Hirdetés
-
Spyra: nagynyomású, akkus, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
Új Reno12 modellek is érkeznek
ma A Reno12 Pro mellett belépő ajánlatokkal is készül az Oppo, a Reno12 F 4G-s és 5G-s verzióban is elérhető lesz.
-
Pénzt akar a WhatsAppból a Meta, az AI majd segít
it Új AI-eszközöket kapnak a cégnek, a Meta célja, hogy több bevételt szedjen ki a WhatsAppból.
Aktív témák
-
aleister
veterán
válasz Karima #47720 üzenetére
Fókusztesztnek LV-ben sehogy sincs értelme, mert mindig pontos lesz.
#47697 Larry303:
Hogyne, de ahhoz kell egy plusz szoftver. Kényelmesebb ezt vázon belül intézni. Mondjuk én is 3rd party sw-t használok erre, a jobb személyre szabhatóság miatt, de van aki nem szeret ezzel szöszölni, vagy épp fontos neki a jogtiszta szoftver.Eladó ÚJ Adata DDR4 2 GB so-dimm ram QNAP vagy Synology NAS-ba.
-
aleister
veterán
válasz Karima #47723 üzenetére
Akkor feleslegesen tesztelt.
Fáziseltérésen alapuló AF esetén csak egy mérés van, és ha frontos/backes az obi, akkor téves eredmény jöhet ki (életlen kép).
A kontraszt alapú AF lényege, hogy több mérésből, lassabban kerül fókuszba. Itt hiába frontos pl az obi, mert érzékeli a váz, hogy van ennél az állapotnál élesebb fókuszpont, és oda állítja.Eladó ÚJ Adata DDR4 2 GB so-dimm ram QNAP vagy Synology NAS-ba.
-
válasz Karima #47723 üzenetére
Az LV-s képeket csak referenciaként készítettem, hogy tudjam azokhoz viszonyítani a fázisos fókusz pontosságát
Egyébként jó nagy szívás egy ilyen fókuszteszt. Szenvedek vele, hogy párhuzamos legyen a segédrácsokkal a tesztábra, mire beállítom látom ám, hogy felhullámosodott a papír. No nem baj, nyomtattam másikat, az nem hullámos. Legközelebb le fogom celluxozni az asztalhoz
Aztán meg kíváncsiságból figyeltem kicsit messzebbről a keresőn keresztül ahogy készíti a gépet (távkioldóm nincs ezért időzítőt használtam) és látom, hogy egyrészt amikor lenyomom az exponálógombot jó pár milimétert megmoccan a gép (igaz ahogy felengedem visszamegy az eredeti helyére), másrészt miközben a zár dolgozik, akkor is ugrik egy picit. Azt hiszem az állványom is lehetne stabilabb, még anno a kompakthoz vettem, hogy legyen valami éjszakai képekhez (Velbont CX mini). Gondolom ezek is befolyásolják a kimenetelt, még akár LV-s fókusz esetén is.
Egyébként nyilván AF-S, középső fókuszpont, stabi kikapcs.
[ Szerkesztve ]
-
gab.m
senior tag
válasz Karima #48358 üzenetére
Tudom, benne voltam ebben a diskurzusban. Igazából szkeptikus vagyok még mindig, illetve még mindig nem próbáltam ki, de nem is fogom, mert fölösleges. Én valószínűleg sose alkalmaznám ezt a technikát, még akkor se, ha elérhetek 6400as ison picit jobb képminőséget. Fontos nekem ez a "Get it in the camera" effektus, mert hogyha azt mondják, hogy figyelj, ebből azonnal kell egy jpg ide meg oda küldeni, ne az expó meg highlight visszahúzással kelljen bajlódnom.
-- Eladó cuccok: Világítástechnikai szett, Slik állvány Giottos fejjel, Dell U2312HM IPS monitor --
-
MC Pite
veterán
válasz Karima #48358 üzenetére
Passzolom... Majd kipróbálom de kézben tartott képeknél dx-en nem tűnik annyira faszának (ha sok fény van hamar kiég, ha nincs sok fény hosszú lesz a záridő), állványról meg úgyis ISO100at használunk...
Mikor hasznos igazán?<ELADÓ:új Bryton Gardia radar 32k> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
Sequoyah
tag
válasz Karima #48358 üzenetére
Nagy a különbség a felül és a túlexponálás között. Ha felülexponálod, akkor több információt tudsz eltárolni az adott képrészletről. Ha viszont túlexponálod, akkor ott minden információ elveszik.
Szóval az ETTR arról szól, akkor tudod a maximális információmennyiséget kinyerni a képből (=utómunka utáni legjobb képminőség) hogyha annyira felülexponálod amennyire lehet, anélkül, hogy a lényegi részek kiégjenek. -
*Ropi*
félisten
válasz Karima #48367 üzenetére
Régebben volt úgy. A mai modern szenzorok és szoftveres megoldások sokkal jobban tolerálják a felülexpózást.
A sajtófotósokat arra tanítják, hogy mindig alexpózzanak valamennyivel, mert ha a kollégája éppen szétvakuzza a képét, akkor nem menthetetlen az adott esetben megismételhetetlen pillanat. Viszont onnan felhúzva jóval zajosabb (az a szerencséjük, hogy olyan kis nyomtatási méretekben nem látszik).
Weboldalam: http://karpatisandor.hu
-
Sequoyah
tag
válasz Karima #48367 üzenetére
"sötétekben több részlet van, és az alexpót tűri jobban, mint egy túlexpó visszahúzását"
Ez az ami nem igaz. Ez maximum a kiégett/bebukott részeken lehet igaz, hogy a bebukottat könnyebb menteni, mint a kiégettet. Ha a szenzorod határai között maradsz, akkor a szenzorok fizikai sajátosságai miatt minden esetben a felülexponált részeken lesz több infó/részlet.Te is kipróbálhatod, naplemente idején fotózd le az eget (amikor szép színátmenetes) erősen alul, és felülexponálva, aztán húzd mindkettőt egyenlő szintre. Az alulexponált kép sokkal hamarabb elkezd sávosodni, egyszerűen azért, mert sokkal kevesebb biten próbál ugyanannyi infót eltárolni.
(#48367) *Ropi*: Így van, alexpó biztonságot ad a minőség rovására. A túlzottan alexpós képek menthetőbbek, mint a kiégettek. Plusz a záridő is csökken. Nagyobb eséllyel lesz értékelhető kép, de kisebb eséllyel lesz tökéletes minőségű.
[ Szerkesztve ]
-
gab.m
senior tag
válasz Karima #48371 üzenetére
Bocs, nem akartam egyáltalán belezavarni az eddig benned kialakult képbe. Úgy van nagyjából, ahogy Ropi írja. Illetve én is úgy értettem, hogy egy 1.5FÉvel alulexponált kép zajosan ugyan, de felhozható, de egy 1.5 FÉvel túllőtt kép már valszeg menthetetlen, vagy nagyon művé válik.
Az alexpó nálam is egy biztonsági dolog, szinte mindig -0.3as értéken van a gép, olykor -0.7en, habár mostanában rengetegszer lövök teljesen manuálban, pláne hülye fényviszonyok között, ahol megtéveszthető a fénymérő, spottal meg nem akarok szenvedni.-- Eladó cuccok: Világítástechnikai szett, Slik állvány Giottos fejjel, Dell U2312HM IPS monitor --
-
MC Pite
veterán
válasz Karima #48371 üzenetére
Egyébként csekkold az ADL működését hogy mit mennyire tolerálnak... Alexpóz (kiégés elkerülése végett) majd felhúzza a sötét részeket. dinamika
Bár én ha lehet inkább hdr-ezek mint adl-ezek, azt is csak bracketingbe hogy legyen adl mentes képem is - színekben és kontrasztban profiltól függetlenül nyúl(standardon felül kontrasztol, én meg a portrait beállításait szeretem), pl barna hajat néha vörösesbe viszi át, amit rühellek.Tudom, ez nem a zajmentességről szól.
<ELADÓ:új Bryton Gardia radar 32k> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
forceberg
veterán
válasz Karima #49730 üzenetére
Az eladásnál sajnos sokan meglovagolják majd. Olyannak kell eladni, aki fotózni akar vele, nem nézegetni.
Az enyém is karcos, el is akartam adni, de megmaradt, mert csak jóval ár alatt vitték volna el, igaz, én is ár alatt vettem bőven.http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
m3ss
veterán
válasz Karima #49967 üzenetére
ja lehet el kellene varratni levagas utan es akkor tobbet nincs vele gond.
az allvanyrogzito is mondjuk mindenfele log, lifeg. eleg erdekes annak a rogzitese, en mar jol osszekevertem mindent ott viszont jol tart, motoroztam is allvannyal es megmaradt, pedig magyar utak...(#49968) Graphy az van. hh 3x 4x nyomod meg?
probaltam bulb-ban, megnyomtam 1x es tukor fel tukor le, osszevissza kattogott nekem. aztan csak sikerult valahogy mukodesre birni. valamit rosszul csinaltam akkor. hogy kellene?
na meg az sem tul kenyelmes, hogy az idot mernem kell...https://www.instagram.com/jozsef.beko/
Aktív témák
- Nikon D7000 + Nikkor AF-s 18-105 VR ED G (7890 expo)
- Sony Alpha 7R II Body ILCE-7RM2 Sony FE 50mm f/1.8 (SEL50F18F) Tamron AF 28-75mm f/2.8 Di III RX
- Ricoh Theta Z1 360 -os kamera
- Sony FE 300mm f/2.8 GM OSS ( SEL300F28GM )
- GOPRO Hero 11 BLACK Creator Edition - 5.3k akciókamera - vadonatúj, bontatlan
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen