Hirdetés
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Posztapokaliptikus Radeon kártya készül a Sapphire műhelyében
ph A Navi 32 GPU-ra épülő, limitált darabszámú modell a vizuális dualizmus jegyében született, és a 11 Bit Studios láttamozta.
-
One UI 6.1 frissítésekkel túlórázik a Samsung
ma Középkategóriás telefon és ütésálló tablet is részesült belőle a hétvége előtt.
Új hozzászólás Aktív témák
-
-Solt-
veterán
Van itt egy kis félreértés szerintem!
A vertikális szinkron már teljes egészében a DirectX API része, így a programozókon múlik annak a működése. ( CCC alól nem is lehet már kényszeríteni ) Sajnos sok esetben eléggé elcseszik, és a véleményem szerint ennek a következménye a microlag.
Lehet látni sok játék esetében, hogy monitorozás közben a bekapcsolt vsync ellenére 60 fölé megy az fps, vagy éppen egy pillanatra beesik 55 környékére. Ha kikapcsoljuk a vsync-t, és azt látjuk, hogy ekkor nem esik le az fps 55 környékére, akkor már lehet sejteni, hogy vsync nyűg van. Jobb esetben ezek az akadások szinte észrevehetetlenek, ha csak az ember nem monitoroz folyamatosan, rosszabb esetben jelentkezik a microlag. Ilyenkor érdemes minden játék esetében az fps fixálással próbálkozni.
Tipikus példa erre az FC2. Bekapcsolt vsync, fix 60 fps, mégis akadozik... Ha ilyenkor fixáljuk az fps-t 60-ra, akkor ez megszűnik. Nem tudom pontosan, hogy miért, de ilyenkor az FC2 esetében még a CPU kihasználtság is megnő...
Elvben igazad van a 30 fps-t illetően, viszont a gyakorlatban sajnos az a tapasztalat, hogy, ha 30-ra fixálod, akkor hiába van meg stabilan a 30 fps, oldalra mozgásnál, forgolódásnál darabos a kép, közel sem olyan sima, mint 60fps-nél.
Íme egy videó erről a jelenségről 720p-ben nézd meg, a címe pedig ne tévesszen meg, most már tudom, hogy ez nem microlag! Szerintem ez az egyik fő oka annak, hogy a 30 fps-re fixálás nem terjedt el... esetleg olyan játékokban lehet ennek értelme, ahol kevés forgolódás van, nem túl intenzív a játékmenet. Pl FSX.
Zárszónak még annyit, hogy a fixálást, ha van rá lehetőség, akkor a játékon belül kell megtenni ( ha a motor tudja ), mert a külsős programok okozhatnak galibákat... főleg az AMD-re igaz ez. FC2-ben például ez a hivatalos álláspont a microlag megszüntetésére: -RenderProfile_MaxFps 60 ( ezt kell beírni az exe után )
Ha erre nincs mód, akkor ott az MSI AB, vagy a RadeonPro. Előbbi mindennel működik, utóbbi sok játékot nem támogat, sőt a FRAPS-l is hajlamos összeakadni. A lényeg az, hogy csak akkor menjenek, ha olyan játékkal játszunk, amikor szükség van erre. Érdemes először egy próbaértékre állítani a korlátozást, hogy lássuk valóban működik, nem csak a vsync miatt marad 60-n az fps.
Sok infó Abu-tól van, köszönet neki... sokat nyúztam!
www.smart-bus.hu
Új hozzászólás Aktív témák
- MSI GeForce RTX 3060 8GB GDDR6 Ventus 2X OC /újszerű/gyári/csavarmatricás/ (BESZÁMÍTÁS)
- BESZÁMÍTÁS! Bontatlan Sapphire PURE RX 7800 XT 16GB videokártyák számlával 3 év garanciával
- BESZÁMÍTÁS! Bontatlan RADEON RX 6600 8GB / RX 6700 XT 12GB videokártyák számlával 3 év garanciával
- Gainward RTX 4070 Ghost 12 GB felbontott videókártya, 36 hó garancia, Áfá-s számla
- ASUS RTX 3060 Ti 8GB GDDR6 TUF GAMING OC Eladó! 92.000.-
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest