- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Mini-ITX
- Computex 2024: a jövőt vázolta fel az NVIDIA
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- Azonnali VGA-s kérdések órája
- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- TCL LCD és LED TV-k
- Computex 2024: az ASRock monitorok is a gaming szegmens krémjét vették célba
- Computex 2024: beröffentette az AI-t az AMD
- Asztrofotózás
Hirdetés
-
Retro Kocka Kuckó 2024
lo Megint eltelt egy esztendő, ezért mögyünk retrokockulni Vásárhelyre! Gyere velünk gyereknapon!
-
PC-s demót kap a The Alters
gp A teljes kiadás már konzolokon is elérhető lesz majd, a próbaverziót azonban csak Steamen és Microsoft Store-ban érjük majd el.
-
Computex 2024: az MSI és a Mercedes-AMG frigyéből két laptop született
ph Egy 16 és egy 18 hüvelykes, Stealth sorozatú megoldás látott napvilágot, amik Intel Core Ultra platformra és NVIDIA GeForce RTX 4000-es GPU-kra épülnek.
Aktív témák
-
spyduck
nagyúr
válasz sketchifun #26806 üzenetére
Ráadásul 10 év múlva is nagyon megbízható gépek
Ez kicsit erős volt
Sztem örüljél ha 5 évig kibírja..... -
spyduck
nagyúr
válasz sketchifun #26824 üzenetére
Mert annyira rá vagyok állva a HP gépekre, h elsiklottam felette, amúgy csak 1db volt
-
spyduck
nagyúr
válasz Borote #27476 üzenetére
Inkább a jeges Dunába vetném magam mint, hogy ilyen gépet vegyek!
GaborGh: korszerű processzor, nagy HDD. Nem igazán ezeket a szempontokat kell figyelembe venni egy notebooknál.
A legfontosabb az (1) anyaghasználat, lehetőleg ne lakkos, csili-vili csodákat és csak kopogós műanyag alkatrészekkel ellátott notebookot válaszzunk, mivel azok elfáradnak, eltörnek, kopnak,karcolódnak és még sorolhatnám (2) második a support, legyen jó sok itthoni szervize és azoknak megfelelő alkatrész ellátottságuk. Megnézném mennyi idő alatt javítanak meg egy Medion gépet mondjuk egy GPU hibával. Nulla support, nulla tapasztalat, számomra még az sem tiszta, h van-e Magyarországon szervizük, mert állításotok szerint van de kötve hiszem. Szerintem azok csak átvevőpontok. Ha mégis van,akkor kb akkor hulladék mint az MSI szervize ami nem a szerviz minősége miatt rossz hanem azért mert a gyártó egyszereűen nem tud megfelelő alkatrész utánpótlást biztosítani. (3) A használhatóság. Kényelmes, jó minőségű billentyűzet, jól használható kijelző, fejlett és hatékony hűtés rendszer és még sorolhatnám.Próbáljuk meg a HP, LENOVO, TOSHIBA, DELL, FUJITSU Lifebook termékeit választani továbbá olvassunk utána, hogy melyiknek milyen az anyaghasználata és mennyire használható.
160.000ft-ért? Én eleve nem vennék már erős VGA-s gépet ugyanis szervizelés szempontjából olyan mint egy tüdőnek a cigaretta. Fájdalmas és hosszú halál, de hát túlteszem magam ezen berögződésen is. Szóval 160k-ért játékra is alkalmas gép korrekt minőséggel és supporttal:
Toshiba L750Azt kéne megérteni, hogy ezek a csodák nem véletlenül kerülnek ennyibe! A consumer kategória arról szól leegyszerűsítve, hogy "olcsót a népnek". Ezt hogyan?
- olcsó munkaerő (Kína) - kicsi pénz, kicsi munka, nagy szar, kicsi lelkiismeret furdalás
- anyaghasználat - ha csak 1 cm anyagot spórolnak ki minden egyes modellből akkor több ezer darab esetén elég jelentős a bevétel. De hidd el, amin csak tudnak spórolnak.
- tesztfázis - Ez jelen esetben szinte nulla.[ Szerkesztve ]
-
spyduck
nagyúr
válasz TaliGa #27498 üzenetére
Nem CPU,GPU, HDD és egyéb hardverekről beszélek hanem a kivitelezésről tervezésről ugyanis ez nem egy asztali számítógép, itt minden egybe van integrálva, sokkal kisebb és ha esetleg még hordozni is akarjuk ki van téve mindenféle külső fizikai hatásnak. Tehát fontos, hogy a lehetőségekhez képest ne melegedjen nagyon vagy ne a zavaró helyeken, ne fogyasszon sokat, megfelelő ideig menjen az akkumulátor, ne legyen túl nehéz, -ellenálló legyen a minél szélsőségesebb külső fizikai hatással szemben, úgy mint hőmérséklet, páratartalom, nyíró és csavaró erők, stb…. Többek közt ezeket a szempontokat nem veszik figyelembe a consumer termékeknél, a "noname" és olcsóbb gyártóknál pedig főleg.
Ha ilyen árkategóriába mozogtok akkor legalább a HP, LENOVO, TOSHIBA, DELL, FUJITSU Lifebook termékei közül válogassatok, hogy a három ajánlott követelményközül legalább a jó support meg legyen.
A Sony termékeket szeretem, mert szetm jók és hűtésrendszerük egyedülálló. Igaz nincs hazai szervizük de a hálózat és annak lefutási ideje példaértékű. -
spyduck
nagyúr
válasz Gazda1 #27507 üzenetére
De láttam, én is bementem nemrég az Aldiba. De hozzáteszem, h nem kell ahhoz egy szinte ismeretlen gyártót megszemlélni, hogy eldönthessem, hogy vmi rossz vagy jó. A szakboltok nem árulják, szted miért? De láttam én már elég hasonló kategóriás gépet, kb egykutya mindegyik. Azt értsd meg, hogy egy kis gyártó nem tud jobbat csinálni olcsóbban, mint egy nagy gyártó. Az alkatrészek, összeszerelés stb.... nek az ára attól függ, hogy milyen nagy iparban csinálják, minél nagyobb egy gyártósor annál olcsóbban tudja előállítani a termékeket. Azt, h ezt a Medion-t ilyen olcsón adják annak igen egyszerű magyarázata van.Nulla support, nincs alkatrész ellátottság, nincs tesztfázis stb.... Ha ez neked megfelel akkor csak tessék vedd meg, vagyis már mind1.
Viszont ez itt egy fórum ahova az emberek segítségért jönnek, ne tanácsoljatok nekik olyan notebookokat amiről magatok sem tudjátok, hogy mi. A "mi" az tág fogalom, mindent magában foglal (szerviz, anyag stb..).A hozzáállásod azt szimbolizálja amit a vásárlók többségnek, lineárisan gondolkodsz és nem tudsz azon túllépni, hogy "de hát a hardver és olcsó". A gyártó nem jótékonysági szervezet,ez vagy megérted vagy nem.
-
spyduck
nagyúr
válasz Borote #27497 üzenetére
Irodalom órán én még tanultam érvelni, hát tessék.
Le kell vázolni a lehetőségeket annak tekintetében ha a vásárló rossz döntést akar hozni miszerint 3 lehetőség van:
(1) gyűjtesz még hozzá pénz
(2) VGA és CPU teljesítményből beéri gyöngébbel
(3) megveszi azt amit kinéztélHa a (3) -ast választja akkor megbánja ugyanis nem véletlenül nem javasoljuk neki. Meg kell értetni velük az általam már sokszor hangoztatott 3-as szabályt miszerint a következőképpen kell választani
(1) anyaghasználat
(2) support
(3) használhatóságAz is meg kell értetni a vásárlókkal, hogy az adott termék nem véletlenül ennyire olcsó és, hogy a gyártó érdeke csak a profit és nem a jótékonykodás. A gyártónak nem áll érdekében, hogy valami örökké működjön, akkor mit vesz a vásárló 2év múlva?
-
spyduck
nagyúr
válasz Kornel #27529 üzenetére
Azt nem értitek, h ezek amiket ajánlgattok egymásnak még attól is beszarnak, hogy az asztalon állnak. Mind1, ti pénzetek de másnak azért kellő körültekintéssel kéne tanácsolni, nem csak az "árgépet" használni meg a notebookcheck eredményeit nézni. Ti csak ezt nézitek, mikor nagyon nem erről szól a dolog.
Feltennék egy találós kérdést:
Adott egy tó, 1db tavirózsa levéllel. A tóban a tavirózsa levelei minden nap megduplázódnak. 1 nap - 1 db levél, 2.nap - 2db levél, 3.nap - 4db levél. A tó a 40. napon lesz színültig teli levelekkel. Kérdés:
Hanyadik napon van félig a tó tavirózsa levelekkel?Aki megfejtette remélem érti, hogy mire gondolok!
Ne csak a hardverrel foglalkozzunk, hanem nézzünk picit mögé. Nem várom el tőletek, hogy nagyon, de legalább picit mögé. Embereknek tanácsoltok és naponat 5-10-en a ti ajánlásaitok miatt vesznek notebookot.Látom nem volt még garanciális ügyintézésed. Elég merész péld következik de mégis gyakori. Megveszi emberünk 150.000ft-ért a notebookját ami a legerősebb hardverrel rendelkezik. A burkolat szétesik pár hónapon belül és melegszik mint az őrület. Jöjjön érte a futár, hogy elvigye szervizbe. A hibajelenséget rögzíti a futár számítógépes formában, majd lefordítja és küldi a külföldi szervizbe ahova a géped érkezik. 3lehetőség van:
(1) megjavítják és küldik vissza 10 naponbelül ( ez a gyakrabbik eset)
(2) nem értelmezi a hibajelnséget (lehet a fordítás miatt) vagy a hiba nem megismétlődő. Visszaküldi azzal az idnokkal, hogy semmi baja vagy kitakarítja. A hiba megmaradt én meg újra 10 napra elküldöm.
(3) Áll a szervizben akár 2 hónapig is mivel a szerviz nem kap a gyártótól alkatrészt mivel az már egy eleve problémás széria.Miért lesz vmi problémás széria? Mert olcsó. Bővebben? Nem fordítanak kell anyagi fedezetet a tesztelésre. Ezért fontosak ezek a tesztek amire ti azt mondjátok, h nincs szükség. Nagyon rosszul látjátok!
Nem nektek kell veszekedni a fogyasztóval, hogy "de hát 100.000ft- volt és már 2 hónapja a szervizben van és ez a mukaeszközöm". Hát igen, akkor nem ilyet kellett volna venni.Az a helyzet, h ebbe nem láttok bele, én meg fogom a fejem, h milyen indokokkal érveltek ellenem.
-
spyduck
nagyúr
válasz Kornel #27548 üzenetére
Profit....., látod ebbe se látsz bele.
200.000ft-os gépen van kb 12.000ft nettó haszon. Ebből lejön a rezsi,adók, munkabér stb....
150.000ft-os gépen van kb 9.000ft nettó haszon. 3000ft miatt szerinted segget csinálok a számból? Szerinted hányan vásároltak eddig tőlem? 2 hónap alatt kb 6-án
És szerinted van most drága gépem? Egy darab sem!Bezzeg azt elhiszed, hogy a Medion és az Aldi jót akar a fogyasztónak de nekem nem
[ Szerkesztve ]
-
spyduck
nagyúr
válasz GaborGh #27552 üzenetére
"szerintem"
Ez a baj!"ki az a személy, aki 100%-osan megtudja mondani előre, hogy melyik notival nem lesznek problémák??"
Nem lehet megmondani mivel erről szól a consumer piac, 3 havonta új gépet dobnak ki. Ezért mondom, h legalább a supportra figyeljetek oda. Még a gyártó se sejti, kihangsúlyozom, hogy ilyen hamar elromlik. -
spyduck
nagyúr
válasz GaborGh #27556 üzenetére
Semmivel nincs velük több gond mit egy új géppel, sőt a renew gépek 95% új, csak újként nem lehet értékesíteni.
A renew kategóriába tartozik bele a (1) készleten maradt, (2) meghiúsult üzlet, (3) kiállított mintadarab, (4) szállításkor ill. csomagoláskor megsérült (általában apró karcok), (5) 3 napon belül visszavitt, javított (pl.: alaplaphibás volt gyárilag és cseréltek benne alaplapot), (6) nagyon ritkán használt termék (vállalati vagy tesztgép). Pontosan senki nem tudja, h miért vált a program részévé.
Mindegyik gépnek újraindított garanciája van így lényegtelen miért vált a program részévé, ha hibás, akkor szó nélkül cserélik, vagy megjavítják. Ezek a gépek 2 tesztfázison is átmennek mind itthon, mind pedig külföldön így talán még kisebb a hibalehetőség, mint az új gépeknél.
A billentyűzet szinte mindig külföldi melyek a következők:
(1) magyar
(2) angol / US - Itt minden billentyű megvan kivéve a hosszú "í" helye. Ezt el tudod érni az "altgr + J" bill kombóval. Én még a magyaron is ezt használom, mert nekem jobban kézre esik. Természetesen a tipikus magyar ékezetes magánhangzók nincsenek felfestve de a helyük megvan. Erre lehet festeni, gravírozni, matricát rakni.
(3) nemzetközi - ugyanaz mint az angol csak a hosszù "í" -nek a helye megvan.
(4) Francia – ugyan az mint a nemzetközi, csupán 6 db billentyűzet karaktert fel kell cserélni.Amit nagy előnynek tartok:
- Megvétel előtt kipróbálható így az esetleges pixelhiba illetve hiba könnyen kiszűrhető.
- Él a 3 napos cseregarancia
- Sokszor az eredeti ár 50%-nál is olcsóbb ezáltal a notebook 1 év után is annyit vagy többet érhet mint a vételár.Ez kinek nem éri meg?
[ Szerkesztve ]
-
spyduck
nagyúr
válasz GaborGh #27562 üzenetére
Mondjuk kérdezd meg attól az 500 embertől akinek 2 év alatt eladtam belőle. 1 db cseregari volt és 3db pixelhiba panasz. Természetesen volt 1-2 egyéb hiba is 1 éven belül de még így is 99%-os elégedettségi arány van.
Polip beszólására gondolsz talán? Annak sok oka van
Meg persze érdemes elolvasni az érveit is. Ja az nincs, csak egy "szar" jelző[ Szerkesztve ]
-
spyduck
nagyúr
válasz PainKiller13 #27570 üzenetére
Az ősök már felemelkedtek
-
spyduck
nagyúr
válasz Nayrobi #27610 üzenetére
Ha játékra veszel notebookot tartsd azt is szem előtt, hogy akár a leggyöngébb processzor is elegendő lehet számodra: [link]
Miért költesz magára a processzorra + 40.000ft-ot, teljesen fölösleges.
Mekkora a maximális kereted? Csak, mert kiegészíted egy picivel és már egy jó minőségű, könnyen használható és jó supporttal rendelkező Lenovo Y570-et is kaphatsz. -
spyduck
nagyúr
válasz PainKiller13 #27791 üzenetére
Ott elég olcsók a notik, sztem 1-2000ft miatt ne keress másik boltot. Korrekt, nagy és megbízható cég.
-
spyduck
nagyúr
válasz PainKiller13 #27793 üzenetére
Mennyid van rá?
-
spyduck
nagyúr
válasz PainKiller13 #27931 üzenetére
hehe
ez viccnek is rossz. -
-
spyduck
nagyúr
Itt én leírtam egy estről a véleményemet: [link]
De az itt tevékenykedő egyes fórumozók miatt, akik ilyen szakterületen dolgoztak elmentek. És most mi van?
(1) Olyan tanácsol aki életében nem látott notebookot de még utána se olvasott.
(2) Olyan tanácsol aki életében nem látott notebookot de legalább utána olvasott.
(3) Olyan tanácsol aki életében nem látott notebookot de legalább utána olvasott a fórumon az első két pontban leírt emberektől.
(4) Olyan tanácsol aki életében 1 notebookot látott és semmi viszonyítási alapja nincs de azt hiszi, hogy ért hozzá.Köszönd meg nekik!
Én próbálok segíteni és középiskolás és főiskolás hozzá nem értők oltogatnak, komolyan vicc az egész. Ezt komolyan mondom, Őstag alatt nem ajánlgasson semmit, mert mással cseszik ki.Ajánlott olvasmányok:
Mire figyeljünk választáskor: [link]
Business vs Consumer illetve a Garanciákról : [link]
HP Renew program / külföldi billentyűzetek: [link]
VGA [link] és CPU [link] teljesítmény sorrend. -
spyduck
nagyúr
válasz NTonee #28433 üzenetére
Hány notebookod volt és azok milyen gyártóktól származtak?
Volt-e az ASUS-on kívül garanciális ügyintézésed?Ha nem volt akkor ne írd le a saját véleményed, mert nem látsz bele, más pedig hallgatni fog rád, mert "Senior" vagy.
szerk: Ez nem utasítás volt hanem kérés, mindenki érdekében!
[ Szerkesztve ]
Aktív témák
- Bomba ár! Lenovo ThinkPad T490 - i5-8GEN I 8GB I 256GB SSD I 14" FHD I Cam I W10 I Garancia!
- Fujitsu Lifebook S752, 14" HD, I3-2348M CPU, 8GB RAM, 500GB HDD, WIN 10, Számla, Garancia
- Fujitsu Lifebook A532, 15,6" HD, I5-3230M CPU, 8GB RAM, 500GB HDD, WIN 10, Számla, Garancia
- Fujitsu Lifebook A530, 15,6 HD, I3-380M CPU, 4GB RAM, 250GB HDD, WIN 10, Számla, Garancia
- Dell Latitude E6320, 13,3" HD, I5-2540M CPU, 8GB RAM, 256GB HDD, WIN 10, Számla, Garancia
- ACER GAMER LAPTOP TOP ÁR/TELJESITMÉNY RTX 4080 12GB 175W + I9 13900HX
- Apple Macbook Air 2020 M1 8GB RAM / 256 GB SSD
- Surface Laptop 5 - Garanciával - i7/16/512/TOUCH/13.5
- Bomba ár! Dell Latitude E7450 - i5-5GEN I 8GB I 128SSD I 14" HD I HDMI I Cam I W10 I Garancia!
- Bomba ár! Dell Latitude 7300Touch - i5-8G I 8GB I 256GB SSD I 13,3" FHD Touch I I Cam I W11 I Gari!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs