- Bluetooth hangszórók
- Milyen RAM-ot vegyek?
- Milyen videókártyát?
- Bambu Lab X1/X1C, P1P-P1S és A1 mini tulajok
- Szünetmentes tápegységek (UPS)
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Milyen HASZNÁLT notebookot vegyek?
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Computex 2024: feltárta a Lunar Lake-et az Intel
- E-book olvasók
Hirdetés
-
Nem szavazza meg Musk 56 milliárd dolláros csomagját a norvég állami vagyonalap
it Az 1,7 billió dollárt kezelő norvég állami vagyonalap jelezte: nem szavazzák meg Elon Musk 56 milliárd dolláros juttatási csomagját a Teslánál.
-
Computex 2024: masszív tervekkel ül fel az ARM az AI-vonatra
ph A vállalat vezetője a PC-piac 50 százalékát vinné a következő öt évben.
-
Read Only Memories: Neurodiver teszt
gp A 2064 folytatása négy teljes évet csúszott a legelső tervekhez képest – a jövő transzhumanista világa még mindig roppant érdekes, a történet azonban már nem robotok, hanem agybúvárok körül forog.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Batman2
őstag
válasz Mintcar #13392 üzenetére
No, hétvégén mértünk.
Mgecsináltuk a veszteségmérést.
Elég képlékeny a dolog, a veszteségmérő nyomásszabályzója nem túl érzékeny, nehéz pontosan beállítani, "nullázni".
Első próbálkozásra mértünk 40% veszteséget, ekkor még elmászott a mutató a nulláról, ezért újra kalibráltam, ezután mértem 55-60%-ot.
A műszer skálázása és leírása alapján 40%-ig még jó a motor, 40-70% között kopott, 70% alatt rossz.
A leírás szerint egy jó, újszerű, vagy új motor esetében 20% körüli a veszteség érték.
Szóval a mért értékünk nem túl jó, ezek alapján érthető a motor gyengesége. Ugyanakkor a mért értékek minden hegnerben, és adott hegneren belül több ponton is egyformák, összesen 4-5% a diferencia, ami elehanyagolható.
Lermértük megint a kompressziót ius, hátha az évekkel ezelőtti méréshez képest romlott, akkor jó értékeket mértünk.
Most is ugyanaz, nem változott semmit 27,5-24-26-26bar.
Ezek viszont jó értékek, könyv szerint 25-30 bar között jó az érték, új motorban 28-30bar kell legyen.
25 bar alatt számít kopottnak, 18bar a felújítási határ, ez alatt már mindenképpen hozzá kell nyúlni.
Annyi infóm van még a két mérésről, hogy a kompresszióm mérés a szellepek zárásáról nem ad információt, rossz szelepezárás mellett is lehet jó érték, a veszteség pedig pont sz ilyen hibákat mutatja meg.
A műszer leírása szerint is nagy veszteség értékek esetén gyanakodni kell a szelepzárás hibájára.
Végeztünk még egy próbát. levettük a légszűrő fedelet, megemeltem a hengerbe vezett légnyomást és hallgatóztam a szívótorokban.
A 4 hegnerből három esetében volt sziszegés, nem zárt a szivószelep.
A leggyengébb, 24-es kompressziójú, 2-es hengernél erős sziszegés volt hallható a szívótórókban.
Érdekes, hogy a legjobb kompressziójú, 1-es henger esetében is volt némi szívószelep sziszegés, a 4-es, 26bar-os henger szívószelepe esetében viszont teljes csend volt.
Gyanítom, hogy a kipufogó szelepek ennél rosszabb állapotban vannak, a szívóval együtt okozzák a nagy veszteséget.
Az adagolót is teszteltük egy 600bar-os mérőórával. Minden adagolóelem, kicsapta a műszer mutatóját, bőven 600bar felett tudnak, ez is jónak számít. Továbbá ezt a nyomást több másodpercen keresztül változatlanul tartották, így a fejszelepek is jók, mivel azoknak a dolga a nyomást megtartani.
eddig is fontolgattam egy teljes hegnerfej felújítást, ezek után mindenképpen meg kell csinálni.
Van szuszogás természetesen a forgattyúsházból is, a dugattyúk felől, de ez bizonyos mértékig természetes, azok sohasem zárhatnak 100%-osan, az új motornak is van kartergáza.
Megnéztem az olajszintet is és meglepődve tapasztaltam, hogy a minimum alatt van, pedig csak 1-2ezer kilométer van benne.
Ha majd leszedem a hengerfejet, akkor legalább bele látok a hengerbe, tükörfényesre kopott e a felülete, vagy még láthatóak rajta hónolás nyomok. Bár dugót nem akarok kiszerelni, de megpróbálom megnézni, mekkora lehet a gyűrű hézag.
Az olajfogyasztás lehet kopott szelepszárszimering is, nem feltétlen a gyűrűk mellett szökik meg, akkor a kompresszió rosszabb lenne szerintem.Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz bucihost #13398 üzenetére
Egyszer már valamikor 2008-2010 körül kivettem a tankot a szűrőt és mindent megtakarítottam.
A tank alján meglepően nem volt különösebb truyti.
A szűrő felszínére viszont volt rácementálódva feteke truyti, de a szita alul már elvált a peremtől, így szűretlenül folyt a gázolaj.
Kitakarítottam és vissza ragasztottam.
Levegőt többször nyomtam azóta vissza az üzemanyag csövön, hogy ha ragadt is valami a szűrő felszínére, leszedje róla.
Másik, hogy pár hete próbáltam a motort kannából járatni, akkor sem volt semmivel sem jobb, tehát a tank, szűrő és csőhálózat kilőve.
(Most látom, T.zsolti már megválaszolta.)Üdv.
[ Szerkesztve ]
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz Mintcar #13399 üzenetére
Sajnos vidéken sem nagyon van már belőle.
Hét végén láttam egy állólámpást Debrecenben.
Rendszeresen járok Debrecen-Záhony között, sokszor vagyok Nyíregházán is, de sem ott sem útközben nem találkozom már vele.
Még Debrecenben láttam egy 23-ast 1-2 hónapja, meg valamikor egy 26-osat.Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz Mintcar #13417 üzenetére
Látom, Te is komolyan foglalkozol a dolgokkal !!
Sajnos én is csak megerősíteni tudom, hogy számtalan csúcs csere, változatos gyártmány paletta után pár szász kilométer, vagy talán 1-2ezer után mindig csak elromlanak a porlasztók, ha nem is egyforma mértékben.
Még T.egértől vettem egy szett új komplett porlasztót (amit ő rövid használat után eladott nekem, lehet sejtett valamit), már meg nem mondom milyen márkában, de sajnos az is tönkre ment.
Ugyan tovább bírta mint a régi ház + új csúcs párosítás, de csak vagy 2-3km-t mentem vele és az egyik olyan szinten megadta magát, hogy egyszer csak, hirtelen, az egyik reggeli indulásom után, 3 hengeresen lötykölődve, csúnyán kopogva kezdett járni a motor.
Szerencsémre még a városban voltam, így félre tudtam állni, ha gyalogolni.
Majd később visszatérve ott helyben porlasztó cserét kellett eszközölnöm.
A négyből egy porlasztó gyak. tökéletes maradt, kettő már gyengélkedett, egy pedig 60barnál nyitott és nyíl egyenesen, megszakítás nélkül pisilt.
Azóta megint csak maradt a régi ház + új csúcs kombináció.
Ha jól sikerül választani, akkor ugyan nem 100%-osan, de több ezer kilométer után is elfogadhatóan működnek.
én is megvettem bontóban több garnitura porlasztót, amiből válogattunk 4 legjobbat, mindegyiket egyenként lepróbálva egy új csúccsal.
Én amin még gondolkodtam, ha már külföldi infókról esett szó, az a Bosio gyártmányú csúcs, amiről van egy rövid videó a szokásos videó megosztón egy amerikai műhelyből és szerintük nagyon jó.
Csak lehet, ebben a márkában nincs 200-ashoz való, mivel amerikába olyat nem vittek, ott csak a 240 és 300, illetve 300D turbo ismert.Üdv
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz Mintcar #13418 üzenetére
Egyet értek teljesen, a w123-as mai is klasszikusan elegáns számomra, bármikor meglátok egyet az utcán (évente 1-2x).
A bálna pedig tényleg kicsit a nyomdokain lett tervezve, nekem is tetszik, klasszikus formavilág, akkori mércével kicsit megalomán, böhöm méretben.
Ma már sajnos egyáltalán nem lóg ki a méretével, annyi a nagy dög autó, nem csoda, hogy folyamatosan nő az ország össz üzemanyag fogyasztása, hiába fajlagosan egyre takarékosabbak a motorok, persze az egyre több ló és a vezetési stílus ennek ellene dolgozik.Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz bucihost #13427 üzenetére
Én is gondolkodtam gyári bontottan, már ha tényleg az lett volna, és nem már legalább egyszer hozzányúlt, a Schwehati bontóból, levelztünk is vele, de elég drága lett volna (darabja 20E + 20E posta), annyira meg nem bíztam az állapotukban.
Elvileg bemért porlasztókat küldtek volna.Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
A csillaggarázs és a téli sós latyakban való közlekedés szedi szét leginkább.
Volt alkalmam pár évvel ezelőtt Madagaszkáron járni munka folytán, a fővárosban egy csomó régi Renault 5-ös és Citroen kacsa futott egész szép állapotban, a rozsda nem volt jellemző, legfeljebb a törések, deformációk, mattult, kopott fényezések.
A "távolsági busz" ott kivétel nélkül régi mercedes kisbusz.
Borzasztó utakon mennek, nem is út, csak valami csapás, szilárd burkolat nélkül, kövekkel, gödrökkel tele, ha már 30-al mennek, akkor az már száguldás.
Ott viszont nincs tél, nincs só, jeges latyak, résekbe belefagyó víz, eső is csak az esős évszakban, amúgy forró százaság.
Így nagyon szépen megörződik az autók állaga.Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz gunszt #13526 üzenetére
Lyukas lehet a közteshűtő, esetleg a levegő nyomócső.
Az minden gyorsításkor, illetve nagy gázon folyamatosan sziszegés szerű hangot ad.
Ha nagy a lyuk, nagy a nyomásvesztés, az elektronika letilt és vész üzemmódba kapcsol, ilyenkor nincs turbónyomás és erőtlen az autó.
Egy baleset miatt ezt megtapasztaltam, nálam a közteshűtő roncsolódott.
Nem mercedessel ugyan, de ebben az esetben mindegy.Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
-
Batman2
őstag
válasz szilchi #13588 üzenetére
Nem fontos kivenned, elég csak levenned az egyik akkusarut.
Nem a hideg és a hosszú üzemen kívüli idő fog betenni az akkunak, hanem az, hogy az autó elektronikája szopogatja az áramot álltában is.
Elég csak egy keveset, az pár hét alatt leszívja és tipikusan az ilyen kicsi, de hosszú ideig tartó terhelés az ami elszulfátosítja az akkut, amiből már nincs visszaút, visszavonhatatlanul károsodik.
Amúgy a feltöltött akku vagy -30 fokig fagyálló, a lemerült viszont már -5 fokban szétfagyhat.Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
Gondolom, elektromos hűtőventilátora van, nem a motor főtengely által hajtott.
Lehet rossz a hőgomba és nem kapcsolja a ventilátort túl meleg hűtővíznél. Lehet rossz a vízpumpád is, kopottak a lapátjai, kopott a háza és alapjáraton ketyegve nem mozgatja eléggé a vizet, így túlmelegszik a blokk.
Ha mégis főtengelyről hajtott ventid van, akkor vagy viszkó, vagy mágnes kuplungja van, ami szintén lehet rossz, így nem teker túl meleg víznél sem.
Figyeld meg, nézdd meg hogy megy e a ventilátor, amikor túl meleg a víz, hogy legalább az egyik hibát ki lehessen zárni !
Esetleg még a műszered is lehet rossz, és csak fals meleget jelez.
termosztát hibára nem gondolnék, sem elkoszolódott hűtőrendszerre, mert akkor hajszoláskor melegedne főleg.Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
Olvasva itt ez előző hozzászólásokat a fene sem gondolta volna, hogy a mai autóknál ennyi gond van vízhővel, esetleg még a fűtéssel is, hogy esetleg hűtő takarót kelljen betenni,
ez a régi autóknál volt szokás, hogy egy kartonpapírt tettünk a hűtő elé, ami legalább a hűtő felét eltakarta !
Persze a régiek még enélkül is felmelegedtek, mert hulladékhőjük sokkal több volt, de talán a hőszabályozásuk gyengébb volt, mindenesetre rövidebb volt a belegedési idő, illetve meleget is hamarabb fújt így.
Én az öreg w123-ason is rendszeresen használtam a hűtő maszkolást télen, mikor sűrűbben jártam még vele.
Az tény, hogy azokon még gyak. mindben volt hőfokmérő, tehát láttuk is, hogy mi a helyzet, nem úgy mint ma.
A mai autókat hülyebiztosra akarják tervezni, így már egyre kevesebb mérőműszert, diagnosztikai jelzést tesznek bele, a felhasználó úgysem ért hozzá, nem is érdekli, csak használja.
De arra is jó, hogy elrejtsék a gondokat és valaki hosszan közlekedjen úgy, hogy tudomása sincsen arról, hogy nincs minden rendben az autóval és esetleg lefelezi a motorja élettartamát !
4 éve nyúzok egy kis fordot, hőfokmérő persze abban sincsen, de csak kíváncsi voltam a szenzorok adataira, így beszereztem egy diagnosztikai eszközt, amivel menet közben is látom több érzékelő jelét is.
A vízhőfok jó lassan megy fel ebben is, ez is CR dízel, sokára is kezd fűteni, kell kb. 15-20 km, mire érezhetően fűt.
Amúgy a vízhőfok évszaktól és időjárástól függetlenül mindig 82 fokra állt be, esetleg autópályás hajszolásnál ment 84 fokra.
Viszont a legutóbbi szervíz után, ahol valszeg diag műszert is tettek rá, hibakódokat is töröltek, megváltozott a hőháztartása.
Felfigyeltem rá, hogy nyáron többszőr is melege volt városban, járt a hűtőventilátor, holott korábban sosem.
Így ráraktam megint az olvasót és valóban felment a vízhő 88, sőt néha még 90 fokra is, legkevesebb is 85 volt.
De olyat is csinált már többszőr az elmult nyáron, hogy leállítás után tovább járt a hűtőventilátor, ami pár percig mág rendben is lenne, de mikor már fél óra mulva is csak járt, kénytelen voltam az akkurarut levenni. Az elektronikája kicsit instabil.Üdv.
[ Szerkesztve ]
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
-
Batman2
őstag
válasz Mintcar #13657 üzenetére
Eladod, bontod, vagy meg tartod az öreget ?
Van már tapasztalatom nekem is a kompjúteres csodákban, de sokkal nem jobb az sem mint a régi, sőt, nekem inkább rosszabb.
ha hiba van, mond ugyan valamit, de az nem jelent semmit, attól még bármi lehet vagy akár nem egy esetben maga a hibát jelző érzékelő hibás, ad fals jelzést.
Attól még ugyanugy kellene érteni az autó minden porcikájához, mert lehet kódkiolvasni, csak az a baj, a mai fiatalabb szerelők is már csak úgy szerelnek, hogy "rádugjuk a kompjútert, azt az majd memodja hogy mi a baj!"
Aztán elkezdenek alkatrészt cserélgetni, és ha mázlid van, hamar megtalálja, kevesebbe kerül, ha peched van, egy pici hibának is sok százezres számla lehet a vége, mert fölöslegesen kicserélte a szerelő a fél autót, amit persze mind kiszámláz a munkadíjjal együtt.
Azért sok sikert kívánok az újabbhoz !Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
Boldog Karácsonyt mindenkinek !
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz Mintcar #13678 üzenetére
Ha jó állapotban tudod tartani az öreget, akkor már csak felfelé megy az értéke !
Én is 300-500ezer körül láttam spéci szervíz diagnosztikai eszközt, azt csak nagyobb szervizek veszik meg.
Nekem is egy 3ezer forintos egyszerű kódkiolvasóm van, elég kevés infót jelenít meg a fordon, bizonyára az erzékelők csak egy részét éri el, de már ez is számít, mert egyáltalám van valami infóm vízhőről, turbónyomásról, hibakódokról, enélkül semmi.Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
W123-asnál tetőablak tömítő filces csíkra van valakinek olyan forrása, ami megfizethető összegbe kerül ?
Eddig csak olyat találtam, hogy közel 50 ezer Ft/ csík, az nagyon sok.Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz mogyesz #13889 üzenetére
Éppen ma keresgéltem külföldi találatok között és én is éppen ebay-en találtam, ugyan török találat, az nem is drága, nyilván utángyártott, remélem azért a minősége lesz olyan, hogy használható legyen.
Mondjuk sajnos jön rá a vám is, de így is bőven olcsóbb, mint egyéb forrásból.
Köszi.Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz mogyesz #13891 üzenetére
Megvettem egy készletet a tetőablakhoz, első, hátsó gumi tömítő, és a két oldalsó filc.
A hátsó tömítő pont ellenkezőleg volt ferdére vágva a végén, mint kellett volna. Helyrevágva még talán épp elég hosszú lett volna, de olyan merev a gumi és a profil sem teljesen azonos az eredetivel, hogy nem bírtam rendesen a helyére nyomni, az íves végeken meg egyáltalán nem állt meg, így egy alapos szilikonos kezelés után ment vissza a régi, még elviselhető állapotú.
Az első gumi tömítő helyel-közzel azonos profulú, de szintén merev gumi, a végeit nehéz lett volna idomítani, mivel nem profilra formáltak, így ott is szilikon és ment vissza a régi.
A két filc csík is csak részben volt használható.
A filcben volt egy gumi henger végig fűzve, ami túl vastag volt, túl sokat támasztott ki, akkora hézag egyik oldalon sincsen a tető és az ablak között. A gumi henger nélkül az egyik oldalra pont jó lett a filc, a másik oldalon kicsivel kisebb a rés, ott még ez is túlzás volt, így a filcet felvágtam és a felső felét levágtam a filccsőnek. Így pont felnyomja az ablak a bezáródáskor, még talán egy hangya sem fér be.
Szóval a gumikkal gond van az ilyen utángyártott dolgokban, főként a keménységével.Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
Új hozzászólás Aktív témák
- Skoda Scala - Szövetszőnyeg garnitúra
- LeoVince LV10 carbon sportkipufogó
- Üzleti és kirakat matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Üzleted van? Akkor ilyen nyitvatartás matricával dobd fel! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Traktor és kamion matricák széles választékban! PH tagoknak 30% kedvezmény!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen