem Reinzet, az kerül bele, és beszéltem szerelővel is, elvileg kedden megtörténik a csere.
A foncsorozáson még gondolkodom, tegnap érdeklődtem egy műhelyben, ott is 7ezret mondtak rá.
Igen, a csavarral nekem is pont ez a bajom, hogy ha be is szerezhető, akkor is hogyan lehet azt kicserélni, kivenni sérülés nélkül és betenni az újat anélkül, hogy annak a menetét szétroncsolnám, ugyanis nincsen rajta semmi fogás, még egy csavarhúzó vájat sem !
Szóval marad a közdarab, vagy vastagabb csavar, amennyiben beszerehető.
Köszi az infót !De hogy áll a Te járgányod most ?
Egér dolgozik már rajta ?Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz
t.zsolti #6609 üzenetére
Szevasz
Na, ezt most nem teljesen értem, hogy mivel mit csinálok...
Tehát az adagoló oldalából kiálló egyik csavarmenets szárral van a probléma, amire az üzemanyagpumpát rögzitő csavar tekerhető !
Ennek a menete sérült meg pont ott, ahol meg kell, hogy szoruljon, ezért gondoltam arra, hogy vagy egy vastagabb anyával, vagy egy közdarad segitségével ki lehet hagyni, át lehetne hidalni ezt a sérült szakaszt !Tényleg lehet szárat is szerezni hozzá, de annak a sérülésmentes cserélhetőségével kapcsolatban vannak kétségeim, inkább maradok az előbbinél.
A kisebb menetre való átvágás meg azért nem szimpatikus, mert az meg már pláne nem elég erős, a kellő tartáshoz, ha ez is átszakadt, legfeljebb, ha ott is vastagabb anyát alkalmaznék, ami több menetet fog át, azáltal megosztja a terhelést.
De majdcsak megoldom mostmár valamelyik módszerrel.
(...csak ne lenne még mindig ilyen hideg !)
Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz
t.zsolti #6611 üzenetére
A cső fogó nem szedi szét a menetet ?
Még a kivételnél nem is érdekes, hogy szétmegy e a menet, vagy sem, de az új csavar betételénél mindeképpen lényeg !
Legfeljebb vágok a végébe fűrésszel egy vájatot csvarhúzónak és azzal hajtom be, ha birja.
Majd ha jobb idő lesz, mindenképpen orvoslom valahogy a helyzetet, mert nem szeretem az olajfolyást, ha olajos a motor.Üdv.:
[ Szerkesztve ]
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
Nincs valakinek véletlen egy felesleges csillag rögzítő kosara a díszrácshoz ?
(csillagom van, csak kosaram nincs hozzá)Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz
t.zsolti #6614 üzenetére
Évek óta keresem, sajnos nem tudom hova lett, pedig benn volt a csillag még mikor megvettünk anno a járgányt, én vettem ki később, mikor megpróbálták egyszer lecibálni róla, de arra már nem emlékszem, hogyan volt a csillag betéve, csak annyira, hogy valami lemezcsavar volt a horgába keresztben beakasztva, az tartotta benn, de hogy volt e kosár, vagy sem, arra abszolút, de nem emlékszem.
Ez úgy 9-10 éve volt.
Sokszor arra sem emlékszem aznap történt...Bontóban akartam szerezni itt helyben, feltételeztem, hogy kosaruk bőven lesz, mert egy csomó autónak törik le a csillagját, de a kosara elvileg ottmarad, de sajna valahogy a kosarak is "elpárolognak" később, nem volt egy sem a bontóban.
Üdv.:
[ Szerkesztve ]
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz
t.zsolti #6616 üzenetére
Szevasz
Köszi !
Közben Gabó is igérte, hogy utánanéz.A befecskendező témában még mindíg nem döntöttem, hogy hol csinálom (csináltatom), lehet mégis megpróbálnám magam, ha Gabi haverodhoz lehetőség van valamikor elmenni és Te is épp ráérsz !
Megjöttek végre az adagolóhoz a tömítések és rugok, valszeg hétvégén megpróbálom cserélni, aztán majd beszámolok, hogy van e pozitív változás...
Ellenben a főtengely szimmering csere után is van egy enyhe, össze-vissza csikorgó hang, amennyire meg tudom állappítani, a generátortól jöhet !
Lehet, hogy szétment a csapágya.
Abban vajon hogy lehet csapágyat cserélni ??Üdv.:
[ Szerkesztve ]
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
Üdvözletem
No megcsináltam délután az adagoló elemeimben a tömitések és a fejszelep nyomórugó cseréjét !
Rosszabb szerencsémre nem lett, legfeljebb annyi negativ változás van, hogy most egy kicsit egyenetlenebb az alapjárata a motornak, lehet nem pontosan egyformán sikerült becsavarnom az összes fejszelep házat, vagy aesetleg az erősebb nyomórugók jobban kihozzák a fejszelepek hibáit !
A hideg inditási készségét még nem tudom, de lehet hogy az új nyomórugó nem fog sokat változtatni rajta.
A régi és új nyomórugókat összemértem, szemmel látható hosszúsági külömbség volt köztük, kb fél mm-rel rövidebb a régi rugó, mint az új !
Akkor volt ilyen nyugtalan, lötykölődös alapjárata a motornak, mikor egyik alkalommal szerelők levették és visszatették a nyomócsövet és közben az fejszelep ház is elmozdult kicsit !
Visszább csavartam 2-3mm-t és rendben is volt. Most nem tudom mi a hiba.A fejszelepeken jól látható gyűrű formájú nyom van, ahol érintkezik az ülésével, feltételezem, hogy új állapotában teljesen homogén a szelep felfekvő felülete, tehát ezek már rendesen meg vannak kopva !
Némelyik picit érdesen fordul az ülésében, ha megforgatom benne.
Az egyik adagoló elemből pedig úgy tudtam kivenni a fejszelepet, hogy hozta magával az ülését is, anélkül, hogy az lecsúszott volna róla, megmozgatva is kicsit nehezen mozdult a szelep az ülésben, nem tudom mitől szorult.
Megmostam petróleumban, majd újra mozgattam, aztán bejáródott.
Az lenne a szivás, ha kicserélném az összes fejszelepet és akkor is dadogva indulna a motor !Kicsit jártunk vele, az alapjárat kicsit fonomodott, a mete tulajdonságaival nem volt gond a próbaút alatt.
Járok egyelőre tovább igy vele, meglátom hogyan alakul és hogy indul hidegen.Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
A generátor csapágyak milyen méretekkel rendelkeznek ?
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz
pattilaa #6626 üzenetére
Szevasz
Üdvözlet körünkben és a w123-as tulajok körében !
Én ugyan elég távol lakom Gyöngyöstől, de ha szereléssel kapcsolatos kérdéseid vannak, tedd fel nyugodtan, megpróbálunk úgy segiteni, hogy kezdőként is meg tudd csinálni amit kell !
Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
Új hozzászólás Aktív témák
- Kávé kezdőknek - amatőr koffeinisták anonim klubja
- NBA és kosárlabda topic
- Bluetooth hangszórók
- XGS24 - Előzményjáték lesz a Gears of War: E-Day
- XGS24 - Bemutatkozott a DOOM - The Dark Ages
- PlayStation 3
- Kínai, és egyéb olcsó órák topikja
- Politika
- Parfüm topik
- Azonnali VGA-s kérdések órája
- További aktív témák...
- Gyönyörű autómatricák azonnal gyors országos kiszállítással! PH-soknak 30% kedvezmény!
- Prémium autómatricák kedvező áron! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Motormatrica szinte minden motorra! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Üzleted van? Akkor ilyen nyitvatartás matricával dobd fel! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Visszapillantó matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen