- Computex 2024: monstrumhűtő a DeepCoolnál (videóval!)
- Computex 2024: szimpatikus Montech billentyűzetek a porondon
- Computex 2024: háznézőben a Montech asztalainál
- Computex 2024: kompakt AIO-k és tápegységek a Montech receptje alapján
- Computex 2024: a Ducky klaviatúrái sem restek felülni az analóg vonatra
- Computex 2024: bemutatkozott a Biostar alaplapok AMD-s zászlóshajója
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- Azonnali fotós kérdések órája
- Apple notebookok
- Computex 2024: feltárta a Lunar Lake-et az Intel
- Azonnali alaplapos kérdések órája
- Multimédiás / PC-s hangfalszettek (2.0, 2.1, 5.1)
- Bluetooth hangszórók
- Milyen monitort vegyek?
Hirdetés
-
Pénzt akar a WhatsAppból a Meta, az AI majd segít
it Új AI-eszközöket kapnak a cégnek, a Meta célja, hogy több bevételt szedjen ki a WhatsAppból.
-
Frissítve! Summer Game Fest 2024 - Az összes bejelentés egy helyen!
gp A show késő este kezdődik, de utána az összes trailert összegyűjtjük egy helyre.
-
Filléres Redmi érkezett
ma Az A3x nem kapott nagy bemutatót, egyszer csak felbukkant.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Stauffenberg
nagyúr
Ha ez számít, akkor a G80-on a Pana 42.5mm f/1.7 kevésbé mutat hülyén (de azért így is bénán fest szegény).
A Sigma 56mm f/1.4 amúgy nem egy rossz üveg (sőt), de eredendően APS-C-re van tervezve. Én még akkor nézegettem őt, mikor a Sony rendszerével kacérkodtam, de nem nagyon jöttek szembe velem az MFT-s tesztek, hogy megnézzem az APS-C karakterből mi marad MFT vázon. Amúgy a többi Sigma Contemporary és Art objektívhez képest egyáltalán nem nagy. A látószög már más kérdés (ekv. 112 mm), van akinek ez a tökéletes portré látószög, másoknak meg inkább szűk, egyéni ízlés kérdése.
-
toyone
őstag
A 42.5 és a 45 olcsó, kicsi, éles obik. De valahogy mégsem tetszettek. Ezért vettem anno a Samyang 50mm f/1.2-t. Nagyon szeretem, de az AF hiánya mozgó személynél hátrány, relatív mozdulatlannál viszont patent.
A Sigma 56mm-t tesztnapon próbáltam. Méretre, súlyra nekem pont ideális. A képe is nagyon tetszett, az ára pedig nagyon baráti.
Mindenki menekül valamibe | ❄️🗻🍁☀️🌊
-
Stauffenberg
nagyúr
Rácsekkoltam egy gyári JPG és RAW összehasonlításra (utóbbi esetén csak Lightroomon belül alkalmaztam ugyanazt a kamera színprofilt, ami a G80-on is be van állítva). Azon túl, hogy a LR nem teljesen ugyanolyanra renderelte a színeket/tónusokat, magában a vignettálás mértékében nincs érdemi különbség. A fotók amúgy semmilyen beavatkozást nem kaptak.
Szóval gyanítom a RAW az erre vonatkozó korrekciót is tartalmazza, nem csak a torzításokra és CA-ra. Objektív profilokat amúgy hiába keresel ehhez a rendszerhez, nem lesz, mert a RAW tartalmazza őket.
Btw ez azért egy elég emberes vignettálás, ha a mértéke sok is, a karaktere így 12mm-en rendben van, de tele állásban elég ronda, ahogy kiszorul a sarkokra és csak a csücsökben esik be elég hirtelen.
12mm @ f/4.1
-
Balinov
félisten
-
itouchfan
senior tag
Tudom, hogy kicsit off topic itt, de meg akartam kérdezni már, hogy az ND szűrők skálázása exponenciálisan történik ugye? (Remélem nem írtam hülyeséget). Arra gondolok hogy ND4= -2 FÉ, ND8= -3 fé, ND16= -4 Fé, ... és ND1000= -10 fé, ugye?
„Elvetsz egy cselekvést, és egy szokást aratsz. Elvetsz egy szokást, és egy jellemet aratsz. Elvetsz egy jellemet, és amit aratsz, az a sorsod.”
-
konyi79
addikt
CPL az mindig jó ha van, a 12-60-at nem néztem bocs, 58 mm a szűrőmenete, azt akár 25/1,7-re akár 42/1,7-re tudod adaptálni, még ha kitobin nem is fogod sűrűn használni.
Ellenben én mindig szívok velük a por+kosszal, ha belefér sok nyűgtől megment, ha valami profi bevonatosat veszel, ami jobban tisztul. Ezek a csomagok bár használhatóak, de messze nem a legjobbak.(#88929) itouchfan
Ahogy írod.[ Szerkesztve ]
-
Balinov
félisten
Mobilról vagyok már, de ha nem felejtem el, holnap felturom az email emailembol az ebay-es eladót. Ilyen 30-40 euró árra emlékszem
6yrs, 19.5kg :) Realme X2 Pro 12/256, Fizetési elvárás: hát, én már a Google-ban is sokat kerestem.... Flickr fotoim: http://www.flickr.com/photos/magdabalinko/
-
Stauffenberg
nagyúr
Vari ND-re mostanában nekem is szükségem lesz. Nekem annyit mondtak többen, hogy csak akkor érdemes beruházni, ha a normál ND semmiképpen nem jöhet szóba, mert minőségben kompromisszumosak vagy nagyon elszállsz árban.
Nekem videóhoz kell, előre nem kiszámítható fényviszonyokhoz, ahol nincs idő cserélgetni őket. Ezen kívül nincs szükségem ND-re, nem fotózok olyan témákat.
-
INTELligent
senior tag
Naná, hogy érdekel, hogy mire jutottál a képprofilokkal .
Én ma gondoltam, hogy családi eseményen nem fogok a fókuszmezővel szórakozni, jó lesz az arcfelismerő, hát kár volt, nem mindig oda talált be, ahova szerettem volna. Amúgy a multimezős (vagy hogy is hívják) fókuszmódnak van értelme azt leszámítva, ha pl. nagylátón fotózok és akkor mondjuk épület/táj esetében mindegy hol talál be a fókusz, kb. minden éles lesz? Mert őszintén én az egy mezőset szoktam legtöbbször használni (viszont lehet hogy így nem használok ki valalmi jó feature-t), ti hogy vagytok vele?
Flickr: https://bit.ly/2wtfNl5 || https://500px.com/photofan96 || Strava: https://bit.ly/2QzLnok
-
INTELligent
senior tag
Mert EVF-mániás vagyok , meg mert gondoltam, hogy csak jó lesz az arcfelismerés. Igazából az nehezített csak a dolgon, hogy efkettőnyolcon már figyelni kellett, hogy mi lesz OOF. Csak kicsit meglepődtem igazából (nem ismerem, hogy a Pana milyen arcfelismerőt használ, de talán a korrelációs technikáknak sem kellett volna annyira elvérezniük).
Flickr: https://bit.ly/2wtfNl5 || https://500px.com/photofan96 || Strava: https://bit.ly/2QzLnok
-
Stauffenberg
nagyúr
Ha csak bohóckodni akarsz, akkor nyugodtan, ha viszont valami használhatóval lepnéd meg magad, akkor egy manuális Pentax 50mm-es objektívet vennék (nekem van is egy Pentax-M 50mm f1.7-em, éppen az adapterre várok).
Fujifilm vázon használtam elég sokat, nyitva viszonylag lágy, de f/5.6 körül határozottan megjön az ereje. Ott van még a Pentax-M 50mm f1.4 is, nem egy világ választja el őket, csak akkor érdemes lecsapni rá, ha jó áron van (szerintem az 1.7-es verzió árának a dupláját már nem éri meg). Kifejezetten az M-es Pentax objektíveket javaslom, jobb építési minőségűek, mint az A-sorozat és olcsóbbak is.
-
Royo85
tag
Nem ugyan az, de én írtam egy pár sort a Fujian 35mm 1.6 os lencséről.
-
Stauffenberg
nagyúr
Azt már neked kell tudni menyit akarsz erre szánni, csak azért javasoltam a Pentax-M 50mm 1.7-et, mert árban nincs nagy különbség, mindkettő olcsó, de ez a Pentax egy igazi objektív, nem csak ilyen játszós, de azért a "vintage" karakter is ott van benne, mindezt úgy, hogy ez a maga idejében egy kiváló objektívnek számított.
-
MrChris
nagyúr
A Minolta 50/1.7-ről is jókat írtak, jó képeket linkeltek, emlékszem Fattyú kolléga tett be egy 1.7-en meglepően éleset.
Nekem van OlyOM MC50/1.8, egyet kellett rekeszelni és akkor elment. Ami jellemző, hogy ezek nyitva lágyak, ami nem összetévesztendő az élességgel.
Helios 44 is sláger. -
Stauffenberg
nagyúr
Nagyon sokszor nem csak ennyi a különbség egy drágább és olcsóbb objektív között és sokszor a tetemes felárat olyan apró konstrukciós különbségek is indokolhatják, amik a felhasználók nagy részét egyszerűen nem érintik.
Most csak egy példa teszem azt a focus breathing jelenség. Egymás mellé teszel két objektívet, mindkettő tök jó, de az egyik lélegzik fókuszálás közben a másik meg nem. Előbbi 300 dollár, utóbbi meg 900 dollár. Ha csak fotózol, tökre nem fog érdekelni, ha viszont videózol, akkor muszáj a drágábbat venned.
-
pandur99
aktív tag
Ha ajándékba kapnám, én is elfogadnám, sőt, ha lottómilliárdos lennék, meg is venném, de most szegény amatőrként maradok a megfizethető objektívnél, a zuiko 12-50-nél, ami persze sötét és nem túl acélos rajzolatú. De ha a felhasználási területet nézem - és szerintem egy fotósnak ez legyen a legfontosabb -, akkor bőven megfelel, mert főleg utazáskor, kirándulásokon fotózok, vagy családot, kutyákat, de ilyenkor felkerül a gépre a vaku, és lőn világosság. Monitoron nézve szemüveggel, illetve fotókönyvben is teljesen élvezhető, némi utómunkával is sokat lehet javítani. Az ISO meg manapság szinte az égbe emelhető 4/3-nél is, én simán eleresztem 3200-ig. Nyilván más szint a pénzért fotózó, meg a pályázatosdi, a speciális területek, de most egy általános objektívről beszélünk. A Pana 12-60-as sötétebb obija is szóba kerülhet az Olyénál kétszeres áron. De, mondom, az anyagiak sok mindent befolyásolnak. De a 12-50 210g, a 12-100 meg 560g, nem mindegy egész nap cipelve.
Ne vegyél kutyát! Fogadj örökbe!
-
Stauffenberg
nagyúr
Én nem így fogalmaznék, az amatőrnek is lehet szüksége a jobb minőségű objektívre, ha az amit ő fotóz (vagy videóz) azzal lőhető meg (könnyebben vagy úgy egyáltalán).
A legtöbb fejfájást amúgy az tudja okozni, mikor valaki fotóra és videóra is alkalmas arany középutat keres. De más területeken is kiütközhet, hogy egy objektív mire jó és mire kevésbé, ilyen lehet mondjuk az ultra wide objektívek célközönsége, van aki csak csillagozni viszi, más meg csak városban használja és ezért más és más jellegű aberrációkat tekinthetnek elfogadhatónak és kizáró oknak.
-
-
Mercutio_
félisten
-
jjeahh
nagyúr
Az
voriae: Nem taknyolok . Az a gond, hogy pont a hátizsák hanyagolása miatt akarok kisebb gépet venni, ami beleférne egy váztáskába. Nem tom hogy oldjam meg a dolgot, sajnos egyedül a fényképezőgép miatt hordok még mindíg hátizsákot . Gondoltam arra is, hogy esetleg oda kéne egy táska, mert a teleszkóphoz közel van, ami sokat kivasal a terepből, de azért ott is kapna eleget... . Övtáska még játszik esetleg, de nehéz olyan bringás rövidnadrágot találni ami a méretem, övpántok is vannak rajta és tetszik is .
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
jjeahh
nagyúr
Van akinek semmi gondja a pana színekkel, szerintem is sokat javult az első m4/3 gépek óta. Nekem úgy tűnik, hogy általában inkább azoknak nem tetszenek a pana tónusok, aki pár évnyi olympus használat után váltott panára, ahogy én is . De neked emlékeim szerint a régi gépeid is panák voltak, csak kompaktok, így szokva vagy már...
MrChris: Ja Sony fronton szét sem néztem mit kapnék a pénzemért, mert nekem amúgy semmi gondom nem lenne velük, az a7s-ért, amit évente párszor kölcsön kapok is oda vagyok meg vissza, viszont saját mindennapi egyetlen gépnek az sem kéne. Mindenkinek másak az igényei, nekem meg már tele a t**** azzal, hogy a random turistafotókat is utómunkázni kell.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Stauffenberg
nagyúr
Persze, én is Custom profilt használok (már csak a zajszűrés visszanyesése miatt is).
A csatornákra bontott HSL viszont a globálisan alkalmazható beállításokkal nem váltható ki sajnos, pont azért, mert annak a lényege, hogy egészen pontosan meg tudod határozni, hogy mely színeket akarod befolyásolni.
Kézenfekvő példa mondjuk a kékórás fotók városban: Itt az ég kékje egyszerűen borzalmasan béna, természetellenesen mélykék, közben a köztéri lámpák fénye meg inkább sárgás, nem különösebben meleg fényűek (mint ahogy annak látod szabad szemmel).
Ezt WB csúszkával nehéz helyre rántani, mert a két domináns szín pont ellenkezőleg viselkedik, ha a lámpákhoz állítod a WB-t, akkor a kék kezd besápadni és egy ponton már magentát vesz fel, ha a Tint-et tolod a zöldek felé, hogy kihúzd a kékből a magentát, akkor meg a lámpafény bánja. Ezért nem is bántom a WB-t általában, ilyenkor szoktam a HSL-el a sárgákat a narancs felé közelíteni, míg a kéket a türkiz irányába és ami még jópofa, hogy ha csak az égbolt világossága nincs rendben, azt ezen a ponton lehet a luminance csúszkával szépen szabályozni globálisan alkalmazott görbézés helyett, így ha elő is hoz némi többlet zajt, azt csak itt teszi.
Persze ez már extrém példa volt, az ilyet már tényleg jobb utólag helyre ráncigálni, de ha már a Jpeg is így paraméterezhető lenne, akkor nem nehéz elérni olyan színvilágot, amilyet csak akarsz.
-
INTELligent
senior tag
Köszi vond! Így lehet én is elkezdem túrni őket, mondjuk én a tehetem, akkor raw-ozok (ezért van még olyan karácsony előtti képem, amit nem dolgoztam fel ).
Ami nekem a napokban estett le, hogy peaking esetében a LOW-t érdemes állítani, mert az használ kisebb küszöböt, de ezt persze a menü nem írja ki (én pl. azt gondoltam, hogy kevésbé érzékeny beállításra utal). És ebben az esetben sokkal szaturáltabb színeket is lehet választani, ami nagy segítség tud lenni.
Studi: Még nem köszöntem meg egy korábbi válaszodat, így most ejteném ezt meg!
Flickr: https://bit.ly/2wtfNl5 || https://500px.com/photofan96 || Strava: https://bit.ly/2QzLnok
-
Stauffenberg
nagyúr
Nekem nem kell, hogy a Jpeg lapos legyen, nekem az pont arra szolgál, hogy már ne igazán kelljen hozzányúlni, ha utómunka potenciál kell, pont arra van a RAW.
A CineLike D esetén meg óvatosan a highlight/shadow görbézéssel, mert már eleve lapos és a -5/+5 már nem igazán hoz ki nagyobb dinamikát, csak több zajt. Én megállapodtam a -1/+1 mellett. De ha azt mondod nem nagyon akarsz szöszölni a videóval, akkor inkább lapítsd ki -5/+5 görbével a Natural színprofilt és sokkal természetesebb színeket kapsz (főleg ha bőrtónusokról van szó). A CineLike D kézzel meggyúrva azért melósabb, vagy összevadászol hozzá egy csokorra való jó LUT-ot.
-
MrChris
nagyúr
A cinelike d-t nem így kell használni, ez utómunkára van kitalálva, nélküle nem sok értelme van, mert fals színeket eredményez. Görbét ne tegyél rá, kontraszt 0, sharpness ízlés szerint, de inkább -5, zajszűrés is -5/-4, szaturáció -5, különben túlcsordul. Lut-ra a Logaristet ajánlom, 3db-ot kell ráhúzni, camera-to-Logarist LUT, Logarist-to-BT.709 LUT és egy olyat ami tetszik, pl, Noamkroll, Panasonic, Technicolor... A további gradelésnek ezek elé kell kerülni.
-
Speeedfire
nagyúr
Csak 2 szó jutott eszembre róla: drága, manuális
hibavissza: Nőket szoktam fotózni javarészt, szóval ők a fő témám. Szerintem nagyon jól áll, hogy ha jól elkülönül a háttértől. Kivéve ha érdekes a háttér. Mivel az obik jelenleg nem a legjobbak. Emiatt vagy jobb hátteret, vagy távoli homogén felületet keresek. Utóbbi nekem jobban tetszik. Sokat agyaltam már én is a hosszú telén eff 150-200mm, de elég drágák, és tényleg messze van a témától.
De akkor ha jól értem ár/értékben a sigma 56mm lenne talán a legjobb.[ Szerkesztve ]
Fotóim https://fb.com/toth.szabolcs.art || IG: http://instagram.com/_tothszabolcs_ || Weblapom http://szabolcs-toth.com
-
Stauffenberg
nagyúr
Erre mondtam anno, hogy orromat befogva adtam le a rendelést mert egyébként rühellem az ilyen tisztességet hírből is alig ismerő mutyizó webshopokat.
Nekem is törölték a megrendelésem. Indoklás nincs, bár nem nehéz kitalálni, gondolom soha nem is volt szándékukban ennyiért eladni ezt az objektívet.
Teljesen nyilvánvaló, hogy az eredeti áráért van raktáron az objektíből, csak az általunk vásárol árú objektív nem létezezt sohasem.
-
panoly
tag
Én sajnos az UFB (ultrafillérb@có) kategória vagyok, nem véletlenül táraztam be eddig régi manuálokból. Megörültem, hogy elhozhatom ennyiért, mert a manuálsoromból hiányzik ez a gyutáv/fényerő, és a 12-32 beltérre nekem nagyon kevés.
Azt sajnálom a legjobban, hogy nagyon beleéltem magam, és 10 ezerért drágábban tőlük már nem jó szívvel rendelném meg. Aprón fogok keresgélni, ahogy javasolták.
-
Stauffenberg
nagyúr
"Mondjuk az eredeti ára azért vicces."
A nyomorult Emag mindig ezt műveli (másik meg az Alza), folyton feljebb teszik az árakat és abból akcióznak le, hogy nagyobbnak tűnjön a kedvezmény. De itt most tényleg jó árról beszélünk, feltéve, hogy a leendő vásárlónak oké az ezüst.
-
Balinov
félisten
Nem megkövezni, de Sammy 7.5 halszem? Esetleg az imént linkelt 7artisans 7.5 /2.8?jo, MF az igaz, de pl samminal f5. 6 és gyk minden éles, sztem ügyesen komponalva (nekem meg nem úgy megy, ez sem ahogy szeretném) kicsit rá hagyva akár defish után is jó. Persze natív afes lenne jó, de az szvsz minden rendszernél eléggé zsebbenyulos
6yrs, 19.5kg :) Realme X2 Pro 12/256, Fizetési elvárás: hát, én már a Google-ban is sokat kerestem.... Flickr fotoim: http://www.flickr.com/photos/magdabalinko/
-
jaanoo89
aktív tag
Ha van 1 objektiv, amit nem vennek hasznaltan, az a 9-18. Sokat olvastam szalagkabel hibarol, szakadasrol. Nem tudhatod, hogy az elozo tulaj hogy hasznalta, eleg rizikos 100 ezret beleolni egy jo esellyel 5-10 eves objektivbe, aminek horror aron megy a javittatasa. Szinte mindig adnak penzvisszateritest ra, egy MM akcioval egyutt 120-bol hazahozhato, raszannam azt a 20ast hogy teljesen uj legyen es en tudom hogy vigyazom ra.
Új hozzászólás Aktív témák
- Ukrajnai háború
- Forza sorozat (Horizon/Motorsport)
- EAFC 24
- Hálózati / IP kamera
- Futás, futópályák
- Summer Game Fest 2024 - Az összes bejelentés egy helyen!
- Computex 2024: bemutatkozott a Biostar alaplapok AMD-s zászlóshajója
- Eredeti játékok OFF topik
- Autós topik
- Motorola Edge 40 - jó bőr
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen