- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Hogy is néznek ki a gépeink?
- Milyen TV-t vegyek?
- MSI Thin: gamer notebook két változatban
- Sony MILC fényképezőgépcsalád
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Ezért jött hardveres sugárkövetés nélkül a Hellblade II
- 5.1, 7.1 és gamer fejhallgatók
- Vezeték nélküli fülhallgatók
- Vezetékes FÜLhallgatók
Hirdetés
-
Nagy akkumulátor és külső kijelző
ma Ez jellemzi majd a Honor kagylótelefonját, amit kis híján egy éve várunk már.
-
Konzolokra is megjelent a System Shock Remake
gp A premier alkalmából egy launch trailert is kaptunk a készítőktől.
-
2 nm-es chipeknél is modernebb lapkákat fejlesztenek az EU-ban
it Az imec európai kutatólaborjai 2,5 milliárd eurót kapnak, a cél a 2 nm-esnél modernebb chipet fejlesztése, amelyből számos európai ágazat profitálhat.
-
PROHARDVER!
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
#50433536
törölt tag
válasz p5quser #74219 üzenetére
Szia!
Jól tetted, hogy nagyobb hengerre váltottál, sokkal motorozhatóbb és így a forgalomban biztonságosabb is lesz.
- A bendix nagyon minimális és vékony olajat kíván, egy csepp műszerolaj és kész. Először is teljesen fém tisztának kell lennie, és úgy könnyen kell járnia, könnyen visszaugorjon a helyére. Ha ilyenkor akad, akkor működés közben és az összeszedett kosszal még inkább akadósabb lesz. Ilyenkor sajna cserélni kell.
- A kapott csapszegnek elvileg ugyanolyannak kell lennie, mint a réginek.
- Ha alapjáraton kicsit forog a kerék, az teljesen normális. Persze a szervizesek azt mondják, hogy az a kuplung rugók hibája és azonnal javításra szorul. De gondoljunk bele. A kuplung folyamatosan forog a hátsó tengelyen, mert forgatja a szíj alapjáraton is. A bezsírozott tűgörgős csapágyon keresztül egy kis forgató nyomaték átadódik a keréknek. Ha alapjáraton kézzel meg tudod állítani a lassan forgó kereket, akkor biztosan nem a kuplung hibája és ez teljesen normális. A kétmillió forintos vadiúj 400-as bmw robogó is ezt csinálja.
- Nagyobb hengerhez szoktak egy kicsivel nehezebb görgőket is szerelni, így a kuplung is csak magasabb fordulaton kapcsol. Elvileg kellet kapnod a tuning szetthez új görgőket is.
- Ami a karbit illeti. 50-es hengerhez 14-16-os torok átmérőjű karbit szoktak adni. 70-80-as hengerhez 18-19-es karbi való. Sok 50-es motort gyárilag 18-19-es karbival szerelnek és beraknak egy szűkítőt a karbi és a szívókönyök közé. Nagyobb hengernek több levegő és több benzin is kell. A szűkítőt fúrd fel 18-19-re, ha olyan a karbid és a főfúvókát is kicsivel nagyobbra kell cserélni. Az optimális méretet sajnos csak próbálgatással lehet megállapítani.
Nekem a 78-as főfúvókát 83-ra kellett cserélni, hogy emelkedőn is legyen benne erő.Ha jó minden, akkor sokkal jobban kell gyorsulnia és a meredek budai emelkedőket is könnyebben kell vennie. Gyakorlatilag felfelé is gyorsulva kell mennie egy 85 kilós ember alatt(én).
Sok sikert a szereléshez, majd írjál hogy mi lett vele!
[ Szerkesztve ]
-
macilaci78
nagyúr
válasz p5quser #74234 üzenetére
Ez egy fórum, szabályokkal, többek között tilos jogellenes dolgokat tenni, vagy pártolni. Nem azt méltattam, hogy 70-es hengert tettél a motorba, hanem hogy valaki még tapsolt is neki...
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
Topikgazda
-
Grenczii
tag
válasz p5quser #75101 üzenetére
Kuplungba lehet erősebb kisrugót kellene tenni,nekem az segített az elindulási problémán.
Gyertyaképet néztél hogy nem kevés vagy sok neki a benzin már ígyis?
Komplett karburátor van 20 euróért [link] Én nem mernék 70es hengerrel menni 12es karbival.Mekkora fúvóka van benne?
Nekem új Naraku henger került fel 50es,minden csere mint nálad plusz sportkipufogó és most tettem bele 80as fúvókát polini légszűrőbetéttel gyári betéttel elég volt a 75ös. -
KTMHobby3
tag
válasz p5quser #75101 üzenetére
Ha a porlasztót nem cserélted nagyobbra, ne cseréld a főfúvókát se, mert csak rontasz a porlasztó beállításán. Tedd vissza az eredetit, lehet hogy megszűnik a hiba. Lehet próbálkozni hogy melyik főfúvókával megy legjobban a motor, de csak 2 századonként növeld a méretét. Amikor eléred azt a méretet, amelyikkel már rosszabbul megy, az már sok neki. Minden esetben üzemmeleg motornál kell a próbát elvégezni! Alapjárati fúvókát ne bántsd, az jó úgy ahogy van.
Az én Bing porlasztómban nincs alapjárati fúvóka. mégis van alapjárat. Amikor úgy döntöttem hogy növelni akarom a motor teljesítményét, a 12 mm-es torokméretű porlasztót felfúrtam 14 mm-esre, akkor kellett bele nagyobb főfúvóka. A hatás nem maradt el, 10 km/h-val gyorsabb lett a motor. Aztán cseréltem több mindent, most kb. duplája a motorom teljesítménye a gyári állapothoz képest.
Ezt azért írtam le hogy lásd, ha nagyobb teljesítményt szeretnél a motorodból kihozni, nem elég a nagyobb henger, nagyobb porlasztó is kell hozzá, nagyobb főfúvókával. Ehhez passzoló kipufogó is kell, különben fojtja a motort. -
SoulReaver
veterán
válasz p5quser #75101 üzenetére
Nekem is most lesz összerakva délután a moci.
70es alu hengerhez, marad egyenlőre a 17,5 karbi. Alig hittem a szemennek, előző tulaj 95Ös főfúvókát használt benne... Így már értettem, miért evett annyit...
Ez a kis listám a fő dolgokról, bízok benne, hogy dinamikusabb lesz a roxy:
Athena sport 70, alu
Naraku evo főtengely
Skf c4 csapágyak
Polini g3 for race kuplung
Naraku r-ven hűtött harang
Malossi x-kevlár szíj
Malossi multivar vario(ez benne volt, csak külső tárcsát kell cserélni, meg csillagot)
Kék polini rugó
Top membrán ház(karbon lapos)
Stage6 pro replica króm kipuf -
macilaci78
nagyúr
válasz p5quser #75107 üzenetére
Nem lehet, hogy a hajtáslánccal van gondod? Ha lassan indul, akkor lehet, a varió alacsony fordulaton már kapcsol és a motornak még nincs ereje.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
macilaci78
nagyúr
válasz p5quser #75109 üzenetére
Ahogy visszaemlékszem az általad leírtakra, motorikusan jó: van stabil alapjáratod, gázadásra megfelelően reagál, 15-20 km/h fölött az ereje is megjön. Sztenderre állítva, terhelés nélkül is gyatra alacsony tartományban?
Továbbra sem vetném el a vario körüli vizsgálódást.Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
KTMHobby3
tag
válasz p5quser #75107 üzenetére
Azt hiszem már többen is leírták hogy mi lehet a probléma a motoroddal. Nem írtad hogy mekkora a torokmérete a porlasztódnak, mert az határozza meg a főfúvóka méretét. Az én 12 mm-es Bing porlasztómban eredetileg 48-as főfúvóka volt, a 14 mm-es felfúrás után jelenleg 56-ossal megy a legjobban. Még annyit hogy az összes főfúvókámat én fúrom fel a kívánt méretre 1 század mm-es pontossággal Simson 35-ös üresjárati fúvókából. Közönséges varrótűvel, amit mikrométerrel mérek meg. Befogva egy kézi köszörűbe "feldörzsárazom" vele a fúvókát. Ezzel a módszerrel az üresjárati fúvókádat is fel lehetne dörzsárazni a kívánt méretre.
-
macilaci78
nagyúr
válasz p5quser #75113 üzenetére
Nem értek annyira a variátorhoz, jön majd tapasztaltabb. Ha húzod, álló kerékből is egyből ugrania kell, nem csak akkor, amikor magas fordulatról visszaengedésből újra ráhúzol a gázra.
Alapjáraton a hátsó kerék foroghat kicsit, de ezt cipőtalppal is illene tudni megfogni. Ha jobban pörög, magas az alapjárat és a vario már-már zár. Az egyértelműen rossz, ha a rajta ülve a motor gáz nélkül már indulna és fékkel tudod csak egy helyben tartani.Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
KTMHobby3
tag
válasz p5quser #75116 üzenetére
A 60-as főfúvóka még lehet jó. A 12-es Jikovban 63-as van, csak azzal jó a motor. Erősen motorfüggő hogy mi jó neki. Nálam a 14-esben 56-os van, mint írtam. Tegnap 74-et mentem a motorommal, pedig csak 50 ccm-es.
Tűvel nem egyből esek neki a kívánt méretnek, először felfúrom 0,5-ös fúróval, aztán 2 század mm-enként csinálom a bővítést. Ha elküldöd a fúvókát Neked ingyen megcsinálom. -
Runner_fxr
Ármester
válasz p5quser #77591 üzenetére
Nekem van egy régi 98-as Gilerám, azon még dobfék van hátul, múltkor a kelleténél jobban húztam és bizony satuzott a hátsó kerék, éreztem, hogy csúszkál a segge, bár az aszfalt még hideg volt. Szerintem egy jól beállított és jó fékbetéttel rendelkező dobfék tudja satuzni a hátsó kereket.
[ Szerkesztve ]
-
macilaci78
nagyúr
válasz p5quser #77591 üzenetére
Reggel volt még, árnyékban az aszfalt, nyári gumi és hát vészfékezés. De hangja nem volt.
Minél jobban lassul, annál több jut az első kerékre.Még bringás koromban szoktam rá, hogy úgy állítom be a fékkarokat, hogy majdnem markolatig tudjam húzni. Egyszer ijedtemben sikerült elszakítani a bowdent.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
Runner_fxr
Ármester
-
macilaci78
nagyúr
válasz p5quser #78330 üzenetére
Budafokon van bevált szerelő. Én úgy vagyok vele, hogy egy jó szerelő megéri az utat.
Az előző közelebb volt, de egy sima átnézés után nem esett jól visszatotolni...
Ja, a budafoki eljött érte egy Transporterrel és vissza is hozta kb egy tank benzin áráért.[ Szerkesztve ]
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
JoinR
senior tag
válasz p5quser #78332 üzenetére
Ilyen célra jó alternatíva lehet a közösségi autózás, már ha zónán belül/közelében vagy. A múlt héten vettem át a motorom, 23 percet (~15 km, Óbuda->Őrmező) greengóztam kemény 1300 Ft-ért (jelenleg 30% kedvezmény van)...ennyiért még ismerőst se kértem volna meg, hogy vigyen el.
[ Szerkesztve ]
-
suste
veterán
válasz p5quser #79353 üzenetére
Ahogy írták is, csak 3+3-as felosztásban, extra esetben esetleg csak 3. És mindenképpen 120 fokban. Tehát 3+3 esetén egymás után váltakozva (6,8,6,8,6,8).
A súlykülönbség elvileg nem számít, ezért is lehet pl csak 3-at is berakni (de azt is 120 fokban!).
Én is 12+7,5 - lel jártam több ezret, mert nem volt 10-es elérhető. -
KTMHobby3
tag
-
macilaci78
nagyúr
válasz p5quser #87775 üzenetére
20+ éves motoron? Bármi. Vedd alapul azt, amit műszakin figyelnek rendszámos motoron. Elvégre a műszaki vizsga, illetve a megfelelő műszaki állapot feltétele a biztonságos közlekedésnek. Amit ott megnéznek és megfelel, az neked is elég.
Nekem a váznyúlvány, ami a hátsó lámpákat, sárvédőt tartja, tört el a rögzítőcsavarja mellett, kb a csomagtartó kulcsnyílása mellett. Picit lógott is a bal oldala. Mivel leesett a benzincső a pumpáról, eléggé szét kellett borítani, azért vettem észre.
Tavalyelőtt elcsúsztam vele, abban a szezonban már nem ültem rá. Tavaly szezon elején átnézettem, kértem a szerelőt, hogy bontsa meg a burkolatot, nézzen ál, biztos, ami biztos. Azt mondta, rendben van, de lehet, csak az elejét nézte meg.Anyagfáradás bárhol lehet. Mondanám, hogy borítsd szét, nézd át a hegesztési varratokat, főleg a kormányidom környékén, de lehet, hogy szemre még semmi nem látszik (hajszálrepedés a vestésen, rozsdafolt), de ultrahang kimutatná.
Egyfelől ottvannak a boldog tudatlanok, akik egy ketyegő időzített bomba szarvát csavarják, másfelől a nagyon lelkiismeretesek, akik magabiztos nyugalomban ugyanúgy csavarják...Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
Topikgazda
válasz p5quser #87777 üzenetére
"Átfutottam gyorsan ezeket a vizsgakövetelményeket, de a szemrevételezés elég tág fogalom. Gyanítom, nagyrobogó vizsgáztatásánál sem borítják szét azt, csak benéznek a vizsgálónyílásokon."
Kb az égvilágon semmit sem foglalkoznak az ilyen dolgokkal. A gyorsaságitól a nagyrobogóig (choppert leszámítva) szinte mindennel voltam már műszakin, a motoroknál a műszaki vizsga nem arról szól, hogy a korrózió vagy az anyagfáradás nyomait keressék. Egyrészt amit te is írtál, hogy nincs is rálátásuk ezekre a helyekre, meg úgy általában nem is ezekre a dolgokra vannak ráállva egy motor műszaki vizsgáztatása alatt. Hiszen egy nagymotor normál esetben télen fedett helyen pihen (most hagyjuk azokat a nagyvárosi robogókat amikkel egész évben melóznak vagy pizza futárkodnak), sokkal kevesebbet van kitéve az időjárási viszontagságoknak mint egy autó.
Nem tudom, hogy papírforma szerint mi az előírás amit meg kell nézniük, csak azt írom le amit én tapasztaltam. Szemrevételezik nagyjából a motort, hogy rendben van-e minden (általában hogy néz ki a motor, gumik állapota, nincs a telóknál olajfolyás stb). Vannak szigorúbb helyek ahol nézik, hogy gyáriak-e a tükrök, illetve a fék és kuplungkarok. De akár idetartozik még a kormány is. Tükrüknél ha van benne E jel akkor elfogadják, az ali-s mindenféle színezetű karoknál sok lehetőség nincs, műszaki előtt vissza kell cserélni. De valahol (a legtöbb helyen szerintem) ezekkel általában nem foglalkoznak.
Ami fontos az a világítás, index, féklámpa stb...itt mindennek jónak kell lenni. A különféle ledes izzók és egyéb kiegészítő lámpák (nagymotoroknál eléggé gyakoriak a pluszban felszerelt szúrófények és egyebek) eléggé kényes téma. Én azt vettem észre, hogy ha ismerős helyen is vagy akkor is szólnak, hogy műszaki előtt ezeket vedd le, illetve az izzók legyenek gyáriak. Az utóbbi 1,5-2 évben ami még szigorodott az a fékek állapotának ellenőrzése. Természetesen eddig is nézték, de most még kisebb a tűréshatár. Mindenféle hullámos tárcsával stb esély nincs műszakira, senki sem fogja bevállalni.
Ezután jön a váz és motorszám, ezeknek fényképezhető állapotban kell lenniük minden esetben. És akkor jön az agyrém ami a két éve bevezetett szigorítás része, hogy a kipufogódob E jeléről mindenképp fényképet kell csinálniuk. A probléma az, hogy sok motornak a gyári dobjának is a belső, a kerék felé eső részén vannak ezek a számok. Tavaly is amikor vittem egy motort ugyanez volt, volt ott olyan káromkodás mint annak a rendje... Nem a motorra haragudtak, hanem hogy ezt is fényképezniük kell már hiába gyári a dob. Több típusnál is belül van ez a szám. Meg hát vannak olyanok, hogy ha jól fényképezhető helyen is van a szám, a motor korából adódóan eleve nem lehet normális képet készíteni, mert már félig-meddig el vannak mosódva a régi gyári dobon. Az említett motorról amit vittem sem tudtak értékelhető képet csinálni a hozzáférés miatt, mondták is hogy le sz@rják ott ahol van, jó lesz a homályos kép amin kb nem látszódik semmi sem....
Ha nem gyári a dob, de E jeles és van benne db killer, akkor általában egyik helyen sem gond. Ha a dobnak van papírja is, akkor sokszor még forgalmiba is bevezetésre kerülhet, hogy azzal a dobbal volt vizsgán a motor.
De ezek a dolgok mind-mind hely és vizsgabiztostól függnek sok esetben. Két éve volt olyan eset, hogy az egyik haveromnak vágott slick gumi volt a motorján. Nem sok kedve volt hozzá, hogy a műszaki miatt átgumizza motorját majd vissza (kölcsönkerekekre sem nagyon volt lehetőség), így bepróbálkozott két helyen is. Az egyik helyen kapásból elküldték ami valljuk be teljesen rendben is van. Viszont a másodikon már azt mondták, hogy semmi akadálya, de sportdobot cserélje vissza a gyárira. Hozzáteszem, hogy nem kínai dob volt, volt E jel, db killer meg papír is, de azt mondták, hogy ha megvan a gyári, akkor inkább azzal. Egy gsxr 750 a gyári csővel és vágott slick gumival lett levizsgáztatva!!! Teljesen életszerűTehát a lényeg, hogy én még nem láttam olyat a motor korától függetlenül, hogy egy kívülről teljesen normális állapotban lévő motoron anyagfáradást, korróziót vagy bármi hasonlót kerestek volna. Ettől függetlenül lehet hogy létezik, de én még nem találkoztam ilyennel.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen